[SendMail] Discriminatie?

Pagina: 1
Acties:

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 16:51

GraasGast

Analogue Heaven

Topicstarter
Ik heb een SlackWare 8 server hier met een php-applicatie die mailtjes stuurt. Sommige van deze mailtjes komen aan, andere niet. Mailtjes die bijvoorbeeld de vuurwerk.nl mailserver gaan komen wel aan, maar naar euronet.nl niet. De server in kwestie hangt aan een ADSL aansluiting van euronet, mischien heeft dat er iets mee te maken?

Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

kan je wel de MX records resolven?

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Topicstarter
als je me uitlegt wat dat zijn en hoe dat moet dan zal ik het eens proberen :)

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Topicstarter
(klein kickje)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05 16:34
Hey GraasGast, niet na 3 uur je topic kicken dat wordt bepaald niet gewaardeerd hiero. Als iemand het weet krijg je het antwoord echt wel.

Wat D2k volgens mij bedoeld is of je server die hostnames wel kan resolven in een IP adres (right D2k?)

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Topicstarter
die kick was pas na 4 uur en 45 minuten, for yer information ;)

die hostnames van een email resolven, hoe kan ik dat testen? pingen? finger?
* GraasGast is nog een beetje noob wat betreft de technische kant van email :|

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05 16:34
GraasGast schreef op 20 september 2002 @ 10:23:
die kick was pas na 4 uur en 45 minuten, for yer information ;)

die hostnames van een email resolven, hoe kan ik dat testen? pingen? finger?
* GraasGast is nog een beetje noob wat betreft de technische kant van email :|
nslookup euronet.nl, of als je een erg nieuwe distro hebt 'host euronet.nl'. Inderdaad met ping werkt ook wel, omdat 'ie dan ook eerst het IP moet opzoeken (alleen kun je niet elke computer ook daadwerkelijk pingen).

Ennuh....for your information: Deze melding in het bovenste sticky topic van Jotti en dan die tweede post. Bij mij is 4:45 < 24:00, dus vandaar mijn opmerking over dat kicken.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

GraasGast
nslookup
> set type=mx
> domainnaam

kortom ff je DNS testen

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-05 15:46

igmar

ISO20022

GraasGast schreef op 19 september 2002 @ 16:24:
Ik heb een SlackWare 8 server hier met een php-applicatie die mailtjes stuurt. Sommige van deze mailtjes komen aan, andere niet. Mailtjes die bijvoorbeeld de vuurwerk.nl mailserver gaan komen wel aan, maar naar euronet.nl niet. De server in kwestie hangt aan een ADSL aansluiting van euronet, mischien heeft dat er iets mee te maken?

Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Zie de logfiles op de versturende machine. Zonder die informatie is het giswerk.

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Topicstarter
Ik ben er uit!
ik heb met de -X optie sendmail een log laten uitpoepen, en daaruit kon ik opmaken dat euronet de niet bestaande afzender (nobody@webdoos.heb) niet accepteerd, maar vuurwerk wel.
Door met de -f optie in de 5e parameter van de mail() functie van php een ander email adres op te geven (bijvoorbeeld "-fbla@bla.nl") werkt het perfect :)

Verwijderd

was dus wat ik ook wilde zeggen.

de meeste grote internet servers zijn strak afgesteld met een aantal voorwaardes waar een afzender aan moet voldoen.
Dit omdat er aan die kenmerken door veel spam verstuurders niet word voldaan.
Een spam preventie effect dus.

Kwamen we bij mijn bedrijf ook achter, eerst dat de reverse DNS lookup niet bestond. (De externe DNS server word door een ander bedrijf gehost, dus niet in eigen beheer)
2e keer verwees de pointer record naar een verkeerde naam. Dus hij resolvde wel, maar niet naar de juiste naam. (intern heet de machine anders namelijk.)
Kwestie van aliassen aanmaken en het werkte weer.

Een niet bestaande naam waar jij zogenaamd vanaf verstuurd is ook wat veel spamers doen. (Getuigen de mailtjes die ik in mijn hotmail krijg van diplomas@free.phd en dat soort ongein)
Is ook belachelijk dat hotmail mail vanuit een niet bestaand Top level domain accepteerd btw.

Maar succes verder met je DNS/sendmail problemen.
Misschien is een O'Reilly boek aan te raden als lees voer?

Verwijderd

GraasGast schreef op 20 september 2002 @ 14:27:
Ik ben er uit!
ik heb met de -X optie sendmail een log laten uitpoepen, en daaruit kon ik opmaken dat euronet de niet bestaande afzender (nobody@webdoos.heb) niet accepteerd, maar vuurwerk wel.
offtopic:
Muhuhaha, dan is vuurwerk (alweer) een open relay. Wie geeft ze ff op bij de blacklists? >:)
Pagina: 1