Toon posts:

[WINXP] Hangt bij installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Windows xp hangt, ik heb het blauw scherm, en moet dan F6 drukken voor RAID Controller Drivers in te stellen!

ik laat dus de drivers van "promise fastrack tx2000"

en ga dan verder met WINDOWS XP installeren, hij laat begin bij het "blauwe scherm" alle drivers, en wilt dan windows op gaan starten. Op dat punt blijft hij hangen

Ik wil windows XP installeren op Raid 0

Ik ben ten einde raad :(

Specs: 2 netwerk kaarten (is server)
sb audigy,
gf 2 mx 64mb
promise fastrack tx2000
2 x wd 800jb (80 gig 8mb cache) Deze staan op raid aangesloten
1 x 60 gig 7200 deze op IDE poort
MOBO EPOX 8kha+
AMD xp1600

Ik heb niets overgeclocked! dus alles is standaard

Ik hoop dat jullie me echt kunnen helpen, want ik ken niemand die mij kan helpen, echt iedereen afgebelt :(

Ps. de harddisk zijn geformateerd als 1 schijf. dus 160 gig (2 x 80 gig, raid 0)

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-09 20:20

Rival24

I'll Be Back

Kun je hem wel installeren op de 60 gig schijf? Zo ja, dan zijn er problemen met je raid config. Probeer eens een nieuwe stripe size oid.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die 60 gig er nu momenteel los inliggen (dus niet aangesloten)

Stripsize heb hem geconfigt op 16k

Dat is echt wel goed gedaan, want in dos kent ie gewoon de 2 harddisk als 1tje

ik wil echt op raid 0 booten

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vergeten te vermelden,

MOBO EPOX 8kha+

tnx for helping

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

En wat gebeurt er als je windows probeert te installen zonder de floppy te gebruiken? Ik gebruik met mijn Highpoint controller (2x 80gig ibm) namelijk ook geen floppy met drivers.

Kun je trouwens wel in de veilige modus komen?

Verwijderd

Topicstarter
dan hangt ie ook op het zelfde probleem, als ie over wilt gaan naar windows zelf,

MET XP PRO NL versie,

en XP Engels met sp1 in elkaar. Werkt ook niet :(

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Ik zou hem toch een keer installeren op die 60 gig schijf om uit te sluiten dat het aan de overige hardware ligt.

edit:

probeer ACPI in de bios uit te zetten

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar ik wil het best doen.

Ook al heb ik die 60 gig op IDE aangesloten, het probleem blijft bestaan........

Want ik heb nergens in kunnen vullen waar ik windows wil installeren, zo ver komt ie niet eens :(

Wat doet die ACPI in het bios????

Ik zal het morgen eens proberen. Ben nu bij me vriendin heb zelf geen inet nu :(

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Ik zou Xp dan toch op die 60gig schijf installen, je raid array ff deleten en de schijven testen met een testprogramma van Western Digital.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de schijven, aan de IDE gehangen de 2 WD 80 gigs, ze doen het allebei...

heb ze getest, en raid controller eruit gehaalt. en alles losgekoppeld. wat met raid controller te maken heeft.

Verwijderd

begin anders eerst es te booten zonder de geluidskaart, netwerkkaarten & met andere Grafische kaart, zodat je zeker weet dat het niet aan 1 van deze dingen ligt

Verwijderd

hmm moeilijk probleem, ik heb ook de fasttrack, maar dan de 100 tx2. Ik had drivers voor XP met floppy. Precies zoals jij zegt, met f6 en dan verder gaan. Sluit alleen je raid-array aan, voor de rest je HD (60gb) eraf, en eventueel andere shit er ook vantussen, die kan je namelijk later wel installeren. Het kan even duren voordat je een 'teken van leven' krijgt na dat blauwe scherm. Controleer je drivers nogmaals en probeer eens een win setup te doen op die 60gb.

Verwijderd

Heb je XP wel eens eerder geinstalleerd op dat systeempje?

Want hier hebben we het allemaal dat het aan de HDD's ligt, maar ik zie dat je GF 2 MX 64 MB hebt. Ik heb ook zo'n videokaart gehad, en dat bleek bij mij de oorzaak te zijn bij het hangen bij de XP installatie.
Eerst krijg je een blauw scherm dat alle nodige drivers laad. Daarna een zwart scherm met een knipperent underscore linksboven en dan weer een blauw scherm waar je kunt kiezen waarop je xp wilt installeren. Bij mij bleef de installatie bij het knipperende underscore hangen.

Verwijderd

en klok alles normaal, tot zover je dat nog niet gedaan hebt, mijn raid-kaart kan niet hoger dan de standaard pci-snelheid...

Verwijderd

ik had als ik een blauw scherm had op het punt dat jij vermeld, negen van de tien gevalen, brak geheugen. test dat eerst eens met memtest. (of zo)
B)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 22:53:
hmm moeilijk probleem, ik heb ook de fasttrack, maar dan de 100 tx2. Ik had drivers voor XP met floppy. Precies zoals jij zegt, met f6 en dan verder gaan. Sluit alleen je raid-array aan, voor de rest je HD (60gb) eraf, en eventueel andere shit er ook vantussen, die kan je namelijk later wel installeren. Het kan even duren voordat je een 'teken van leven' krijgt na dat blauwe scherm. Controleer je drivers nogmaals en probeer eens een win setup te doen op die 60gb.
Ik heb die 60 gig eraf, ik kan best half uur pc aan laten staan daarna doet ie niets meer.

