-- Altijd blijven prutsen --
Geweldig sfeertje, muziek...omgevingen...ik voel me al weer helemaal thuis.
erg leuke opdrachten, remember Mud uit Gothic ? nou gelukkig zit hij er niet meer in..maar
er is wel een nieuwe irritanteling bijgekomen genaamd Valentino met het motto" Get rich, don't help the poor, en als je heibel met em krijgt gaat ie klikken bij Lord Andre :P}
Verder zitten er erg leuke dingen in zoals een Fun/Pleasure house..een brothel...kortom
hoerenketen
een vrouwtje, je ziet ook een filmpje ervan enzo...het zijn allemaal van die leuke dingen in zo'n game...Gothic had geen vrouwen {ja die slaven} maar nu heb je ook gewoon normale burger-vrouwen waar je mee kan praten etc...
Ik ben ook zeer te spreken over de nieuwe controls maar vooral fighting-system....
in deel 1 kon je eigenlijk nooit een sterker iemand dan jij uitdagen voor een gevecht...net liep ik op een Paladin af {zwaar-gepantserd pak} ik zwaaide met m'n {tja....houten stok met scherpe punten eraan. nog niet eens een zwaard dus :)} ik raakte hem en zodra hij wou toeslaan blokte ik gauw..de manier van blocken is een stuk handiger en beter gemaakt...je hebt echt kans op winnen als je maar goeie timing hebt en je niet laat raken door je vijand...echt heel mooi. en je hebt nu ook een "lock on target" functie, zodra je je zwaard/wapen trekt en een NPC is dichtbij, dan gaat de speler automatisch naar die NPC staan en zodra je gaat rennen zie je dat de speler om de NPC heenrent, een beetje Zelda-achtig dus, en dat kon Gothic heel goed gebruiken.
Gothic II owns us all!!!!
[ Voor 4% gewijzigd door devilsnight op 14-06-2003 20:08 ]
koop je gewoon....tenminste als je het spel echt tof vind....dus eerst de demos uit proberen, vind je het geweldig dan koop je het spel . simple as that.
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
Verwijderd
Ik zei alleen dat hij uit is op de minder legale circuits, ik vroeg niet om een preek. ok np thx.devilsnight schreef op 15 June 2003 @ 02:38:
Juist en daar moet je dus gewoon NIET aan beginnen he....als de makers van Gothic/II iets verdienen is het wel MONEY voor hun geweldige werk. zo groot is Piranha Bytes nog niet..dus ze kunnen alle steun gebruiken die er maar is....een game als Gothic en Gothic II
koop je gewoon....tenminste als je het spel echt tof vind....dus eerst de demos uit proberen, vind je het geweldig dan koop je het spel . simple as that.
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2003 21:41 ]
There is no magic.
Ligt dit spel in dezelfde lijn als morrowind ?
Verwijderd
dat is inderdaad erg irritant. Je moet altijd naar voren lopen als je wilt attacken. Was dat in Gothic 1 ook zo? (heb ik niet gespeeld)Verwijderd schreef op 16 juni 2003 @ 00:17:
En ik vind het kut dat je alleen naar voren kunt aanvallen, en niet als je ff naar achteren stapt.. Tenzij ik iets fout doe hier..
Wel een mooi spel, geweldige sfeer, goede muziek.
De graphics van Morrowind zijn wel beter..
[ Voor 5% gewijzigd door Maximize op 16-06-2003 07:05 ]
ben stiekem al aan het spelen, maar ik steun de makers toch...
Zelfs ben ik ook in het beit van de ISO
installeren gaat gewoon al helemaal niet .
Maar zodra hij te koop is dan koop ik hem wel
[ Voor 14% gewijzigd door ravw op 16-06-2003 16:55 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Zal je leren!Blackhole schreef op 16 June 2003 @ 16:55:
Maar zodra hij te koop is dan koop ik hem welmaar wel 7 CDR vergald
Ik wou ga morgen ff langs de free record shop gaan en anders de e-plaza, heb het hele weekend nog geen tijd gehad, wel echt veel zin om te gaan spelen
Verwijderd
Je moest ze ook niet branden, maar mounten iddBlackhole schreef op 16 juni 2003 @ 16:55:
Even een opmerking < ik snap niet dat jullie die ILLI versie aan de praat hebben gekregen , want er zit veel beveiligingen op om het niet te kunnen spelen zonder org CD
Zelfs ben ik ook in het beit van de ISOmaar werken ho maar ..
installeren gaat gewoon al helemaal niet .
Maar zodra hij te koop is dan koop ik hem welmaar wel 7 CDR vergald
Ik ben alleen nog niet zo ver want de besturing is zeker wennen! Hoe krijg ik die auto-lock aan de praat waar devilsnight het net over had? En zijn er slechts 3 manieren om een klap uit te delen (links, rechts en naar voren)?
Ik vind de besturing dus zeker een minpunt, zeker aangezien je die niet echt lekker kan configureren. Gelukkig maken de graphics en verhaallijn veel goed
Ik had op de Rpgdot Gothic forum ook al pics neergezet, dus engelse stukjes tekst

