ik wil graag dat mijn delphi programma kan verzenden en ontvangen (niet met bestanden over het netwerk, maar direct van het ene programma naar het andere).
ik heb in de een andere topic ([rml][ Delphi] Simpel COM poort lezen/schrijven[/rml]) wel een stukje programma gevonden dat zou moeten helpen, maar het werkt niet.
dit was het stukje code:
ComFile := CreateFile('COM1', GENERIC_READ or GENERIC_WRITE, 0, nil, OPEN_EXISTING, FILE_ATTRIBUTE_NORMAL, 0);
if ComFile = INVALID_HANDLE_VALUE then Exit;
TextToSend := 'AT' + #13#10;
if not WriteFile(ComFile, TextToSend[1], Length(TextToSend), BytesWritten, nil) then Exit;
als ik dit zo lees zou dit een "bestand" moeten maken die direct verbonden is met com1 (klopt dit?).
maar dit werkt niet, ik weet namelijk de type van de variabelen niet.
er is vast wel iemand die mij kan helpen.
ik heb in de een andere topic ([rml][ Delphi] Simpel COM poort lezen/schrijven[/rml]) wel een stukje programma gevonden dat zou moeten helpen, maar het werkt niet.
dit was het stukje code:
ComFile := CreateFile('COM1', GENERIC_READ or GENERIC_WRITE, 0, nil, OPEN_EXISTING, FILE_ATTRIBUTE_NORMAL, 0);
if ComFile = INVALID_HANDLE_VALUE then Exit;
TextToSend := 'AT' + #13#10;
if not WriteFile(ComFile, TextToSend[1], Length(TextToSend), BytesWritten, nil) then Exit;
als ik dit zo lees zou dit een "bestand" moeten maken die direct verbonden is met com1 (klopt dit?).
maar dit werkt niet, ik weet namelijk de type van de variabelen niet.
er is vast wel iemand die mij kan helpen.