[dHTML] Contest ?

Pagina: 1
Acties:

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 16:19
Afgezien van het snowstorm project, is het al weer een tijdje geleden dat er iets als een contest is geweest. Ikzelf heb daar eigenlijk wel weer eens zin in, en ik denk velen met mij.

Misschien is het leuk om een aantal onderwerpen/contests te brainstormen en een het animo daarvoor te peilen. Als er genoeg mensen zijn die serieus zin hebben om mee te doen, kunnen we misschien (als de modjes mee (willen) werken :P) weer eens een contest houden!

Iemand ideeën ?

[poll]
Hier alvast een poll met wat van de mogelijkheden. Andere ideeën zijn natuurlijk welkom!

Poll: Wat voor contest is het leukst ?
Pong (met een balletje en 2 pats)
Een platformspel (like mario)
Snake (spelletje van mobiel)
Space invaders (schietend ruimteschip..)
Frogger
Gokkast
Flipperkast
Een applicatie (evt in topic posten)
Iets anders (post ff in topic)

Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen :7

Afbeeldingslocatie: http://www.dubbelf.com/poll/img.php?pollid=5067&var=.png

[toevoeging]

de url van de vorige contest: [DHTML contest]: show off your JS-skilllzzzz

[ Voor 0% gewijzigd door r0bert op 17-09-2002 15:29 . Reden: toevoeging ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:07

André

Analytics dude

Snowstorm loopt nog dus effe wachten denk ik...

Zoiets moet je ook eerst met een mod overleggen en een betere aftrap geven IMHO.

Verwijderd

Yogho schreef op 17 september 2002 @ 14:46:
Snowstorm loopt nog dus effe wachten denk ik...

Zoiets moet je ook eerst met een mod overleggen en een betere aftrap geven IMHO.
euh hier vraagt ie toch om de meningen van de mods? 8)7
Maare ikke ben voor, wat kan je winnen? :P

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Wat Yogho zegt klopt helemaal!!! Het is opzich wel een grappig idee :) Een beetje in de trant van de 3D contest e.d. Wellicht kan je zelf een opzetje geven :) Hoewel ik het niet de moeilijk zou maken..

gewoon een laagdrempelige insteek...

• r0bert
Het is geen aftrap voor een contest. Het doel is om wat ideeën bij elkaar te rapen en te kijken of er animo voor is.

Dat Snowstorm project is immens groot en als ik het zo allemaal veelste ingewikkeld voor mij. Een uitdaging vind ik ok, maar het moet niet te veel van het goede worden. Ook zijn ze in het snowstorm project nog lang niet aan scripten toe zoals ik het nu lees. Daarom vraag ik of er mensen zijn die ZIN hebben in een contest en misschien IDEEËN hebben.. Khoop dat dat wel ok is :S

[voorbeeld]

Je zou bijvoorbeeld hetzelfde kunnen doen als in de vorige contest. Een afgebakend onderwerp, bijvoorbeeld een spel.. en de scripter binnen de regels zijn eigen creativiteit en kunstjes kunnen laten tonen. Iets wat nu zomaar in me op komt is een "gokkast". Of een spel, ik weet de naam niet zo, waar je met van die blokjes in een soort minidoolhof moet schuiven en ze allemaal op de goede plaats moet krijgen.

Je zou ook, wat mij een minder goed plan lijkt, iedereen zelf kunnen laten beslissen wat voor spel hij/zij maakt en alleen een thema voor kunnen stellen bijvoorbeeld 'kaartspelen' om maar iets te noemen.

Zijn maar wat spontane ideeën die zo 1, 2, 3 in mij opkwamen. Daar is het topic ook juist voor bedoeld, leuke ideeën voor een contest, maar ik denk dat dat intussen wel al duidelijk was :P

Kunnen ook wat heel anders doen, in plaats van leuke spelletjes, wie de beste applicatie kan maken mbv dHTML (interface/duidelijkheid, mogelijkheden, bruikbaarheid, orginaliteit etc)

[ Voor 0% gewijzigd door r0bert op 17-09-2002 14:57 . Reden: voorbeeld ]

Verwijderd

/me kan niet wachten om zijn titel van DHTML-goeroe te verdedigen >:)
Ik zal ook ff nadenken over leuke concepten.
een titel die ik overigens kwijt ben sinds React is doorgevoerd :|

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:18

killercow

eth0

tjah ik wil wel mee doen, mischien kunnen we soort van jingle systeem bouwen voor midi files? dus dhtml midi files bouwen?

openkat.nl al gezien?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Misschien is als eerste een DHTML-experimentatie topic, zoals de 2d/3d topics een idee? Dan weet je wat beter hoeveel mensen werkelijk geinteresseerd zijn in het onderwerp en de niveau's van de verschillende gebruikers.

