Club3d Radeon 9000 presteert slecht

Pagina: 1
Acties:

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen een Club3D Ati Radeon 9000 XT. Deze heb ik voornamelijk gekocht vanwege de betere 2d beeldkwaliteit op mijn 19" Iiyama VMP 454 en voor de TV-out.
Nu is ie geinstalleerd en eigenlijk valt ie behoorlijk tegen. In 2d is ie minder scherp dan mijn oude Viper 770. Ik heb inmiddels verschillende soorten drivers geprobeerd en allerlei tweaks, maar hij blijft aan de wazige kant, zelf al bij 1280x960.

Heeft iemand enig idee of er nog software mogelijkheden zijn die ik kan proberen die zouden kunnen schelen.
Of zou deze klacht voldoende grond zijn om hem terug te kunnen brengen??.

b.v.d.

en ja, ik heb grote gedeelten van het Radeon topic gelezen. Maar helemaal lezen is echt onbegonnen werk :'(

specs

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 21:26

Chop2000

Vroem

welk merk is ie?

niks

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Club3D zegt hij toch?

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Is het de normalen of de Pro (ik weet namelijk niet wat die XT betekent)

Download eens de Catalyst 2.3 drivers (de nieuwste) en ben er zeker van dat er geen oude driver resten meer over zijn.

De meeste mensen deugen!

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Is gewoon omdat het een Crap3D is

• syllaz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-04 17:01
*ahum, verkeerd gelezen

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Laat dit soort loze opmerkingen voortaan voor je ajb :/

• twopack
Zou het inderdaad zijn omdat het een CLub3D is?? Hebben die minder goede 2d dat een Built by Ati??

specs

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Xt versie????

Ik ken alleen de PRo en LT editie

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 22:53
xt is de "mx" versie

ben ook wel benieuwd of dat echt aan die kaart ligt, want ik zit zelf ook aan zo'n soort kaartje te denken

Verwijderd

Ook ik heb de Club 3D radeon 9000 XT
en heb dezelfde problemen : wazige 2d op hoge refreshrate (1152x864@100hz op 85 hz is ie beter maar lang niet zo scherp als mijn ASUS TNT 1 kaartje !

ook is de memory clock slechts 182 mhz op de club3d site staat dat ie 200 is

Club3D :r

(ik dacht dat de radeons goede 2d hadden,mooi niet dus)

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-08 07:16

SG

SG surft naar info hardewaren

Het is 'n Club 3d 'n budged kaart de instapper van de nieuwe budged reeks van ATI chippies en zou toch goed kunnen dat ze bij dit model bezuinigd hebben op de ramdac filters.

2D kwaliteit kost ook wat aangezien kwaliteits filters bestaan uit duurde komponentjes.

en op 'n kaart van 300 tot 500 Euro is daar meer plaats voor in het productie kosten plaatje.

En ook afhankelijk van het bedrijfs beleid.

Matrox trekt 2D kwaliteit ver door naar hun low budged.
Merken met naam ook bij ATI & nVidia.

Maar die mindere merken vragen minder voor hun kaart en zijn gauwer geneigd op componenten te bezuinigen.

Weet niet of de top modelen er ook last van hebben dus kijk eerder naar 'n hercules of gigabyte 9700 pro.

'n zal die Club3D effe links laten liggen.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• twopack
Maar is dit reden genoeg om hem terug te sturen ofzo??

specs

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06 15:43
Nee, er is niks mis mee toch ?

Als het bij anderen wel scherp is en bij jou niet, dan zou ik hem idd terugsturen....

Maar dat is nu niet het geval denk ik B)

Verwijderd

met club 3d op zich is nix mis, alleen jij hebt een wat mindere kaart.
heb zelf een club 3d 9700 en die doet et perfect(11831 3dmarks 8) )

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:53
Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 23:50:
(ik dacht dat de radeons goede 2d hadden,mooi niet dus)
hebben ze wel hoor.... Club3D heeft gewoon goedkope componenten en filters.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• twopack
Tha_TE schreef op 23 september 2002 @ 09:04:
Nee, er is niks mis mee toch ?

Als het bij anderen wel scherp is en bij jou niet, dan zou ik hem idd terugsturen....

Maar dat is nu niet het geval denk ik B)
Maar je mag toch van een videokaart verwachten dat ie op 1280x960x32@85Hz gewoon scherp is. Ook al is ie maar 110 euro.
Mijn TNT2 kan het ook dus.........

specs

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
gebruik je iiyama monitor drivers ?
zo niet, probeer dat eens :):)

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
2d is dus enkel en alleen afhankelijk van de fabrikant van de kaart, aangezien ati EN nvidia chips beide nu goede 2d hebben, alleen moet je oppassen met welk merk, het enige om het 100% zeker te weten is een kijktest.
Leadtek en Gainward hebben iig perfecte 2d, mx kaarten hebben bijna altijd de slechtste 2d van een kaartenserie, ze moeten immers zo goedkoop mogelijk zijn, die mx'jes.
Breng de kaart maar terug en vraag of je geen ti4200 van Leadtek of Gainward kunt krijgen, BBati hebben ze niet meer in de EU, dus een nvidia kaart van Gw of Lk is beter dan een Aziatische ati.

• twopack
taz3d_nl schreef op 23 september 2002 @ 09:59:
gebruik je iiyama monitor drivers ?
zo niet, probeer dat eens :):)
Jep die gebruik ik, helpt niet :(

specs

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Is er mischien een RFi filter mod voor de radeon zoals die er voor de Geforce is?
Ik heb hem gisteren op mijn Geforce3 gedaan en de 2d beeldqualiteit is enorm vooruit gegaan.
(Zie: Geforce filter mod werkt.)

