Fok nieuws tracker

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.341 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:28

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op maandag 16 september 2002 13:31 schreef Danny het volgende:
Sinds FOK! bestaat bestond er een zekere vorm van samerwerking tussen de crew van FOK! en de crew van Tweakers. Dat uitte zich naar de users toe in een update tracker van fok op t.net en andersom. Onlangs besloten de mensen van tweakers dat ze die samenwerking niet meer wilden omdat ons nieuws kwalitatief te slecht zou zijn (woorden als schandalig e.d. zijn daarbij gevallen) en sinds gisteren is de tracker op tweakers dan ook verdwenen. Aangezien tweakers niet echt duidelijk samen wil werken met FOK! omdat dat hun imago zou schaden hebben we dan ook besloten hun wens te respecteren en de tweakers tracker van de fok frontpage te halen.

Het is niet anders. We sluiten niet uit dat er weer een tracker terugkomt van een andere site, maar dat zal de tijd uitwijzen.
http://forum.fok.nl/showtopic.php/198025/2/25#5826089

hmm, vanuit Tnet gedacht kan ik het best begrijpen, zonder al te neerbuigend tegenover Fok te willen doen, hun keuze van berichten leid vaak tot 'lekkere' headlines, met echter weinig diepgravend nieuws;
dat heeft een wegleidende functie die steeds minder relatie tot het nieuws op Tnet heeft;
anderszijds is het de vraag of de tracker op Fok een goede functie heeft in de zin dat het mensen met een directe affiniteit tot de onderwerpen naar Tnet brengt, het risico dat mensen die komen juist de kortzichtige posters in de zoveelste P2P of Amerika-draad zijn (is een vooroordeel, maar vermoedelijk wel enigszins relevant)

Ik hoop dat de goede relatie tussen fok en Tnet wél blijft bestaan, gezien de reactie van Danny zou het wel kunnen zijn dat er sprake is van een stijgende bevriezing in de onderlinge verhoudingen (Danny's opmerking dat de uitwisseling van de tracker toonbeeld was van de goede verhoudingen), misschien is het goed om te pogen de goede verhoudingen tussen de crews onderling te verbeteren (ook wanneer er vanuit de users op beide platforms/fora veels teveel anti-gedrag voorkomt)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-10 17:54

Floor-is

5.2

[nohtml]
RM-rf schreef op 16 september 2002 @ 13:49:
[...]

http://forum.fok.nl/showtopic.php/198025/2/25#5826089

hmm, vanuit Tnet gedacht kan ik het best begrijpen, zonder al te neerbuigend tegenover Fok te willen doen, hun keuze van berichten leid vaak tot 'lekkere' headlines, met echter weinig diepgravend nieuws;
dat heeft een wegleidende functie die steeds minder relatie tot het nieuws op Tnet heeft;
anderszijds is het de vraag of de tracker op Fok een goede functie heeft in de zin dat het mensen met een directe affiniteit tot de onderwerpen naar Tnet brengt, het risico dat mensen die komen juist de kortzichtige posters in de zoveelste P2P of Amerika-draad zijn (is een vooroordeel, maar vermoedelijk wel enigszins relevant)
Het besluit voor het verwijderen van de Fok! headlinestracker is al minstens 6 maanden geleden genomen en gecommuniceerd naar Fok!
Danny heeft het als een persoonlijke belediging opgepakt en schrijft nu dan ook dingen die al lang niet meer van toepassing zouden moeten zijn. Of dat zijn of onze tekortkoming is laat ik in het midden verder, het is nu eenmaal zo.
Ik hoop dat de goede relatie tussen fok en Tnet wél blijft bestaan, gezien de reactie van Danny zou het wel kunnen zijn dat er sprake is van een stijgende bevriezing in de onderlinge verhoudingen (Danny's opmerking dat de uitwisseling van de tracker toonbeeld was van de goede verhoudingen), misschien is het goed om te pogen de goede verhoudingen tussen de crews onderling te verbeteren (ook wanneer er vanuit de users op beide platforms/fora veels teveel anti-gedrag voorkomt)
Op het IRC-gebied is de communicatie en de onderlinge sfeer echt heel goed, er wordt goed overleg gepleegd, men heeft een band met elkaar en het gaat ook wel goed eigenlijk. Ik snap wel dat Fok! en tweakers.net uit elkaar groeien en dat dit soms zijn gevolgen heeft voor de sites, maar tegelijkertijd moet het ook duidelijk zijn dat beide sites een ander publiek bedienen en dat ze zich hier meer op zouden moeten concentreren dan het proberen samen te voegen van de bezoekersgroepen van twee zo verschillende sites.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
jammer...erg jammer dat ie weg is :/

