Active Desktop - Hier is ie [Deel 4]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.126 views sinds 30-01-2008

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-07-2022
Voetbal Online is down; vallen dus niet zoveel headlines te leechen.
RTL is gewoon kut. Ik snap niet waarom die soms wel, soms niet werkt, dus heb ik m er pending onderhoud uit gehaald.

Rustacean

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Was er nou wel een manier om Trillian (Pro) te gebruiken in Active Desktop of niet, ik weet dat ik het ergens gelezen had, maar weet niet meer waar en ut antwoord :X

301SQN

• ManiacScum
  • Laatst online: 16-05 08:14
marko77 schreef op 14 November 2002 @ 09:30:
Ik heb ineens een raar probleem, mijn AD werkte perfect de afgelopen weken, maar vandaag start ie ineens op met de standaard AD, dus de tweakerstracker, het msn venstertje en de blauwe achtergrond. Is er iets gereset ofzo?
Kan ik iets doen om dit te voorkomen, want nu moet ik alles opnieuw in gaan stellen en dat is aardig wat werk!
Gooi je wel eens je cookies weg van Internet Explorer?
Zo ja, dan moet je dit niet doen want hier slaat de Active Desktop het een en ander op.
Is dit niet het geval dan kan ik je niet verder helpen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Ik heb een foutje bij de tracker van FOK!

Wat is er aan de hand? Op mijn dekstop staat dus het volgende:

Klikbaar!
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/c.struik/Pictures/davidsback.jpg

Hoe kan het dat ik bij de FOK!-tracker niets zie, alleen een grijs vlak??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Het topic over de Active Desktop is niet meer zo Actief

* Klein schopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

iemand al een oplossing om messenger 5.0 te bedienen via active desktop?

Multimonitor is relax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JedaiNait
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Dat zou wel bijzonder mooi zijn ja.

En een kleine tv gids die weergeeft wat er nu op tv is (het liefst voor in te stellen zenders) zou ik ookw el tof vinden.

Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Niet zo'n actief topic, maar dat komt denk ik ook omdat de gemelde problemen vaak zeer verschillende oorzaken hebben. Daarbij speelt ook nog eens het gebruikte OS en de versie IE vaak een grote rol.

In een notendop:
1) AD is gebleken vaak nogal buggy te zijn. Op mijn oude PIII (windows 2000, IE5.5) had ik vaak dat ik echt moest rebooten wilde ik weer iets met mijn AD kunnen doen (probleem ontstond vaak na een aantal keer refreshen van de hele desktop).
Over het algemeen geld: AD van win2000/XP ism IE6 = stabieler dan bijvoorbeeld win98 met IE5
2) Bewaar je cookies! Gooi in geen geval cookies weg die verwijzen naar de dir waar je de bestanden voor AD hebt staan!
3) Trackers kunnen nog wel eens 'leeg' zijn om uiteenlopende redenen:
-externe site ligt plat
-site die de XML/RSS aanlevert ligt plat (als dat niet dezelfde site is)
-er staat ongeldige data in de XML (bekent voorbeeld: headlines van FOK!, maar volgens mij speelt dit ook regelmatig bij RTL)
-javascript error in de tracker zelf (oplossing: refresh van je AD of van het frame)

Ik moet trouwens zeggen dat ik niet weet hoe de code van de AD eruit ziet aangezien ik mijn eigen code gebruik (die lang zo uitgebreid niet is en allerminst flexibel), dus ik weet ook niet of en wat er eventueel nog aan verbeterd zou kunnen worden. Zelf heb ik er ook geen tijd voor, maar iedereen met een beetje javascript en HTML kennis moet er wel uit kunnen komen lijkt me...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64866

Ik heb drie vraagjes:

1. Als ik een link naar bijvoorbeeld "mijn documenten" maak, hoe kan ik dit dan automatisch in "Detail" modus krijgen? Dit vind ik namelijk fijner kijken.
2. MSN namen worden afgehakt aan het eind, als ik de window breder maak, dan maakt het geen verschil. Hoe kan ik het aantal weergegeven letters vergroten?
3. Leuk, die GoT en FoK trackers, maar ik wil diezelfde trackers eigenlijk ook voor het nieuws hebben ipv forum, er zit er al een standaard bij, maar die update volgens mij alleen maar dagelijks ipv om de 5 minuten, en de opties zijn te gering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Anoniem: 64866 schreef op 18 November 2002 @ 02:07:
Ik heb drie vraagjes:

1. Als ik een link naar bijvoorbeeld "mijn documenten" maak, hoe kan ik dit dan automatisch in "Detail" modus krijgen? Dit vind ik namelijk fijner kijken.
2. MSN namen worden afgehakt aan het eind, als ik de window breder maak, dan maakt het geen verschil. Hoe kan ik het aantal weergegeven letters vergroten?
3. Leuk, die GoT en FoK trackers, maar ik wil diezelfde trackers eigenlijk ook voor het nieuws hebben ipv forum, er zit er al een standaard bij, maar die update volgens mij alleen maar dagelijks ipv om de 5 minuten, en de opties zijn te gering.
1) Misschien met command line switches voor explorer.exe :?
2) Geen idee; ik ken die tracker niet
3) probeer deze eens :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64866

3) probeer deze eens :)
Bedankt! Wekrt perfect!
Dan ga ik nu ff die commandline zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

ik loop me rot te zoeken naar een webwereld tracker
heb zelf ook een poging gewaagd om er 1 te maken (maar ben BlonT)
is er nog ergens een werkende versie in omloop?

