Toon posts:

Hepta Facet bass reflex plaatsing

Pagina: 1
Acties:
  • 556 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het niet meer :P
Ik heb een paar Hepta Facet speakers ergens anders aangesloten, en nu weet ik het niet meer:
Moeten die bassreflex poorten nou naar mekaar toe gericht zijn (ze zitten aan de zijkant) of juist naar buiten?
Ik ben er al 5 minuten over aan het nadenken en ik zou het moeten weten maar ik kan er niet meer op komen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik schop dit maar es, want ik heb een nieuwe bank, en die staat er nu dus tussen, en het geluid is niet om aan te horen. Hoe kan dat nou? Heeft dat met die poorten aan de zijkant te maken?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:15
Wissel de speakers om en luister of het beter klinkt...

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

bij speakers met de poort aan de zijlant is het gewoon proberen wat het beste werkt...

• Neogenic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-03-2022
Maar geeft de poorten wel genoeg ruimte voor de luchtverplaatsing, liever wat teveel dan te weinig zeg maar.

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09-2025

Yngwie-

Murphy was an optimist

Voor de bas zal het niet zo super veel uitmaken. Lage tonen zijn grote golven en die komen praktisch overal wel langs. Vandaar ook dat het niet zo gek veel uitmaakt of je een subwoofer uit het zicht zet.

Als ik dan toch een keuze zou moeten maken uit theoretisch oogpunt, zou ik zeggen met de bass reflex aan de buitenkant om toch zoveel ruimte te creeeren en niet het gevaar te lopen dat ze mekaar tegen gaan werken.

Maar ja, gewoon uitproberen, misschien klinkt het andersom toch beter vanwege de ruimte of zo. Zoveel moeite is het nou ook weer niet om ze even om te wisselen :)

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-03 21:50
Mss staan je speakers in tegenfase, en klinkt het daarom zo raar? (Zal wel niet, maar je weet maar nooit ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al wat aan het frobelen geweest, waarschijnlijk is het toch een ruimtegebrek.
Denk dat ik maar op de grond ga zitten en de bank het huis uit doe.

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Het klinkt gek, maar een wollen sok in de bass-reflex poort stoppen wil nog wel eens wonderen doen, in een kleine ruimte...

Dat heb ik tenminste wel met mijn bass-reflex speakers; ze klinken geweldig in een grote ruimte, maar in een klein kamertje gaat het 'boemen' ;(
De sok deed wonderen :)

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Pagina: 1