'k klikte eigelijk altijd van t.net door naar fok...en ik denk dat ik niet echt de enige ben...maarjah

dan voortaan maar van fok naar t.net klikken..voor zolang het nog kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Vanuit fok naar T.net is de headline-tracker ook verwijderd.
Het leek ons immer niet meer dan logisch dat als T.net de verwijzingen naar Fok! verwijderd, dit andersom ook het geval is. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 13:20
RM-rf schreef op 16 september 2002 @ 13:49:

Niet dat ik iets tegen goede contacten achter de schermen heb, maar waarom zou je daar als t.net bezoeker zo op hopen?

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik doe mijn best, het is namelijk ook weer niet zo dat wij hierom echt ruzie hebben ofzo. Dat Danny het niet leuk vind en dat er een aantal bezoekers van beide sites zijn die het niet leuk vinden, dat kan gebeuren, maar het is toch niet dermate belangrijk dat je hier ruzie om gaat maken lijkt mij. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace
  • Laatst online: 20-09 15:51

Defspace

Administrator

Dat jullie onderliggend nou niet zo fijn meer samen werken wil toch niet zeggen dat de gebruikers er geen behoefte meer aan hebben ?
Kunnen jullie er geen poll van maken op allebei de frontpages.
Ik mis mijn link naar fok behoorlijk. Moet ik weer in mijn favorites zijn!!! En ik denk zo nog veel meer met mij (zo aan de reacties te zien op zowel fok als t.net)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:50

Lief Adje

Love is in the air

Maaaakt allleeemaaal niks uit maaar ik WILLL h'm terug :+

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth4Chaos
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

Topicstarter
Defspace schreef op 16 september 2002 @ 14:33:
Dat jullie onderliggend nou niet zo fijn meer samen werken wil toch niet zeggen dat de gebruikers er geen behoefte meer aan hebben ?
Ik mis mijn link naar fok behoorlijk. Moet ik weer in mijn favorites zijn!!! En ik denk zo nog veel meer met mij (zo aan de reacties te zien op zowel fok als t.net)
ik weet iig dat de gebruikers van Fok de tracker naar t.net missen...

Afbeeldingslocatie: http://www.dubbelf.com/poll/img.php?pollid=5045&var=.png

mischien moet hier ook een polletje gestart worden.

Mistakes are proof that you are trying...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Defspace schreef op 16 september 2002 @ 14:33:

Laat ik maar weer trachten duidelijk te maken dat de onderlinge verhoudingen helemaal niet zo verstoord zijn dat dat de reden is.

Wij hebben de ruimte van de tracker voor andere doeleinden in gebruik genomen, we vonden dat het nieuws op Fok!, op het moment dat die beslissing werd genomen, niet dermate goed was dat we dat ook konden doen.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace

Defspace

Administrator

Wij hebben de ruimte van de tracker voor andere doeleinden in gebruik genomen, we vonden dat het nieuws op Fok!, op het moment dat die beslissing werd genomen, niet dermate goed was dat we dat ook konden doen.
Zonder jullie mening in discrediet te brengen kan je als bedrijf toch beter keuzes maken aan de hand van wat je klanten willen..

Je kan de klanten toch beter laten bepalen of ze dat nieuws interessant vinden ?
Het is niet van hoog niveau, maar dat hoeft ook niet, want het is FoK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:50

Lief Adje

Love is in the air

Floris schreef op 16 september 2002 @ 14:37:

[...]

Laat ik maar weer trachten duidelijk te maken dat de onderlinge verhoudingen helemaal niet zo verstoord zijn dat dat de reden is.

en hoe vind je het nieuws op Fok nu dan?, lekker hoor als je zo'n beslissing neemt dmv een moment opname, en waarom is FOk volledig van t.net verdwenen? jullie hadden toch ook een link naartoe kunnen plaatsen (dan had het ook de layout niet vern""kt)

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

hmmz die Danny is net zoals ik een Rotterdammer en das in ze reply;s wel te zien ;)
maar als het MT van T.net (en ik heb ff de argumenten op fok! gelezen) om die redenen zegt het niet meer te willen lijkt het me einde discussie.
en ik kan me prima vinden in de daar gegeven argumenten van Floris (ook de reden dat ik me niet vaak meer @fok! laat zien)

[ Voor 0% gewijzigd door D2k op 16-09-2002 14:44 . Reden: der misten wat lettertjes ]

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth4Chaos
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

Topicstarter
Defspace schreef op 16 september 2002 @ 14:41:
[...]