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Heeft iemand misschien ook iets waarmee je kan zien hoe het met je dwonload cue van Kazaa(lite) staat? Dat lijkt me wel handig, maar ik heb geen idee hoe ik zoiets zou moeten maken. Dat laatste geldt trouwens ook voor een klein tv-gidsje waar ik het een paar posts terug over had. :(

Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...

• Dark4ever
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-03 15:48

Dark4ever

Huh?

Ik zou er graag 1 van www.gamers.nl willen hebben.... zelf lukt me niet om zo iets te maken... :( heb geen idee waar te beginnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-05 17:23

LoneWolf

Just a Byte

is er al een tv-gids ?

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Oke, dit is ongetwijfeld een domme vraag, maar hoe krijg ik de snowcrash-plugin (winamp controls) in mijn AD? Snowcrash zelf werkt prima, maar ik kan de pagina alleen als link op mijn AD krijgen. Door vervolgens op die link te klikken, opent de snowcrash pagina en dan heb ik dus snowcrash op mijn AD. Kan het echter ook dat ik niet eerst op die link hoef te klikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

euh... ken het niet maar..
die link kopieeren en die in ad zetten?

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

ja dat had ik al geprobeerd, maar dat werkt dus niet. Ik krijg dan de volgende fout:
501 XML/XSL Error
The XML translation failed:
Kan de opgegeven bron niet vinden. HTTP/1.0 200 OK Date: Sat, 23 Nov 2002 11:36:04 W. Europe Standard Time Server: VykTor XML WinAmp Server/1.0 MIME-version: 1.0 Content-type: text/html Content-length: 743l Pragma: no-cache Connection: close 305 playing 48 1 0 1 0 19 24 41 45 38 25 17 14 14 14 31 44 128 2 125 137 91 02:05100011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

is et niet een localhost link? ff kijken wat de properties zijn van die link en die kopieeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

ja, link is http://localhost:82, maar als ik die dus in een van die boxen zet, dan krijg ik dus die foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63266

He hoe zorg ik met Active Desktop dat mn background wordt uitgerekt ipv de gewone afmetingen te gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

JedaiNait schreef op 23 November 2002 @ 18:26:
ja, link is http://localhost:82, maar als ik die dus in een van die boxen zet, dan krijg ik dus die foutmelding.
en http://(vul hier je ip in):82 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51423

Hmm MSN werkt niet in de AD, mischien omdat het 5.0 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Anoniem: 51423 schreef op 25 November 2002 @ 17:46:
Hmm MSN werkt niet in de AD, mischien omdat het 5.0 is?
jah, maar voor zover ik weet is er nog geen AD versie voor messenger 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63266

Kan het zijn dat die active desktop aardig wat cpu usage in beslag neemt ?
Want volgens mij maakt ie mn comp 2x zo langzaam ofzo :S

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

kan zeker kloppen ja maar zodra je er een ander venster overheen zet is dat ook weer over althans hier

• /TheDuke\
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
dark4ever schreef op 21 November 2002 @ 20:09:
Ik zou er graag 1 van www.gamers.nl willen hebben.... zelf lukt me niet om zo iets te maken... :( heb geen idee waar te beginnen :D
Een bezoeker van G.nl ( (=- BlueAce -=) ) heeft die al eens gemaakt.

Newstracker:
http://forum.gamer.nl/sho...d=36722&highlight=tracker

Forumtracker:
http://forum.gamers.nl/sh...&postid=663048#post663048

[ Voor 16% gewijzigd door /TheDuke\ op 28-11-2002 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7379

Doet de voetbalonline tracker het bij iemand? De site was vorige keer down, maar nu hij weer up is doet de tracker het nog steeds niet. Weet iemand hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
crisp:
1) AD is gebleken vaak nogal buggy te zijn. Op mijn oude PIII (windows 2000, IE5.5) had ik vaak dat ik echt moest rebooten wilde ik weer iets met mijn AD kunnen doen (probleem ontstond vaak na een aantal keer refreshen van de hele desktop).
Over het algemeen geld: AD van win2000/XP ism IE6 = stabieler dan bijvoorbeeld win98 met IE5
AD is niet buggy. De VML engine van Microsoft blijkt onstabiel te zijn op veel systemen. En over het algemeen geldt sowieso dat win2k/XP stabieler zijn dan 9x, da's al langer bekend :+
2) Bewaar je cookies! Gooi in geen geval cookies weg die verwijzen naar de dir waar je de bestanden voor AD hebt staan!
Soms gaan cookies zomaar weg. Daar kan ik weinig aan veranderen. Ik heb ook geen oplossing om via Javascript de instellingen op een andere manier op te slaan, maar wel een idee erover.
Ik moet trouwens zeggen dat ik niet weet hoe de code van de AD eruit ziet aangezien ik mijn eigen code gebruik (die lang zo uitgebreid niet is en allerminst flexibel), dus ik weet ook niet of en wat er eventueel nog aan verbeterd zou kunnen worden. Zelf heb ik er ook geen tijd voor, maar iedereen met een beetje javascript en HTML kennis moet er wel uit kunnen komen lijkt me...
Er kan vanalles aan verbeterd worden, maar het ding gebruikt VML dus aan de stabiliteit valt weinig te veranderen (tenzij ik geen VML meer gebruik, maar dat zou de flexibiliteit aantasten). Microsoft zal waarschijnlijk niet veel meer doen aan die VML engine, aangezien dat nogal geflopt blijkt.

