Toon posts:

Onverklaarbaar systeem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, ik heb jullie prof. hulp hard nodig. Het volgende is er aan de hand:

XP1800+coolermaster
ABIT kr7-a
512mb pc2100 kingston
liteon Dvd+ cdrw
flop
2x maxtor d740x 40gb
300watt voeding
GF2 mx400

Deze computer is heel wazig....na het in elkaar zetten werkt hij een paar keer goed, maar daarna start hij op een gegeven moment gewoon niet op. Bios laat hij niet zien (Dus geen beeld). Je hoort iets bezigheid in de harddisks, maar meer ook niet. Moederbord, proc en geheugen zijn al vervangen maar het probleem blijft. Dit keer werkte hij een goeie dag, maar klapte hij gewoon uit een screensaver en als je hem dan opnieuw start, dan geeft hij geen beeld.

Nu is mijn vraag: waar kan het nog aan liggen? Harddisks heb ik al een keer afgekoppeld, videokaart al eens vervangen, cdrw+dvd afgekoppeld, flop eraf etc etc. Kan het misschien aan een instabiele voeding liggen of hebben jullie andere ideen en/of ervaringen?

Ik hoop snel wat te horen voor hij het raam uitgaat :(

Alvast bedankt!!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:05

Ankh

.Howdy

zelf had ik oook een 300 watt voeding.. (noname zat bij mijn kast, op zich een goeie, enkel hij trok het niet meer) bij mij hangt er wel wat meer aan.. maar zoals je zelf al zegt.. je hebt al heel veel vervangen.. maar het helpt niet ;) dus kan je conclusie al trekken dat de voeding kapot is..

trouwens als ie uit het raam gaat wil ik hem wel =)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check hangen en opstartproblemen in Technische PMG FAQ :)

Ik gok dat het de voeding is. Anders mobo of CPU.

Verwijderd

Topicstarter
hehe....moet je eerst naar Zwolle afreizen en onder mijn raam proberen te komen ;-)

Maar goed, dit is dus een serieuze optie. Toch vind ik het vreemd dat hij dan wel steeds eventjes goed draait. Zou dit toeval zijn? Ik heb de computer nu nog niet hier staan dus kan de voeding nu nog niet vervangen, maar feit is wel dat ik er geen bal van begrijp. Heb zowiezo nog nooit een voeding meegemaakt die kapot was (behalve eentje die ontplofte). Het is inderdaad een noname kast, dus die kwaliteit is al bedenkelijk maar dan nog.....voor mij is het onverklaarbaar.
Zou er voor de rest nog een mogelijkheid overblijven?

tot zover bedankt! :)

Verwijderd

BalusC schreef op 23 september 2002 @ 13:08:
Check hangen en opstartproblemen in Technische PMG FAQ :)

Ik gok dat het de voeding is. Anders mobo of CPU.
Die lijkt mee eerder een geheugen probleem. Ik heb zelf ook een KR7A en onlangs problemen gehad met één Corsair module. Die heb ik opgestuurd, ik wacht nog reactie af. Probeer eens een geheugen test te doen of anders een andere module erin.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad getest...met 1 strip, 2 strips, andere strips etc etc. Helaas werkt dat gewoon niet (tenminste, niet meer of minder dan anders :)

Verwijderd

Hmz... ff denken. Hij gaat al niet eens posten. En bij screensaver loopt ie vast. Zou eventueel aan de niet goed functioneerderde videokaart kunnen liggen.

Verwijderd

Nee,ik denk toch echt de voeding.
Op het moment dat er meer gevraagd wordt knalt ie eruit /ergo: powersupply onvoldoende.