Zonder jullie mening in discrediet te brengen kan je als bedrijf toch beter keuzes maken aan de hand van wat je klanten willen..

Je kan de klanten toch beter laten bepalen of ze dat nieuws interessant vinden ?
Het is niet van hoog niveau, maar dat hoeft ook niet, want het is FoK.
volledig mee eens

Mistakes are proof that you are trying...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Dat doen we oevr het algemeen ook zeker, maar in dit geval dus niet. De beslissing is genomen en dat was het.

[Herhaal mode aan]
Er zijn er altijd die het niet leuk vinden, kan je donder op tegen zeggen..

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Lief_Adje schreef op 16 september 2002 @ 14:42:
[...]

en hoe vind je het nieuws op Fok nu dan?, lekker hoor als je zo'n beslissing neemt dmv een moment opname, en waarom is FOk volledig van t.net verdwenen? jullie hadden toch ook een link naartoe kunnen plaatsen (dan had het ook de layout niet vern""kt)

Ik word een beetje moe van de insinuaties.
We hebben een beslissing genomen op een gegeven moment, niet alleen omdat het nieuws niet was wat wij er van verwachten, maar ook omdat we de ruimte ergens anders voor willen gebruiken.

Een link ernaartoe is inderdaad mogelijk :)

Ik vind overigens dat er vaak wel leuk nieuws tussen zit, maar ik denk ook dat mijn persoonlijke mening hier niet echt ter zake doet.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace

Defspace

Administrator

maar ook omdat we de ruimte ergens anders voor willen gebruiken.
Maar dat ruimte probleem zie ik (wij) dus niet. Tussen zoeken en poll zou hij nog makkelijk kunnen, want tussen poll en onderkant heb ik nog een heel 19" scherm aan ruimte over ?
Maar ja. Het lijkt idd wel of we kunnen schreeuwen wat we willen. T.net crew is toch niet zo lief (verwijzing naar lief adje ;) ) als iedereen dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

Defspace schreef op 16 september 2002 @ 14:52:
[...]
T.net crew is toch niet zo lief (verwijzing naar lief adje ;) ) als iedereen dacht.

wat een kul argument

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Niet iedereen heeft een 19" met 1280x960 pixels of zelfs 1600x1200 :)

Ik heb maar een 15" gevalletje bijvoorbeeld ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace

Defspace

Administrator

wat een kul argument
Sjonge jonge, het is niet eens een argument, maar een opmerking.
En er staat ook een ;) tussen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Laatst online: 06-10 20:43

SambalBij

We're all MAD here

Eventjes een van de door Floris (op fok) gedane argumenten weerleggen:
Hier schreef Floris o.a:
Toen we met de nieuwe layout aan de slag gingen werd al snel duidelijk dat er heel veel ruimte heel nuttig gebruikt zou moeten worden. Om het allemaal niet superduperdruk te laten lijken moet je de dingen weglaten waarvan je het idee hebt dat het kan zonder dat je hiermee de inhoud schaadt. De Fok!tracker is wel leuk, maar het is niet een primair iets van onze site, dus is dit het makkelijkste en minst schadelijke om te verwijderen.
Leg mij dan eens uit wat die scrollbar aan de rechterkant van mijn browser doet, en waarom de tekst aan de onderkant uit het scherm loopt? (en er links van die tekst een groot, leeg beige vlak te zien is?
(Er staat dus toch al meer info op de pagina dan in één scherm past)

Wat ik bedoel te zeggen is; de opmerking dat er geen ruimte meer is is m.i. niet reeël. Die ruimte is er wél. (sterker nog, de meuktracker is links verdwenen, er is daar dus in feite extra ruimte beschikbaar gekomen)
Hadden jullie de site zo opgebouwd dat de 'vaste' zaken (andere trackers; nieuws, /etc, got topics) altijd in beeld staan, met de variabele content in een (scrollbaar) apart frame, dan zou je gelijk hebben.
Echter dat laatste is niet het geval, en aan de linkerkant is nog een hele hoop ruimte voor die tracker; waar ie altijd al stond, onder de got topics, boven het search balkje bijvoorbeeld. Dat maakt de site echt niet drukker/voller dan ie nu is.