Ik gebruik geen Windows meer (ben 100% over naar Linux, al een tijdje) maar misschien dat ik nog wel eens een nieuwe versie van AD uitbreng. Dat kan echter nog wel even duren, omdat ik het erg druk heb met m'n social life en school :P

Mochten er nog mensen zijn met ideeen voor een nieuwe versie, dan hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72105

MSN 5 ipv MSN 4 voor op de desktop, is een begin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vreemd, nu doet de voetbalonline tracker het wel weer, alleen haalt de tracker oud nieuws op. Zo te zien is voetbalonline.nl weer helemaal in orde, dus de tracker zou het eigenlijk weer moeten doen. Iemand al een oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De voetbalonline tracker lijkt het weer te doen :)
Heeft iemand er wat aan veranderd?

En nog een vraagje aan DeTeraarist. Ik zie op jouw site geen nieuwe NU.nl tracker staan, kijk ik niet goed, of heb je deze echt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:39

DeTeraarist

#Boots2Asses

Nope die is er niet. Maar binnenkort (tis altijd binnenkort :P) is m'n NML tracker af en dan is er meteen een nu.nl tracker. :)

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oja, die MTG tracker van je doet het niet, dus die kan verwijderd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist

DeTeraarist

#Boots2Asses

Die tracker werkt wel, maar de NML is leeg ;)
Daar heb ik Manuzhai al van op de hoogte gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De voetbalonline tracker is er weer mee gekapt, kan iemand hier naar kijken? Voetbalonline.nl is overigens gewoon online, dus het ligt waarschijnlijk niet aan de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist

DeTeraarist

#Boots2Asses

xavamedia.nl waar een aantal NML's (of XML's whateva :P) staan, ligt plat geloof ik. Dus trackers die daar hun XML vandaan halen, doen het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 09:13

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Dit lijkt me ook wel wat !!

Ik heb het ooit eens gezien, maar ik weet niet meer waar... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Manuzhai, wat is er mis met xavamedia.nl? Xavamedia.nl is al heel wat uurtjes down. Ben je gestopt met het leveren van tracker content?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
De DNS is een beetje verneukt doordat de server onlangs verhuisd is. Binnenkort zou het wel weer moeten werken.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22072

had deze eerder geplaatst maar dat bleek de verkeerde topic :

misschien allang langs geweest, maar is er ook een mogelijkheid om een link te plaatsen naar programma's op de hdd, als ik dat nu doe, dan download ik het bestand (wat niet de bedoeling is)

added :

een soort snelkoppeling dus, maar niet een met een icoon, alleen dus een tekstregel (zoals de temp. en tweaker topics)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist

DeTeraarist

#Boots2Asses

http://home.wanadoo.nl/julsing en dan onder het kopje Programma's Starten 1.0

[ Voor 14% gewijzigd door DeTeraarist op 03-12-2002 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zoiets, maar dan met een directe link zonder een pulldown te openen, al geprobeerd met file///....... en iframe, niets lukt (programma word gedownload ipv geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerielTjuh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 20:08
Even een vraagje ik wil MSN 5.0 erin hebben, maar ik krijg het niet, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat wil ik ook :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Paar vragen:

1.) Er is iets mis met mijn search bar (<-- HTML). Als ik iets invul en ik druk vervolgens op 'enter' dan veranderd mijn balk deels van kleur, en vervolgens gebeurt er niets. Als ik gewoon op de 'search' knop druk gaat het wel goed. Weet iemand wat dit is?

Screenshot ter verduidelijking:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/~shapeone/searchbar.jpg

2.) Wederom een probleem met m'n search bar. Als ik het tweakers forum wil doorzoeken dan krijg ik een 440 error. Waarschijnlijk is mijn search bar dus nog niet compatible met het nieuwe t.net forum. Hoe kan ik dit oplossen?

3.) Is er een alternatieve nieuws NML tracker beschikbaar? De RTL tracker doet het nooit, en ik zou het wel handig vinden als er een alternatief komt (of als dat er zelfs al is, maar dat ik het niet weet).

4.) Misschien niet helemaal active desktop gerelateerd, maargoed. Hoe kan ik mijn desktop iconen handmatig verplaatsen? Op dit moment zit ik vast aan een raster, en daardoor krijg ik mijn iconen niet zoals ik wil. Hoe kan ik dit raster uitschakelen, zodat ik mijn iconen neer kan zetten waar ik wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30543

Heeft iemand toevallig een mirror van http://www.nvlf.nl/razor/ieplugin.zip.
deez doet t niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet echt niemand wat hoe mijn problemen op te lossen zijn:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*KICK*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een vraagje. De voetbalonline tracker gaat af en toe aan, maar dan zijn het wel erg oude nieuwsberichten. Manuzhai, heb je enig idee wanneer de nieuwe site, inclusief werkende voetbalonline & NU.nl tracker, beschikbaar is?

