Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Ik heb niet het gevoel dat cookies en active desktop erg goed samengaan, ik heb best vaak, dat als ik een spelletje uitzet, de desktop moet worden refreshed, dat dan de standaard instellingen weer terug zijn, oftewel, m'n cookie kan niet worden gelezen, of bestaat gewoon niet meer.
Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen
Anoniem: 7379
Geeft geen resultaatOxiMoron:
verander de cookie name eens naar: 'x@E__Active Desktop v1.2[1].txt'
Jah, en dan zeker morgen weer alles instellen.....daar heb ik niet zo'n zin inDeTeraarist:
Ik denk, dat als je alles even opnieuw instelde, je nu al klaar was geweest.
Hmmm, dan moeten die standaard instellingen dus ergens staan, want hij brengt de AD weer terug in z'n oorspronkelijke staat. Zou het mogelijk zijn om 'functions.js' handmatig in te stellen, of is dat niet mogelijk?Ik heb niet het gevoel dat cookies en active desktop erg goed samengaan, ik heb best vaak, dat als ik een spelletje uitzet, de desktop moet worden refreshed, dat dan de standaard instellingen weer terug zijn, oftewel, m'n cookie kan niet worden gelezen, of bestaat gewoon niet meer.
Anoniem: 59437
Hmmm, dan moeten die standaard instellingen dus ergens staan, want hij brengt de AD weer terug in z'n oorspronkelijke staat. Zou het mogelijk zijn om 'functions.js' handmatig in te stellen, of is dat niet mogelijk?[/quote]
bekijk hier mijn bericht maar eens,nadeel is alleen dat als je later iets verandert je dat ook in je functions .js moet doen
[rml]Active Desktop - Hier is ie [ Deel 3][/rml]
misschien expired dat ding wel?
Intentionally left blank
Als bovenstaande oplossing werkelijk werkt is het veel stabieler dan dat je met een cookie werkt. Is alleen iets meer werk, maar als je de instellingen er eenmaal in hebt maakt dat ook niet meer uit.
Maar mijn probleem =.....
Maar mijn CPU fan en de Temp van van CPU en RAM die doen het niet...
Wat moet ik doen om dat wel te laten werken ?
Verder werkt het gewoon TOP! en ik vind het echt super
hmm, als ik m in mn browser open krijg ik een error, ik zie wel nu.nl staan maar er flitst een error voorbij van toegang geweigerd ofzo en ik zie geen headlinesAnoniem: 54463 schreef op 14 oktober 2002 @ 20:43:
[...]
Ik heb de tracker van DeTeraarist aangepast op de nieuwe XML van nu.nl
Hier staat ie
http://www.coretek.nl/new/nu.html
hoe kan dit?
Ik gebruik het programma CoolmonAnoniem: 7379 schreef op 16 oktober 2002 @ 00:03:
Tja, dat ligt volgens mij niet aan de Active Desktop. Welk programma gebruik je om die instellingen weer te geven op je desktop? Aan dat programma ligt het (als het geen hardware probleem is)...
Mijn Post
Dat is het probleemM3ga_Man schreef op 15 oktober 2002 @ 23:36:
Ik weet niet of het al gevraagt is maar ik heb nu geen tijd (en eigelijk ook geen zin) om dit topic door te spitten....
[afbeelding]
Verder werkt het gewoon TOP! en ik vind het echt super!
bij werkt het primaAnoniem: 7379 schreef op 15 oktober 2002 @ 22:52:
taspo, dat is wel de moeite waard. Als ik de instellingen vanuit een cookie, zoals jij aangeeft met dat plaatje van je, erin zet dan moet de AD dus werken? Ik bedoel, dan heb je dus ook geen cookie meer nodig?
Als bovenstaande oplossing werkelijk werkt is het veel stabieler dan dat je met een cookie werkt. Is alleen iets meer werk, maar als je de instellingen er eenmaal in hebt maakt dat ook niet meer uit.
hij maakt wel altijd een cookie aan,maar die kun je voortaan gewoon verwijderen met de rest van je cookies.
alleen als je wat gewijzigd hebt moet je wel weer eerst de waardes van wat je verandert hebt uit je aangemaakte cookie halen.
taspo, dat is mooi
Heb je MBM wel geinstalleerd??M3ga_Man schreef op 15 oktober 2002 @ 23:36:
Ik weet niet of het al gevraagt is maar ik heb nu geen tijd (en eigelijk ook geen zin) om dit topic door te spitten....
