Toon posts:

geluid TV -> versterker: scart of tulpstekkertjes?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu net allemaal mooie Profigold kabeltjes gekocht met o.a. een scart > 2RCA kabel om een tv op een versterker aan te sluiten. Werkt opzich allemaal perfect, maar toen ik m'n tv omdraaide kwam ik er ook achter dat er speciale tulpstekkertjes op zitten voor naar een versterker toe |:(

Zou het nu nog lonen om alsnog een standaard interlink van Profigold aan te schaffen, of maakt het voor de geluidskwaliteit niks uit of je het van de scart pakt of van de speciale audio uitgangen? Het gaat trouwes om een vrij nieuwe sony tv (KV29FX30B).

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-03 10:15
De scart zou je eventueel nog ergens anders voor kunnen gebruiken, misschien later. Dus in dat opzicht zou ik voor de gewone audio-uit kiezen. Als je die kabel nog kunt ruilen zou het helemaal mooi zijn.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
Maar denk je ook dat de geluidskwaliteit beter zal zijn?
Anders laat ik het gewoon mooi zo. Omruilen zit er namelijk niet bij omdat ik zoals gewoonlijk de verpakking deraf getrokken heb en het bonnetje denk ik ook al pleite is :/

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-03 16:58
Maakt niet zo heel veel uit, voordeel is dat je via de scart sowieso een volume onafhankelijke uitgang hebt en via de normale audio uit wil het nog wel eens voorkomen dat het uitgangs signaal afhankelijk is van het volume van de tv.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Verwijderd

Topicstarter
damn, heel goed dat je het even opmerkt! Kheb het net getest met een cheap-ass interlink en het uitgangssignaal op die RCA connectors is idd volume-afhankelijk :(

hardstikke bedankt, ik weet genoeg :)

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 00:57

E-Mile

Danteezy!

over het algemeen geeft tulp een mooier geluid, omdat de ruis van de scart wordt ge'elimineerd :?

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-03 06:55

Metten

ik hou het graag simpel

ik denk dat het signaal wat je TV afgeeft niet van dusdanig goede kwaliteit is dat het wat uit zou maken... ook die dure kabels niet ben ik bang

Verwijderd

Topicstarter
E-Mile schreef op 24 september 2002 @ 00:38:
over het algemeen geeft tulp een mooier geluid, omdat de ruis van de scart wordt ge'elimineerd :?
je bedoelt dat er een filter voor ruis voor de tulpuitgangen zit in tegenstelling tot scart?
Metten schreef op 24 september 2002 @ 00:43:
ik denk dat het signaal wat je TV afgeeft niet van dusdanig goede kwaliteit is dat het wat uit zou maken... ook die dure kabels niet ben ik bang
het maakt zeker uit, dat merkte ik zonet al met die goedkope interlink :)
en zo duur is profigold nog niet eens, maar 'van den hul' kabels enz. geloof ik niet in, gewoon een goed afgeschermde kabel met vergulde connectors zoals profigold vind ik mooi genoeg. Als er al hoorbaar verschil is moet je er dan zowiezo veelteveel geld voor betalen.
Pagina: 1