Als iemand een oplossing heeft voor één, of meer, van mijn problemen op pagina 10 dan houd ik me ook aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Laatst online: 06-05 19:41
de mogelijkheid om exes te runnen bestaat en is in de active desktop topics meerdere malen langsgekomen. bij mij werkt een combinatie van de razorplugin en een javascriptje.
Maar kweet zo gauw ff niet hoe en wat. jammer dat de search down is.

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64476

Kan ik die msn plug ook transparant krijgen
want ik wil niet zon standaard blauwe achtergrond

• XeRiOn
  • Laatst online: 10-06 15:45
M'n tweakers-headlines worden niet vernieuwd. Er staat in de beschrijving dat ze om het half uur upgedate worden, maar bij mij worden ze helemaal niet upgedate. Weet iemand hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73618

Anoniem: 22072 schreef op 03 december 2002 @ 15:03:
had deze eerder geplaatst maar dat bleek de verkeerde topic :

misschien allang langs geweest, maar is er ook een mogelijkheid om een link te plaatsen naar programma's op de hdd, als ik dat nu doe, dan download ik het bestand (wat niet de bedoeling is)

added :

een soort snelkoppeling dus, maar niet een met een icoon, alleen dus een tekstregel (zoals de temp. en tweaker topics)
Ik heb een heel handig tooltje gevonden om programma's direct vanuit HTML code te launchen O-)

In tegenstelling tot de plugin van razorblade kan je bij deze ook argumenten voor je .exe opgeven en of je de window maximized wil hebben.

Download

Werkt perfect :)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 73618 op 16-12-2002 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73618 schreef op 16 december 2002 @ 21:56:
[...]

Ik heb een heel handig tooltje gevonden om programma's direct vanuit HTML code te launchen O-)

In tegenstelling tot de plugin van razorblade kan je bij deze ook argumenten voor je .exe opgeven en of je de window maximized wil hebben.

Download

FOP, harstikke bedankt zeg, deze werkt PERFECT idd én is gemakkelijk in gebruik, notepad draaid als een tierelier _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
er was hier iemand die probeerde om snowcrash te gebruiken om winamp te besturen en dat lukte niet
ik kan met trots zeggen dat het bij mij werkt

• Neptunus
  • Laatst online: 06-06 13:37
Karp schreef op 17 december 2002 @ 20:27:
er was hier iemand die probeerde om snowcrash te gebruiken om winamp te besturen en dat lukte niet
ik kan met trots zeggen dat het bij mij werkt
Nou als je dan ook nog zo lief wilt zijn om ons allemaal even te vertellen hoe je dat precie hebt gedaan, zou je mij een heel blij mens maken!

POF die download van die tool is heel erg handig! BEDANKT

[ Voor 8% gewijzigd door Neptunus op 26-12-2002 20:20 . Reden: Wat vergeten! ]

Nu deze thread toch weer boven staat wil ik van de gelegenheid gebruik maken om Manuzhai nog eens te vragen hoe het er met de Active Desktop voor staat. Heb je de voetbalonline NML al over weten te zetten naar een nieuwe server? En de andere NML's?

Ook ben ik wel benieuwd of DeTeraarist nog aan nieuwe trackers werkt. Ik merk met de huidige trackers dat ze soms stoppen met nieuws ophalen. Er staat dan gewoon 'Error', terwijl ik 100% zeker weet dat de site gewoon up is.

Als iemand een, of meer, oplossingen heeft voor mijn eerder genoemde problemen dan houdt ik mezelf ook aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-06 20:12
Ziet er goed uit _/-\o_. Ik ga em zo maar eens proberen, laatste keer had ik em in februari geprobeert, maar dat draaide niet zo goed op mijn oude athlon 700 :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26097

Heb poosje gezocht maar kan het nergens antwoord geven op deze waarschijnlijk simpele vraag:
Wat is de kleur/font die gebruikt wordt in de standaard tnet.html die bij active desktop zit.
De zelfde kleur wordt gebruikt voor oa. de gamers.nl en de fok tracker.

Kom er namelijk niet uit en wil ze gebruiken voor de imdb/teletekst zoek-vensters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26097 schreef op 28 december 2002 @ 00:17:
Heb poosje gezocht maar kan het nergens antwoord geven op deze waarschijnlijk simpele vraag:
Wat is de kleur/font die gebruikt wordt in de standaard tnet.html die bij active desktop zit.
De zelfde kleur wordt gebruikt voor oa. de gamers.nl en de fok tracker.