[afbeelding]
Verder werkt het gewoon TOP! en ik vind het echt super!
Coolmon maakt daar namelijk gebruik van om die gegevens op te vragen.
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Is niet helemaal gelukt denk ik, ik krijg ook geen nieuwsitems te zien.....Anoniem: 54463 schreef op 14 oktober 2002 @ 20:43:
[...]
Ik heb de tracker van DeTeraarist aangepast op de nieuwe XML van nu.nl
Hier staat ie
http://www.coretek.nl/new/nu.html
Natuurlijk wel IE 6 gebruikenmayhem schreef op 17 oktober 2002 @ 14:01:
[...]
Is niet helemaal gelukt denk ik, ik krijg ook geen nieuwsitems te zien.....
Error by design zullen we maar zeggen
Nja hij moet onder 98 inderdaad om de een of andere rede ook lokaal staan..
Onder XP werkt iig prima!
Da's geen error by design, maar meer 'geen rekening houden met'Anoniem: 54463 schreef op 18 oktober 2002 @ 12:18:
[...]
Natuurlijk wel IE 6 gebruikenInderdaad, onder b.v. 98se - IE5 doet ie het niet.
Het activeX object Microsoft.XMLDOM bestaat alleen voor IE6; IE5 heeft daar eerdere/andere implementaties voor.
Gebruik liever een cross-browser library voor XML parsing, zoals die van webFX; hiermee kan je een hoop problemen oplossen, en met een beetje extra tweaking kan je 'm ook geschikt maken voor Netscape/Mozilla
Dat 'ie lokaal moet staan is gewoon beveiliging; als je een oplossing voor op een site zoekt zal je met een server-side taal de xml moeten ophalen en parsen.
Intentionally left blank
Heb je niet per ongeluk je cookies verwijdert?Byte_Me:
boehoe, mijn active desktop is "verdwenen".
Weet iemand of het mogelijk is om je AD zo in te stellen dat er altijd over een bepaalde port data wordt gehaald? Nu gebeurt dat volgens mij at random over een aantal UDP ports (1030, 1031, 1032, 1033, etc). Dit zou ik wel handig vinden, omdat ik mijn firewall dan zo in kan stellen.
Bij mij werkte de oude tracker wel gewoon goed, maar als ik die pagina nu open zie ik geen nieuws staan. Alleen Nu.nl HeadlinesAnoniem: 54463 schreef op 18 oktober 2002 @ 12:18:
[...]
Natuurlijk wel IE 6 gebruikenInderdaad, onder b.v. 98se - IE5 doet ie het niet.
Voor nu even zo dan:
In de index.html van m'n trackers, vind je een functie makeContent()
Daarmee wordt de pagina gemaakt zeg maar, hierin staan ook de opties (om het zo even te noemen).
Voor het aantal nieuwsposts:
zoek: aantalNieuwsPosts = aNP ? aNP : 10;
de 10 geeft aan hoeveel nieuwsposts je tegelijk wilt zien.
Voor de refreshrate:
zoek: refreshRate = refreshTime ? (refreshTime * 1000) : (1800 * 1000);
de 1800 geeft het aantal seconde aan waarna er gerefreshed wordt.
Voor de mozilla optie:
zoek: um = getcookie('useMoz');
verander getcookie('userMoz') in 1 om Mozilla te gebruiken en 0 om Mozilla niet te gebruiken.
Mouseovers:
zoek: showMouseOver = getcookie('showMouseOver');
verander getcookie('showMouseOver') in 1 om Mouseovers te tonen of 0 om ze niet te tonen.
Deze wijzen nu wel voor zich denk?
moEditor = getcookie('moEditor');
moBron = getcookie('moBron');
moCategorie = getcookie('moCategorie');
showTime = getcookie('showTime');
showReact = getcookie('showReact');
verander de getcookie statements in 1 om ze wel te laten zien en de 0 voor niet.