• André

André

Analytics dude

* André gooit een paar ideen in de groep:

Pong (en dan niet zwart wit, maar met alle features die mogelijk zijn)
Platformspel (ala Mario)
Snake
Space Invaders
Sopwith
Frogger

Of inderdaad een Gokkast / Flipperkast :9~

[ Voor 0% gewijzigd door André op 17-09-2002 15:00 . Reden: typo + add on 1.2 ]

• r0bert
Bosmonster schreef op 17 september 2002 @ 14:57:
Misschien is als eerste een DHTML-experimentatie topic, zoals de 2d/3d topics een idee? Dan weet je wat beter hoeveel mensen werkelijk geinteresseerd zijn in het onderwerp en de niveau's van de verschillende gebruikers.
Lijkt me inderdaad wel een leuk idee.. niet alleen aangaande deze contest, maar ook in het algemeen. Een topic waar je je beste dHTML tricks kan showen :).
Yogho:
Pong (en dan niet zwart wit, maar met alle features die mogelijk zijn)
* r0bert waarschuwt vast voor de hoge verslavingsfactor :)
Platformspel (ala Mario)
Ik denk dat dit voor de minder ver gevorderde dHTML'er waarschijnlijk een beetje te moeilijk zal zijn, maar lijkt me wel een uitdaging voor de meesten.. Clay heeft een mooi voorbeeld op zijn website "Operation 043"
Snake
Is misschien een beetje beperkt, qua opties en mogelijkheden lijkt me. Maar misschien zijn er creatieve geesten die er prima mee uit de voeten kunnen :)
Space Invaders
Leuk, veel mogelijkheden, en zo uitgebreid te maken als je zelf wilt. Alleen is er wel een bepaald niveau van kennis benodigd om de basis van het spel op te zetten.
Sopwith
Hier is laatst nog een topic over geweest van iemand die zoiets had gemaakt geloof ik, zal zo eens kijken of ik die terug kan vinden.
Frogger
:X ken ik niet :/
Of inderdaad een Gokkast / Flipperkast
Gokkast, lijkt me niet echt moeilijk. Je kunt een eenvoudige gokkast maken, met bijv 3 plaatjes naast elkaar en als die 3 hetzelfde zijn, je bepaald aantal punten erbij krijgt. Erg basic, erg simpel en niet erg origineel. Maar je bent zelf helemaal vrij om er leuke, spannende en misschien ingewikkelde opties bij te bouwen.

Flipperkast, hiermee kun je bijna alle kanten op! Opties die je in een flipperkast kunt bouwen zijn bijna onbeperkt :P Lijkt mijzelf samen met de gokkast en sopwith en mssn pong de besten van deze serie :)

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:03

Pelle

🚴‍♂️

* Pelle vind het best :)

Maar, er moet dan wel een organiserende partij zijn, die de opdracht verzint en beoordeelt. Lijkt me zinnig om daar eerst vrijwilligers voor te zoeken (en nee, ik niet, wil ook zelf wel es meedoen ;)).

• r0bert
* r0bert wil zelf ook graag meedoenen. Maar ik vind het ook geen probleem om mee te helpen met de organisatie. Dan doet mijn werk gewoon niet mee aan de strijd in de contest, maar maak ik het gewoon voor de phun.

[edit]
Is het ook mogelijk om een poll in dit topic te stoppen, waar we de mogelijkheden/onderwerpen aan toevoegen ? :?

• André

André

Analytics dude

Leek me wel leuk om een keer in de organisatie te zitten (maar ik ga trouwen dus geen tijd) :( . Misschien dat ik nog iets leuks kan submitten als gewoon deelnemer.

Mij lijkt trouwens space invaders de mooiste, dan kan al vanaf een heel simpel conceptje.

• r0bert
Zijn er nog meer ideeën voor ideeën ? Dan kunnen we vast alles even bij elkaar rapen en alles in een poll gooien.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ik wil me wel aanmelden voor jury/organisatie deze keer.. Heb namelijk waarschijnlijk toch geen tijd om mee te doen.