Kom er namelijk niet uit en wil ze gebruiken voor de imdb/teletekst zoek-vensters.
Staat in je style.css:
{ font-family: tahoma; font-size: 11px; text-decoration: none; color: #FFFFFF }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26524

is het mogelijk om msn messenger 5 samen te laten werken met active desktop?

heb search gebruikt, en kon niet echt iets vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Laatst online: 28-05 11:54

Bellerophon

Persona non grata

Ik ben er nu ook mee bezig en heb dit tot dusver

Afbeeldingslocatie: http://213.46.47.114/naamloos.jpg

Alleen hoe krijg ik het nu voor elkaar dat hij .exe bestanden pakt?
Want ik heb het laatst genoemde applicatie/programma gedownloaded, maar dan is tevens mijn vraag, hoe stel ik deze in werking?

[ Edit ]
Sorry de .exe applicaties werken nu wel
Klasse! :)
[ /Edit ]

[ Voor 13% gewijzigd door Bellerophon op 03-01-2003 20:06 ]

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Anoniem: 26524 schreef op 30 december 2002 @ 13:18:
is het mogelijk om msn messenger 5 samen te laten werken met active desktop?

heb search gebruikt, en kon niet echt iets vinden :(
volgens mij heeft nog niemand dat gevonden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sitethief
  • Laatst online: 20-06-2024

Sitethief

Silence..........

Anoniem: 73618 schreef op 16 december 2002 @ 21:56:
[...]

Download

Hihi, ik dacht eerst dat het niet werkte maar ik kopieerde steeds de " bij eigenschappen van een programma mee :)

To rule the entire world your servants should be loyal .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neptunus
Ook hier werkte het starten van exe prima met die andere plugin. Ik vind vooral al die opties die je kan instellen super! >:) >:) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
Anoniem: 7379 schreef op 26 december 2002 @ 23:25:
Nu deze thread toch weer boven staat wil ik van de gelegenheid gebruik maken om Manuzhai nog eens te vragen hoe het er met de Active Desktop voor staat. Heb je de voetbalonline NML al over weten te zetten naar een nieuwe server? En de andere NML's.
Voetbal Online, MTG News en XP-erience werken niet, daar zal ik een dezer dagen naar kijken. Voor zover ik weet werkt de rest wel, maar dat zal ik controleren als ik ze ga fixen. Andere verzoeknummers kan men ook nu mee komen.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 15-06 18:25
Ik ben sinds vandaag ook weer begonnen met het maken van een AD, maar wat ik me al een poosje afvraag is het volgende:

Hoe zet je nu een Nu.nl of nos nieuws tracker in de AD (zodat ik scrollend of wat dan ook over het scherm gaat) Ik heb nu wel eentje van de tweakers nieuwstracker maar die zat standaard geleverd bij dat progje AD_v12...

Hoe kan ik dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Manuzhai schreef op 06 January 2003 @ 22:20:
[...]
Voetbal Online, MTG News en XP-erience werken niet, daar zal ik een dezer dagen naar kijken. Voor zover ik weet werkt de rest wel, maar dat zal ik controleren als ik ze ga fixen. Andere verzoeknummers kan men ook nu mee komen.
misschien voor www.hardware.info
lijkt mij wel leuk iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52866

Even omhoog schoppen hoor...

Ik wilde weer eens gaan beginnen met het maken van de AD, maar de site waarop de basisfiles staan is down (geen 404, maar ik krijg een lege pagina)... heeft iemand een server waar het basispakketje opstaat?

tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27453

ik heb dat programmatje van POF ook gedownload en het werkt super.

maar welk command moet ik ingeven om mijn control panel, my computer en recycle bin te openen vnauit HTML???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27453 schreef op 14 January 2003 @ 17:49:
ik heb dat programmatje van POF ook gedownload en het werkt super.

maar welk command moet ik ingeven om mijn control panel, my computer en recycle bin te openen vnauit HTML???
my computer
<a href="run:explorer /root,,::{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}"> my computer</a>

control panel
<a href="run:rundll32.exe shell32.dll,Control_RunDLL"> control panel</a>

recycle bin
<a href="run:explorer /root,,::{645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E}"> recycle bin</a>

my network places
<a href="run:explorer /root,,::{208D2C60-3AEA-1069-A2D7-08002B30309D}"> my network places</a>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49227

Klopt het dat de tweakers.net tracker (originele ) het niet meer doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Laatst online: 15-06 15:47
Ik kan nergens een nu.nl tracker vinden die ook echt werkt, ik heb er wel 2 gevonden waar alleen nu.nl boven staat ;) Kan iemand mij helpen aan 1 die wel goed werkt :)

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carstijn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-06 20:05
Anoniem: 73618 schreef op 14 januari 2003 @ 19:49:
[...]

my computer
<a href="run:explorer /root,,::{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}"> my computer</a>

control panel
<a href="run:rundll32.exe shell32.dll,Control_RunDLL"> control panel</a>

recycle bin
<a href="run:explorer /root,,::{645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E}"> recycle bin</a>

my network places
<a href="run:explorer /root,,::{208D2C60-3AEA-1069-A2D7-08002B30309D}"> my network places</a>
ik heb deze links dus geprobeert maar bij mij doen ze het niet.

ik krijg de error : the specified file could not be found.

na het aan passen van dat example file doet calc het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
Anoniem: 73618 schreef op 16 December 2002 @ 21:56:

Download

Ik krijg hierbij een extra venster met als URL run:* enzovoort, en pas daarna krijg ik wat ik eigenlijk wilde starten. Heeft iemand al iets ontdekt om dat tegen te gaan?

