Als ik aan het internetten ben met een paar schermpies tegelijk en met een download. Dan krijg ik soms ineens pats boem een donkerblauw/zwart scherm (niet de bekende bse). Daar staat dan 'out of physical memory beginning memory dum' en nog één of andere fout code. De swap file is al 400 mb groot en mn ram is 64mb. Wat kan ik hier aan doen? iemand een idee
Absoluut meer geheugen erin prikken. 64MB kan best maar dan moet je geen gekke dingen doen. Wil je een beetje lekker werken: 128MB. Wil je er flink mee aan de gang en niet te lang op het swappen wachten? 256MB of groter.
Maar je zal toch wat geheugen erbij moeten prikken
Maar je zal toch wat geheugen erbij moeten prikken
Ja maar die van mij kapt er helemaal mee? Is daar niks aan te doen?
Dit is dus wel een bluescreen... Er staat vrij vertaalt:
Win2K: "Ik heb niet voldoende geheugen meer. Ik kan een deel van het systeem niet in het geheugen plaatsen. Ik ga dus crashen. Om je te helpen met een foutdiagnose dump ik alles in het geheugen naar de harddisk."
Je heb dus gewoon te weinig geheugen om die schermpjes open te hebben (win2K met 64MB is vragen om out of mem errors).
Win2K: "Ik heb niet voldoende geheugen meer. Ik kan een deel van het systeem niet in het geheugen plaatsen. Ik ga dus crashen. Om je te helpen met een foutdiagnose dump ik alles in het geheugen naar de harddisk."
Je heb dus gewoon te weinig geheugen om die schermpjes open te hebben (win2K met 64MB is vragen om out of mem errors).
Minder schermpjes openen. Probeer services / applicaties die bij opstarten geladen worden uit te schakelen wanneer je ze niet gebruikt. Maar da's lapwerk. Je hebt gewoon meer mem nodig.gomaster schreef op 20 september 2002 @ 21:25:
Ja maar die van mij kapt er helemaal mee? Is daar niks aan te doen?
Forget your fears...
...and want to know more...
dus is het normaal dat ie daarna niks meer doet?
Ja.
Forget your fears...
Volgens mij niet.. Ik heb een tijdje win2k prof als server gedraaid op een P166 met 64MB ram en die liep nooit vast.
Hoe dan ook. Win2k mag niet vastlopen, want deze moet met swap gewoon kunnen werken (al wordt het dan erg traag) probeer eens een ander geheugen bankje erin (dus de bank die je er nu in heb zitten uithalen), want ik denk dat daar het probleem zit.
Hoe dan ook. Win2k mag niet vastlopen, want deze moet met swap gewoon kunnen werken (al wordt het dan erg traag) probeer eens een ander geheugen bankje erin (dus de bank die je er nu in heb zitten uithalen), want ik denk dat daar het probleem zit.
same hereInterCC schreef op 20 september 2002 @ 21:30:
Volgens mij niet.. Ik heb een tijdje win2k prof als server gedraaid op een P166 met 64MB ram en die liep nooit vast.
Maar zoals ik al zei: je moet geen gekke dingen gaan doen.
Een servertje kan het blijkbaar met minder geheugen doen.
Toen ik ermee ging scannen ging het vrij vlot verkeerd.
Mag W2K niet vastlopen?Hoe dan ook. Win2k mag niet vastlopen, want deze moet met swap gewoon kunnen werken (al wordt het dan erg traag) probeer eens een ander geheugen bankje erin (dus de bank die je er nu in heb zitten uithalen), want ik denk dat daar het probleem zit.
98se, 98, ME, 95 en XP ook niet maar ze doen het toch
Hij doet meer dan alleen stilletjes netwerkje beheren. Deze persoon gebruikt dit als workstation. Ik kan me goed voorstellen dat dat minder zal gaan...InterCC schreef op 20 september 2002 @ 21:30:
Als Win2K zowel geheugen als swapfile vol heeft -> out of memory -> crash.
Forget your fears...
indeed... dat zeggen we samenAetje schreef op 20 september 2002 @ 21:42:
[...]
Hij doet meer dan alleen stilletjes netwerkje beheren. Deze persoon gebruikt dit als workstation. Ik kan me goed voorstellen dat dat minder zal gaan...
Als Win2K zowel geheugen als swapfile vol heeft -> out of memory -> crash.
Ik ben een " openen in nieuw venster freak " en ik had hiervan geen last met mijn amd 500 en 128 mb ram!!
* nero355 heeft nu 2000+ en 256 ddr sinds dinsdag en het blaast
!!!
* nero355 heeft nu 2000+ en 256 ddr sinds dinsdag en het blaast
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Misschien helpt het om je virtuele geheugen nog een stukkie op te schroeven. Als dit niet helpt zal je toch echt meer geheugen bij moeten prikken.
64MB is simpelweg de ondergrens van wat nog leuk draait met W2k. Als je (te) veel tegelijk opentrekt loopt het fysieke geheugen gewoon vol. Swapfile groter maken helpt dan helemaal niks. Geheugen vol, einde oefening. Reboot en opnieuw beginnen.
Maar geheugen kost gelukkig voor jou geen drol dus ik zou lekker bijbestellen.
Zelf draai ik XP met 256MB geheugen en dat gaat net maar ook ik loop al regelmatig tegen de bovengrens van wat mijn pc'tje aankan aan. Helaas....
Maar geheugen kost gelukkig voor jou geen drol dus ik zou lekker bijbestellen.
Zelf draai ik XP met 256MB geheugen en dat gaat net maar ook ik loop al regelmatig tegen de bovengrens van wat mijn pc'tje aankan aan. Helaas....
| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid
Pagina: 1