Maar ja,dit is een diagnose op afstand en dat is toch al moeilijk daarom de top 3:
1:Voeding
2:Voeding
3:Videokaart
(2 is geen typo. :) )

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-08 18:02
Als je het aanzet en je ziet geen beeld, maar je hoort wel de bezigheden van de hardeschijf, zal het denk ik niet aan de voeding liggen... aan de cpu en geheugen kan ook niet lijkt mij...

als het aan geheugen ligt dan zal het een 3x piepen en als het aan de videokaart is 1x piepen bij het opstarten (of 1 en 3 andersom)...

al geprobeerd andere monitor te gebruiken? daar kan het ook aan kunnen liggen

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:05

Ankh

.Howdy

The Conman schreef op 23 september 2002 @ 16:02:
Als je het aanzet en je ziet geen beeld, maar je hoort wel de bezigheden van de hardeschijf, zal het denk ik niet aan de voeding liggen... aan de cpu en geheugen kan ook niet lijkt mij...

als het aan geheugen ligt dan zal het een 3x piepen en als het aan de videokaart is 1x piepen bij het opstarten (of 1 en 3 andersom)...

al geprobeerd andere monitor te gebruiken? daar kan het ook aan kunnen liggen
uhm als de voeding het niet trekt zal bijv de CPU geen stroom/spanning meer krijgen.. (of niet genoeg) waardoor hij niet zal opstarten.. de bios stuurt sommige gedeeltes aan die op de mobo zitten aan gesloten.

Verwijderd

Of het de Voeding of het memory..

Ik denk dat je het beste ff een 500 watt erin kan proppen, weet je ten minste zeker dat ie genoeg stroom krijgt. :)

Verwijderd

300 watt is meer als zat voor wat er in zit. Zoveel heb je echt niet nodig. Ik zou gewoon ff een andere videokaart proberen en anders moet je ff je cooler nakijken of deze wel genoeg koelt. Als je proc nl te warm wordt kan hij inderdaad hele gekke dingen gaan doen

• gavro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:41
Heb je erop gelet dat je videokaart wel goed vast zit in zn agp-slot... ? Had het probleem bij een ouder systeem eerst ook omdat het miniatx was en er eeeel weinig ruimte was voor md voodoo3; zodra er ook maar 1 pin geen goed contact maakt (weibeling van kast was bij mij toen genoeg): *poef* > uit

Check it

Whoo-ah.

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-05 18:52

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Euhm, is ie wel geaard? Wil ook nog weleens voor irritante problemen zorgen???

Zoek wat je niet eerder vond

Verwijderd

Topicstarter
euh...ff denken, even alle antwoorden in 1 post:

1. videokaart is al geprobeerd....enorm aangepropt, 2 mobo's gebruikt (dus 1 AGP poort moet goed werken) en ik heb een andere kaart geprobeerd (ook pci)
2. geheugen e.d. kan inderdaad ook niet. Meerdere combinaties geprobeerd.
3. 300watt zal idd voldoende zijn maar een 350w heb ik nog liggen, dus die ga ik zsm proberen (heb de compu nu dus niet thuis staan)
4. hoe bedoel je dat verhaal over de geaardheid? Als ik toch gewoon mijn mobo in de kast gooi met de koperen schroefjes eronder, en alles goed aansluit (net als altijd), dan kan dat toch niet fout gaan? Er is toch niets wat ik op die manier over het hoofd zie?

Goed, ik laat zowiezo nog wat horen als ik de voeding heb geprobeerd (morgenavond) en mocht het niet werken, dan hoop ik dat jullie nog even verder kunnen denken :) Ook ik verwacht dat het de voeding is, maar goed.....})

• Du0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-04-2022

Du0

4. hoe bedoel je dat verhaal over de geaardheid? Als ik toch gewoon mijn mobo in de kast gooi met de koperen schroefjes eronder, en alles goed aansluit (net als altijd), dan kan dat toch niet fout gaan? Er is toch niets wat ik op die manier over het hoofd zie?
Het gaat erom dat je stopcontact goed geaard is, want niet goed geaarde stopcontact kan veel probleem voor je pc veroorzaken.....

Verwijderd

Topicstarter
Goed, ik heb eindelijk een voeding geprobeerd....en nog een....maar het werkt niet? Je hoort dat hij werkt, maar je ziet daarna geen beeld. Ik zit echt met de handen in mijn haar! Nog even voor de duidelijkheid:
ik heb een nieuw mobo, nieuwe proc en nieuw geheugen erin gedaan.....alles afgekoppeld, schijven in een ander systeem getest, voeding al 2x veranderd....WAT KAN IK NOG MEER DOEN?