Gaarne je reactie ;)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Operations schreef op 16 september 2002 @ 15:01:
Eventjes een van de door Floris (op fok) gedane argumenten weerleggen:

[...]
Leg mij dan eens uit wat die scrollbar aan de rechterkant van mijn browser doet, en waarom de tekst aan de onderkant uit het scherm loopt? (en er links van die tekst een groot, leeg beige vlak te zien is?
Bij mij is er een normale scrollbar, zowel in IE6 als in Mozilla 1.2a.
De tekst loopt niet het scherm uit en op mijn scherm moet ik nog bijna een vol scherm scrollen om aan de onderkant van de uitkomsten van de poll te komen.
Het ziet er bij mij derhalve wezenlijk anders uit dan bij jou. Ik weet niet wat voor OS+browser jij gebruikt natuurlijk. :)
Wat ik bedoel te zeggen is; de opmerking dat er geen ruimte meer is is m.i. niet reeël. Die ruimte is er wél. (sterker nog, de meuktracker is links verdwenen, er is daar dus in feite extra ruimte beschikbaar gekomen)
Die keuze is ook al gemaakt om de ruimte bewuster te gebruiken. Was dit niet gedaan had ik minstens 2 volle schermen moeten scrollen om aan de onderkant van de navigatiebalk te komen.
Hadden jullie de site zo opgebouwd dat de 'vaste' zaken (andere trackers; nieuws, /etc, got topics) altijd in beeld staan, met de variabele content in een (scrollbaar) apart frame, dan zou je gelijk hebben.
Echter dat laatste is niet het geval, en aan de linkerkant is nog een hele hoop ruimte voor die tracker; waar ie altijd al stond, onder de got topics, boven het search balkje bijvoorbeeld. Dat maakt de site echt niet drukker/voller dan ie nu is.
De uiteindelijke indeling heeft Femme gemaakt, maar die is nu van zijn hardverdiende rust aan het genieten (zegmaar slapen). Ik geef enkel en alleen aan dat er keuzes zijn gemaakt en dat deze goed zijn doordacht.

Je wil op de eerste 800x600 pixels die je zit zo veel mogelijk info kwijt zonder dat het een echte puinhoop wordt. Hierdoor zijn er een aantal dingen verschoven en is er dermate veel veranderd dat het zo uit is gekomen als het nu is.
Die tracker is weg: hardstikke jammer jongens, maar laten we wel wezen: hoe moeilijk is het nu om een 2e windowtje open te houden?
Gaarne je reactie ;)

Bij deze :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mis het wel hoor, lekker even nieuws kijken, heerlijk ontspannen enzo na al dat serieuze nieuws over de nieuwe +3400 processors ratings. Het argument van druk vind ik niet steekhoudend, het is nu ook erg vol.
Samen meer compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Laatst online: 06-10 20:43

SambalBij

We're all MAD here

Floris schreef op 16 september 2002 @ 15:09:
[nohtml]
[...]

Bij mij is er een normale scrollbar, zowel in IE6 als in Mozilla 1.2a.
De tekst loopt niet het scherm uit en op mijn scherm moet ik nog bijna een vol scherm scrollen om aan de onderkant van de uitkomsten van de poll te komen.
Het ziet er bij mij derhalve wezenlijk anders uit dan bij jou. Ik weet niet wat voor OS+browser jij gebruikt natuurlijk. :)
Haha dat bedoel ik ook eigenlijk :D
Ik bedoelde iets in de trant van 'de pagina scrollt vertikaal (hence de scrollbar en het onder uit beeld lopen) en is dus in feite verticaal oneindig en dus nooit echt vol.
(mijn vage formulering kwam niet helemaal over geloof ik)
---8<---knip stukje tekst---8<---

Die tracker is weg: hardstikke jammer jongens, maar laten we wel wezen: hoe moeilijk is het nu om een 2e windowtje open te houden?
Niet, daar ging het me ook niet echt om hoor, beeldschermen genoeg hier. Ik was alleen nieuwsgierig naar het idee er achter :)
[/nohtml]
Bij deze :)
thank u :)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace

Defspace

Administrator

Spaceben ik krijg sterk de indruk dat deze beslissing onomkeerbaar is (waarom :? don't ask me) Want ze zijn volgens mij niet eens bereid om er een poll van te maken. Om zo hun _trouwe_ bezoekers ook een zegje te laten doen in deze vervelende zaak.
(ik bedoel je zou ook een 3 regelige tracker kunnen maken en imo wordt het daar geen FoK drukker van.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End
  • Laatst online: 10:46

The End

!Beginning

Ik keek eigenlijk ook wel elke dag eventjes naar de Fok tracker. Zoals Tweakers nu standaard met de nieuwe layout (erug mooi! :) ) op mijn scherm staat is het ook al druk. Dus ik denk dat als de Fok tracker er bij staat (onder GOT of zelfs onder de poll), dat het niet (veel) drukker wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

De keuze die is gemaakt is inderdaad niet eenvoudig en snel omkeerbaar, simpelweg omdat er nu eerst gebughunt wordt en alles werkend gekregen moet worden. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:51
Wat druk betreft, die zeut rechts naast de headlines, die staan mij meer in de weg dan de FoK-tracker als die gewoon onder de GoT-tracker zou staan.
Die meuk, advertentie, DPC-stats, en T.net een en twee jaar geleden, die maken de site vooral druk. Die hadden ze weg moeten laten. De meuk stond goed op zijn oude plek wat mij betreft.

En het lettertype van de headlines is te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een keer:

Ik ben zeer blij met het verdwijnen van de Fok!-tracker. Fok! maakt veel fouten in hun nieuws en het is allemaal niet erg serieus. Sowieso hoort het niet thuis op T.net.

Grootse verbetering! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnurl.com/tweakers.gif
Ik zie hierboven links in het scherm toch echt een heel leeg gedeelte.
Meer mensen die dit zien? :{ :P

Moet ik eerlijk zeggen dat ik liever de oude versie van de updates/drivers tracker
daar zou zien staan zodat ik direct kan zien wanneer een update van een
bepaalde driver is geplaatst, hetgeen nu niet meer kan.

Maar als de oude versie van de updates/drivers tracker niet meer terugkomt kun
je daar makkelijk een fok tracker neergooien. Ruimte zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Maar kan het dan geen uitvouw menu'tje worden?
Zo heb je normaal maar een strookje van 20px nodig en de mensen die het willen zien vouwen het menu'tje uit en zien de headlines, is iedereen weer blij :)

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Le Mol schreef op 16 september 2002 @ 15:48:
Maar kan het dan geen uitvouw menu'tje worden?
Zo heb je normaal maar een strookje van 20px nodig en de mensen die het willen zien vouwen het menu'tje uit en zien de headlines, is iedereen weer blij :)
Mjah dat zou helemaal handig zijn... Als we ieder element in het menu apart in en uit kunnen klappen :) Zo kan je zorgen dat het echt een My.Tnet wordt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies, dat de bezoeker middels zijn persoonlijk profiel kan bepalen/instellen welke trackers wel en welke niet zichtbaar zijn. Lijkt mij niet zo heel moeilijk om te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 15:56:
Precies, dat de bezoeker middels zijn persoonlijk profiel kan bepalen/instellen welke trackers wel en welke niet zichtbaar zijn. Lijkt mij niet zo heel moeilijk om te bouwen.

Dat wordt een van de features voor betalende abonnee's

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 19:42
D'r zitten nog heel wat lege plekken, maar dat is niet de 'hoofd'-reden dat die tracker weg is gegaan. Tweakers.net gaat nu meer 'serieus' worden, en daar valt het lichte nieuws van FOK! niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-10 18:07
Dat de Fok! tracker weg ik zit ik niet zo mee, als je dat wil zien kun je ook op fok.nl kijken, en als je daar te lui voor bent, dan kun je altijd nog een abbo nemen, als dit binnenkort mogelijk wordt.

De reactie van Danny hierop is IMHO nogal kinderachtig, hij had het ook op een normale manier k unnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stel voor om de volgende poll op de frontpage te veranderen in:

Mis je de fok newstracker?

Ik vermoed dat de uitslag wel duidelijk zal zijn.