De gokkast leek me juist een leuk idee, omdat dit van heel simpel tot heel uitgebreid kan gaan en niet perse wiskunde/animatie bevat die al de platform/flipperkast spellen wel benodigd hebben. Eigenlijk een beetje als de memory van de vorige contest, maar dan met wat meer ruimte voor eigen inbreng (leuke scoresystemen/vormgeving etc).

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

'k zie nu alleen maar game oplossingen... Wellicht kan er nog worden gedacht aan functionele oplosingen, zoals:
  • Dynamische pulldowns
  • Nice pre-loading solutions
  • Tabbladen
  • About box creatie...
  • Andere windows achtige features (o.i.d.) implementeren in DHTML
Nog genoeg ideeën, maar houdt de eerste opdracht laagdrempelig en zorg ervoor dat het vrij snel te coden is, want dat houdt een beetje de gang erin en je ziet tenminste snel de resultaten voorbij schuiven...

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Windows componenten proggen is nu niet het leukste wat er is voor een contest :) Bovendien zijn daar er al heel veel van en is de vorm zo goed als voorgedefinieerd en vereist dus weinig creativiteit.

Ik kan er wel inkomen om naast het simpelweg maken van iets er een extra in te stoppen, zoals een maximale bestandsgrootte, zoals 10kB ofzo.

Of het moet iets zijn als: "Creeer een alternatieve website navigatievorm in DHTML". Dan kan iedereen doen wat ie wil, maar kunnen we het ook beoordelen om usability.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:55

crisp

Devver

Pixelated

Bosmonster schreef op 17 september 2002 @ 15:36:
Windows componenten proggen is nu niet het leukste wat er is voor een contest :) Bovendien zijn daar er al heel veel van en is de vorm zo goed als voorgedefinieerd en vereist dus weinig creativiteit.

Ik kan er wel inkomen om naast het simpelweg maken van iets er een extra in te stoppen, zoals een maximale bestandsgrootte, zoals 10kB ofzo.
maximaal 10kB dan krijg je van die obfuscated code zoals in mijn 5k smilies shoot-m-up zodat beoordeling op code erg lastig wordt.
Aan de andere kant is zo'n beperking ook wel weer leuk.
Enfin, ik wacht rustig af wat er besloten wordt en ga zeker meedoen dit keer :)

Intentionally left blank

• r0bert
De beperkingen en eisen kunnen we beter discusseren als we een onderwerp hebben gekozen denk ik. Wat woudloper zegt is waar, we hebben tot nu toe voornamelijk games als onderwerp gekozen. Maar de reactie daarop van Bosmonster is naar mijn idee ook helemaal waar. Het is niet het leukste om te schrijven; en op het resultaat mag je dan wel trots zijn en zal er ook wel leuk uit zien, maar voor mij is het veel leuker als je daarna een game heb.. en je kan het zelf spelen :P :)

Zijn er trouwens al mensen die zich vrijwillig willen aanbieden voor de jury/organisatie ? Er zijn dan wel wat dingen waar je rekening mee moeten houden. Bijv:
- tijd genoeg hebben
- verstand van dHTML (en evt alles eromtrent :P)
- zin hebben
- je mag zelf niet meedoen in de strijd

Verwijderd

Yogho schreef op 17 september 2002 @ 15:19:
(maar ik ga trouwen dus geen tijd) :(
Zoooo....jij hebt er zin in! :D

Ik denk dat een eenvoudig spel-concept leuker is om te doen dan applicatie-dingen...dat doen de meesten van ons al de hele dag door :P

Ik heb altijd nog eens een old-school beat'em-up willen maken. Misschien dat dat leuk is? International Karate +/Way of the Exploding Fist-style, zeg maar. :9

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 16:00:
[...]

Zoooo....jij hebt er zin in! :D
En dat ook nog op dierendag }:O

Maar oke, ik denk ook dat je in een spel de meeste creativiteit kwijt kan plus het is gewoon leuker om een game te maken dan een of ander menu'tje.

En die 10k regel gaat dus mooi niet door he, dan gaan mensen features weglaten en dat zou zonde zijn.

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

Ik ben er voor :) dus een contest of pook-topic waar je gespeel kan tonen. Op zich zie ik geen bezwaar erin dat snowstorm ook loopt. Dat gaat ueberhaupt nog maanden duren voordat dat ooit een keer af is, dus om daar op te wachten.

