Toon posts:

[XP] Cannot rename 'File is in use'.... maar door wie? *

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
OK leuk raadseltje voor de zaterdagavond:

Ik heb net een .part bestand van Emule (Edonkey variant) gerenamed naar een .avi om even in Mediaplayer de beeldkwaliteit te kunnen controleren.

Toen ik daarna probeerde het bestand terug te hernoemen naar .part kreeg ik de melding 'Cannot rename file. file is in use by another program. Please close any program that might be using it and try again.'

Vreemd is dat het CPU-gebruik van het actieve explorer-scherm waarin ik het bestand probeer te renamen naar 99% toe schiet en daarop blijft zodra ik de rename-enter geef.
(Via taskmanager explorer-scherm afsluiten lukt wel; is ook niet 'not responding')

-Ook na een reboot (zelfs in safe mode) blijf ik deze melding krijgen.
-Heb via Msconfig alle programma's onder 'startup' al uitgezet.
-Het bestand staat op een NTFS-partitie.
-Virus is uitgesloten.

Ik kan me gewoon niet voorstellen welk programma nu probeer die avi te gebruiken, en zie in taskmanager ook geen 'verdachte' programma's...

Iemand enig idee? Zou dit een bug kunnen zijn?

Verwijderd

Probeer dit eens 1. Start regedit
2. Ga naar HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler
3. Delete de "Default" value which should be "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}"

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Psies, dat staat ook in de WOS FAQ: XP kan AVI niet verwijderen? wat dus niet alleen voor verwijderen geldt. Maar of dat hier het geval is weet ik niet, die 99% CPU tijd zou dan niet moeten gebeuren voor zover ik weet.

Welk OS heb je? Ik neem aan XP, maar geef het even aan, zodat het in de topictitel kan worden gezet volgens Windows Operated Systems - Policy

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties en sorry voor de net niet volledige info..
Ik had niet in de faq gekeken omdat dit me een nogal specifiek probleem leek..

Gebruik inderdaad XP maar bovenstaand advies mocht helaas niet baten.
Inmiddels heb ik het opgelost door een leeg 1.avi bestandje te maken en dit er overheen te kopieren...

Toch hartelijk bedankt voor jullie vakkundige hulp op deze zaterdagavond :)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Toch even de titel gefix0rd.

Voor de duidelijkheid en ter lering ende vermaak; had je gereset na het wijzigen van de regkey?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
gewoon een tip, kopieer et bestand en ga em dan veranderen :)

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Ik weet niet of dit probleem vergelijkbaar is, maar ik kan af en toe ook niet een avi bestand wegpleuren.

Maar als ik dan XP uitlog en user switch naar administrator kan ik die file wel weggooien. Misschien ook een oplossing voor jou.

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

Verwijderd

Topicstarter
Ter informatie:
Ik had inderdaad gereset na de reg-wijzigingen.
Inloggen als administrator mocht ook niet baten, net zo min als Safe mode

Verwijderd

hoi,

neem een opstartschijf en start op in de DOSmode en verander de naam.

groetjes Kees

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 12:14:
hoi,

neem een opstartschijf en start op in de DOSmode en verander de naam.

groetjes Kees

Het was al gelukt, maar toch bedankt. En welkom op GoT :)

Overigens is het niet nodig om te groeten, zie Begroeting onder posts & replies en http://gathering.tweakers.net/forum/faq

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.