-Windows XP ProfessionalEn ik zal even kijken hoe of het zit, OS? IE versie? ehrm andere nuttige informatie?
-Internet Explorer 6.0.2600.0000
-Mozilla 1.1a
Wat doet dit precies? Als ik het aanzet heb ik eigenlijk geen verschil kunnen zien.Mouseovers:
zoek: showMouseOver = getcookie('showMouseOver');
verander getcookie('showMouseOver') in 1 om Mouseovers te tonen of 0 om ze niet te tonen.
edit:
Volgens mij heb ik nog een klein bugje ontdekt. Bij de RTL tracker blijft dat 'inladen' soms staan. Die tracker lijkt het trouwens sowieso niet te doen. De nieuwsberichten staan er nu al een paar dagen, en op de RTL site staan al weer veel andere.
moEditor = getcookie('moEditor');
moBron = getcookie('moBron');
moCategorie = getcookie('moCategorie');
(deze zijn trouwens niet bij elke tracker ingebouwd)

Vergeten, nu doen de mouseovers het wel. Nu blijft eigenlijk alleen het RTL tracker probleem bestaan (zie eerder bericht).
kan iemand het ff naar mij toemailen? peterschoep@planet.nl
thanx!
Mkay. Het eerste wat je dus moet doen is het programma (of addon... is maar hoe je het wilt noemen ) "Active desktop" Downloaden. Deze kun je HIER downloaden.
Zodra je hem gedownload heb, Unzip je hem (extract all bij XP) en kopieer je hem naar bijv. "C:\Active" (de hele map dus).
Vervolgens ga je naar "control panel" en ga je naar "display" (of je drukt gewoon op de rechter muisknop op je achtergrond en drukt op "properties" of "eigenschappen").
ik wil heeeel graag een actieve desktop maken, maar die link werkt niet...
kan iemand mij vertellen hoe ik aan dat bestandje kan komen???
thanx
ps: mailen kan naar peterschoep@planet.nl
Anoniem: 45147
Anoniem: 39949
ik krijg ook een javascript fout als ik hem in IE open :
Line 35
Char: 4
Error: 'xmlDoc.getElementsByTagName(...).item(...)' is null or not an object
Code: 0
URL: file://E:\WINDOWS\Web\AD\nu.html
Help, anyone?
edit: hij doet het weer
Rustacean
Multimonitor is relax :P
Rustacean
Anoniem: 64026
en kheb nog een probleempje
- als ik zowel de fok tracker als de got tracker wil gebruiken dan geeft hij tweemaal dezelfde tracker inplaatsvan twee vesrchillende
- en hoe krijg ik die achtergrond van die vensters zwart want als ik bij stroke color :#000000
en bij fill color ook:#000000 krijg ik wxel zwarte randen maar de vensters blijven nog steeds blauw wat doe ik verkeerd?
Anoniem: 36750

Is hier een oplossing voor?
Is het nu de bedoeling dat men zelf (via bv PHP) van de resultaat van de modules een HTML output maakt ? Of mis ik nou iets....Manuzhai schreef op 26 oktober 2002 @ 15:27:
Hmz, k heb even zitten kloten en de Nu.nl NML tracker werkt in ieder geval weer. In een aantal anderen ook wat bugs gefixed. Alleen gamers.nl en rtl willen nu nog voor geen meter. Nieuw: een lijst met alle beschikbare modules: http://nml.xavamedia.nl/req.php?list
Fünf auf der nach oben offenen Richterskala
InderdaadMagma schreef op 28 oktober 2002 @ 17:10:
Is het nu de bedoeling dat men zelf (via bv PHP) van de resultaat van de modules een HTML output maakt ? Of mis ik nou iets....
Anoniem: 64026
Daar was ik al bang voorInderdaad
http://temp.xavamedia.nl/Magma schreef op 28 oktober 2002 @ 19:22:
Daar was ik al bang voorOch ik kom er wel uit dan denk ik. Maar als iemand zich geroepen voelt om één phpscriptje als voorbeeld op te sturen, dan heb ik daar toch geen moeite mee
DeTeraarist, ga je geen JS trackers meer maken?