She's probably like..wtf..he wearing MY clothes?

Lord Andre's ugly mug

Part of the City{had to put viee distance to 300, with 100 not that great 2 look at

Me and my two sheeps

Going 4 a good swim underwater.
Vergeleken met Gothic is dit wel supertof in GII, moest laatst met Buster vechten {mercenary vlakbij Onar,landowner} ik dacht dus echt..ach..zucht..dit haal ik natuurlijk nooit..maar niet was minder waar...door de nieuwe manier van blocken kom je echt heel ver in battles, je kan namelijk elke aanval blokken zolang je timing maar goed is
[ Voor 15% gewijzigd door devilsnight op 16-06-2003 19:13 ]
Verwijderd
ik ben geloof ik zo ongeveer de enigste die Gothic 1 en/of 2 nog niet gespeeld heb, weet ook nog niet precies waar het over gaat e.d
Screenshots zien er gaaf uit hier
Het is echt een mooie spel hier wat shots

Ach wolfje had honger

Hier ook al molens

Oeps hij had niet alleen maaar een grote bek , maar hij meende het ook nog

Hier ook al van de jehova's

Nee jongens IK had honger
[ Voor 36% gewijzigd door ravw op 16-06-2003 22:23 ]
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Ik ben level 2 maar ik heb een zooitje punten maar waar kan ik die verdelen
Je krijgt er een nieuwe vijand die je tegenkomt op strategische punten van het spel.
Gelukkig krijg je na een tijdje runes, waardoor je kunt reizen tussen plekken zonder al te veel 'seekers' tegen te komen
in de haven zit ergens achter de huizen een smid, daar kan je sterker worden (strength dus), en aan de waterkant staat vlakbij jack een gastje, bij hem kun je meer dexterty krijgen. (ben ff te lui om de namen van die gasten op te zoekenBlackhole schreef op 17 juni 2003 @ 17:01:
Waar kan ik mijn CHAR upgrade ?
Ik ben level 2 maar ik heb een zooitje punten maar waar kan ik die verdelen
in de barracks kun je one-handed en two-handed weapons training krijgen.
voor de rest ben ik er nog geen tegen gekomen, ben ook nog niet zo ver
Heb Gothic 2 keer als one hander, 1 keer als two hander, hunter en magician uitgespeelt, destijds aangestoken door Benchje ^^
Duitse demo een tijd geleden helemaal platgespeelt. Woei, gaat zo snel mogelijk bestellen.

