Dit reusachtige koelblok kreeg ik van mijn papa en werd gebruikt om elektronica te koelen in trams. Maar zo'n overkil koelblok is vast ook nuttig voor andere doeleinden.
Iemand ideeen?
Wat zijn de afmetingen preciesVerwijderd schreef op 17 september 2002 @ 22:42:
Heeft er trouwens iemand interesse? Mijn vader suggereerde net dat hij er nog 100 kan krijgen.
Het weegt zeker tegen een kilo, dus het zal aardig wat porto met zich mee brengen.zmn schreef op 17 september 2002 @ 22:43:
[...]
Wat zijn de afmetingen preciesEn wat is het gewicht?
Ik heb zeker wel interesse
Vooral je verwachte prijs dan
Hmm en wat is je prijs zonder de portoVerwijderd schreef op 17 september 2002 @ 22:48:
[...]
Het weegt zeker tegen een kilo, dus het zal aardig wat porto met zich mee brengen.
Aan één kant kan je een 12 cm fan erop schroeven, vandaar ook die plaatjes aan de zijkant. Die kan je er waarschijnlijk ook zonder veel moeite afslopen.
Breedte: 12,5 cm
Hoogte: 13,5 cm
Diepte: 18 cm
Met een paar gaatjes erin, ja.Jupiler schreef op 17 september 2002 @ 22:53:
Hoe ziet de andere kant eruit ? Is die volledig in metaal ?
Ik kan je vertellen: Aan je proc lijmen is geen optie.Jupiler schreef op 17 september 2002 @ 22:57:
Moeten we natuurlijk wel nog een manier vinden om dat reusachtige ding vast te zetten.
Ik neem aan dat afhalen bij jouw ook een optie is?Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 22:52:
De prijs in totaal zal ergens tussen de EUR 10 en EUR 15 zijn. Porto is waarschijnlijk EUR 5,25 en ik moet natuurlijk met alle pakketjes (van een kilo p/s) naar het postkantoor enzo.
LOL je meent hetVerwijderd schreef op 17 september 2002 @ 22:59:
[...]
Ik kan je vertellen: Aan je proc lijmen is geen optie.
weet iemand nog een leuke signature?
Verwijderd
In Almere? Wie komt er tegenwoordig nog in Almere? Maar als je dat perse wilt kan dat ook best (op afspraak).
Das nou het mooie van een OV-kaart je kan overal komen, voor noppes.Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 23:08:
[...]
In Almere? Wie komt er tegenwoordig nog in Almere? Maar als je dat perse wilt kan dat ook best (op afspraak).
ik woon in almere (literatuurwijk)Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 23:08:
[...]
je bent trouwens precies 1 jaar geregd nuVerwijderd schreef op 17 september 2002 @ 23:22:
Ik ga nu naar bed, zodra ik meer koelblokken heb zal ik de prijs bepalen en mensen gaan mailen.
Verwijderd
fietsen is gratis...misschien wel lopen.Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 23:23:
Ah ik heb zo`n flut ns kaartjuh nog geen ov ben een jaartjuh te jong argh.
Maar krijg wel kortung dus das beterzzz
Yeah, dacht ik ook aan.. Je kan dat blok never gewoon op die manier op je mobo plaatsen
ja kan hem hooguit op maximaal formaat zagen, en die hoogte van dat ding maakt niet uitJupiler schreef op 17 september 2002 @ 23:31:
[...]
Yeah, dacht ik ook aan.. Je kan dat blok never gewoon op die manier op je mobo plaatsen
G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR
ik ben iets jonger, en toch heb ik een ov van de staat gekregen hoor.Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 23:23:
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
AluminiumWaterlelie schreef op 17 september 2002 @ 23:45:
watvooor materiaal is het?
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Verwijderd
Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.
Wat een verassingVerwijderd schreef op 18 september 2002 @ 14:07:
Ik heb ook wel interesse in een paar van die koellichamen...
Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.
Verwijderd
Verwijderd
tegen je rad?! nee dat gaat niet helpen. Wat ik nu net bed8, als je nu dat ding in een een reservoir dumpt zodatie niet helemaal ondergedompelt is, en vervolgens een stuk of wat peltiers erop legt en nog zon blok erboven op, en deze koelt met wat 120 mm's..... volgens mij heb je dan een brute waterchillerTheDarkLord666 schreef op 18 september 2002 @ 14:22:
[...]
Wat een verassing![]()
Maar zou het helpen als je deze dingen tegen je RAD aan plakt ?
dude... wait... what...
