SoundBlaster PCI 128 - geen geluid uit Rear

Pagina: 1
Acties:

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Ik heb al een hoop topics doorgelezen waarbij veel mensen beweren dat een PCI 128 kaartje geen aparte front en rear uitgang heeft. Ik dus wel :D

Nu is alleen het punt dat ik onder 98, 2K en XP geen geluid krijg uit de rear uitgangen. Ook als ik de speaker instellingen op Quadraphonic zet.

Het boekje geeft ook nog aan dat deze uitgang een Auxiliary In/Line Out(Rear) is.. beetje vreemd, dan zou je dus aan moeten geven of je die poort als in of uitgang moet gebruiken?

iemand een idee hoe ik de front en rear uitgang kan gebruiken ?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:08

remco_k

een cassettebandje was genoeg

uhh... ik heb nog nooit een pci 128 gezien met een rear uitgang...

Waarom denk jij dat het een uitgang is?, ik bedoel, waar baseer jij dat op?
Welke connector (kleur)?
Ennuh, als het een aux/line-in zou zijn is ie zeker niet omschakelbaar naar een uitgang... ;)

Alles kan stuk.

• Mephix
De kleur van de jack is zwart.. en er staat in het boekje dat ie bedoeld is voor "Powered speakers(rear)"... en als je hier kijkt zie je ook dat ie 4-speaker support heeft.

No offense, maar ga nu niet dezelfde replies geven als in die tig topics die er al over geweest zijn... Ik bedoel.. ook daar schreeuwt iedereen dat er geen rear op een pci 128 zit.. maar er zijn dus blijkbaar wel uitvoeringen waar ie wel op zit.. als je wil kan ik wel ff de page scannen uit het boekkie.

Verwijderd

mmm, heb je wel drivers die rear sb128 ondersteunen???

• Mephix
Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 14:16:
mmm, heb je wel drivers die rear sb128 ondersteunen???
Sja.. er staat in de eigenschappen over die drivers (nieuwste voor XP) niet specifiek bij dat hij de rear uitgang ondersteunt.. maar andere drivers zijn er niet (?)

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:08

remco_k

een cassettebandje was genoeg

hhmm ja, ik zie dat je gelijk hebt...

hier heb je een pdf, misschien heb je er wat aan...

Maar er zijn zat pci 128 kaartjes die het niet hebben, welk CT nummer staat er bij jouw op de kaart?

Alles kan stuk.

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 18:57
Heb ook eens een los pci128 kaartje gekocht omdat die zogezegd 4speaker support hebben (line in/rear out inderdaad op 1 connector).
Maar dat werkte dus niet, en het bleek na mailen naar creative inderdaad te liggen aan de CT nummer.
Op dat moment hadden de losse (zonder doos) het niet, en de duurdere in een doos waarschijnlijk wel.

Ik heb daarna echter gewoon een SB Live! 5.1 gekocht omdat die tamelijk snel redelijk goedkoop geworden zijn.

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

Verwijderd

Mephix schreef op 16 september 2002 @ 14:16:
De kleur van de jack is zwart.. en er staat in het boekje dat ie bedoeld is voor "Powered speakers(rear)"... en als je hier kijkt zie je ook dat ie 4-speaker support heeft.

No offense, maar ga nu niet dezelfde replies geven als in die tig topics die er al over geweest zijn... Ik bedoel.. ook daar schreeuwt iedereen dat er geen rear op een pci 128 zit.. maar er zijn dus blijkbaar wel uitvoeringen waar ie wel op zit.. als je wil kan ik wel ff de page scannen uit het boekkie.
ID, misschien heb je die niet!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 14:56
Nieuwere hebben inderdaad rear uitgang (weet het CT nummer ff niet uit m'n hoofd, maar ik heb 'm op m'n mobo zitten :) ), ik kan deze door middel van een jumper omzetten (de handleiding is hier erg vaag over en ik heb het dan ook verder geprobeerd/veranderd). Na installatie heb ik gewoon quad speaker geselecteerd en het werkte. Gewoon dubbel stereo dus. En met spellen kan ik 4 speaker support kiezen voor surround geluid (doet alleen vaak meer kwaad dan goed). Ik heb ook nog eens drivers van 30 mb maar vraag me niet waar ik die gedownload heb :{

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ik heb hier ook een sb128 met front and rear... dus dat is helemaal niet raar.. waarom denk je dat er op sommige websites (2 speaker) staat

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 01:17
Ik had zon ding ook, en alleen met eax ondersteunende spllekes kreeg ik rammel uit de reaer, was meteen tijd voor een live 1024. Later was er een update driver voor, en moest je daarnaast in windows (toen nog 98, in me was de driver al wel aangepast) aangeven dat je 4 speaker setup had, en waarempel, hij deed het....

[sub]Dubbelklik je speaker icoontje, en dan naar insellingen, en dan naar speaker opstelliung, dan kiezen voor 4 speakers.[sub]

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Pagina: 1