Maar deze keer wil ik ook meedoen :P Maar ik zou me niet vastpinnen op 1 game, dan krijg je net als bij contest 1 erg weinig inzendingen. (tenminste, ik denk dat dat de zwakte was :P ) windows-interface elementen namaken zie ik ook niet zo zitten. ten eerste wat al gezegd is doen velen de hele dag al niets anders, en ten 2e heb ik dat al liggen ;) dus dan zou ik iig weinig te doen hebben :D

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• André

André

Analytics dude

Ik zit nu thuis in mijn oude sites te kijken en kijk eens wat ik vind:

Een half afgemaakte invaders en een good old snake: :9~

Invaders
Snake

Dit zijn games die ik 2 jaar geleden gemaakt heb, ik krijg al weer zin.

PS. Let niet op de source, beetje noobtijd toen.

• r0bert
Bij dat space invaders kan ik nix doen, behalve toekijken :)
En snake werkt verder wel, alleen als je dood bent en je klikt weer op start, blijven de blauwe hokjes van de vorige snake bestaan, totdat je er met de nieuwe snak overheen gaat.

Pong! gaat trouwens behoorlijk aan de leiding :P
Afbeeldingslocatie: http://www.dubbelf.com/poll/img1.php?pollid=5067&var=.png

• André

André

Analytics dude

r0bert schreef op 18 september 2002 @ 08:25:
Bij dat space invaders kan ik nix doen, behalve toekijken :)
En snake werkt verder wel, alleen als je dood bent en je klikt weer op start, blijven de blauwe hokjes van de vorige snake bestaan, totdat je er met de nieuwe snak overheen gaat.
Die invaders was ook nog maar half af.

En bij snake moet je eerst op reset drukken. :)

Edit: Sh*t reset werkt niet, dan word het F5 :(

• André

André

Analytics dude

*kuch* *kuch* mag ik weer even uw aandacht...

• Clay

Clay

cookie erbij?

Ja, wanneer mogen we beginnen? :D Maar pong lijkt me nou niet zo boeiend :{

• r0bert
Clay schreef op 25 september 2002 @ 22:50:
Er zijn 17 anderen die daar waarschijnlijk anders over denken :) Kom anders maar met een ander superboeiend idee (Wat geschikt is voor gevorderden en 'beginners')
Voordat we kunnen beginnen moeten we denk ik nog even een jury hebben .. We kunnen natuurlijk ook gewoon doen, dat als alles af is, iedereen elkaars werk kan bekritiseren en beoordelen.

Het lijkt me in ieder geval geen goede oplossing, dat ik bijvoorbeeld in mijn eentje ga jureren, hoewel ik dat zelf niet zo'n probleem zou vinden. Ik wil binnenkort wel een opzetje maken, maar dan moet ik wel weten wat het onderwerp wordt. Pong ligt het meest voor de hand, omdat dat de meeste stemmen heeft.. wat denken jullie ervan? :P

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Clay schreef op 25 september 2002 @ 22:50:
Ik heb wel een ideetje voor pong hoor, en dat is echt niet simpel te maken :P

Intentionally left blank

Verwijderd

Als er nog juryleden nodig zijn wil ik me misschien wel aanbieden. })
Hangt een beetje van het gekozen spel af...

• Clay

Clay

cookie erbij?

r0bert schreef op 25 september 2002 @ 23:09:
[...]

Er zijn 17 anderen die daar waarschijnlijk anders over denken :) Kom anders maar met een ander superboeiend idee (Wat geschikt is voor gevorderden en 'beginners')
Voordat we kunnen beginnen moeten we denk ik nog even een jury hebben .. We kunnen natuurlijk ook gewoon doen, dat als alles af is, iedereen elkaars werk kan bekritiseren en beoordelen.

Het lijkt me in ieder geval geen goede oplossing, dat ik bijvoorbeeld in mijn eentje ga jureren, hoewel ik dat zelf niet zo'n probleem zou vinden. Ik wil binnenkort wel een opzetje maken, maar dan moet ik wel weten wat het onderwerp wordt. Pong ligt het meest voor de hand, omdat dat de meeste stemmen heeft.. wat denken jullie ervan? :P
Ik zou een wat breder onderwerp doen, dus eerder "een arcade style game" dan van tevoren een specifieke game vastleggen (al kan je daar wel je eigen ei in kwijt). Maar dat bemoeilijkt natuurlijk wel weer de jurering. Dilemma's! :P

Verwijderd

count me in ... heb nog nooit veel gedaan in dHTML (wel natuurlijk de pulldowns en andere functionele toepassingen) en ik ben zeker geinteresseerd dit eens in een game te maken! Genoeg ervaring met actionscripting dus veel moeite zal het me niet kosten.