Rustacean
Mijn dank is groot, ga nu ook maar eens lekker knutselen...Manuzhai schreef op 28 oktober 2002 @ 19:56:
[...]
http://temp.xavamedia.nl/
Tuurlijk wel, maar er werd om PHP trackers gevraagdManuzhai schreef op 28 oktober 2002 @ 19:56:
[...]
http://temp.xavamedia.nl/
Anoniem: 69945
Die URL doet namelijk niet meer
Anoniem: 65007
Met een tooltje zoals WindowFXAnoniem: 65007 schreef op 05 november 2002 @ 20:10:
Ik heb maar e probleem en dat is, zodra ik een active desktop activeer onder mijn windows xp, zijn mijn letters van bv My Computer, My Network niet meer transparant, en dat vond ik net mooi aan XP, als ik Avtive Desktop activieer onder xp dan krijg ik die letters niet meer zo maar met een grijze achtergrond zoals win98 enz! Iemand die weet hoe of wat dit is en hoe ik dat kan veranderen? thnx.
Intentionally left blank
Anoniem: 60196
Je ziet je favorieten, je kunt daar doorheen bladeren (hij blijft op het bureablad), en er zitten een paar knoppen onder:
-Terug (als je zit te bladeren)
-Verversen (als je wat hebt toegevoegt)
-Favorieten (wat je favorieten sites zijn)
-Geschiedenis (zit er ook in, wat je allemaal gezien hebt)
-Printen (je favorieten websites uitprinten)
Wil iemand met de engelse Internet Explorer ff kijken of deze mappen bestaan:
C:\Windows\History
C:\Windows\Favorites
Ik wil namelijk ook een engelse maken.
Je vindt deze op http://home.planet.nl/~keessmul/pics/favo_beta.zip
Anoniem: 49227
de mijne doet het gewoon hoor...VampireSlayer schreef op 07 november 2002 @ 13:33:
Hoe zit het nu met die nu.nl tracker?? Is daar al een nieuwe voor?
Anoniem: 69945
Ik krijg die icoontjes niet transparant met dit tooltje!
Hij staat niet in de directory van Active Destktop
weet niet, misschien schop ik een oud topic omhoogRekkie schreef op 07 november 2002 @ 19:07:
Ik kan de FOK! tracker niet vinden, weet iemand waar ik deze kan neerhalen?
Hij staat niet in de directory van Active Destktop
maar ik heb de fok headline tracker ook nie, of niet werkend, nu.nl en t.net al wel ....
Anoniem: 60196
Niemand een reactie?Anoniem: 60196 schreef op 06 november 2002 @ 00:48:
Ik heb een Favo-Viewer gemaakt.
Je ziet je favorieten, je kunt daar doorheen bladeren (hij blijft op het bureablad), en er zitten een paar knoppen onder:
-Terug (als je zit te bladeren)
-Verversen (als je wat hebt toegevoegt)
-Favorieten (wat je favorieten sites zijn)
-Geschiedenis (zit er ook in, wat je allemaal gezien hebt)
-Printen (je favorieten websites uitprinten)
Wil iemand met de engelse Internet Explorer ff kijken of deze mappen bestaan:
C:\Windows\History
C:\Windows\Favorites
Ik wil namelijk ook een engelse maken.
Je vindt deze op http://home.planet.nl/~keessmul/pics/favo_beta.zip
Koste me wel veel werk!
Weet iemand waar ik deze trackers kan vinden? voor de Active Desktop?Rappie schreef op 07 November 2002 @ 20:35:
[...]
weet niet, misschien schop ik een oud topic omhoog
maar ik heb de fok headline tracker ook nie, of niet werkend, nu.nl en t.net al wel ....
dus fok.nl en nu.nl?
http://home.wanadoo.nl/julsing/nieuw/Rekkie schreef op 08 november 2002 @ 15:25:
[...]
Weet iemand waar ik deze trackers kan vinden? voor de Active Desktop?
dus fok.nl en nu.nl?