ZO als hier
Maar er zijn ook leuke dingen te doen

Je kan zelfs naar FUN vrouwtjes gaan
En even een uurtje plezier maken voor 50 gold
met movie van speel uurtje
Hier komt iets hips te staan
Wellicht naar een trainer op zoek die je hoger kan trainen? (suggestieManie Riets schreef op 19 June 2003 @ 07:57:
Oei, zo makkelijk als chapter 1 me af ging zo moeilijk is chapter 2, eenmaal in de colony aangekomen wordt ik door de orcs echt als slachtvoer behandeld, eerst nog maa een beetje levelen. Wel zout dat ik maar tot 60 strength kan trainen
Heb het spel gister gehaald en hoop na het weekeinde eerste reactie te kunnen geven. Eerst even de PC opnieuw inrichten
Yup, eerst characterscreen tevoorschijn toveren ("C"), dan typ je "marvin". Nu zit je in de marvin mode. Nu kun je met "F2" de console openen en dan typ je "toggle frame".HyperMan schreef op 20 June 2003 @ 18:19:
Ik heb het nu een paar uurtjes gespeeld, en het begint echt heel cool te worden al. Wel vind ik de gameplay beetje stroef (ik heb gothic 1 ook gespeeld), ik heb het idee dat het voor een deel ook aan lage fps ligt. Weet iemand of je je fps kan zien in het spel?
Uiteraard alles zonder aanhalingstekens.
Ik vind het spel overigens wel aardig. Ik ben nog bezig met wennen aan de controls, maar dat begint steeds beter te lukken. Als ik de controls onder de knie heb dan denk ik dat ik mijn mening aanpas naar FANTASTISCH !!!
Ik vind het er allemaal erg mooi uit zien EN wat ik helemaal goed vind is dat de characters met wie je praat onthouden wat je gezegd hebt.
In Morrowind bijvoorbeeld bleven ze steeds hetzelfde zeggen op een gegeven moment. Als je nu in een gesprek iets vraagt en dat later nog een keer vraagt dan worden ze soms echt pissed ("haven't you been paying attention ?" of "Like I said earlier...").
Ik krijg hier meer het gevoel van converseren met de NPC's dan gewoonweg je lijstje vragen afwerken zoals ik dat in de meeste spellen opmerk.
[ Voor 5% gewijzigd door KneoK op 20-06-2003 19:19 ]
Ik heb de skill...en een dex van 20...of moet die nog hoger?
specs | You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'. | http://radio.c64.org:8000/
Iemand al geprobeerd om een orc wapen te vinden voor die blacksmith? Die monsters daar maken mij echt zo af.
Daarom moet je eerst zorgen dat je wat sterker ben en wat meer andere opdrachten gaan doen .Lawtje.com schreef op 21 June 2003 @ 04:09:
damn ik best uitgebreid als je met iedereen blijft praten heb je voordat je et weet egt 20 quests aan je nek hangen ofzo.....
Iemand al geprobeerd om een orc wapen te vinden voor die blacksmith? Die monsters daar maken mij echt zo af.
Want je moet gewoon zo snel mogelijk betere wapens kopen ..:)
Ik heb heel de omgeving rond de stad wel 2 keer gehad en ben in totaal 1 orc tegengekomen en die had geen wapen bij zichLawtje.com schreef op 21 juni 2003 @ 04:09:
damn ik best uitgebreid als je met iedereen blijft praten heb je voordat je et weet egt 20 quests aan je nek hangen ofzo.....

Ik heb me helemaal gek gevochten tegen dat beest en dan ligt 'ie eindelijk, is alles voor niets geweest...
Werkt het net zoals bij Morrowind, hoe sterker je wordt, hoe frequenter de wat sterkere wezens zich laten zien ? Want dan ga ik nog maar even op zoek naar wat training voordat ik verder zoek...
Ik ben zelf 2 Orcs tegengekomen rond de stad in Chapter 1. Een Orc warrior ergens in een grot bij de Eastgate die een wapen bij zich had. Die heb ik met veel moeite tegen de vlakte gekregen en ik heb daarna wel een wapen van die Orc gevonden.BioWEB schreef op 21 June 2003 @ 13:42:
[...]
Ik heb heel de omgeving rond de stad wel 2 keer gehad en ben in totaal 1 orc tegengekomen en die had geen wapen bij zich![]()
![]()
![]()
Ik heb me helemaal gek gevochten tegen dat beest en dan ligt 'ie eindelijk, is alles voor niets geweest...
Werkt het net zoals bij Morrowind, hoe sterker je wordt, hoe frequenter de wat sterkere wezens zich laten zien ? Want dan ga ik nog maar even op zoek naar wat training voordat ik verder zoek...
In het bos erachter bij de boerderij loopt een Orc elite rond maar die is wel erg sterk. Werd met 2 slagen van zijn zwaard tegen de vlakte gewerkt.
En over sterke monsters gesproken: die kom je al wel gelijk tegen, maar je moet wel goed zoeken. Ik ben zelf toen ik nog level 3 was verscheidene Shadowbeasts tegengekomen en zelfs een Troll ergens ver weg van de stad.
Bij smit in barracks geloof ik.....Blackhole schreef op 21 June 2003 @ 23:51:
Weet iemand waar ik de STRENGTH kan upgrade
Maar als je zoals ik nog geen member ben daar kan je bij die lower part (ghette gedeelte) ergens een man vinden die je kan trainen, je moet wel eerst 50 gold betalen maarja.....
Verwijderd
Same here.Lawtje.com schreef op 22 June 2003 @ 03:25:
Owja....... iemand al die quest gehad met die hulp van die farm die werd lastiggevallen die die drinkwedstrijd gaat doen ? Ikd acht dat, dat wint ie wel gewoon zet 100 coins in, verliest die aap gewoonhmmm.....
Ik had nog wel in die kist die achter die gozer staat waartegen de boer waarop jij inzet de gin vervangen door water

