Patchkast Beheer

Pagina: 1
Acties:
  • 811 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik huppel hier wat rond bij een instelling die niet echt aandacht besteed heeft in het verleden aan de patchkasten, en ja inderdaad je voelt hem al aankomen..

Er is nu dus iemand (ik) die dit mag gaan oplossen daarom ben ik opzoek naar een
een softwarepakket die patchkasten kan beheren , de patchkasten staan verdeeld over +- 20 locaties verdeeld over afstand van 60 km..

Hier moet dus een standaard nummering voor komen , Wie weet waar ik moet beginnen ?

• bitwizz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-03 13:06
Begin eerst eens ITIL te leren.

In ITIL worden dit soort problemen ondervangen. Maar van een software paket waar je de patchs in kunt documenteren heb ik "helaas" nog niet van gehoord.

edit:

Wij hebben als standaar nummers die er uitzien als xx-yy-zz

xx staat voor de kast, elke lokatie heeft zijn eigen tiental bv lokatie 10, lokatie 20
En als een lokatie merdere kasten heeft is er een 11 of 21.

yy staat voor het rek nummer. een kast van 24u bevat dus 24 rekken.

zz is de aansluiting op dat rek.

gezien dat jij spreekt over 60 lokaties adviezeer ik om xxx te gebruiken en de eerste te digits te gebruiken voor de lokatie naam. de laatste voor kast nummer op die lokatie. (mits je op één lokatie meer dan 10 kasten hebt dan moet je ook deze aanpassen in bv xxxx).

Bestuurder van een KIA EV6 77,4kwh RWD GT-Line - Yacht Blue

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 18:30
- is er geld te besteden? zonee: maak zelf iets in access of zo; zoja: weet zo geen naam, het bestaat wel, maar is meestal duur en bedoeld om complete WAN bekabeling de documenteren en te beheren gericht op organisaties als KPN en defensie.
- nummering: lettercode voor locatie, is makkelijk te onthouden en voorkomt verwisseling
per locatie zijn alles outlets toch wel genummerd? omnummeren is niet verstandig, kloppen tekeningen van installateurs ook niet meer.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• raymonvdm
tekeningen van installateurs ?? Wat zijn dat dan denk je niet dat ze die hier hebben want dan had ik ze al gezien.

• paulhekje
installateurs bewaren meestal zelf ook de tekeningen van klanten, misschien kan je ze alsnog achterhalen.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• raymonvdm
Maar niemand die ff kan zeggen van hee wij gebruiken dit of dat pakket en het werkt zus en zo ??

Verwijderd

ja wij gebruiken excel.
werkt prima hoor :)
(maar wij hebben maar 2 patch kasten)

• paulhekje
Cable management software deze discussie noemt ook een pakket

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Postcode+nr (bijv. 1111AA1) - Etage - Patchkast

dus:

1111AA1-11-01
Het zijn geen korte nummers, maar het werkt wel :)

En dan voor de aansluitingen zelf bijvoorbeeld 22-04 (hangt op de 22e positie vier van rechts for example)

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-04 20:23

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Kunt gewoon een patchkast een nummer geven, op de volgorde dat je ze tegenkomt... Daarna in excell of access iets fixen ervoor, en presto klaar! :)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• x-force
  • Laatst online: 05-01-2024
zwahiel schreef op 19 september 2002 @ 20:22:
Kunt gewoon een patchkast een nummer geven, op de volgorde dat je ze tegenkomt... Daarna in excell of access iets fixen ervoor, en presto klaar! :)
en dan komt er op een locatie een kast bij en dan kan je of alles opnieuw nummeren of is je nummering niet meer opvolgorde (logish)

geen optie dus

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

• Eagleman
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01-12-2020
1) Geef je (19") patch kasten een nummer of een naam
2) Geef je swithes/hubs een nummer of een naam
3) Geef je patch panel een nummer (de horizontale paneeltjes in je 19" rack)
4) Geef je poorten op de patch panels een nummer
5) Geef je wand-contactdozen (wcd) een nummer (naam is hier meestal ondoenlijk)

Als je dit hebt, kun je in allerlei software pakketten de onderling verbindingen vastleggen/administreren - een Excel of Access bestand is vaak al voldoende.

Voorbeeld:

"ASD.K01.S01.P14->ASD.K01.P01.09->ASD.W07"
"ASD.W07<-ASD.K01.P01.09<-ASD.K01.S01.P14"

Dit zijn 2 entries die samen een (1) verbinding beschrijven, nl:
Amsterdam.19"Kast01.Switch01.Port14 (-> verbonden met kabel naar) Amsterdam.19"Kast01.PatchPanel01.Port09 (-> veronden met kabel naar)
Amsterdam.Werkplek07
En andersom
Amsterdam.Werkplek07 (-> verbonden met kabel naar)
Amsterdam.19"Kast01.PatchPanel01.Port09 (-> verbonden met kabel naar)
Amsterdam.19"Kast01.Switch01.Port14

"Eerst zien" zei blinde Maupie ...

• seamus21
  • Laatst online: 24-02-2018
Wij gebruiken acces ... maar wij hebben dan ook 1 patchkast :) Maar met meerdere moet dit ook wel gaan. Ik zou zoals de rest adviseert een nummeringsysteem hanteren.

Patchkast: xxx
HUB/Switch: xxx

Dus euh .. iets van 001-001-001?

[logisch modus]
Verders hebben wij dan ook nog alle nummers op de HUB gedocumenteerd die verbonden zijn aan de paddestoelen die verdeeld zijn over het pand. Deze paddestoelen hangen dan weer aan werkplekken etc.
[/logisch modus]

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

Verwijderd

Wij hebben de oplossing in huis. Complete registratie web-based, mail me.
Modbreak
Hallo, GEEN SPAM hier: Lees http://gathering.tweakers.net/forum/faq

[ Voor 0% gewijzigd door Predator op 20-09-2002 11:05 ]

• paulhekje
Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 22:59:
Wij hebben de oplossing in huis. Complete registratie web-based, mail me.
Je mag best een tipje van de sluier oplichten (lijkt me ook goede reclame)

• KMK
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-04 14:53

KMK

paulhekje schreef op 20 september 2002 @ 07:25:
[...]

Je mag best een tipje van de sluier oplichten (lijkt me ook goede reclame)
Naam persoon "Ben Getronics"!!!

Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station

Pagina: 1