Leuk zeg zo'n discussie!
FF mijn gedachten, voor wat ze waard zijn;)
God is 'n uitvinding van de mens, als term voor al 't onverklaarbare.
Vroeger was er veel meer onverklaarbaar, en had je dan ook meer goden.
Totdat iemand op 't idee kwam dat er maar 1 God is. Het is zeer handig om als koning om te kunnen zeggen dat je God aan je zijde hebt, dan heb je zeker gelijk... Enzo is 't geloof altijd 'n middel geweest om de onwetende er onder te houden, en de wetenschap tegen te houden (de ketters!). - weet je nog dat vliegen alleen voor de vogels bestemd was? en dat De maan, nahja voorbeelden zat.. Het idee van 'n god heeft ook veel goede dingen gebracht, en doet nog steeds veel goed. Denk daarbij aan dat 't idee naar 'n Hemel te gaan veel rust geeft aan de stervende en de achterblijvers. ('n soldaat vind 't ook wel fijn om te weten) En ook alle ellende in je leven word ineens 'n stuk dragelijker als je weet dat je na al deze shit eeuwig in 't paradijs zal leven. 't Is wel slim van de kerk om te zeggen dat als je zelfmoord pleegd NIET naar de hemel gaat, anders zou 't snel gedaan zijn met onze maatschappij;) Tot zover God.O-)
Nu 't onstaan van iets uit niets:
- Lijkt mij niet mogelijk.
Wat me wel ZEER waarschijnlijk lijkt is dat we alle elementen, en dan bedoel ik NIET alleen de elementen uit 't periodiek stelsel of zo, nu nog NIET kunnen WAARNEMEN. Waardoor 't LIJKT alsof er iets uit niets ontstaat.
Kijk maar eens naar HOEVEEL nieuw soorten straling/stofjes we pakweg de laatste 100 jaar hebben ontdekt!
Zelfs zwaartekracht straling is ontdekt, maar een nu meer geaccepteerde ding is bv. röntchenstraling. (lastig schrijven, is 't goed?? (Nederlands was niet mijn fav. vak)
En nu 'even' 't heelal.
Het stoort mij 'n beetje dat in 't westen (ja ik ben 'n Batavier!;) ) veel word gedacht dat er aan alles 'n begin en een einde moet zitten/zit. Chinezen hebben dan denk ik ook 'n streepje voor als ze zeggen dat alles meer 'n golfbeweging is. Het westerse denken is duidelijk te zien in de Bijbel: 'n begin:(de schepping) en het Einde (der tijden) . (waarom dan al die moeite hiero??

), ohja dat weet alleen God... hehe sorry hoor als ik je de kast opjaag, 't is maar 'n ideetje van 'n zieke geest.
Waarom gaat we er dan vanuit dat het Heelal 'n grens kent, 'n einde kent, 'n omvang kent?
Welligd leven wij op 'n Electron, en is de zon de kern van ons atoompje, En is onze melkweg 'n molecul en het heelal een Cel in 'n dier/plant weet ik veel wat.
We kunnen 't simpelweg niet verder kijken dan ons heelal. Maar troost je, we hebben nog millenia om daar iets aan te doen! Dus voor alle mensen die zeggen das onmogelijk/ dat lukt nooit, Je kunt GODs-wegen niet doorgronden enz. Tijd heeft geleerd dat we met gezond best ver kunnen komen, al moet je geen deadlines gaan stellen:z
Ik kijk uit naar jullie antwoord
-BF-
// de edits waren bedoeld om 't iets leesbaarder te maken en hieren daar heb ik zelf nog wat spellingfouten gevonden>:)
[
Voor 0% gewijzigd door
Verwijderd op 25-09-2002 17:15
. Reden: // de edits waren bedoeld om 't iets leesbaarder te maken en hieren daar heb ik zelf nog wat spellingfouten gevonden>:) ]