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36485

velen van jullie hebben een calendar op hun desktop waar halen jullie die vandaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joefje
  • Laatst online: 13-06 08:25
Anoniem: 36485 schreef op 17 January 2003 @ 17:54:
velen van jullie hebben een calendar op hun desktop waar halen jullie die vandaan
http://vapaa.dc.inet.fi/~rainy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61303

Waar kan je alles bij mekaar downloaden?

En dan graag met een setup file geen zin aan dat gekloot snel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Laatst online: 15-06 15:47
Anoniem: 61303 schreef op 18 January 2003 @ 01:06:
Waar kan je alles bij mekaar downloaden?

En dan graag met een setup file geen zin aan dat gekloot snel !
zie beginpost :)

Met setup file is niet mogelijk maar als je de beginpost even lezen snap je het denk ik wel :)

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-06 18:43
Ben nu al een tijdje bezig met AD. Alles zo'n beetje doorgelezen en het meeste werkt perfect. Behalve..

Als ik bij een zwarte achtergrond mijn boxen met inhoud ook zwart wil hebben (transparent), verander ik mijn bgcol van #243462 naar #000000. Werkt perfect, totdat er een refresh plaatsvind van zo'n box, dan verschijnt in die box weer een doorzichtige blauwe achtergrond. Iemand enig idee hoe dit te voorkomen?
ff een voorbeeld:
Na apply&save: Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~arnou010/Image4.jpg

Na eerste refresh: Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~arnou010/Image3.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door rachez op 18-01-2003 21:21 . Reden: plaatjes toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carstijn
weet imand al iet meer over die links naar configuratie scherm en zo in html??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSchellhorn
  • Laatst online: 02-03 19:13
Manuzhai schreef op 17 January 2003 @ 10:01:
[...]
Ik krijg hierbij een extra venster met als URL run:* enzovoort, en pas daarna krijg ik wat ik eigenlijk wilde starten. Heeft iemand al iets ontdekt om dat tegen te gaan?
misschien een oplossing: (aangepast function, die ik gebruik)

function startThis() {
try {
var fso = new ActiveXObject("Scripting.FileSystemObject");
var objShell = new ActiveXObject("Shell.Application");

var file = fso.GetFile("c:\\windows\\explorer.exe");
var param = "/root,,::{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}";
if (param == null) {
objShell.ShellExecute(file, "", file.ParentFolder, "open", 1);
} else {
objShell.ShellExecute(file, param, file.ParentFolder, "open", 1);
}
} catch (e) {alert(e.description)}
}

Hoop dat het hier wel mee lukt ;)

"Ik heb zo veel soep gegeten, dat kan een mens niet aan. Ik heb zo veel soep gegeten, kan bijna niet meer staan. Ik zat daar maar te slurpen achter die grote kop en als ik bijna klaar was, dan schepten ze weer op!" (Hans Teeuwen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSchellhorn
ok normaal krijgt de functie dus de file en param mee, vandaar een beetje vreemd lijkende code misschien :)
En waarom worden die tabs vern**kt? :|

[ Voor 16% gewijzigd door RSchellhorn op 19-01-2003 11:07 ]

"Ik heb zo veel soep gegeten, dat kan een mens niet aan. Ik heb zo veel soep gegeten, kan bijna niet meer staan. Ik zat daar maar te slurpen achter die grote kop en als ik bijna klaar was, dan schepten ze weer op!" (Hans Teeuwen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Mijn computer loopt sinds ik windows (2000) opnieuw heb geinstalleerd steeds vast als ik de actieve desktop aan heb staan. Explorer gebruikt dan na een tijdje mere dan 90% van de processor (amd900). Iemand een idee wat ik hier aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carstijn
Slayer08 schreef op 18 januari 2003 @ 23:23:
[...]

function startThis() {
try {
var fso = new ActiveXObject("Scripting.FileSystemObject");
var objShell = new ActiveXObject("Shell.Application");

var file = fso.GetFile("c:\\windows\\explorer.exe");
var param = "/root,,::{20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D}";
if (param == null) {
objShell.ShellExecute(file, "", file.ParentFolder, "open", 1);
} else {
objShell.ShellExecute(file, param, file.ParentFolder, "open", 1);
}
} catch (e) {alert(e.description)}
}

zou je dit in een filetje online kunnen zetten of naar mij mailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-05 22:15
Rachez, heb je de orginele files voor me? Want het ziet er ENORM kewl uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSchellhorn
Ben zelf met eigen AD bezig, maar moet nog veel gebeuren....
De code wilde ik (nog) niet online zetten.
Een directe vraag wil ik wel beantwoorden!

Hier een screentje:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rschell/desktop.jpg
In het groot.

Het begint al ergens op te lijken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 14:38
Ik heb het net gedownload,
maar die Fok! tracker zit er niet bij.
Bij deel3 van dit onderwerp kan ik 'm net downen want die geeft een 404..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75019

Heeft iemand ook enig idee waarneer er voor active desktop v1.2 voor msn.html een msn 5.0 versie komt want het lukt nu nog alleen met 4.7 of lager?
Of heeft iemand nog verder ideetjes zoals script veranderen ofzoiets?