Deze is beter.
Anoniem: 64026 schreef op 08 november 2002 @ 17:08:
da zijn grote blauwe letters????????
al die oudere links werken niet meer en ik mis alleen nog een nieuws tracker
Een nu.nl tracker staat een pagina terug, als je die lokaal neerzet, dan doet hij het gewoon.

kheb die zelfs nog bekeken ook, naja tis laat
sorry
Anoniem: 61718
Ff de shift ingedrukt houden en dan vergroten en sluiten. Dan onthoud hij die instelling!bolleh schreef op 09 november 2002 @ 00:42:
zeer irritant: alle nieuwe links openen in een non-maximized window, kheb bij de properties van ie al gekozen dat ie maximized moet starten maar als ie door een link geopend wordt blijft ie hem niet helemaal maxed openen, iemand een idee?
met een beetje aanpassen werkt het ook in XP alleen zit er een vervelende blauwe index bijAnoniem: 60196 schreef op 07 november 2002 @ 20:51:
[...]
Niemand een reactie?
Koste me wel veel werk!
A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT
/edit: heb et al
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
werkt nietAnoniem: 61718 schreef op 09 november 2002 @ 00:50:
[...]
Ff de shift ingedrukt houden en dan vergroten en sluiten. Dan onthoud hij die instelling!
De FOK! forum tracker staat hier: Engels, Nederlands
Intentionally left blank
Sorry, zei het een beetje onduidelijk. Sluit eerst alle venstertjes. Dan open je bijv. internet explorer. Vergroot je dat scherm. Houd je de shift ingedrukt en klik je op het "x" (sluiten). Succes!
nope werkt nog niet, als ik met dat ie icoontje open opent ie wel full screen maar die links opent hij in een niet full screen windowAnoniem: 61718 schreef op 09 November 2002 @ 13:43:
[...]
Sorry, zei het een beetje onduidelijk. Sluit eerst alle venstertjes. Dan open je bijv. internet explorer. Vergroot je dat scherm. Houd je de shift ingedrukt en klik je op het "x" (sluiten). Succes!
download daar "autosizer"
opent IE wel de links (eigenlijk de nieuwe vensters) op maximized
hoewel het iets meer cpu kracht kost...Anoniem: 59437 schreef op 09 november 2002 @ 20:26:
http://www.southbaypc.com/free_utilities.asp
download daar "autosizer"
opent IE wel de links (eigenlijk de nieuwe vensters) op maximized
thanx! eindelijk heb ik het
Tja, dan weet ik het helaas ook niet. Open anders ff een nieuw topic in SA en probeer ff wat met de searchbolleh schreef op 09 november 2002 @ 13:49:
[...]
nope werkt nog niet, als ik met dat ie icoontje open opent ie wel full screen maar die links opent hij in een niet full screen window
Anoniem: 48624
wie zou mij daarmee willen helpen
wie zou mij willen helpen
Zoek eens een faq met googleAnoniem: 48624 schreef op 10 November 2002 @ 20:33:
ik zou graag ook active desktop willen hebben maar het lukt mij voor gene meter ik zit vas bij links ..html code wil maar niet lukken
Active Desktop Tutorial voor beginnersAnoniem: 48624 schreef op 10 November 2002 @ 20:33:
ik zou graag ook active desktop willen hebben maar het lukt mij voor gene meter ik zit vas bij links ..html code wil maar niet lukken
wat lukt er niet?Anoniem: 48624 schreef op 10 november 2002 @ 20:33:
Carlmeijer schreef:
Als je het HTML bestand voor je active desktop in c:\ hebt staan. En je wilt dat als je op een link klikt dat dan d:\ word geopend. Welke adres moet je die link dan geven?
* DeTeraarist vind dat dit antwoord wel op z'n plaats is bij deze vraag...Carlmeijer schreef:
Zoek eens een faq met google
eens,dit is een kwestie van ff terug lezen.DeTeraarist schreef op 10 november 2002 @ 21:48:
[...]
[...]
* DeTeraarist vind dat dit antwoord wel op z'n plaats is bij deze vraag...
