Toon posts:

PC valt spontaan uit!! (Voeding)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Sinds een tijdje (3 weken) valt mijn pc spontaan uit!!! Als ik hem dan opnieuw wil opstarten gaat de fan van de processor aan, de hhd en kast lampjes branden en voor de rest doet hij niks :'(

Als ik hem dan van de stroom afhaal en weer aanzet start hij weer, totdat hij op een ogenblik weer uitvalt!! (duur tot hij uitvalt is wisselvallig).

Mijn vermoeden was dat de voeding naar de knoppe was en dus voeding vervangen!! Deze deet het voor twee dagen goed en daarna zelfde verschijnsel!!

Kan iemand mij hierbij helpen pleazzzzzzzzzz.. _/-\o_

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:43
alles eruit halen en opnieuw erin doen, als je dat nog niet hebt gedaan.

ik had dat ook een x, daarna had ik dat niet meer.
waarschijnlijk kortsluiting ergens ofzo

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• supakeen
  • Laatst online: 09-09-2025
Misschien last van een soort omgekeerde stroompieken?
alles eruit halen en opnieuw erin doen, als je dat nog niet hebt gedaan.

ik had dat ook een x, daarna had ik dat niet meer.
waarschijnlijk kortsluiting ergens ofzo
Ik heb dat ook wel eens gehad met als enige verschil dat de pc's waarmee ik dat heb gehad daarna gewoon ook niet meer op konden starten totdat je de stekker er ongeveer 30 seconden uithaalde :)

Hoeveel watt voeding heb je :?

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-04 09:28
Ik heb dit probleem soms ook met mijn pc ... nieuwe voeding gehaald (chieftec 340watt) en heb het nog steeds wel. Ben ook wel benieuwd wat het probleem kan zijn :)

Verwijderd

Hebben jullie een geaard stopcontact gebruikt? Zonee: sluit de PC eens aan op een geaard stopcontact en vertel hier je ervaring!

Verwijderd

aarden idd.
Er is ergens kortsluiting ws.
Ik heb het hier ook een tijd gehad, toen ik mijn hele pc eens uit elkaar gehaald had (niet daarom hoor :P) en gerebuilt, deed ie het weer goed :).

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb alles eruit gehaald en opnieuw erin gezet!!! Tot nu toe geen crashes..... :)

Ik hou jullie op de hoogte!!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, Het mocht niet zijn!!!!

Vandaag tijdens het werken viel opeens de hele systeem uit en nu wilt hij echt helemaal niet meer opstarten!!!! :(

Heeft er iemand nog iedeen???

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 20:48:
Helaas, Het mocht niet zijn!!!!

Vandaag tijdens het werken viel opeens de hele systeem uit en nu wilt hij echt helemaal niet meer opstarten!!!! :(

Heeft er iemand nog iedeen???
En je hebt een geaard stopcontact gebruikt?

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Mijn probleem lijkt hierop zou je idd ff kunnen zeggen of het geholpen heeft

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Verwijderd

Naar mijn idee is het inderdaad kortsluiting
had gister zo'n klant hier die ook zo'n zelfde verschijnsel had als jij/jullie maar dan ging dat ding na 10 seconde bij het opstarten uit

wat ik gedaan had ...
alles eruit
moederbord erin plaatsen, videokaart en de IDE apparaten... dan ff kijken of die het goed doet
daarna de rest van de kaarten erbij ingedaan en probleem was opgelosd

• Kiff
  • Laatst online: 09-08 22:41
Het is idd een kortsluiting probleem (althans, zo bleek uit een lange correspondentie met mijn mainboard fabrikant (Chaintech)).

Ik heb ook al alles terug eruit gehaald en opnieuw ingestoken, maar helaas :(
Hopelijk vind iemand een makkelijke oplossing, want heb juist geupgrade en dat heeft mij veel geld gekost om niet perfect te werken!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:44
Mja kdenk dat je maybe teveel stroom uit je groep trekt :) voeding zou ik pas vervangen als het idd ergens anders gebeurd ( ander net dus bv bij een vriend )

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Bij mij was het waarschijnlijk het moederbord, ik zette er een andere voeding op en toen deed hij helemaal niks meer nadat er stank van het moederbord afkwam en ik een sisend geluid hoorde

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:20

leuk_he

1. Controleer de kabel!

(schop)

OK, zoiets zal wel in de faq thuishoren, maar heeft iemand hier de relevante draadjes op een rijtje.

Ik heb namelijk een PC met een zelfde soort probleem:

-MSI mobo
-850 Mhz duron
-cheapass memo kast & voeding.

Systeem gaat zomaar uit of reset zomaar in windows 98.

(tenzij uiteraard een stekker ergens los zit.)

Ik denk dat ik een paar tientjes moet uitgeven voor een nieuwe voeding. Vraag: zijn er goede merken voor een redelijke prijs, die ook in veel winkels liggen?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1