Alvast bedankt :)

The One
(newbie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64476

Slayer08 schreef op 19 januari 2003 @ 17:46:
Ben zelf met eigen AD bezig, maar moet nog veel gebeuren....
De code wilde ik (nog) niet online zetten.
Een directe vraag wil ik wel beantwoorden!

Hier een screentje:

[afbeelding]

Het begint al ergens op te lijken......
kan je mij die hele html code eens mailen
ikvind dat winamp boven de startbalk wel cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-06 18:43
-W0kk3L- schreef op 19 January 2003 @ 17:45:
Rachez, heb je de orginele files voor me? Want het ziet er ENORM kewl uit :)
Tnx.
Voor de wallpaper: kijk ff in topic=665962/2//
html:

<html>
<head><title>Slashdot Headlines</title>
<br>
<link rel="stylesheet" href="style.css">
<script type="text/javascript">

// Terry's Slashdot Headlines
// Mozilla gebruiken om links te openen ? zet de variabele useMoz op true
// Automatisch refreshen? Zet de variabele refreshRate op het aantal seconden dat hij moet refreshen. (0 = nooit)

var useMoz = false;
var refreshRate = 120;

function openlink(url)
{
if (useMoz)
{
VBopenLink(url);
}
else
{
window.open(url, '', '');
}
}

function init()
{
xmlDoc.async = true;
loadXML();
}

function isLoading()
{
if (xmlDoc.readyState != 'complete' && xmlDoc.readyState != 4) {
if(!imageSet)
{
d.getElementById('state').src = 'red.gif';
imageSet = true;
}
setTimeout('isLoading()', 100);
} else {
d.getElementById('state').src = 'green.gif';
imageSet = false;
lengte = xmlDoc.documentElement.childNodes.length;
getInfo();
if(refreshRate != 0)
{
refreshIn = refreshRate * 1000;
setTimeout('loadXML()', refreshIn);
}
}
}

function loadXML()
{
xmlDoc.load('http://slashdot.org/slashdot.xml');
forLinks = '';
setTimeout('isLoading()', 100);
}

function getInfo()
{
for(i = 0; i < lengte; i++)
{
title = xmlDoc.getElementsByTagName('title').item(i).text;
url = xmlDoc.getElementsByTagName('url').item(i).text;
time = xmlDoc.getElementsByTagName('time').item(i).text;
author = xmlDoc.getElementsByTagName('author').item(i).text;
department = xmlDoc.getElementsByTagName('department').item(i).text;
topic = xmlDoc.getElementsByTagName('topic').item(i).text;
comments = xmlDoc.getElementsByTagName('comments').item(i).text;
section = xmlDoc.getElementsByTagName('section').item(i).text;
image = xmlDoc.getElementsByTagName('image').item(i).text;
forLinks += '<li><a href="javascript:openlink(\'' + url + '\');">' + title + '(' + comments + ')</a></li>';
}
d.getElementById('links').innerHTML = forLinks;
}

var xmlDoc = new ActiveXObject('Microsoft.XMLDOM');
var lengte = new Object;
var forLinks = '';
var imageSet = false;
d = document;
var bgcol = location.search.substring(1);
col = bgcol? bgcol : '#243462';
</script>
<script type="text/vbscript">
Function VBopenLink(url)
Dim WSHShell
Set WSHShell = CreateObject("WScript.Shell")
WSHShell.Run("mozilla.exe "+url)
end Function
</script>
<style type="text/css">
.title { font-weight: bold; }
.state { border: 0px; }
</style>
<script>
d.write('<style type="text/css">');
d.write('body { scrollbar-face-color: ' + col + '; scrollbar-shadow-color: ' + col + '; scrollbar-highlight-color: ' + col + '; scrollbar-3dlight-color: ' + col + '; scrollbar-darkshadow-color: ' + col + '; scrollbar-track-color: ' + col + '; scrollbar-arrow-color: #ffffff }');
d.write('</style>');
</script>
</head>
<script type="text/javascript">
d.write('<body bgcolor="' + col + '" onload="init();">');
</script>
<a class="title" href="javascript:openlink('http://slashdot.org');">Slashdot Headlines</a> <a href="javascript:loadXML();">[img]"red.gif"[/img]</a>
<div id="links" class="links"></div>
</body>
</html>

<br>

<html><head>
<title>Tweakers Headlines</title>

<link href="style.css" rel="stylesheet" type="text/css">
<script>
d=document; var bgcol = location.search.substring(1); col = bgcol? bgcol : '#243462';
d.write('<style>body { scrollbar-face-color: '+col+'; scrollbar-shadow-color: '+col+
'; scrollbar-highlight-color: '+col+'; scrollbar-3dlight-color: '+col+'; scrollbar-darkshadow-color: '+col+
'; scrollbar-track-color: '+col+'; scrollbar-arrow-color: #ffffff } </style>'+
'<meta http-equiv="refresh" content="120; URL=all2.html?'+col+'">');
</script>
<script language="javascript1.2" src="http://www.tweakers.net/ext/inc/remote_flat.js"></script>
</HEAD>
<script>d.write('<BODY BGCOLOR='+col+'>');</script>
Tweakers headlines:
<br>
<script language="javascript1.2">
headlines5();
headlines10();
headlines15();
</script>