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| <html><head> <title>Headlines</title> <link rel="stylesheet" href="style.css"> <script> d=document; var bgcol = location.search.substring(1); col = bgcol? bgcol : '#243462'; d.write('<style>body { scrollbar-face-color: '+col+'; scrollbar-shadow-color: '+col+ '; scrollbar-highlight-color: '+col+'; scrollbar-3dlight-color: '+col+'; scrollbar-darkshadow-color: '+col+ '; scrollbar-track-color: '+col+'; scrollbar-arrow-color: #ffffff } </style>'+ '<meta http-equiv="refresh" content="1800; URL=links.html?'+col+'">'); </script> </HEAD> <script>d.write('<BODY BGCOLOR='+col+'>');</script> <ul> <li><B>My Computer</B></li><BR><BR> <li> <a href="file:///C|" target="_blank">C:\ (Hoofd Schijf)</a><BR></li> <li> <a href="file:///D|" target="_blank">D:\ (Slave Schijf)</a><BR></li> <li> <a href="file:///F|" target="_blank">F:\ (Backup Schijf)</a><BR></li <li> <a href="file:///G|" target="_blank">G:\ (Mp3 Schijf)</a><BR></li> <li> <a href="C:\Documents and Settings\Raven\My Documents" target="_blank">My Documents</a><BR></li> <li> <a href="C:\Documents and Settings\Raven\My Documents\My Pictures" target="_blank">Mijn Digitale Foto's</a></li> <BR><BR> <li> <B>Web-URL's</b><BR><BR></li> <li> <a href="http://forum.powerweb.nl/messages/board-topics.html" target="_blank">Pu-Forum</a></li> <li> <a href="http://www.tweakers.net" target="_blank">Tweakers.Net</a></li> <li> <a href="ftp://krijgjedusniet.com/" target="_blank">Me FTP server</a></li> <li> <a href="http://home.planet.nl/~stingwcw/" target="_blank">Me site BLANCO</a></li> </ul> </body> </html> |
sorry voor de layout..
als ik deze code gebruik dan zie ik niets
(links moet ik nog aanpassen)
Met de code is niks mis, probeer het eens in een andere box te zetten.Anoniem: 48624 schreef op 10 november 2002 @ 22:55:
<een layout verne*kende code>
sorry voor de layout..
als ik deze code gebruik dan zie ik nietsweet niet wat er fout is
(links moet ik nog aanpassen)
Je ziet hier allemaal boxen:Anoniem: 48624 schreef op 10 november 2002 @ 22:59:
hoe bedoel je dat
In die screen staat links in box 4, probeer hem eens in bv box 5 te zetten. (bij mij werkt dat)
dat werkt helaas nieteMAeRCe schreef op 10 november 2002 @ 23:03:
[...]
Je ziet hier allemaal boxen:
[afbeelding]
In die screen staat links in box 4, probeer hem eens in bv box 5 te zetten. (bij mij werkt dat)
Volgens mij miste ik hier de clue
</script>
</HEAD>
<script>d.write('<BODY BGCOLOR='+col+'>');</script>
<body bgcolor="#FFFFCC" text="#FFFFCC">
<ul>
<li> <B>Web-URL's</b><BR><BR></li>
de derde regel vanonder mis je,(<body bgcolor="#FFFFCC" text="#FFFFCC"> dus)
Wanneer ik dan weer "Apply en Save" doe, komen ze weer goed te staan. Dit is niet te verhelpen met een Refresh...
Plaatje ter verduidelijking
oja, ik bedoel dus NIET dat de randen verdwijnen etc. maar de inhoud...

Dunhill
Kan ik iets doen om dit te voorkomen, want nu moet ik alles opnieuw in gaan stellen en dat is aardig wat werk!
Weet iemand hoe het komt dat de voetbalonline tracker niet meer werkt? Sinds gisteren is die tracker bij ermee gestopt. Ook geeft de RTL tracker al een tijd helemaal geen informatie meer, terwijl dat voorheen wel gebeurde. Hij kapte er altijd al vaak mee, maar nu geeft die tracker helemaal niets meer weer.
Dit topic is gesloten.