Intresse / informatie schaars in speakersets onder de 45,-

Pagina: 1
Acties:

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-02 14:40

EMP

Krulloos!

Topicstarter
Ik zoek een setje nieuwe boxen voor mijn computer, maar in tegenstelling tot wat ik in allerlei reviews en op het forum lees, wil ik een 2(.1) setje i.p.v. een 4.1 (of 5.1). Het moet niet te groot zijn (weinig ruimte, ook daarom geen 4.1) en zwart, want het oog wil ook wat B) Ik ben sinds ik op mijn werk ben hiermee bezig (ooooh) en ben sinds 08.00 uur verrekte weinig opgeschoten... Kan iemand een lichtje schijnen hier op? Hier komt mijn uitzoekwerk tot nu toe:

Er zijn al 2 sets die mijn oog getroffen hebben, nl de Philips A2.310 Rytmic Wave:
http://www.fascom.nl/artId1682.htm

en de Creative Inspire 2400
http://www.alternate.nl/html/nodes_info/kvzc25.html

over beide heb ik nog steeds geen review kunnen vinden, of ervaringen er over(Creative 2400 zelfs helemaal niets!)
De philips heb ik in een hoekje van een winkel even kunnen horen, en dat klonk best aardig met een muziekje van Bon Jovi, maar qua stereo/gaming heb ik geen flauw idee hoe het presteert. Qua vermogen liggen ze ook gelijk.

* EMP bedenkt ineens dat het handig is zijn soundcard ook ff te vermelden: het is een onboard SB128, met maar 1 uitgang (dus geen 4.1 mogelijkheid, hij zit onboard op mijn Gigabyte GA-7VRXP

Heeft iemand een idee wat ik voor onder de 45 euro kan kopen voor zowel muziek als spelletjes? (UT2003 = kewl, jammer van de omroeper :) )

p.s. ja, ik heb idd google/got/tweakers.net (voor reviews/nieuwsposts) afgezocht, en de faq gelezen :)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-03 10:15
Hier staat wel een leuke review door Hinke van 2.1 setjes
reviews: Stereo speaker roundup (prijzen zijn nog in guldens, niet schrikken :P)
Echter zit er niet veel bij voor 45,- euro. Ik vraag me ook af hoeveel 2.1 sets er te krijgen zijn voor zo relatief weinig geld. Enige wat er te vinden zal zijn zijn de uitgebreidere Trust setjes of die US Blaster met 3D boom surround :7. En daarnaast hier en daar een setje van merken die in een iets hoger segment zitten zoals de links die je zelf aangaf.

Vermogens hoef je eigenlijk niet zo op te letten, qua vergelijken dan. Het is in dit segment zo extreem ovedreven en nikszeggend, 600W pmpo bij 50% vervorming. Tsja...
Ik denk dat het beste is wat je kunt doen, even op inet allerlei sets opzoeken welke binnen je budget passen, en zoeken op inet naar wat reviews hierover. Daarnaast kun je naar de winkel welke deze verkoopt en hopen dat ze aangesloten staan om ff te kunnen luisteren. Maar zat winkels werken hier niet gauw aan mee waardoor velen ze 'op de gok' kopen.

Een optie is om ff door te sparen voor een beter leuk 2.1 setje welke ook nog positief uit te testen komt. Je moet een heel flink stuk verder sparen wil hifi pas voordelen gaan bieden voor wat je zoekt, dus ik denk niet dat je daar aan moet gaan denken.

Wat betreft je moederbord, volgens mij heeft deze de optie om de line in om te toveren tot tweede line out voor 4 point surround. Zal wel ergens in de manual staan. (kep zelf de GA-8IHXP waar dat wel op kan, ook sb128 chipset).

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Die speakers van Creative zijn een redelijk nieuw product.
Ze zijn de opvolgers van de Soundworks 320 (was ook 2.1 dus).
Die klonken goed en deze ook.

Gewoon doen dus.

En het is helemaal niet erg als je geen 5.1 gedoe wil. 5.1 is zeker leuk, maar ook wel beetje hype/overbodig soms.

{signature}

• JT
  • Laatst online: 22:30

JT

VETAK y0

Labtec Spin is een mooi setje :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

dat mag niet op het werk he :)

• EMP
  • Laatst online: 25-02 14:40

EMP

Krulloos!

Topicstarter
Ik ben uiteindelijk een iets andere weg ingeslagen: ik heb een 2dehands Creative Soundworks FPS1600 (zwart) gekocht voor 35 euro, vond ik qua prijs erg netjes voor wat ik ervoor terug krijg, en het setje ziet er uit als nieuw, ook redelijk compact :). Nu nog kijken of ik mijn moederbord ook kan omtoveren in een 4 point surround... :9

bedankt iig voor de reacties!

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Pagina: 1