Moet de game overigens crossbrowser worden? of is dat een extra punt bij de jureering (hoe schrijf je dit woord :S) ...

ik ben overigs anti pong :P, dat spel kan iedere halve zool maken. Ik zal even nadenken over een andere relaxte game ... een platform game lijkt me wel heel cool!! Maar ja, het is aan de organisatie. Overigens een flash snake met database op http://www2.hku.nl/~patrick/snake/snake.exe

jongens, ik houd de topic in de gaten! and kijk niet naar de brakke code, destijds mijn eerste game in flash 4.0 geloof ik ofzo. Iig join! :P

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 09:10:
count me in ... heb nog nooit veel gedaan in dHTML (wel natuurlijk de pulldowns en andere functionele toepassingen) en ik ben zeker geinteresseerd dit eens in een game te maken! Genoeg ervaring met actionscripting dus veel moeite zal het me niet kosten.

Moet de game overigens crossbrowser worden? of is dat een extra punt bij de jureering (hoe schrijf je dit woord :S) ...

ik ben overigs anti pong :P, dat spel kan iedere halve zool maken. Ik zal even nadenken over een andere relaxte game ... een platform game lijkt me wel heel cool!! Maar ja, het is aan de organisatie. Overigens een flash snake met database op http://www2.hku.nl/~patrick/snake/snake.exe

jongens, ik houd de topic in de gaten! and kijk niet naar de brakke code, destijds mijn eerste game in flash 4.0 geloof ik ofzo. Iig join! :P
Ahum, DHTML != flash!!!

Intentionally left blank

Verwijderd

jaja ... dat weet ik ook wel ... maar er zijn gigantisch veel overeenkomsten qua scripting. And don't be affraid, ik programmeer in verschillende talen, dus een dHTML game zou niet teveel moeilijkheden moeten opleveren ... i hope :P

Verwijderd

tjek http://www.countertrack.com/tile/
heb ik net gemaakt.. op de een of andere manier doet in deze versie de besturing 't alleen in internet explorer (eerst ook in ns en moz).. besturing dmv pijltjestoetsen en wasd

• André

André

Analytics dude

Aaaargh, een horror spel }) . Ik loop dwars door de andere player heen.

8)7 :*)

• r0bert
Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 14:12:
tjek http://www.countertrack.com/tile/
heb ik net gemaakt.. op de een of andere manier doet in deze versie de besturing 't alleen in internet explorer (eerst ook in ns en moz).. besturing dmv pijltjestoetsen en wasd
Ziet er erg leuk uit. Zowel op het scherm als het script zelf :) Wat is precies de bedoeling van het spel ? Of wat moet de bedoeling gaan worden ?

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 10:11:
jaja ... dat weet ik ook wel ... maar er zijn gigantisch veel overeenkomsten qua scripting. And don't be affraid, ik programmeer in verschillende talen, dus een dHTML game zou niet teveel moeilijkheden moeten opleveren ... i hope :P

Als het dan toch zo makkelijk is, maar het dan IE4+ en NS4+ :)

Verwijderd

De bedoeling weet ik ook nog niet echt.. zat te denken aan sokoban ofzo..
Ik was meer benieuwd of 't zou lukken met hele makkelijke code. Heb even rondgezocht over isometrische projecties en zag best wel wat dingen in flash, maar niet in dhtml.. vandaar :)
Er moet overigens nog best wel wat aan gebeuren... op dit moment checkt ie alleen op collisions bij de muren.. dit moet natuurlijk op meer dingen kunnen.

Verwijderd

Bosmonster schreef op 26 september 2002 @ 15:33:

[...]

Als het dan toch zo makkelijk is, maar het dan IE4+ en NS4+ :)
zo'n groot probleem moet dat toch niet zijn ... oplettende /13 gebruikers zullen me nu vast gaan aanvallen op deze opmerking vanwege een post van een paar dagen terug :P ...
Pagina: 1