New Topic eerst door de Search engine

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marshal-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
Doordat er net een topic van mij (terecht) gesloten werd, had ik het volgende idee.

Zodra je een nieuw topic opent en op submit klikt krijg je een pagina met alle search results op jouw topic titel/ inhoud , met daarna de vraag "Weet je zeker dat je dit opic wilt openen?"

Het topic van mij werd namelijk gesloten omdat het al twee keer erder gevraagd was. Ik had dus even moeten zoeken |:(, maar ik had nooit verwacht dat dit al eerder was gevraagd.

Het is dus gewoon een extra controle of het topic nodig is of niet.

PS heb hierover niets kunnen vinden in de search, dus hopelijk is dit niet ook al tig keer behandeld :)

Distributed.net, the only reason my computer is on right now !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
PS heb hierover niets kunnen vinden in de search, dus hopelijk is dit niet ook al tig keer behandeld :)
Dit is al wel eens voorbij gekomen in een LA topic ;)
ik zal 'm ff zoeken...

hier staat ie tussen: Niveuadaling GoT, oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
lijkt mij ook wel iets.
Zo krijg je tenminste niet van die N00B topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik denk dat dit idee nog niet eerder behandeld is.

Er lopen echter nu 3 draadjes over het niveau op got en wat daar aan te doen is, misschien was het wel makkelijker geweest om hem daar in te zetten.

[rml][ MED] bedankt aftredende mods[/rml]
Strengere policy mbt (nieuwe) users
GoT in ravijn aan het vallen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 98% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marshal-
SH007 schreef op 22 september 2002 @ 19:55:
[...]

Dit is al wel eens voorbij gekomen in een LA topic ;)
ik zal 'm ff zoeken...

hier staat ie tussen: Niveuadaling GoT, oplossing?
Damm, lijkt wel of alles in de search staat >:)

In de door jouw gegeven topic staat dit idee inderdaad vermeld. Echter geen antwoord of het praktisch haalbaar is of niet of dat men zoiets wel wil of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamaicaman
  • Niet online
Laat dat dan alleen bij mensen die minder dan 1000 posts hebben zien.

Tegen de tijd dat je 1000 posts hebt, zal het toch onderhand wel aardig ingeburgerd zijn dat je eerst moet zoeken.
en natuurlijk ook hoe lang je hier op GoT zit, want het aantal post zegt natuurlijk niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Niet online
-Marshal- schreef op 22 september 2002 @ 20:08:
[...]

Damm, lijkt wel of alles in de search staat >:)

In de door jouw gegeven topic staat dit idee inderdaad vermeld. Echter geen antwoord of het praktisch haalbaar is of niet of dat men zoiets wel wil of niet.
Ik had dat in dat topic willen zeggen, maar toen ik uitgetypt was was het topic dicht. Ik post hier wel ff wat ik daar had willen posten...

- Een filter over het te openen topic halen, dat er een minimaal aantal trefwoorden in de titel moeten staan, en dat er dan automatisch op die woorden gezocht word in de search of bij google
Is technisch te lastig, je krijgt teveel ontrecht geweigerde topics, denk ik. En de resultaten die je krijgt zijn ook niet optimaal. Ik denk dat zoiets niets wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er dan in dat bevestigingsschermpje dat niet iig een linkje komen naar de FAQá van het betreffende sub-forum?
Zo van: "Staat je vraag niet hier in??" ga dan verder......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 20:34:
Kan er dan in dat bevestigingsschermpje dat niet iig een linkje komen naar de FAQá van het betreffende sub-forum?
Zo van: "Staat je vraag niet hier in??" ga dan verder......
ja, dat lijkt me een goed plan!

Dat van door de search halen is minder haalbaar, de users moeten zelf die verantwoordelijkheid nemen :(. (de faq dus ook, maar ok :P. Dat is toch makkelijker dan de search voor de meesten. Gewoon ff lezen, vooral het stukkie dat je nodig hebt ).`

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2002 20:38 . Reden: aanvullinkje ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dacht je van gewoon even onthouden dat je eerst even zoekt voor de vraag te stellen ? :) Is dat nou zoveel om te onthouden ? Je denkt toch ook eerst na voordat je iets zegt tegen iemand ?

/me ziet het probleem niet zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 20:38:
Wat dacht je van gewoon even onthouden dat je eerst even zoekt voor de vraag te stellen ? :) Is dat nou zoveel om te onthouden ? Je denkt toch ook eerst na voordat je iets zegt tegen iemand ?

