Toon posts:

Wireless Router naar Access point

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na de search gebruikt te hebben dit bericht:

Een Wireless router wil ik aan een kabelmodem hangen. Met deze wireless router (Linksys befw11s4) wil wireless verder gaan naar een Access point (Linksys WAP11). Aan deze acces point komt een Switch te hangen waaraan de andere pc komen te zitten.

Dus:
[kabelmodem]-------[Router+AP,befw11s4] )))))) ((((( [AP,Wap11]-------[switch]------[pc's]

Werkt dit? De Access point is te configureren in verschillende modus: Access point, als: Access point client, en als: Wireless bridge. De wireless bridge functie zou ik dus moeten hebben.
Bij de Wireless router is deze instelling in de "User guide" niet te vinden.

Hoe zit dit. Of hebben jullie een andere betere oplossing. Bijvoorbeeld een pc die als router dient met een wireless netwerkkaart? De afstand is trouwens max. 35 in huis. In de user guide staat dat dit moet kunnen, klopt dat?

Alvast bedankt!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:01
Wat betreft die afstand: kan soms nog tegenvallen, hangt er vanaf of je er muren tussen hebt en wat voor muren. Bepaald materiaal als beton kan flink absorberen.

Die wireless router functioneert in de meeste gevallen als accesspoint. Als je van AP naar AP wilt, wordt het lastig, ik heb het geprobeerd, maar het is me nooit gelukt. Uiteindelijk heb ik gewoon voor een van de twee een PC met pcmcia kaart ingezet (in de vorm van een oude laptop).
Eventueel zou je het met 'roaming' kunnen proberen, maar volgens mij werkt dat alleen maar als ze van hetzelfde merk zijn? Maar misschien zijn er GoTTers met meer ervaring?

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en succes!

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Dit zou theoretisch moeten lukken.
Het enigste waar een probleem ik kan optreden is het bereik, dan kun je wel aan de linksys een externe antenne plaatsen omzo het bereik te vergroten.

Zelf zijn we hier nu ook al mee bezig echter op een wat groter afstand namelijk ca 450 meter, we hebben dezelfde apparatuur uitgezocht alleen maken wij gebruik van 2 buiten antenne's.
Het zal nog wel even duren voorat het klaar is omdat de linksys app. tijdelijk slecht leverbaar is, we zullen moeten wachten hierop.

• egeltje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-04-2019

egeltje

BOfH: BSD Operator from Hell

Ik met met precies hetzelfde bezig...
Op de Linksys site staat dat twee WAP11's met elkaar kunnen praten en zo een bridge kunnen vormen. 3com levert ook van dat spul.
Alleen las ik ergens anders dat machines achter de bridge niet gerouteerd kunnen worden. Ik weet niet of dat waar is, maar dat gaan we uitzoeken. Voor ik veel geld ga uitgeven, wil ik her wel zeker weten. :)

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopen...

Verwijderd

Topicstarter
Dat het met twee AP's met elkaar kunnen praten klopt. Dat staat ook op de website maar of een AP (Access Point) dat kan met een Wireless router kan ik nergens vinden. En een wireless brigde (WET11) kan ik nergens in Nederland vinden waar deze tekoop is. Maar wanneer ik het niet zeker weet gebruik ik een PCI wireless kaart i.pv. een AP. Dan moet het zeker werken.
Een access point heeft als voordeel dat je geen pc voor het delen hoeft aan te laten staan wanneer je dus een wireless PCI kaart gebruikt. Direct op een Hub of Switch.

Verwijderd

wireless router is accespoint met router, zou dus niet veel uit mogen maken, zelf heb ik het liefst alles los, kun je zelf weten hoe waar en wanneer je wat aan elkaar plakt.

• egeltje

egeltje

Ik las hier dat je een firmware upgrade van de wap11 moet doen om te kunnen bridgen.
Het lijkt me dat je LinkSys een mailtje moet sturen om te vragen of deze functionaliteit ook voor hun befw11s4 beschikbaar is...

• UpDate
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-01 14:56
egeltje schreef op 19 september 2002 @ 09:20:
Ik las hier dat je een firmware upgrade van de wap11 moet doen om te kunnen bridgen.
Het lijkt me dat je LinkSys een mailtje moet sturen om te vragen of deze functionaliteit ook voor hun befw11s4 beschikbaar is...
Dat is de oude USB versie. Op dit moment wordt de WAP11 volgens mij alleen met een UTP connectie geleverd (versie 2.2)

Als je werk je hobby is, hoef je nooit meer te werken

• egeltje

egeltje

UpDate schreef op 19 september 2002 @ 09:44:
[...]

Dat is de oude USB versie. Op dit moment wordt de WAP11 volgens mij alleen met een UTP connectie geleverd (versie 2.2)
Je hebt weer een helemaal gelijk... :D
Ik keek naar de datum, zag 30 augustus, maar keek niet naar het jaar... |:(

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:19
UpDate schreef op 19 september 2002 @ 09:44:
[...]

Klopt.. De huidige WAP11's zijn versie 2.2 die nu geleverd worden.. heb er vd week 2 binnengehad.. (@ work)

moet nog eens tijd nemen om antenne te klussen ;)

• egeltje

egeltje

Ga je die twee bridgen?
Als je ze bridged, kunnen andere wireless clients ze dan nog als AP gebruiken?

Verwijderd

nee, dat kan bij WAP11 dan niet meer..

Verwijderd

Topicstarter
De verzonden en ontvangen mail:
(Eigenlijk nog niet veel wijzer geworden)

Dear Mr. Driessen,

Thank you for contacting Linksys Customer Support.

Yes, the network setup that you want is plausible. From your two diagrams, the first diagram will be the best solution. However, instead of using an access point you may want to use WET11, INSTANT wireless bridge. For more information regarding WET11, you might want to visit our website at http://www.linksys.com.

If you have further questions, please contact us at (800) 326-7114 or send us an email at support@linksys.com so that we may further assist you. Please use this phone number given as reference for future support calls.

Sincerely,

Anna Reyes
Product Support Representative
Linksys

If you are responding to this e-mail, please attach all previous
correspondence as a point of reference.

-----Original Message-----
From: Michel Driessen [mailto:michel_driessen@hotmail.com]
Sent: Tuesday, September 17, 2002 12:26 PM
To: linksys support
Subject: Wireless with a router and a Access point question

Dear Linksys,

On one side i wan't to use a Wireless router Befw11s4 and connect it to a Cable Modem.

On the otherside i wan't to use a Wireless Acces Point WAP11 with a Switch connected to it.

The connection have to be wireless between the two wireless things. See below how i wan't to do it.

CABLEMODEM---------ROUTER )))))))) ((((((((( ACCESS POINT------SWITCH--------PC

---- = UTP CABLE

)))), (((( = WIRELESS CONNECTION

As in the userguide the Router is not to config as a Bridge like the Access point. Or is there a possibillity?

So in the userguide of the Access Point there i found an option to config the Access Point as a Bridge for building to building communication.

Or is it better to:

CABLEMODEM---------ROUTER )))))))) ((((((((( WIRELESS PCI CARD WMP11------PC WITH ANOTHER NIC--------SWITCH

SWITCH--------PC
|_______PC
|_______PC

etc.

Hopefully you can give me an answer to this. And what is the best option. The distance is indoors and is about 35 meters.

Thank you very much.

Sincerely,

Michel Driessen (Holland)
Pagina: 1