Toon posts:

[w2k] Fdisk vraagje *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat dit een hele domme vraag is maar ik weet het echt niet meer.
Ik wil win200 instaleren alleen dat moet op mijn werk via de directory I386. nu heb ik geen partities meer en nu wil ik win2000 instaleren. als ik partities maak zegt win2000 cannot run in dos mode. wie kan mij vertellen hoe dit ook alweer moet ik bedoel hiermee : Wat te doen in fdisk en wat te openen in de I386 directory

Verwijderd

je kan met Partion magic huidige partities resizen en met de overgebleven ruimte een nieuwe maken

in de i386 moet je winnt.exe hebben

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:08
Om win 2000 te installeren moet je winnt.exe starten uit de I386 map.
Partities hebben er volgens mij niets mee te maken dat win 2000 niet runt in dos.

Of ik begrijp je verkeerd...

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
je moet eerst booten van een win98 boot disk,

fdisk in, je partities maken, actief maken,

en dan boot je van die Win2000 CD,

suc6

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-09 20:25

Xtremelead

powered by E-MU

of in 2000 setup alle partities (indien aanwezig) verwijderen, en onieuw partities indelen.

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Xtremelead schreef op 20 september 2002 @ 10:13:
of in 2000 setup alle partities (indien aanwezig) verwijderen, en onieuw partities indelen.
idd zou ook kunnen, probleem is een beetje vaag omschreven :(

• SnicK_v_r
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:11

SnicK_v_r

Zero

via opstart diskette opstarten

dan winnt.exe opstarten vanaf de win2k cd

dan draait de setup
hier kun je dan ook partitie maken en verwijderen, als dat nodig is

FFXIV-id: Sarah Kindred, FC: League of the Damned <DAMN>, Zodiark

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik merk dta het probleem niet duidelijk genoeg is :
Ik wil win 2000 instaleren maar,:
Wat moet ik precies doen in fdisk? wat eerst aanmaken logische stations? of wat anders?
en verder begrijp ik het nu wel. Ik zit dus alleen nog met die vraag....

• Master__R
Eerst alle partities die je al hebt verwijderen en dan gewoon nieuwe partities maken bij optie 1 geloof ik. Primaire dos partitie(??) als eerste en daar niet kiezen voor de grootste omvang maar iets anders invullen (kan geloof ik ook in procenten).
Daarna maak je logische dos stations geloof ik waar je ook de grootte opgeeft.
Bij de laatste geef je dan aan dat ie de grootste om vang moet gebruiken en dan heb je alle ruimte gebruikt. Als laatste moet je dan de actieve partitie opgeven geloof ik (optie 3??).

Als je dan windows 2000 setup start met winnt.exe uit de i386 map kun je daar alles om laten zetten naar ntfs.

Ik weet het ook niet allemaal uit me hoofd hoor, dus kan zijn dat er fouten inzitten...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Als je geen partities meer hebt, kan je inderdaad gewoon winnt.exe starten vanuit de i386 directory. Beter is natuurlijk om meteen te booten vanaf de CD, maar aangezien je aangeeft dat dat niet kan laten we dat maar achterwege.

Fdisk is niet nodig, partities aanmaken kan vanuit de W2k install. Dus winnt.exe starten en klaar. Daar kan je aangeven dat je een partitie wilt aanmaken.

Overigens zijn er geen domme vragen, als je van te voren goed gezocht hebt enzo :)
windows 2000 installatie
[rml][ FAQ] FDISK[/rml]

Ik pas je topictitel trouwens een beetje aan, zie de Windows Operated Systems - Policy :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Je hebt fdisk niet eens nodig als je win2k installeert als ik me goed kan herinneren :?

Als je het wel via fdisk wil doen :

- zoals AMD_er hierbiven al beschreef
- eerst logische stations aanmaken ja

Voor meer informatie over FDISK zie deze FDISK FAQ

Sommigen waren mij net voor :D

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2002 10:42 . Reden: shit net iets te laat :P ]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:09

Tylen

Neem mij niet te serieus

Als je de setup strart vanaf de i386 directory op een netwerk share (of ergens anders) moet er wel een goformateerde partitie aanwezig zijn waar hij de bestanden neer kan zetten. Partities kunnen niet worden gemaakt als met de hand winnt.exe wordt gestart.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• barkey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-08-2022

barkey

runtime error, goed he....

cannot runin dos mode??? hebbie dan niet op win32.exe gedrukt ipv winnt.exe????

did not reach the following recipient(s):

Verwijderd

Zorg er gewoon voor dat je een Windows 2000 Bootdisk krijgt. Dan maak je jezelf het leven heel erg makkelijk. Met die CD kun je heel makkelijk partities wissen en nieuwe aanmaken.

• Master__R
Je kan ook gewoon een win98 bootdisk gebruiken en dan winnt.exe starten uit die i386 map. Dan kun je ook die partities instellen.
Als je dan geen bootable cd hebt he.... Anders is het een stuk simpeler.

Verwijderd

Precies... :*)
Pagina: 1