/me ziet het probleem niet zo
het heeft ook alleen zin bij de net nieuwe Gotters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind eigenlijk dat er helemaal geen nieuwe topics meer geopend hoeven te worden. Je kunt tenslotte eerst de search gebruiken en dan nog het hele WWW afzoeken.

Ik stel voor dat weer Gatering of Tweakers veranderen in www.nationalcomputerarchief.nl

Met andere woorden ik vind dat de discussie doorslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 20:39:
[...]

het heeft ook alleen zin bij de net nieuwe Gotters.

En die lezen toch allemaal http://gathering.tweakers.net/forum/faq ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoop je.

Waar het omgaat is (volgens mij) dat nieuwe gebruikers bij het aanmaken van een topique een extra waarschuwing krijgen, ze lezen die door (omdat ze die nog nooit gezien hebben) en drukken daarna pas op 'Verstuur Bericht" (of niet, als het antwoord er in staat).
Voor de 'ervaren' gebruiker heeft het idd weinig zin, die kent het scherm en weet waar de knop zich bevindt.
Met deze maatregel vang je dan iig de posts op van mensen die compleet nieuw zijn en dwing je ze als het ware de FAQ te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een proces van de juiste keywords vinden en submitten KUN je niet automatiseren. Heel simpel. Je zou toch bagger resultaten krijgen.
En verder : indien nieuwe users search-vragen openen, worden ze in principe gewoon er even op gewezen, en dan zou het vanzelf goed moeten komen. Komt het niet goed, dan zien we dat snel genoeg, daar hebben we allerlei handige trucjes voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marshal-
Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 20:54:
[...]

Waar het omgaat is (volgens mij) dat nieuwe gebruikers bij het aanmaken van een topique een extra waarschuwing krijgen, ze lezen die door (omdat ze die nog nooit gezien hebben) en drukken daarna pas op 'Verstuur Bericht" (of niet, als het antwoord er in staat).
Hier gaat het mij dan ook om. Ikzelf beschouw mijzelf als nieuw hier en ja ik heb alle FAQ's gelezen (vraag maar :p )

Maar toch betrapt ik mezelf (of een MOD) er af en toe op een topic te openen dat gewoon met de search te vinden is. Je denkt dan gewoon iets unieks te zitten, waardoor je de search overslaat.

Wanneer je na je topic submit een overzicht krijg met search results kan je alsnog besluiten het topic wel of niet te openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 20:58:
Een proces van de juiste keywords vinden en submitten KUN je niet automatiseren. Heel simpel. Je zou toch bagger resultaten krijgen.
En verder : indien nieuwe users search-vragen openen, worden ze in principe gewoon er even op gewezen, en dan zou het vanzelf goed moeten komen. Komt het niet goed, dan zien we dat snel genoeg, daar hebben we allerlei handige trucjes voor ;)
yep, you are right natuurlijk.
Maar een linkie in naar de FAQ van het subforum tijdens het typen van je bericht, (liefst alleen tot 3 maanden geregistreerd ofzo, lijkt mij vreselijk :P), lijkt me, als het haalbaar is, wel nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 21:17:
Maar een linkie in naar de FAQ van het subforum tijdens het typen van je bericht, (liefst alleen tot 3 maanden geregistreerd ofzo, lijkt mij vreselijk :P), lijkt me, als het haalbaar is, wel nuttig.
Okay, ik begrijp dat het invoegen van search bij het posten van een nieuw bericht onmogelijk is, maar het maken van zo'n linkje naar de FAQ waar je het topique in plaatst (zoals mijn bovenbuurman zegt) lijkt me een kleine aanpassing die voor een hoop moderators en gebruikers minder irritatie zal opleveren.
Eventueel een extra optie in de prefs waar je het kunt uitzetten, als je het nu wel doorhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 21:17:
[...]

Mwah.. weet je hoe weinig mensen de FAQ zowiezo lezen? Als user in nood wil je snel een antwoord hebben, en heb je ook geen zin om een heleboel gezeik te lezen in die FAQs dus maak je snel een topic aan. Denk er maar eens aan hoe snel je op 'accept' klikt bij een user license die je krijgt bij bijvoorbeeld de setup van Win2k SP2. Nou spreekt 'staat hier je antwoord niet?' wel wat meer aan, maar volgens mij helpt het maar een klein beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aikeleer schreef op 22 september 2002 @ 22:41:
[...]