Ik heb echt geen idee meer.....en wordt hier echt gek van..

Ik hoop dat jullie nog ideeen hebben?

Bedankt!

Verwijderd

Probeer anders is je onderdelen in een andere computer, of anders gewoon zo kaal mogelijk maken. check ook ff de kabels zou lullig zijn als die verrot zijn. (maarja zoveel verstand heb ik er ook nie van :X )

noujah succes 8)7

Verwijderd

Het klinkt als een temperatuur probleem, hij doet het even, screensaver enzo, maar daarnaa doet hij het niet meer, en soms ook wel. Ik denk dat het je temp is, als je een 3d screensaver gebruik dan worden je CPu en videokaart ook meer gebruikt, en dat hij het daarnaa niet doet en niet start komt dan doot een te hoge temperatuur.

Wat zijn je temps in de bios?

Verwijderd

Uhhh.
Heb je al eens geprobeerd van een flop ( een wat ??) te booten.

..... voor het geval je systeem iets vervelends heeft opgelopen

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hij komt momenteel niet meer tot zijn bios zoals ik begrijp, dan heb je ook weinig aan een flop.
Aan de topicstarter: Als je de oplossing hebt, laat die dan hier even weten. Ik heb een zelfde probleem met een Radeon8500. Alles gaat draaien maar geen beeld en POST, andere videokaart werkt trouwens wel perfect. Radeon in ander systeem ook.
Ik gok dus eigenlijk wel op een probleem met je videokaart in combinatie met je moederbord. Misschien vinden ze elkaar wel niet zo lief :)

Hier mijn probleem, misschien staan er nog oplossingen voor jou bij. Je weet nooit!

[Radeon 8500] Geeft geen beeld en geen POST

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 oktober 2002 @ 12:10:
Goed, ik heb eindelijk een voeding geprobeerd....en nog een....maar het werkt niet? Je hoort dat hij werkt, maar je ziet daarna geen beeld. Ik zit echt met de handen in mijn haar! Nog even voor de duidelijkheid:
ik heb een nieuw mobo, nieuwe proc en nieuw geheugen erin gedaan.....alles afgekoppeld, schijven in een ander systeem getest, voeding al 2x veranderd....WAT KAN IK NOG MEER DOEN?

Ik heb echt geen idee meer.....en wordt hier echt gek van..

Ik hoop dat jullie nog ideeen hebben?

Bedankt!
nieuw mobo + nieuwe proc + nieuw geheugen...

geen nieuwe videokaart... zou het dus kunnen zijn.
en je hebt ook nog niet geantwoord op de vraag of je wel een geaard stopcontact gebruikt... zou ook best een probleem kunnen zijn, leg anders gewoon een draatje van je case of voeding naar de gas/water leiding of cv buis

Verwijderd

Topicstarter
Muse: ik heb hetzelfde probleem als jij gehad met een 8500LE van Radeon..deze werkte idd ook niet, zelfs niet met Abit in het algemeen!
Conclusie: dat is dus 1 probleem, maar mijn andere probleem is met een Powercolor Geforce2mx ;-)))

Het grappige is dus inderdaad dat nu ik de radeon op een asus bordje heb gezet, het compleet geen probleem is! Dat is dus 1 verhaal, alleen mijn andere moederbordje is dus nog een tweede verhaal

Maar goed, jouw probleem is bij deze dus 'opgelost' ;-)

Bedankt iedereen! Bij de andere moederbord ligt het dus vermoedelijk ook aan de videokaart, maar goed ...erg vreemd dus! Voorlopig maar even geen Abit meer!

Danks aan iedereen!

Verwijderd

ik had al het idee dat het niet aan de voeding zou liggen, heb gister nog een athlon 1600+ met 512 mb ram en GF2 MX + nog 2 7200 rpm harde schijven aan de praat gekregen op een 230 watt voedinkje :P
Pagina: 1