</body>
</html>

<html><head><title>Zoekform</title>
<!
| Kix@$$ |
| ErikW@DigiQ.nl |
| |
| Als u opmerkingen of vragen heeft over, of naar aanleiding |
| van deze desktop, stuur dan gerust een e-mailtje. |
|______________________________________________________________|
->

<SCRIPT>
function checkfunctie() {
SearchWindow = window.open(document.forma.searchtype.value+document.forms[0].tekst.value,'Windowname');
}
</SCRIPT>

<script>
d=document; var bgcol = location.search.substring(1); col = bgcol? bgcol : '#243462';
d.write('<style>body { scrollbar-face-color: '+col+'; scrollbar-shadow-color: '+col+
'; scrollbar-highlight-color: '+col+'; scrollbar-3dlight-color: '+col+'; scrollbar-darkshadow-color: '+col+
'; scrollbar-track-color: '+col+'; scrollbar-arrow-color: #ffffff } </style>');
</script>
</HEAD>
<div align="center">
<form name="forma" action="javascript:checkfunctie()">
<input type="text" name="tekst" class="text" size="24"><select size="1" name="searchtype">
<option selected value="http://www.google.com/search?hl=en&q=">Google</option>
<option value="http://ixquick.com/do/metasearch.pl?cat=web&cat=web&cmd=process_search&language=nederlands&query=">ixquick</option>
<option value="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=&data%5Border%5D=relevance#hitstart
<option value="http://forum.fok.nl/search.php?order=relevant&on=extended&search=">Fok!</option>
<option value="http://www.cddb.com/php/search2.php3?f=artist&f=disc&f=track&image=Search&q=">CDDB</option>
</select>
<input class='button' type='submit' value='Search' onClick='checkfunctie()' onSubmit='checkfunctie()'>
</form></div>
</body></html>

<html><head>
<title>Headlines</title>
<link href="style.css" rel="stylesheet" type="text/css">
<script>
rem ; URL=deze.html?'+col+'">');
</script>

</HEAD>
<script>d.write('<BODY BGCOLOR='+col+'>');</script></html>
<script language="javascript1.2" src="http://www.motor-forum.nl/tracker/tracker.js"></script>

<html><head>
<title>Headlines</title>
<script>
</script>
</HEAD>
[img]"http://portal.telegraafnet.nl/weeranimatie.gen.gif"> </body> </html[/img]
Is eigenlijk vrij standaard alleen de achtergrond kleuren wat aangepast + motor-forum tracker toegevoegd

Voor de pc gegevens heb je MBM + Coolmon nodig links staan ergens in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
Slayer08 schreef op 18 januari 2003 @ 23:23:

[veel code enzo]

Dit werkt echt top in de browser, maar als ik het op mijn AD zet geeft ie alleen maar fouten... Vaag. Ik doe het nu met <a href="javascript:startThis()">, maar dan opent ie een nieuw venster met dat als adres, en dan zegt ie dat ie het bestand niet kan vinden...

[ Voor 41% gewijzigd door djc op 20-01-2003 10:11 ]

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSchellhorn
Manuzhai schreef op 20 January 2003 @ 09:45:
[...]
Dit werkt echt top in de browser, maar als ik het op mijn AD zet geeft ie alleen maar fouten... Vaag. Ik doe het nu met <a href="javascript:startThis()">, maar dan opent ie een nieuw venster met dat als adres, en dan zegt ie dat ie het bestand niet kan vinden...
Zal waarschijnlijk komen omdat je geen activex aan hebt staan (of niet goed). Dat is altijd een heel gestoei met windows om dat goed te krijgen. :(

Ik heb de AD via IIS (in xp draaien), dat lost al een hoop op!

Ik zal mijn complete code eens even opschonen, dan post ik het morgen hier wel.

[ Voor 4% gewijzigd door RSchellhorn op 20-01-2003 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSchellhorn
Alvast nog wat screendumps, die ik jullie toch niet wil onthouden:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rschell/desktop20_01_2003_2.jpg
Groot

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rschell/desktop20_01_2003_1.jpg
Groot

Morgen ben ik klaar met code opschonen, en zal ik het een en ander posten :P
En ja! dat is outlook geintegreerd 8)

Op deze pagina is/zal meer informatie komen.

[ Voor 17% gewijzigd door RSchellhorn op 20-01-2003 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neptunus
Ziet er goed uit! Kan de tijd niet afwachten tot je meer info verstrekt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49227

Slayer08 schreef op 20 January 2003 @ 13:58:
Alvast nog wat screendumps, die ik jullie toch niet wil onthouden:

plaatje

plaatje 2

Morgen ben ik klaar met code opschonen, en zal ik het een en ander posten :P
En ja! dat is outlook geintegreerd 8)

Op deze pagina is/zal meer informatie komen.
Can hardly wait :9~ :9~
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.