Toon posts:

tv-out composiet-detectie d.m.v. 75ohm weerstand.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tv-out op mijn leadtek Dh Pro (Geforce 2 mx 400) en de s-video doet het prima, alleen wil ik via composiet beeld hebben omdat ik een audio/video transmitter heb met composiet. Nu krijg ik de tv-out niet ingeschakeld en ik heb op internet gevonden dat dit kan liggen aan het feit dat de 75 ohm door veel tv's niet gemaakt wordt zodat de tv-out niet ingeschakeld wordt. Het TV vinkje blijft grijzig. Door nu even een weerstand van minimaal 75 ohm parallel op je composiet te zetten, detecteerd de kaart de tv en kun je composiet gebruiken. Alleen moet je dit elke keer na herstart weer doen.
Weten mensen van dit euvel en hebben andere goede raad.
Of is er iemand dit dit al gebruikt?

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09-2025

JEV

Niet zo moeilijk doen. |:(
Gewoon bij Expert (Ja, diegene met die stofzuigers en tv's) of een andere electronica zaak een s-video naar composiet kabel halen. Kost je nog geen € 10,=.
8)

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Lijkt me simpel. Gewoon die weerstand permanent monteren in een van de connectors en hij doet het altijd.

Verwijderd

Topicstarter
antwoord op reactie-1;
s-video naar composiet werkt waarschijnlijk niet omdat die niet de noodzakelijke 75ohm "veroorzaakt" wat ik dus nodig heb. Ik heb een kabel mat composiet uit mijn tv-out en dan werkt het niet.

antwoord op reactie-2;
Kan dat dan? Permanent een weerstand op je tv-out? Volgens mij niet. Krijg je dan geen storing?

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09-2025

JEV

Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 22:11:
antwoord op reactie-1;
s-video naar composiet werkt waarschijnlijk niet omdat die niet de noodzakelijke 75ohm "veroorzaakt" wat ik dus nodig heb. Ik heb een kabel mat composiet uit mijn tv-out en dan werkt het niet.
Ik heb het op mijn laptop zitten.
Ik zit nl. nogal veel in hotel en die hebben nogal oude tv's. |:(
S-video naar scart werkt dan niet.
Maar s-video naar composiet ed op een scart blok werkt wel. :)

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die genoemde manier gebruikt?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Hebbie niet gewoon een splitser bij je plankie gekregen met beide :?

Ik wel !! Geforce 2 Titanium !! Ook van Leadtek.

P.S. heb jij ook zo'n mooie gekoelde heatsink koeler/heatsink ?? Hij is mooi........... :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
antwoord op reactie-2;
Kan dat dan? Permanent een weerstand op je tv-out? Volgens mij niet. Krijg je dan geen storing?
Hij is bedoeld om belast te worden met 75 ohm, dus volgens mij kan het best.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hetvolgende geprobeerd. Heb een tulp-plug gekocht en een 75ohm weerstand. Heb de weerstand met beide uiteinden elk aan een aansluiting van de tulp-plug gesoldeerd. Plug aan kabel van tv-out gedaan en pc gestart. Ook nu weer werd de tv NIET gedetecteerd. |:(
Nu heb ik een verloop gekocht van s-video naar tulp (composiet) en zal dan eens proberen.
Niet meteen want ik zit thuis met een slechte rug. :'(
Mag dus niet te lang zitten. Jullie horen nog van me.

• noltha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07-2025

noltha

Hantam!

Die methode werkt toch zeker niet bij zeer oude TV's?

Mijn ervaring is (hoeveel je ook soldeert) dat je geen kleuren ontvangt via Super-vhs converted naar composite signaal.

Nieuwe TV's kunnen gewoon superVHS aan , veel betere kwaliteit en heldereder signaal.

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

Pagina: 1