Toon posts:

Te traag?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb er sinds gisteren een nieuw mobo, cpu en vga kaart insteken. Alles blijkt naar behoren te werken met een 3Dmark score van 10600+ en een behoorlijke fps ingame. Toch zit ik nog verveeld met een lastig probleempje. Wanneer ik sommige filmpjes afspeel, zoals bv het introfilmpje van Battlefield 1942 (.bik file), dan schokt het vreselijk.
Ook heb ik de indruk dat mijn hele windows veel trager werkt wanneer hij het moet doen met meerdere applicaties tegelijkertijd.
Enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn en hoe te verhelpen? Ik werk met Win98se

Intel P4 2.533 Ghz // Aopen AX4B-533 // 512MB DDR PC2100 // Asus V8460 Ultra Geforce 4 Ti 4600 128MB DDR // SB Live! 5.1 // 1x 60GB HD Maxtor 7200rmp // 1x 40GB HD Maxtor 7200rmp // Sony DVD-player // Plextor Cdrw16x10x40A

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:35

Arno

PF5A

Heb ik het weer gedaan :+

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Kun je mij vertellen wat je met zulke specs nog met win98 doet?

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Ik zou niet meteen weten wat je probleem is, aan je hardware combo zie ik niks raars.

Ik denk dat jouw probleem echter makkelijk op te lossen is: instaleer win2000 of XP

(snelle pc's doen soms raar onder win98, zal wel gedeeltelijk aan goedde driver support te wijten zijn)

• job
  • Laatst online: 12:45

job

ik heb me laten vertellen dat win98 met meer dan 256mb intern geheugen niet zo lekker loopt. ook is heeft win98 problemen met een p4
kan je het eens proberen met 256 mb??

of anders een format. verder zou ik niets weten. aan de andere hardware kan het niet liggen.

• ExcaliburDexter
  • Laatst online: 07-06-2025
Welkom op GoT (keek net ff naar je profile)

Kies in het vervolg een iets duidelijkere topic titel "te traag" kan veel zijn

Lees anders de FAQ eens door:

http://gathering.tweakers.net/forum/faq
De Forum FAQ's

verder nog veel plezier hier op GoT.

Verwijderd

damster schreef op 21 september 2002 @ 00:45:
ik heb me laten vertellen dat win98 met meer dan 256mb intern geheugen niet zo lekker loopt. ook is heeft win98 problemen met een p4
kan je het eens proberen met 256 mb??

of anders een format. verder zou ik niets weten. aan de andere hardware kan het niet liggen.
nope. Dat is pas met meer dan 512 mb :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Trix, zoals aangehaald is de topictitle veel te non-descript. Daarnaast is het ook de bedoeling dat je eerst zélf wat stappen gaat ondernemen i.p.v. de symptomen hier te posten en het daar bij te laten ;) In jouw geval zou ik b.v. eens naar de drivers e.d. kijken en daar eens mee spelen. In ieder geval raad ik je aan Wintendo98 te dumpen en een fatsoenlijke Windows variant te nemen (W2K SP2 of XP). Op deze manier narrow je het down en mocht je nog steeds met problemen zitten, dan wordt het voor ons wat makkelijker om wat dingen te opperen. Nu is het meer iets van gooi maar over de muur en help! Lees wat topics door voor wat tips e.d. Veel succes :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.