Ik speel de godganse dag al Gothic II, dus net even een flinke pauze gehad, eten...etc...wil nu weer even verder gaan, dus ik start gothic II op en ineens begint dat virtual memory ding heel lang te laden, terwijl normaal dat ding altijd meteen verder gaat..en na een lange tijd laden krijg ik deze klote error...

Error-Message
C:Maxium texture size is lower than 32. possible reasons:wrong gfx driver setup {install other driver} , bad os state{try to reboot}, or insufficient gfx hardware {buy better gfx card!}
Bij mij werkte het prima Heb je alles wel volgens je quest gedaan, en in de goede volgorde? Trouwens die drink wedstrijd duurde wel lang bij mijVerwijderd schreef op 22 juni 2003 @ 10:03:
[...]
Same here.
Ik had nog wel in die kist die achter die gozer staat waartegen de boer waarop jij inzet de gin vervangen door waterMaar helaas, dat werkte ook niet.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Heb nou 12 mana, 22 met zon amulet
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 19:27 ]
Bovendien is mana wel handig voor eventuele scrolls die ervoor zorgen dat je wat hulp krijgt (goblin skeletons enzo).
>
>
>
>
>
>
>
>
Ijs, steen en vuur golems kun je mollen door ze aan te vallen met een hammer, of een hamer vormig wapen, gewone zwaarden kennen tegen aan gezien ze van steen zijn, je moet ze echt kapot slaan zeg maar
@Hyperman
Je moet Diego vinden, ik denk dat je wel al een soort poort hebt gezien waar allemaal orcs staan, beetje zuid west van het ouwe kasteel zeg maar, als je door die poort gaat en dan naar links vind je een grot met daarin Diego en je vertelt hoe het met de ore van Silvestro zit. West van het kasteel staat een houten huisje en daar achter zit degene die je aan het 3e report helpt.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Thorben was die meubelmaker he? Dan moet je eerst naar de wapen verkoper (1e shop aan je linkerhand als je de stad binnenloopt) en met hem praten, dan moet je geld ophalen bij iemand en dan kan je hem trainen, maar dan krijg je de deur nog niet open, daarvoor heb je echt de sleutel nodig.Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 12:19:
Weet iemand trouwens hier hoe je die Thorben in chapter 1 zover kan krijgen om je lockpicking te leren. Hij zegt dat hij niet weet of hij je kan vertrouwen. Zonder lockpicking kom ik die deur van die thieves guild niet in (of weet iemand waar ik daar de sleutel van kan vinden?)
En die vrouw die beneden in de thieves guild staat heeft die sleutel.
Verwijderd
Spel staat dus niet op pauze als je esc doet
Level 5 en geen savegames? Das niet erg handigVerwijderd schreef op 27 June 2003 @ 17:27:
SHITHad net het spelletje op 'pauze' gezet dacht ik (gewoon esc naar het menu) dus ik klanten helpen ff gepraat met een vertegenwoordiger, wil ik nu verder. Denk oh ik save hem ff (het was donker in het spel dus zie niet zo veel) ik save terug naar het spel lig ik daar dood!!!
Spel staat dus niet op pauze als je esc doeten nu heb ik geen save game meer behalve dat ik dood ben
Kan ik weer van voor af aan beginnen, was nog niet zo hoog, level 5 en 9 dagen in het spel maar toch das vrij irritant
Begin was ff wennen maar ik vind het een topspel!
>
>
>
>
>
>
>
>