Mwah.. weet je hoe weinig mensen de FAQ zowiezo lezen? Als user in nood wil je snel een antwoord hebben, en heb je ook geen zin om een heleboel gezeik te lezen in die FAQs dus maak je snel een topic aan. Denk er maar eens aan hoe snel je op 'accept' klikt bij een user license die je krijgt bij bijvoorbeeld de setup van Win2k SP2. Nou spreekt 'staat hier je antwoord niet?' wel wat meer aan, maar volgens mij helpt het maar een klein beetje.
Hij helpt bij de doelgroep waarvoor het bedoeld is om voor te werken, namelijk de 'first-time-posters'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Laatst online: 07:09
Het lijkt mij wel een goed idee. Als je probeert een bug te posten in Mozilla of KDE, krijg je ook eerst zo'n scherm van 'is het niet toevallig een van deze bugs?' en verrek...vaak blijkt het nog zo te zijn ook!

Bovendien hebben de mods dan extra reden om topics die toch overduidelijk wel in de search blijken te staan (met dezelfde soort topictitel) meteen om zeep te helpen, dus idd weg n00b-topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Is het zoveel gevraagd om eerst even te zoeken en dan pas een topic te openen?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Niet online
Delphi schreef op 23 september 2002 @ 09:16:
Is het zoveel gevraagd om eerst even te zoeken en dan pas een topic te openen?
voor een aantal users wel :/

* SH007 is van mening dat als zo'n user door blijft gaan met search/faq topics openen dat ie dan hard aangepakt moet worden met een OW oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06:52

Wokschotel

Op 6 wielen

Het lijkt me ook handig om nieuwe topic(titels) gelijk aan de searchindex toe te voegen ;)

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wokschotel schreef op 23 september 2002 @ 09:30:
Het lijkt me ook handig om nieuwe topic(titels) gelijk aan de searchindex toe te voegen ;)
Dit lijkt mij inderdaad ook wel een erg goed idee. Maar het nadeel is dan wel weer dat alles dan eerst door de Indexer moet nadat je op 'Verstuur bericht' drukt en dat kost weer extra tijd en zeer waarschijnlijk ook extra load op de servers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Laatst online: 30-09 13:13

André

Analytics dude

ramH schreef op 23 september 2002 @ 11:59:
[...]

Dit lijkt mij inderdaad ook wel een erg goed idee. Maar het nadeel is dan wel weer dat alles dan eerst door de Indexer moet nadat je op 'Verstuur bericht' drukt en dat kost weer extra tijd en zeer waarschijnlijk ook extra load op de servers...
Die extra load maakt ook niet zoveel uit want die topics zullen toch een keer door de indexer heen moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Maar als je dat 's nachts doet, dan scheelt dat IMHO toch wel aardig wat load overdag. En juist overdag is het overgrote deel van de users online en dan heb je dus de meeste load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aikeleer schreef op 22 september 2002 @ 22:41:
[...]

ja, dat weet ik B) :X

Maar soms zal het wel werken, en altijd is er nog eens een extra reden voor de mods om het topic te sluiten. En excuses, ik heb de FAQ over het hoofd gezien kunnen dan ook definitief de prullenbak in ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 20:51:
[...]

ja, dat weet ik B) :X

Maar soms zal het wel werken, en altijd is er nog eens een extra reden voor de mods om het topic te sluiten. En excuses, ik heb de FAQ over het hoofd gezien kunnen dan ook definitief de prullenbak in ;).
Idd, ik zeg er ook bij dat het wel zeker iets zal helpen, maar het 'probleem' is hiermee zeker niet uit de wereld. Ik ben ook geen tegenstander van dit voorstel (om een FAQ-link erbij te zetteN), maar ik weet dat het effect niet zo groot is.
Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 22:58:
[...]

Hij helpt bij de doelgroep waarvoor het bedoeld is om voor te werken, namelijk de 'first-time-posters'.
Hoe weet je zo zeker dat het helpt :?. Als nieuwe user krijg je bij de registratie al een linkje naar de FAQ toegewezen en moet je die lezen, hierin staat ook duidelijk dat je eerst moet searchen e.d. voordat je een topic opent, als een user dat niet weet heeft die blijkbaar doorgeklikt en geen zin om grote stukken te lezen.
Pagina: 1