[Radeon 8500] Geeft geen beeld en geen POST

Pagina: 1
Acties:

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb dus sinds vanmiddag mijn nieuwe Powercolor 8500. Dus ik thuis helemaal vrolijk en ga zitten knutselen om hem er in te zetten. TNT II Pro eruit en Radeon 8500 erin Eindelijk dacht ik, totdat ik mijn pc aanzette ---> GEEN BEELD AAARGGHHH!!!!
Monitor blijft dus staan met no signal, alle fans gaan draaien cdrom spint op en harddisk ook, maar geen beeld. Totaal niet ook geen POST, ik hoor ook geen piep. Dus ik balen, Heb em nog extra goed aangedrukt en alles eruit gehad en zo kaal mogelijk opgestart. Het mocht niet baten.
Ik dus bellen met de jongens van Completer, dus zij zeggen: je mag hem meteen komen omruilen of neem je hele systeem mee dan kunnen we even kijken. Ik heb er voor gekozen om alleen met de kaart terug te gaan.
Bij hun aangekomen deed de kaart het dus wel in een systeem dat ze daar hadden staan. Ik dacht dat het misschien dan aan mijn voeding lag (200 Watt maar) dus ik neem een 300 Watt P4 voeding mee. Als dat het niet zou zijn kreeg ik mijn geld terug voor die voeding.
Weer thuis gelijk voeding erin, Radeon erin, opstarten en.......WEER GEEN BEELD!!!
Gelijk weer gebeld, dit had ik hen beloofd en afspraak gemaakt dat ik woensdag langsga met mijn systeem om te kijken wat eventueel wel werkt. Ik kan jammergenoeg niet eerder.
Nu zit ik dus weer met mijn TNT II
Weten jullie misschien wat het probleem is?? Ik wil zo graag die 8500 aan de praat krijgen.

Specs: Pc is niet overgeklokt op dit moment!!!
Aldi PC:
P3@667
384 MB PC133
mobo is md2000 van Medion. Dit is een OEM van de MS-6318
voeding is dus 200 Watt, maar ook getest met 300 Watt
verder zit er in de pci-sloten een 56K modem(niet in gebruik) en een Realtek NIC

• Norbert
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:55
Weet je dat zeker MSI-6318 of is het 6183 met een intel 810 chipset ?

Verwijderd

Welk fabrikaat is die kaart? Gigabyte?

• Muse
  • Niet online
Moederbord is echt een oem van ms-6318, hij is met VIA 694X chipset.

Merk van de kaart is Powercolor, staat trouwens ook in het verhaal :)

Ondertussen heb ik al geprobeerd op te starten met de bios fail safe settings, maar dat mag ook niet baten
|:( (is ook logisch hij komt niet eens tot het BIOS) |:( . Biosversie is de meest recente.

Verwijderd

Sorry, overheen gelezen. Ik had namelijk gezien dat ze in de prijswatch de Gigabyte aanbieden voor E 119,-, maar op hun site is geen merk terug te vinden, vandaar dat ik benieuwd was.

Maar ik moet helaas het antwoord op je vraag schuldig blijven, een heel wazig probleem, ik wens je sterkte.

Verwijderd

probeer hem er echt helemaal goed in te doen, want mijn kaart deed het eerst ook nie mir toe in em eeruit hadf gehaald, ik moest hem doen ehct goed er drukken en het vastmaak dingetje ook egt vastmaken, en toen deed tie et

• Muse
  • Niet online
Ik heb hem echt wel goed aangedrukt, als ik nog verder duw dan duw ik hem met mobo en al door de kast heen :)
Welk vastmaakdingetje bedoel je, datgene dat aan het einde van de kaart zit? Zo'n plastic dingetje? Dat past niet, want deze kaart is niet zo hoog en die tandjes lopen niet tot zo laag. M'n TNT II zit er nu ook in zonder dat die dingen vastzitten. Dus die mogelijkheid wil ik ook uitsluiten.

[ Voor 0% gewijzigd door Muse op 05-10-2002 18:29 . Reden: typvouten ]

• Norbert
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:55
Je moederbord kan ik niet vinden bij msi, het lijkt mij een stroom probleem, te weinig stroom naar je agp slot.
Als de kaart niet gevonden zou worden dan krijg je 3 piepjes te horen, bij jou niet het geval.
Sorry, ik zou het echt niet weten verder.

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
misschien heeft een Bios-update effect (lijkt me een long shot, maar je weet maar nooit..)

Kijk even welke biosversie je hebt en check dan even of hier een nieuwere bij staat:
http://home.arcor.de/m-i-p/de/biospage.html

Even geplukt vanaf de Powercolor website:

Q2: Why my vga card is working unstable in my system?
1. Make sure remove old vga drive ( in add/remove program) before you install new vga driver, and it doesn’t share IRQ with other devices.
2. Please update BIOS and drivers for your mainboard.
3. Check IO-Voltage in BIOS setting of mainboard. It should be around 3.3V, if it is higher than 3.4V, please adjust it down.
4. If your mainboard is not based on Intel chipset, we suggest you set AGP mode (in BIOS setting of mainboard) to 2X. If you can find "grahpics acceleration" selection in BIOS setting of mainboard, please set it to "0", and you might keep AGP mode at 4X.

