Geforce filter mod werkt.

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39
Ik heb onlangs mijn Sparkle Geforce3Ti200-128Mb videokaart binnengekregen. Na het omwisselen van mijn El-cheapo Jaton Geforce 3 viel het mij op dat de beeldkwaliteit enorm achteruit was gegaan. (Ik heb een 21" Ezo T960 dus dan valt het wel op)

Nu is het een en ander bekend over de slechte RFI filters op sommige Geforce kaarten. Maar die van mijn sparkle SP7000 zijn echt enorm brak!!. Ik kon alleen een handleiding voor mod op Geforce2 filters vinden.

Ik heb mijn kaart bekeken en zag dat de filter layout gelijk was aan de Geforce2 filters. Dus de gok genomen en aan de hand van de handleiding voor de Geforce2 de mod op mij Geforce3 gedaan.

Resultaat: Geweldig!!!! Ik draai nu 1200X1024@100hz en het ziet er echt super uit. De ghosteffecten zijn ook verdwenen.

Hoe doe je het:
Zie deze handleiding voor de Geforce2 (Die ik, met succes, op mijn Geforce 3 heb gemod:
http://www.geocities.com/porotuner/imagequality.html

Ik heb de "capacitors" in rij 1, 3 en 5 met een schroevendraaiertje er af gewipt. Het viel me op hoe los ze eigenlijk zitten. Je hebt er helemaal geen kracht voor nodig.

Alle "inductors" in rij 2 en 4 heb ik op de volgende wijze aangepast:
1 - Voorzie de "inductor" aan weerszijden van een bolletje soldeertin.
2 - Leg een draadje over de "inductor" en druk het soldeerapparaat op de bolletjes aan weerszijden van deze "inductor".
3 - Knip de uiteinden van de draadjes die oversteken af.

Gevonden aan de hand van:
http://www.tweakers.net/n...?highlight=geforce+filter

Tekening van de Mod:
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/porotuner/GF2MXGTSref.jpg
Alle "capicitors" er af halen
Alle "inductors" doorverbinden

Werkt dus ook op een Geforce 3 Reference design. (In mijn geval een Sparkle Ti200-128Mb)

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 22:53
gefeliciteerd! Zou dit ook werken op een TNT2? (wild guess)

trouwens geocities plaatjes werken niet zo!

• Kirpeknots
In die handleiding op geocities staat dat de mod ook op een TNT2 uitgevoerd kan worden. (Gelijke layout)

Verwijderd

Lachen joh! Gewoon op de gok kijken of het werkt.

Nice lol!

• Hu9o
  • Laatst online: 19:48

Hu9o

Schokkend

Waarom zijn die kaarten niet standaard zo geleverd? wat is het nadeel ervan?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

De site is down ofzo.....

Verwijderd

Omdat ze dan niet worden goedgekeurd door diverse instanties ivm het vormen van een mogelijke storingsbron met andere apparatuur.

Maar het is inderdaad wrang dat veel fabrikanten de normaal gesproken best wel goede beeldkwaliteit verminken puur omdat ze wat geld willen besparen die kwalitatief hoogwaardige filters zouden kosten. |:(

Het goede nieuws is dat nVidia het vanaf de Geforce4 niet meer pikt: nu zijn de fabrikanten verplicht om uitsluitend componenten te gebruiken die aan bepaalde kwaliteitseisen voldoen. :)

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 11:27:
Het goede nieuws is dat nVidia het vanaf de Geforce4 niet meer pikt: nu zijn de fabrikanten verplicht om uitsluitend componenten te gebruiken die aan bepaalde kwaliteitseisen voldoen. :)
duh, waarom heeft mijn asus v8420 ti4200 dan zo'n brakke ouput?

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 08:42

Bluppy2

Hip!

Sponz schreef op 23 september 2002 @ 11:39:
[...]

brakke monitor :Y) ?

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

even die handeiding goed bekijken, ga ik het ook maar even proberen. Denk ik.