Zijn er nog meer mensen die het einde een beetje slap vonden. Ik bedoel dan met name het feit dat je in chapter 5 bezig bent met het verzamelen van een groepje van 5 mensen die je dan meeneemt naar dat eiland, maar die je op dat eiland eigenlijk niet echt meer nodig hebt. Ik zat zelf in chapter 5 al te denken aan een laatste battle met de eindbaas samen met je 5 partners. En nu blijkt dat ze alleen maar een beetje stom op dat schip blijven zitten.
Heb je dus al die moeite gedaan om de juiste mensen te selecteren en dan blijkt dat het er eigenlijk bijna niet toe doet wie je kiest omdat je ze toch niet nodig hebt.
Verwijderd
Maargoed z'n vraag is hoe hij hoe een quest om bij de fire mages te komen oplost.
Iets met een golem ofzow?
Dat is wel heel erg jammer, in gothic 1 kon dat wel, en dat was wel gaaf.Phantom schreef op 27 juni 2003 @ 22:11:
Als je eenmaal gekozen hebt voor militia kan dat niet meer nee.
Dus nu zal ik dus blijven steken op magic lvl 0, en mn rune met lvl 2 req kan ik dus wel weggooien?
Ik weet nog toen Gothic uitkwam en ik er helemaal crazy van was, wou ik iedereen duidelijk maken {vooral op de gamer.nl forum} hoe geweldig dit spel was, maar niemand wou eraan. Allemaal van die quitters die zeikten over de vage controls
en daarom was het gelijk maar een kutspel, en hebben nooit de geweldige inhoud van het spel gezien....Ze begonnen meteen over Morrowind en al die andere bekende Rpgs, ik baalde echt dat er zo weinig mensen over praatten, alleen op de Rpgdot forums...dus dit doet me goed...jullie waarderen gelukkig een ECHTE RPG , en dat is hardstikke mooi...want de makers van Gothic en GII ,Piranha Bytes verdienen een HOOP credit voor hun werk.
Daar ben ik het wel mee eens. Over het algemeen gezien is Gothic 2 een goede RPG en ik was er wel zo onder de indruk van dat ik Gothic 1 ook een paar dagen geleden heb aangeschaft.devilsnight schreef op 28 juni 2003 @ 15:12:
Echt goed om te zien hoeveel gamers er nu weg zijn van Gothic II.
Ik weet nog toen Gothic uitkwam en ik er helemaal crazy van was, wou ik iedereen duidelijk maken {vooral op de gamer.nl forum} hoe geweldig dit spel was, maar niemand wou eraan. Allemaal van die quitters die zeikten over de vage controls
en daarom was het gelijk maar een kutspel, en hebben nooit de geweldige inhoud van het spel gezien....Ze begonnen meteen over Morrowind en al die andere bekende Rpgs, ik baalde echt dat er zo weinig mensen over praatten, alleen op de Rpgdot forums...dus dit doet me goed...jullie waarderen gelukkig een ECHTE RPG , en dat is hardstikke mooi...want de makers van Gothic en GII ,Piranha Bytes verdienen een HOOP credit voor hun werk.
Verwijderd
Verwijderd
^_^Verwijderd schreef op 28 June 2003 @ 00:53:
Hoe maak ik die rune? En ik heb al een enchant zwaard, in dat boek stond dat ik hem extra sterk kan maken met de tears of innos... kan dat achteraf alsnog?
BF1: Don-Panio
Verwijderd
Heb het spel vandaag gekocht, even installeren enzow
[ Voor 44% gewijzigd door Hi-Sintar op 30-06-2003 15:33 ]
Verwijderd
Ik weet het niet zeker hoor, maar volgens mij moest je dan die gast die bij de temple staat daarover vragen. Ik ben nu de merchenaries gejoint dus ik weet ook niet precies hoe dat werkt.HyperMan schreef op 01 July 2003 @ 00:27:
Weet iemand of je als palladin je magic circle hoger dan 0 kan krijgen?
[ Voor 6% gewijzigd door Paniohitus op 01-07-2003 12:21 ]
BF1: Don-Panio
Verwijderd
Verwijderd