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

mijn radeon heeeft ook geen POST het is een bba 8500.

een grafische kaart hoeft toch net PERSEE een post te hebben??

[ Voor 0% gewijzigd door Waterlelie op 05-10-2002 21:09 . Reden: typefouten ]

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Verwijderd

Heb je al een andere videokaart geprobeerd? Het kan heel goed dat op het ROM-gedeelte van je BIOS de hardware van de machine muurvast is vastgelegd, dan heb je gewoon het probleem dat er niets valt te upgraden, of je zet er een nieuwe BIOS-chip in. En de volgende keer meer geen PC bij de ALDI kopen hè, daar kun je dit soort narigheid met vrij grote zekerheid voorspellen.

• Muse
  • Niet online
aad123>>Er kan wel een andere videokaart in, ik heb mensen hier op het forum gezien die er een Ti4200 in hebben zitten en op de website staat dat elke videokaart erin kan.
Momenteel zit mijn TNT II er in (de kaart die er in hoort) en hij draait als een zonnetje.

Waterlelie>>POST is van je pc zelf, je hoort dan een piep als de pc opstart naar bios, maar die geeft hij dus niet met de Radeon er in.

Bogaards>>Ik heb de meest recente BIOS die er is. En hij komt niet eens tot het BIOS, dus volgens mij hebben de BIOS instellingen er niets mee te maken, of zit ik nu heel erg fout?
In het BIOS valt weinig in te stellen. Ik kan geen enkel voltage uitlezen, laat staan instellen.
Ook met MBM vind hij niks.
BIOSversie is 2.02 Is ook de versie die is te vinden op www.medion.de
Daar is dus het moederbord van>>type: MD2000. Ik kan daar helemaal geen verdere info vinden over het moederbord. Ik weet alleen dat het origineel een ms-6318 is dat medion dat mobo dus als basis heeft gebruikt. Sandra geeft als type ook ms-6318 aan evenals 3DMark2001. De fabrikant geeft bij beiden een leeg vakje :)

PS. Aldi Pc is rockstable en is verder niets mis mee, alleen wil ik dat mijn Radeon het doet. :D Verder geen narigheid mee. Ik krijg het idee dat deze kaart misschien wel niet samenwerkt met mijn moederbord, aangezien bij een ander hier op het forum een Ti4200 het wel doet. Die is toch weer nieuwer dan een 8500.

Handleiding en Sandra geven trouwens aan dat mijn AGP-slot officieel gewoon 3,3 Volt zou moeten geven. Dat zijn de specificaties. Zou de TNT werken als het voltage lager zou zijn dan 3,3 Volt??

• Muse
  • Niet online
Niemand meer een oplossing?
Ik weet het zelf ook niet meer!

(undercover *schop* :) )

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 17:06

Cozm0

Unf!

cpu terug clocken naar default

door het oc'en loopt je agp port waarschijnlijk op een vaag voltage

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

reactie op muse: mijn vorige tnt2U dee wel een post laten zien, bji het opstarten

heb je die kaart al in een ander systeem gehad?

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• Muse
  • Niet online
Cozm0>>Er staat in mijn 1e post dat ik op dit moment mijn systeem niet OCed heb :)

Waterlelie>>De TNT2 zit er nu in en die doet het, De 8500 deed het in een andere pc bij Completer ook, staat ook in mijn 1e post te lezen :)

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

dan gok ik voor 99procent dat het aan het agp voltage ligt

Verwijderd

Denk dat je de R8500 dan maar in moet ruilen voor een Ti4200. Lijkt een incmpatibiliteits probleempje.

Je kan idd ook nog effe met de AGP spanning spelen. Effe omhoog en omlaag zetten en kijken hoe het gaat.

• Muse
  • Niet online
Dat is dus het probleem, ik kan daaraan niks instellen :( Maar als het die spanning is, doet een Ti4200 het dan wel? Lijkt me sterk eigenlijk.
Maargoed vanmiddag ga ik even bij de jongens van Completer langs met mijn pc, misschien dat zij de oplossing weten.

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook wel eens gehad, bij mij werd het veroorzaakt door de s-video kabel.
Als je een s-video of andere tv-out aansluiting hebt ingeplugd moet je die er even uithalen en aleen de vga kabel aansluiten.
Succes!

• Muse
  • Niet online
Ok mensen, hier komt weer ff een verhaaltje. Al heb ik nu wél reden om te lachen :D

Vanmiddag ben ik dus naar Completer gegaan met mijn pc. Ze zouden even kijken naar het probleem en eventueel zouden ze wat andere kaarten proberen.
Eerst de Radeon 8500 erin, die deed het dus niet. Een 9000 of een 9700 werkten ook niet. Toen een MX400 erin en die deed het dus wel!. Daarna een Ti 4200 geprobeerd en die deed het ook, dus die heb ik nu in mijn pc zitten. I'm a happy person! :D
Score in 3DMark2001SE is nu trouwens rond de 5500 ipv 1200

Jullie trouwens bedankt voor jullie hulp.

Geen enkele Radeon wilde dus samen werken met mijn mobo. Maar nu ben ik ook geholpen!
Pagina: 1