Signature

• Sponz
  • Niet online

Sponz

Nuh, heb m'n laptop (ati radeon mobile) op de monitor aangesloten gehad en die geeft perfect beeld.

Verwijderd

Sponz schreef op 23 september 2002 @ 13:41:
[...]

Nuh, heb m'n laptop (ati radeon mobile) op de monitor aangesloten gehad en die geeft perfect beeld.
verkeerde settings?

Verwijderd

Hebbie misschien nog een foto ervan? Van jou kaart dan?

• Sponz
  • Niet online

Sponz

voor VGA zijn er natuurlijk maar een paar; resolutie, kleurdiepte, fontsize en refresh. Wat nog meer dan, waarmee je 2d kan verbeteren?

nvidea kan wel eisen dat er betere onderdelen op de nieuwere gforce4 kaarten moeten zitten, maar misschien stellen ze geen eisen wat betreft afscherming en dergelijke, en dat veroorzaakt ook storing in het beeld, ook wat de tvout betreft.

Overgens lees ik in de gf4 topics dat meer gebruikers niet echt onder de indruk zijn van de 2d prestaties.

Maarja dit gaat wel een beetje offtopic.

ontopic, kan deze mod ook met nieuwe kaarten?

en dan weer offtopic: ach laat ook maar, ik breng 'm wel terug :+

Verwijderd

Dus als ik het allemaal goed snap moet het zo:

Oude situatie.

Afbeeldingslocatie: http://www.dutchgeforce.nl/images/misc/oud.jpg

Nieuwe situatie (zwarte lijnen tussen de blauwe inductors stellen dus de draadjes voor).

Afbeeldingslocatie: http://www.dutchgeforce.nl/images/misc/nieuw.jpg

• Kirpeknots
Neee!!!!

Je moet het per inductor doen. (Dus: linker deel van de inductor aan het rechter deel van de inductor verbinden).

Verwijderd

Sponz schreef op 23 september 2002 @ 11:39:
[...]

ti4200 series vallen niet onder de eisen van nvidia. daar kunnen fabrikanten dus gewoon mee doen wat ze willen. Echter practisch alle ti4200 hebben overleefbare beeldkwaliteit.

Verwijderd

ASUS brak :? Ik heb een 8420 best beeldje niet zo lekker als die creativer/msi TI4600 maar wel nice!

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:20

wij

Heb je hier veel soldeer skills voor nodig?
Kan dit niet met een potlood?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:17
Ik heb het op school gedaan met mn Kyro2, zelfde foto gebruikt (Hercules Kyro2 is gewoon een Geforce2MX met een Kyro2 chip erop). Het is niet al te moeilijk. Wat ik heb gedaan:
smalle soldeerpunt gebruiken, condensators losmaken aan ene kant, buig je de andere kant zo los. Ga iig niet proberen zo'n ding met je tang te pakken en eraf te draaien, dat geeft een zooi en kan zelfs nadelig werken.
De vorige soldeerder op school had z'n zooi niet opgeruimd, overal lagen nog van die kleine stukjes ijzerdraad wat van weerstanden en condensatoren af was geknipt. ff in een boogje vouwen, met een tang op de juiste plaats houden om de inductor heen, beetje tin erbij en snel ff aanstippen met je soldeerbout.

Heb hier al 2 kaarten gehad.

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 12:26
Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 15:46:
Dus als ik het allemaal goed snap moet het zo:

Oude situatie.

[afbeelding]

Nieuwe situatie (zwarte lijnen tussen de blauwe inductors stellen dus de draadjes voor).

[afbeelding]
Grappig, zo zou je de afzonderlijke RGB signalen (ieder afzonderlijk signaal wordt gefilterd) met elkaar doorverbinden. Niet zo positief voor een goed beeld dacht ik.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

Er is natuurlijk nog een oplossing, mits zowel je kaart als je monitor die ondersteunen:

De DVI interface gebruiken, die is volledig digitaal, dus zonder kwaliteitsverlies. :+
Pagina: 1