Toon posts:

windows 2000 installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij zit op het moment is dos en kan windows 2000 niet installeren via de cd. Hij heeft de harde schijf geformateerd en hij heeft met fdisk het mbr leeg gemaakt. Als hij in de map 1386 op de cd winnt.exe start krijgt hij een foutmelding:

Setup doesn't know where the windows 2000 files are located. Enter the path where windows 2000 are to be found.

Als hij dan de path naar de cd opgeeft kan hij weer verder, maar daarna krijgt hij de foutmelding:

Setup was unable to install Windows bootloader. Are you sure that your c-drive is formatted and that the drive is not damaged. Setup can not continue.

Hoe moet hij dit oplosssen? Hij heeft op het moment nix op zijn pc meer staan en zit via een bootdisc met cd-ondersteuning in een dos prompt.

Verwijderd

Kan hij niet rechtstreeks van de cd starten?

Verwijderd

Topicstarter
Dat doet hij, maar als hij probeerde het setup te starten op de cd. Deze kan niet in dos worden gestart.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
in de bios zit vaak een 'Boot record protection' (om boot record virussen tegen te gaan) zet dit eens uit (mits het erin zit natuurlijk)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Sorry: Ik bedoel dus booten vanaf CD.
In de BIOS de bootvolgorde aanpassen, zodat er eerst van cd word gestart
Vervolgens start de CD automatisch de setup.....

Dus niet met floppy....

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:52
als je in dos start dan moet je geloof ik naar de dir i386 gaan en dan winnt intikken, die doet het wel vanuit dos

dus

x:\>cd i386
x:\>winnt

:Y)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
tampie - dat werkt dus niet

Verwijderd

heeft ie al eens de echte windows 2000 bootfloppen gemaakt? (dus niet een 98 bootdisk ofzo)
dan even daarmee opstarten, als het goed is kom je dan in de installatie

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:52
hmmm

geen foutmelding ofzo? :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

malkis bedoelt denk ik dat hij de install vanaf het booten moet doen:
dus setup booten vanaf de cd.

En anders als hij van de hd alle partities weggooid, dan kan win2k die ook voor hem maken (tijdens het booten).

Een andere oplossing is werken met de bootdisks (3stuks geloof ik)

/edit
net te laat :'(

Verwijderd

de setup kun je toch ook automatisch laten opstarten, tijdens het booten vanaf cd-rom?!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Kun je met je bootdisk wel op de c-schijf komen?

Misschien zit je schijf op een aparte controller waarvoor je eerst de drivers moet laden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 20:54:
heeft ie al eens de echte windows 2000 bootfloppen gemaakt? (dus niet een 98 bootdisk ofzo)
dan even daarmee opstarten, als het goed is kom je dan in de installatie
hij heeft mijn Windows ME bootdisc en daarmee heb ik Windows 2000 wel geinstalleerd gekregen... gewoon door in de map i386 winnt te starten. Maar als hij dit doet krijgt hij dus de foutmeldingen die ik in het begin van me thread gaf.

Verwijderd

Tampie2000 schreef op 08 augustus 2002 @ 20:53:
als je in dos start dan moet je geloof ik naar de dir i386 gaan en dan winnt intikken, die doet het wel vanuit dos

dus

x:\>cd i386
x:\>winnt

:Y)
helaas, dat werkt zo niet onder Dos :) geloof dat NT dat wel kon :? maar daar heb ik nooit echt veel mee gewerkt :P

Verwijderd

4 stuks inderdaad...
x:\bootdisk\makeboot

Wel 4 lege floppen bij de hand hebben!!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 20:56:
de setup kun je toch ook automatisch laten opstarten, tijdens het booten vanaf cd-rom?!
helaas niet... ik weet nie waarom, maar bij mij werkte dit ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 20:56:
4 stuks inderdaad...
x:\bootdisk\makeboot

Wel 4 lege floppen bij de hand hebben!!
zit die op de cd of ergens op me HD. Hij heeft de Windows 2000 CD op het moment namelijk. Mijn Cd dus ;)

Verwijderd

Op de cd........
Maar probeer: www.bootdisk.com

Verwijderd

Topicstarter
* zoekt lege diskettes *

bedankt :) ik zal het proberen en de discs aan hem geven direct

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04:25
Kun jij niet lezen ofzo Tampie2002? Damn 2 keer vraag/zeg je iets wat al heel duidelijk is verteld. (Het is je vergeven :+)
Owja iLLeGaL_ViSiT0R x:\>cd i386 en dan x:\>i386\>winnt.exe starten werkt dus wel degelijk vanuit dos he! Ennuh dat is ook the way om de setup te starten. 8)7
Verder denk ik net als zwelgje dat het aan je "boot record protection" in je bios ligt, en anders aan een niet correct leeggemaakte (ge-fdiskte) schijf, en als last resort zou ik je hd drivers de schuld geven zoals Notehouteladekast al zei.

Suc6!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

je kunt die dir kopieren naar je harde schijf.
je kunt eens het pad op de commando regel opgeven zie ook winnt /?
je kunt een unattended install maken (maar aangezien je hier al moeite mee hebt nofi)
overigens is het misschien een oem cdke?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Pagina: 1