• twopack
Nou ik ben nu niet thuis maar als ik naar plaatje op internet kijk, is de layout van de VGA uit niet te vergelijken. En om nou op de goede gok maar wat te gaan solderen :?

specs

Verwijderd

Met Club3D is nix mis, Ti4200 rulez.

De XT is eigenlijk wel een beetje brak....

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tampie2000 schreef op 23 september 2002 @ 09:21:
[...]
hebben ze wel hoor.... Club3D heeft gewoon goedkope componenten en filters.
* pagani kijkt naar z'n ultrastrakke beeldje (philips 107E staat niet in m'n sig, maar ok) en denkt dat Tampon onzin spreekt. (nu is mijn radeon 9700 wel uit de BBA-serie van club3d maar toch, niet gelijk het merk afz**ken)

• twopack
Nou, ik mag hem dus terugsturen van de winkel. Alleen moet ik natuurlijk wel bij hun een nieuwe kaart bestellen. Toch maar voor Matrox gaan dan?? Is die echt zoveel beter??

specs

• twopack
Iemand misschien enig idee of er andere merken zijn die Ati kaarten maken die WEL een goede 2d performance hebben??

specs

Verwijderd

sja, ik heb zelf ook een Club 3d 9000 pro en als ik de nieuwste drivers installeer heb ik ook een heel wazig beeld.
Vreemd genoeg wanneer ik de drivers installeer die ik erbij kreeg op cd heb ik nergens last van..
Het is dus volgens mij toch een driver probleem..

• twopack
ik had het ook met de drivers van de cd. Welke resolutie draai jij??

En jij hebt een Pro he. misschien zitten daar betere filters op ofzo?? Zou dat kunnen??

Zou ik in dat geval beter een Club3d Radeon 7500 kunnen nemen, aangezien dat geen "MX" versie is??

specs

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Als het jou PUUR gaat om 2D kwaliteit en TV out, dan is Matrox the way to go zonder twijfel. Alleen als je ook af en toe een 3D spelletje speelt dan zul je een andere Radeon kunnen halen.

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Misschien dat het ligt aan 'verticale sync.'? Deze moet namelijk uit staan.

Ik weet niet of dit helpt met 2D, maar wanneer ik UT speel met verticale sync. aan, dan is m'n FPS veel lager dan wanneer de verticale sync. 'altijd uit' staat! (instellen via eigenschappen van bureaublad > Instellingen > Geavanceerd > tabblad Direct3D en tabblad OpenGL)

• twopack
Knakker schreef op 24 september 2002 @ 15:21:
Als het jou PUUR gaat om 2D kwaliteit en TV out, dan is Matrox the way to go zonder twijfel. Alleen als je ook af en toe een 3D spelletje speelt dan zul je een andere Radeon kunnen halen.
Sja, ik kan bijvoorbeeld ook een Point of View Radeon 7500 halen. Maar zou die in 2D echt beter zijn dan die Club3D 9000XT??

Anders moet ik echt voor Matrox gaan, maar ik wil eigenlijk wel de mogelijkheid hebben om af en toe een potje te quaken......

Iemand in Delft die ff een Matrox te leen heeft?? :)

specs

• twopack
Oke jongens, ik heb nog ff jullie hulp nodig, moet namelijk vanmiddag laten weten welke kaar ik er voor in de plaats wil.
Nou ben ik er al uit dat het een Radeon 8500 wordt, maar zal ik dan de Point of View 8500 of de GigaByte Maya 8500 Pro. Het gaat me niet om die paar 3dmark punten, maar vooral om 2d beeld.

specs

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-07 08:16
Die Gigabyte heb ik laatst voor €170 gekocht. Mooie prijs en 2d is het in orde!

Zelf heb ik een tijdje geleden een Club3d Radeon 7000 gekocht, dacht, lekker goedkoop voor in m'n moeder's pc, bijna geen spellen. Mooi niet dus, boven 1024x786 (75Hz) komt ie echt niet, tenminste, scherp.

• twopack
nou ik heb ook de GygaByte besteld, ben benieuwd.

specs

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb een 8MB jaton 128ZX, een TNT2 M64 32MB en een GF2gts/pro gehad maar ik merk echt helemaal niks geen verschil in 2d kwaliteit. De jaton was iets traag in 2d, maar tussen de GF2 en de TNT merk ik niks geen verschil in de snelheid (in 3D vind ik de TNT beter, de GF2 houd iets in, maar dat kan liggen aan de trage pc. binnenkort maar eens een pci-slot-cooler en ram heatsinkjes aanschaffen als mijn nieuwe pc er is, GF4TI direct kopen is iets te duur :'( maandje uithouden op een GF2@230/440 moet lukken.)

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Voor die GF2 heb je inderdaad een 800 Mhz CPU nodig om daar alles uit te persen.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ik heb die club3d gehaald (radeon 9700) gehaald, omdat ik wist dat het build by ati was, en hij werkt duso ook goed.
Kan zijn dat die andere kant bezuinigt zijn enzo ja...
Trouwens als je echt super 2dkwaliteit wil zou ik toch bij matrox blijven, de palaria bijvoorbeeld.

Tweakers Discord

• Silent Hunter
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:27
ik heb ook Radeon 9000 maar van Point Of View, 64mb DDR

Het vage is me FPS in CS is zo verneukt, ik snap er egt hol van... :(

16 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - www.jaysdesk.com

Verwijderd

Gewoon bij die kaart zijn de clocks 182Mhz-200Mhz (geheugen-core) en normaal zijn ze bij de andere 9000 kaarten 200Mhz-200Mhz, gewoon een actieve koeler plaatsen op je core en koelribben op de memory een een beetje overclocken met Rivatuner...
Pagina: 1