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2002 23:15 . Reden: Emailadres opmerking ]
HD = 3,5 inch == 8,9 cm en het blok is 18 centimeter groot, dus er passen er precies 2 onder.NoTo schreef op 18 september 2002 @ 22:27:
HD coolertje2 hd's passen er denk ik wel onder. en die kun je op de bodem van je kast vastschroeven
dude... wait... what...
Verwijderd
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
dude... wait... what...
Verwijderd
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2002 14:23 . Reden: interesse ]
You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.
ah voor een nieuw projectje af voor augustus 2003NoTo schreef op 19 september 2002 @ 20:43:
enne dexter.... wanneer ga je dan beginnen met peltiers? en als je er al mee bezig bent wiil ik t wel zondag zien
lijkt mij beter om als resevoir te dienen, ok n klein reservoir, maar dan is wel handiger, omdat t water daar langer blijft, iets wat je met n radiateur niet echt goed kan doen ivm de inhoudVerwijderd schreef op 19 september 2002 @ 14:56:
is het niet mogelijk om een aantal van die vinnen af te sluiten met een plaatje en daar water doorheen te laten lopen? dus een radiater ervan maken zoals in de eerste reactie is voorgesteld?
of is er iets waardoor dat echt niet mogelijk is? anders ben ik wel geintresseerd
Misschien moet je de onderkant van het blok in je reservoir hangen en de bovenkant eruit met een fan. Of je neemt er twee, eventueel met peltiers ertussen, dan hang je de ene in het water en de andere eruit.Unagi schreef op 19 september 2002 @ 23:58:
[...]
lijkt mij beter om als resevoir te dienen, ok n klein reservoir, maar dan is wel handiger, omdat t water daar langer blijft, iets wat je met n radiateur niet echt goed kan doen ivm de inhoud
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Verwijderd
Dat je te jong bent voor OV is wel te merken aan je BrEeZaH-taaltje ja....Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 23:23:
P R N D
Godver jij heb mijn id gepikt! ik zat net door te lezen en ik wilde ook ^^^ gaan zeggen! is inderdaad een 1337 id... voor als je silent en toch lekker koel wil! maar het lijkt me nog beter om dat blok niet in je reservoir te doen, maar gewoon een waterblok ertussen doet met pelts en dan op de heete kan die grote heatsinks... dan zit je lekker met gesloten systeem.Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 22:02:
[...]
tegen je rad?! nee dat gaat niet helpen. Wat ik nu net bed8, als je nu dat ding in een een reservoir dumpt zodatie niet helemaal ondergedompelt is, en vervolgens een stuk of wat peltiers erop legt en nog zon blok erboven op, en deze koelt met wat 120 mm's..... volgens mij heb je dan een brute waterchiller![]()
[ Voor 0% gewijzigd door Mark_Oostdam op 20-09-2002 15:30 . Reden: onzin ]
Door een waterblokje kan veel minder water dan door zo'n groot koelblok, dus dit is beter voor je waterflow.Mark_Oostdam schreef op 20 september 2002 @ 15:26:
Godver jij heb mijn id gepikt! ik zat net door te lezen en ik wilde ook ^^^ gaan zeggen! is inderdaad een 1337 id... voor als je silent en toch lekker koel wil! maar het lijkt me nog beter om dat blok niet in je reservoir te doen, maar gewoon een waterblok ertussen doet met pelts en dan op de heete kan die grote heatsinks... dan zit je lekker met gesloten systeem.
nose schreef op 20 september 2002 @ 11:46:
[...]
Dat je te jong bent voor OV is wel te merken aan je BrEeZaH-taaltje ja....
Verwijderd
Still interested...Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 22:01:
HHD koeling zou volgens mij ook een leuke optie zijn..
Ik las hierboven dat er 2 HDD's op passen, dus een perfecte oplossing..
*Oeloe heeft ook interesse in 1 of 2 stuks...*
Verwijderd
doe er voor de zekerheid maar even een 80mm fannetje@ 7 volt op anders is het strax mischien r.i.p cpurik schreef op 21 september 2002 @ 19:22:
He ik heb ook interesse en kan m ophalen in Almere. Eens kijken of ik mn cpu passief kan koelen
Er past precies een 12 cm fan op het koelblok, zodat de lucht tussen de ribben door gaat.gfo schreef op 21 september 2002 @ 19:27:
[...]
doe er voor de zekerheid maar even een 80mm fannetje@ 7 volt op anders is het strax mischien r.i.p cpu
Maar hoe wil je dat blok op een CPU monterenpcmadman schreef op 21 september 2002 @ 22:42:
Ben bang dat ik behoorlijk geitereseerd ben,
P2 400mhz moet je hier toch wel passief mee kunnen koelen
Verwijderd
Is dat je sok rechtsonder?Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 01:06:
ik heb dit nog liggen
[afbeelding]
25X8,3X21,5 cm wegen zeker 7kg stuk
P R N D
Dacht ik ook
Verwijderd
hoe wou je dat zo snel allemaal vijlen???Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 10:37:
[off-topic]
[afbeelding]
kwijl kwijl die moet ik nog meer hebben dan het koelblok! met zo'n ding weet je zeker dat je buren gaan respecteren man. hier kan je een aardbeving mee veroorzaken.