Daarvoor is dit topic geloof ik
Weet iemand waar je Dragonroot en Snapperweed kan vinden?
Nog nodig voor Constantino.
Edit :
Dragnroot gevonden
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 12:40 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Hi-Sintar op 03-07-2003 01:42 ]
Verwijderd
Ik heb het vandaag voor 27,99 zonder korting bij Media Markt gekocht.Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 20:32:
Net gekocht![]()
37.99 bij Media Markt met korting.
Ff installen en ik is stil
Verwijderd
NaajsATL schreef op 03 July 2003 @ 19:55:
[...]
Ik heb het vandaag voor 27,99 zonder korting bij Media Markt gekocht.
Verwijderd
Bedankt voor de tip man! Ik ga em gelijk bestellen, ik heb em altijd al orgineel willen hebben, komt die wens nu eindelijk uitVerwijderd schreef op 04 July 2003 @ 08:41:
Voor degenen die Gothic 1 (nog) niet gespeeld hebben, de Free Record Shop heeft ergens een partijtje op de kop getikt en verkoopt ze (compleet met kartonnen doos) voor 9.99.
Verwijderd
Bij de FRS weet niet zeker of dat 50 was kan ook 44,99 zijn of zo, let niet zoveel op prijs. Moest het spel hebben dus koop het
Mmm gothic 1 dan toch maar volgende week ff naar FRS terug om die ook te halen voor 9.99 vindt ik dat niet te laten
SPOILER **SPOILER **SPOILER **SPOILER **SPOILER **SPOILER **Preddie schreef op 30 June 2003 @ 12:07:
Ik vind het een erg goed spel, maar waar (bij wie) je kan je je Strength trainen?, ook snap ik het systeem niet. Moet je alles trainen met je Lp's? of gaat het andere automatisch ook omhoog?
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
OVERZICHT TRAINERS IN DE GAME (van RPGDOT forums)
====================
City Khorinis
====================
Lower city
- Vatras - Mana (50 MP)
- Bartok - Sneak, Bow (60%)
- Wulfgar - 1h-fight (60%) and 2h-fight (60%) [all except dragon slayers and mercs]
- Bosper - Animal Trophy (skin animals) [quest: 6 wolf skins]
- Ruga - Crossbow (60%), Dexterity (60 DEX) [militia, paladin, mage]
- Constantino - Alchemy (all healing potions, mana essence, mana extract, elixir of strength, elixir of life) [apprentice] OR [alchemy background]
- Mortis - Strength (60 STR) [militia, paladin]
- Harad - Smithery, Strength (60 STR) [apprentice]
- Thorben - Lockpick [quests: blessed by gods, matteo's quest, 200 gold]
- Lares - Dexterity (30 DEX)
- Carl - Strength (30 STR) [50 gold, or Edda's Innos Statue]
- Alrik - 1h-fight (30%) [quest: bring back his sword]
- Ignaz - Alchemy (essence of healing, mana essence, potion of speed) (quest: oblivion spell)
- Albrecht - Mana (100 MP), Paladin Magic Runes [paladin]
- Girion - 2h-fight (90%) [paladin]
- Lord Hagen - 2h-fight (90%-100% only) [paladin]
- Ingmar - Strength (90 STR) [paladin]
- Cedric - 1h-fight (90%) [paladin]
- Diego - Dexterity (100 DEX) [quests: bring back gold leather bag, blackmail Gerbrandt]
- Cassia - Pickpocket, Dexterity (90 DEX) [100 gold] OR [member of thieves' guild]
- Ramirez - Lockpick [300 gold] OR [member of thieves' guild, 150 gold]
- Jesper - Sneak [100 gold] OR [member of thieves' guild]
- Babo - 2h-fight (70%) [novice, mage, quest]
- Opolos - Strength (70 STR) [novice, mage]
- Neroas - Alchemy (all healing and mana potions, elixir of life, elixir of dexterity) [mage]
- Parlan - Magic (circle 1-3, various spells); Mana (100 MP) [mage]
