sorry dat ik een nieuwe topic maak, Janoz. maar je email is ongeldig en icq heb ik hier niet.
dit is het vervolg van delphi en seriele connecties
ik heb nu wat componenten gevonden die geen foutmelding geven. ik gebruik nu tcpclient en tcpserver.
dat de server werkt zal wel (kan ik niet testen) en de client werkt waarschijnlijk wel, als ik iets laat verzenden blijft het programma enige tijd stilhangen (vermoedelijk pogingen te doen om te verzenden) maar er kan geen connectie worden gemaakt (afgeleid uit het feit dan mijn rij beep; 's niet afgaan).
server wordt gestart op de volgende manier:
procedure TLeerlingenadministratie.runserverClick(Sender: TObject);
begin
TcpServer1.LocalPort := '55555';
TcpServer1.Active := True;
end;
(ik hoop dat 55555 geldig is)
en verzenden gaat zo:
procedure TLeerlingenadministratie.SendLl(Sender: TObject; leerling:String);
var
tel1: Integer;
begin
TcpClient1.RemoteHost := 'college\026_02';
TcpClient1.RemotePort := '55555';
llnaambox.Text := '00001';
try
llgebdatbox.Text := '00002';
if TcpClient1.Connect then
begin
llklasbox.Text := '00003';
beep; beep; beep; beep; beep; beep; beep;
for tel1 := 0 to length(leerling) - 1 do
TcpClient1.Sendln(leerling[tel1]);
end;
finally
lladresbox.Text := '00004';
beep; beep;
TcpClient1.Disconnect;
end;
end;
die textbox-en met 0000. zijn ter identificatie. 00003 komt niet op beeld, die komt ook pas als er connectie is (if TcpClient1.Connect then).
zo ver ik kan zijn staat alles goed, als er een fout is hoor ik dat graag.
indien er geen fout is: kan het zijn dat het niet werkt omdat ik op een goed beveiligd netwerk tussen 2 computers een connectie probeer te maken?
het is een schoolnetwerk met een domein, iedereen heeft een paswoord nodig om een pc te gebruiken.
en: kan ik deze code gebruiken om lokaal te testen, dat dezelfde computer zowel verzend als ontvangt?
dit is het vervolg van delphi en seriele connecties
ik heb nu wat componenten gevonden die geen foutmelding geven. ik gebruik nu tcpclient en tcpserver.
dat de server werkt zal wel (kan ik niet testen) en de client werkt waarschijnlijk wel, als ik iets laat verzenden blijft het programma enige tijd stilhangen (vermoedelijk pogingen te doen om te verzenden) maar er kan geen connectie worden gemaakt (afgeleid uit het feit dan mijn rij beep; 's niet afgaan).
server wordt gestart op de volgende manier:
procedure TLeerlingenadministratie.runserverClick(Sender: TObject);
begin
TcpServer1.LocalPort := '55555';
TcpServer1.Active := True;
end;
(ik hoop dat 55555 geldig is)
en verzenden gaat zo:
procedure TLeerlingenadministratie.SendLl(Sender: TObject; leerling:String);
var
tel1: Integer;
begin
TcpClient1.RemoteHost := 'college\026_02';
TcpClient1.RemotePort := '55555';
llnaambox.Text := '00001';
try
llgebdatbox.Text := '00002';
if TcpClient1.Connect then
begin
llklasbox.Text := '00003';
beep; beep; beep; beep; beep; beep; beep;
for tel1 := 0 to length(leerling) - 1 do
TcpClient1.Sendln(leerling[tel1]);
end;
finally
lladresbox.Text := '00004';
beep; beep;
TcpClient1.Disconnect;
end;
end;
die textbox-en met 0000. zijn ter identificatie. 00003 komt niet op beeld, die komt ook pas als er connectie is (if TcpClient1.Connect then).
zo ver ik kan zijn staat alles goed, als er een fout is hoor ik dat graag.
indien er geen fout is: kan het zijn dat het niet werkt omdat ik op een goed beveiligd netwerk tussen 2 computers een connectie probeer te maken?
het is een schoolnetwerk met een domein, iedereen heeft een paswoord nodig om een pc te gebruiken.
en: kan ik deze code gebruiken om lokaal te testen, dat dezelfde computer zowel verzend als ontvangt?