[/off-topic]
BTW er is nog een andere optie: vijl je blok aan poeder en stop m in je vuurwerk. Normaal moet je er HEMA-puntenslijpers voor vervijlen maar volgens mij is dit makkelijker. het geeft eeen witte flits trouwens als je het aansteekt
Verwijderd
sorry, ik zal ff mijn mail in mijn profile zettenVerwijderd schreef op 21 september 2002 @ 17:59:
Kunnen mensen aub ophouden mij te mailen. Ik heb niks aan 10 mailtjes met "ik ben geinteresseerd". Je krijgt vanzelf bericht als je email in je profile staat, zoniet, houd dan dit topic in de gaten. Op dit moment heb ik 3 koelblokken waarvan er minstens 1 naar MGP gaat. Je krijgt vanzelf bericht.
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
Verwijderd
Wat heeft dit met casemodden te maken? Het staat zelfs in DOC en niet in C&E
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Verwijderd
Sorry...Verwijderd schreef op 21 september 2002 @ 17:59:
Kunnen mensen aub ophouden mij te mailen. Ik heb niks aan 10 mailtjes met "ik ben geinteresseerd". Je krijgt vanzelf bericht als je email in je profile staat, zoniet, houd dan dit topic in de gaten. Op dit moment heb ik 3 koelblokken waarvan er minstens 1 naar MGP gaat. Je krijgt vanzelf bericht.
0 dB als je een handpomp hebt ja, anders hoor je nog gewoon je pomp.roedie schreef op 22 september 2002 @ 12:50:
Koop er 4 of 6, Pers er met schroeven een koperen plaat tegenaan waarop je halve buizen gaat solderen. Dan heb je je radiator die passief gekoeld kan worden voor waterkoeling en is je pc 0 dB. En dat ziet ook COOL uit natuurlijk. Gewoon je rechterkant van de kast benutten.
Hoe cool zou het zijn zo een koelblok op je kast te hebben?Verwijderd schreef op 22 september 2002 @ 14:31:
[...]
Wat heeft dit met casemodden te maken? Het staat zelfs in DOC en niet in C&E
Wat een onzin. Houd het on-topic!En die puntenslijpers van de HEMA zijn wel van magnesium gemaakt, deze koelblokken niet. Als je dit in je vuurwerk stopt heeft het geen enkele nut behalve dan er een hoop rotzooi vanaf komt omdat alu niet verbrand.
Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!
Use the Search Luke...
volgens oeloe kon ik het board niet buigen dus dan zou ik het ook niet moeten kunnuh breken..Silentpuma schreef op 22 september 2002 @ 22:26:
Denken jullie echt dat die gigant van een koeler goed genoeg is voor een CPU? Kom nou, volgens mij breekt je mobo spontaan in 2en als die gefoltert wordt met dat gewicht... En de koelvinnen zitten wel belachelijk ver weg van de CPU en zijn behoorlijk dik met weinig oppervlakte. Eerdat de warmte de vinnen berijkt heeft is het bij de CPU alweer een stukje warmer.
Mijn mening is dat de koelvinnen zo dicht mogelijk bij de CPU moeten zitten, anders is te afgelegte weg zo groot, dat niet alle warmte goed wordt weggevoerd en dus de temp omhoog drijft. En is nog van Alu ook, tsja...
Mocht dit niet waar zijn, dan kan je idd spreken van een giga-heatsink!Ben benieuwd hoe jullie het gaan vastzetten/plaatsen!
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Verwijderd
Zoiets dacht ik dus ook.Silentpuma schreef op 22 september 2002 @ 22:26:
En de koelvinnen zitten wel belachelijk ver weg van de CPU en zijn behoorlijk dik met weinig oppervlakte. Eerdat de warmte de vinnen berijkt heeft is het bij de CPU alweer een stukje warmer.
Mijn mening is dat de koelvinnen zo dicht mogelijk bij de CPU moeten zitten, anders is te afgelegte weg zo groot, dat niet alle warmte goed wordt weggevoerd en dus de temp omhoog drijft.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq