Toon posts:

[XP] Pro NL oem, full cd of upgrade versie

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil Windows XP NL aanschaffen, maar welke versie? :?
- Microsoft Windows XP Pro NL OEM, €177
- Microsoft Windows XP Professional NL CD Full Version, €411
- Microsoft Windows XP Professional NL CD Upgrade. €252

Er zit nogal wat prijsverschil tussen en ik denk dat ik aan de oem versie genoeg heb. Maar wat mis ik dan t.o.v. de Full en Upgrade versie. (alleen de documentatie e.d.??)
Is de upgrade versie ook te gebruiken bij een clean install?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:40

Cyphax

Moderator LNX/AI
Ik weet niet het verschil tussen die eerste 2 (wat een prijsverschil!) maar als je moet kiezen tussen de volledige of een upgrade zou ik uiteraard de upgrade nemen, dat scheelt een smak geld.
Dan heb je wellicht die eerdere Windows versie wel nodig, maar die heb je toch, anders zou het geen optie zijn neem ik aan.
Maar 'k zou eens kijken wat het verschil tussen die eerste 2 versies is (die bovenste is wel erg cheap (relatief)).
[edit]
Zoals je zelf al aangeeft zou het goed kunnen dat je bij die OEM versie slechts een CD en een vrij klein boekje krijgt, evenals een Certificate of authency.
Dus geen doosje, grote handleiding etc.
Dat zou dan toch mijn keuze zijn, of de upgrade.

Saved by the buoyancy of citrus

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-09 20:28
Neem de OEM. Dan krijg je een cd, een licentie-sticker en een quickstart-guide. Meer heb je neem ik aan niet nodig.

Dato DUO synth voor twee

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ik geloof dat de OEM versie alleen in combinatie met een nieuwe PC wordt verkocht.... Dus ik ben bang dat deze niet los verkocht wordt door de leverancier. Het verschil tussen 'XP Home'en 'XP Pro' kun je teruglezen op:

http://www.microsoft.com/...me/howtobuy/choosing2.asp

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen dikke handleiding en dergelijke nodig (lang leve het internet!!). Als dat inderdaad het enige verschil is met de full versie dan weet ik het wel wat ik ga kopen. Ik vindt inderdaad het prijsverschil tussen de oem en de full versie zo groot. dat kan toch niet alleen voor een paar boekjes en een doos zijn?

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Prijsverschil tussen OEM en andere versies zal er vooral aan liggen dat MS er belang bij zal hebben dat elke nieuwe PC (waar een Original Equipment Manufacturer licentie voor bedoeld is) van een MS licentie voorzien is --> Marktaandeel

zie ook
[rml][ xp] verschil tussen oem en retail licence??[/rml]
Er is ook nog een topic over stickerlicenties, maar die kan ik ff niet vinden

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Yep, maar die OEM wordt dus niet los verkocht, zelfs niet bij aanschaf van losse componenten :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:11
vaak wel bij losse componenten als harddisk, moederbord of processor

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:36
Merely schreef op 17 september 2002 @ 08:23:
Ik geloof dat de OEM versie alleen in combinatie met een nieuwe PC wordt verkocht.... Dus ik ben bang dat deze niet los verkocht wordt door de leverancier. Het verschil tussen 'XP Home'en 'XP Pro' kun je teruglezen op:

http://www.microsoft.com/...me/howtobuy/choosing2.asp
Mag ook in combinatie met een nieuwe harddisk, meestal ben je dan nog goedkoper uit een Full versie. En je hebt er weer een extra harddisk bij :)

* ramonp net weer te laat

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dan schaf ik hem gewoon aan bij me nieuwe mobo, proc, geheugen en videokaart. :)

Een OEM-pakket mag alleen geleverd worden i.c.m. met hardware staat er bij Informatique.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2002 08:47 . Reden: i.c.m. met hardware ]

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

ramonp schreef op 17 september 2002 @ 08:39:
Mag ook in combinatie met een nieuwe harddisk, meestal ben je dan nog goedkoper uit een Full versie. En je hebt er weer een extra harddisk bij :)

* ramonp net weer te laat
Ben nu wel nieuwsgierig geworden, weet je toevallig ook waar dit staat op de MS site ?

Verwijderd

Topicstarter
TheRookie schreef op 17 september 2002 @ 08:47:
[...]

Ben nu wel nieuwsgierig geworden, weet je toevallig ook waar dit staat op de MS site ?
Zie boven je eigen reactie! :Y)

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Eeej, niet een antwoord op een latere post in een eerdere post ertussen editten :P

En dan nog, wat is hun 'definitie' van hardware ?
een muis
een doosje floppy's
een HD
of
een volledig systeem :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga dus gewoon de oem versie bij mijn nieuwe onderdelen bestellen heb ik weer wat meer speling in mijn uit te geven budget. :P (I love PC-prive _/-\o_ )

Verwijderd

Topicstarter
Als ze het daar niet bij mijn hardware leveren ga ik gewoon het ergens bestellen waar ze het wel doen. Maar ik denk dat ze het bij mijn bestelling wel willen leveren, da's bijna een heel systeem. Gewoon ff bellen of mailen van te voren.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

De WOS FAQ Wat is het verschil tussen "home" en "professional"? had dus al een hoop geholpen, alsook de search en Google :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.