Numlock, capslock etc, kan ik opdrukken lampjes op toetsenboard gaan niet uit of aan. :(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 22:56:
ik had als ik een blauw scherm had op het punt dat jij vermeld, negen van de tien gevalen, brak geheugen. test dat eerst eens met memtest. (of zo)
B)
Dit doet ie automatisch, als mijn pc opstart. Dus dat is het zeker niet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 22:53:
Heb je XP wel eens eerder geinstalleerd op dat systeempje?

Want hier hebben we het allemaal dat het aan de HDD's ligt, maar ik zie dat je GF 2 MX 64 MB hebt. Ik heb ook zo'n videokaart gehad, en dat bleek bij mij de oorzaak te zijn bij het hangen bij de XP installatie.
Eerst krijg je een blauw scherm dat alle nodige drivers laad. Daarna een zwart scherm met een knipperent underscore linksboven en dan weer een blauw scherm waar je kunt kiezen waarop je xp wilt installeren. Bij mij bleef de installatie bij het knipperende underscore hangen.
Ik heb precies hetzelfde, dat hij bij mij blijft hangen op dat Knipperende underscore!!!

Maar, ik heb altijd winxp erop gehad, heb gisteravond begonnen met de raid controller en de harddisk netjes weg te werken in mijn pc.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 22:57:
[...]

Dit doet ie automatisch, als mijn pc opstart. Dus dat is het zeker niet.
MEMTEST :X B) (je moet tenslotte ergens beginnen.) probeer ook eens te wisselen van hardware (als je daar gelegenheid toe hebt)

suc6 (dat meen ik)

Verwijderd

Topicstarter
hoe wil ik MEMTEST doen ??? IN DOS??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 22:59:
hoe wil ik MEMTEST doen ??? IN DOS??
geef je me je email adres en ik mail je een bootable flop

Verwijderd

Topicstarter
xxxtijgertjexxx@home.nl, dit is die van me vriendin kan zelf thuis niet op inet

Alvast bedankt

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 23:02:
xxxtijgertjexxx@home.nl, dit is die van me vriendin kan zelf thuis niet op inet

Alvast bedankt
http://www.memtest86.com altijd fijn om te weten wat wel en niet naar de kut is nie?

en o ja je moet een floppy maken en daar mee opstarten het proggie begint gelijk je geheugen te testen dus niet schrikken van het blauwe scherm.
dit proggie is afgeleid uit linux dus in orde.

en je kunt duidelijk vernemen of je fouten hebt. B)

Verwijderd

Topicstarter
precies, want ik wil echt wel dat dit opgelost word!

Want gisteravond deed hij het gewoon, zonder problemen,

heb nu NIEUWE Raid controller erin gezet Fastrack tx2000
NIEUWE WD800jb 80 gig 8mb cache
:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 23:07:
precies, want ik wil echt wel dat dit opgelost word!

Want gisteravond deed hij het gewoon, zonder problemen,

heb nu NIEUWE Raid controller erin gezet Fastrack tx2000
NIEUWE WD800jb 80 gig 8mb cache
:)
ok ok,... maar ik durf jouw dus niet te garanderen dat je geheugen nu kapot is,.. of zo... je moet alles nagaan nu...

good luck

Verwijderd

Topicstarter
tja, alles eruit halen iedere keer??

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

BIOS Defaults laden wil ook nog wel eens helpen... K weet niet of je dat geprobeerd hebt....

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het proberen.......... :( ik word beetje gek onderhand Bah, maar ja geef de moet nog niet op

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 22:36:

Wat doet die ACPI in het bios????
Ehh..........die had iets met power management te maken dacht ik :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:01

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb ook met dit probleem geworsteld, zowel win2k als XP hangen, omdat de ze raid bootdisk niet kunnen vinden (win2k gaf tenminste een duidelijke STOP error bij mij).
Nu ben ik zover (met hdd op gewone ide controller) dat XP de EULA niet kan vinden :(
Da's dus een héél ander probleem en véél minder makkelijk te omzeilen :(

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW Atlantic Ex V3 200l coil. Gasloos 8-2016, 8620Wp, Panasonic J 7kW radiatoren, 48,2kWh BE manual

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Speedy-Andre schreef op 22 september 2002 @ 12:33:
Ik heb ook met dit probleem geworsteld, zowel win2k als XP hangen, omdat de ze raid bootdisk niet kunnen vinden (win2k gaf tenminste een duidelijke STOP error bij mij).
Nu ben ik zover (met hdd op gewone ide controller) dat XP de EULA niet kan vinden :(
Da's dus een héél ander probleem en véél minder makkelijk te omzeilen :(
Je bedoelt het overeenkomst neem ik aan :?

Hmm.......een brakke cd-rom drive denk ik of je cd is beschadigd lijkt mij.

Laat wat weten. :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1