- Karras - Magic (circle 4-5, summon spells) [mage]
- Hyglas - Magic (fire spells) [mage]
- Marduk - Magic (ice and thunder spells) [mage]
- Pyrokar - Magic (circle 6, various spells) Mana (250 MP) [mage, quest: received xardas' goodbye package]
- Wolf - Bow (90%)
- Torlof - Strength (90 STR), Dexterity (90 STR) [no guild, merc, dragon slayer]
- Buster - 1h-fight (30%) [quest: duel], Animal Trophy (shadowbeast horn) [merc quest]
- Bennet - Smithery [merc, guildless]
- Cord - 1h-fight (90%), 2h-fight (90%) [min 30% 1h/2h]
- Lee - 2h-fight (100%) [merc, dragon slayer] OR [after chapter 4, all guilds but cost 1000 gold]
- Rod - 2h-fight (60%) [strength quest or duel]
- Niclas - Bow (50%)
- Gaan - Animal Trophy (bloodfly sting, bloodfly wing, claws, teeth, dragonsnapper horns)
- Grom - Animal Trophy (hearts, mandibles, teeth, shadowbeast horns)
- Sagitta - Alchemy (all mana potions, essence of healing, extract of healing, elixir of dexterity, potion of spirit) [quest: sun aloe (outside black troll's cave]
- Dragomir - Crossbow (60%)
- Grimbald - Animal Trophy (minecrawler plate, bloodfly stingers, bloodfly wings, mandibles, teeth)
Mine Valley
==============
Fortress
- Keroloth - 1h-fight (60%), 2h-fight (60%)
- Udar - Crossbow (30%) [talk to keroloth first regarding udar]
- Milten - Magic: circle 2 [only chapter 2]
- Dobar - Smithery [chapters 2-3 only]
- Brutus - Strength (75 STR), Dexterity (70 DEX) [chapters 2-3, quest]
- Feros - Strength (70 STR), Dexterity (70 DEX) [chapter 4 and beyond, sword quest (hint: outside hosh-pak's tent)]
- Jan - Smithery [chapter 4 and beyond, quest: garond's permission for jan]
- Talbin - Animal Trophy (hearts, claws, shadowbeast horns)
- Gestath - Animal Trophy (tongue of fire, dragon blood, dragon scales)
- Hokurn - 1h-fight (100%), 2h-fight (100%) [chapter 4 and beyond, 2 bottles of booze, 200 gold]
- Godar - Animal Trophy (bloodfly stings, bloodfly wings, teeth, dragon blood, dragon scales) [chapter 4 and beyond, dragon slayer]
Irdorath [chapter 6]
================
- Bennet - Smith, Strength (100 STR)
- Vatras - Mana (250 MP) [mage], Alchemy (all potions)
- Diego - Dexterity (100 DEX), Bow (100%), Lockpick
- Lares - Dexterity (100 DEX), 1h-fight (100%), Sneak
- Lee - 1h-fight (100%), 2h-fight (100%)
- Girion - 1h-fight (100%), 2h-fight (100%), Crossbow (100%)
- Torlof - Strength (100 STR), Dexterity (100 DEX)
- Wolf - Bow (100%), Crossbow (100%)
GamiQ, de game notes app met game maps!
Hier een aantal links met zeer handige mapsVerwijderd schreef op 02 July 2003 @ 11:26:
Dan heb ik nog een vraag
Daarvoor is dit topic geloof ik
Weet iemand waar je Dragonroot en Snapperweed kan vinden?
Nog nodig voor Constantino.
Edit :
Dragnroot gevondenAlleen de Snapperweed nog ...
(kan spoilers bevatten!):
FLASH-maps van alle areas in het spel, met locaties van de npc's
Vindplaatsen kruiden Mine Valley
Vindplaatsen Kruiden Khorinis
Vindplaatsen permanent stat potions Mine Valley
Vindplaatsen permanent stat potions Khorinis
Have Phun
GamiQ, de game notes app met game maps!
Verwijderd
ben hem nu met clonecd naar img aant schrijven zodat ik hem met deamon kan inlezen
Verwijderd
ben nu bezig wolf skins tehalen
had eerst bij die farmer z'n jasje gejat om binnen tekomen toen weer teruggegeven en weer betaald ervoor
Dit topic is gesloten.