Het gebruikte ruimte argument is imho een beetje flauw. Het plaatje van Dlocks laat al zien dat er nog een zee van ruimte aan de linkerkant is. Bij mij is er zelfs nog meer ruimte aangezien ik ook nog de Review, features en aankondigingen krijg.

Ik krijg dan ook meer de indruk dat het een onderlinge twist tussen T.net en Fok (zie ook de reactie van Daniel) betreft dan een welbewuste ruimtekeuze.

Indien dit laatste het geval is zou ik toch willen verzoeken contact op te nemen met nu.nl of een andere nieuwsaanbieder om iig het nieuws te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjOuKeS
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 18:21

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

Ik ben voor een POLL en ik wil de tracker terug...
Of het komt doordat ik lui ben ... dat is een optie.. maar uhmm
Ik wil em gewoon terug om dat het handig is...
dat was namelijk het eerste wat ik miste vanochted..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
vind het echt maar een zielige actie, as je het echt zo vind, laat dan eerst ff de users stemmen, of doe tenminste een beetje de meningen peilen

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:13
Weer een reden om een betalende bezoeker te worden, want de Fok Tracker was wel handig. Das vooral omdat ik ook wel vaak op Fok kom. Wanneer ging dat betaal gebeuren ook alweer beginnen??

Powered by KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-09 23:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhost
  • Laatst online: 02-07 10:04
god god... wat is iedereen weer kinderachtig bezig....
man als je zo graag op fok wil kijken druk je ff op CTRL+N en tik je ff www.fok.nl in de adresbalk van IE in en andersom kun je dat ook doen... is dat nou zo moeilijk... kan mij die tracker nou schelen??? anders pleur je die dingen op je Active Desktop, ben je in een keer van 't gezeur af....
(no flame intended, ben alleen 't kinderachtige gedoe van beide partijen zat...)

de een roept dat 't niveau van fok.nl te laag is de ander roept dat 't niveau van t.net te laag is... tuurlijk zijn daar verschillen in, maar daarom kan men nog wel normaal met elkaar omgaan en niet elkaars site afgaan lopen zeiken... en dan als je 't beter weet start je zelf maar een site...

I'm not weird, I'm a limited edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

Floris schreef op 16 september 2002 @ 14:45:
Dat doen we oevr het algemeen ook zeker, maar in dit geval dus niet. De beslissing is genomen en dat was het.

[Herhaal mode aan]
Er zijn er altijd die het niet leuk vinden, kan je donder op tegen zeggen..
mjah, jammer dat jullie zo slecht naar de gebruikers luisteren.

toch de mensen die het geld moeten binnenbrengen in principe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

LWaS schreef op 17 september 2002 @ 00:40:
mjah, jammer dat jullie zo slecht naar de gebruikers luisteren.
Je vergeet dat er meer dan 70.000 zijn, als er een paar dozijn roepen dat ie terug moet betekent dat dus nog lang niet dat jullie in de meerderheid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel
  • Laatst online: 07-10 01:30

Dommel

Professioneel Software Sloper

lowrider schreef op 17 september 2002 @ 00:01:
god god... wat is iedereen weer kinderachtig bezig....
man als je zo graag op fok wil kijken druk je ff op CTRL+N en tik je ff www.fok.nl in de adresbalk van IE in en andersom kun je dat ook doen... is dat nou zo moeilijk... kan mij die tracker nou schelen??? anders pleur je die dingen op je Active Desktop, ben je in een keer van 't gezeur af....
(no flame intended, ben alleen 't kinderachtige gedoe van beide partijen zat...)

de een roept dat 't niveau van fok.nl te laag is de ander roept dat 't niveau van t.net te laag is... tuurlijk zijn daar verschillen in, maar daarom kan men nog wel normaal met elkaar omgaan en niet elkaars site afgaan lopen zeiken... en dan als je 't beter weet start je zelf maar een site...
_/-\o_ Hier ben ik het helemaal mee eens _/-\o_

Het is een keus die door het MT, (en crew van zowel T.net als Fok! :?), is genomen en dat zal vast niet van de hak op de tak besloten zijn door hen. Daar zullen vast wel duidelijke redenen voor zijn die ze niet kenbaar willen maken verder, hun goed recht.

Overigens is het misschien wel beter zo, denkend aan het constante kinderachtige gedrag als je durft te laten merken dat je op Fok! komt als GoT-ter EN omgekeerd. Misschien dat dat gezeik nu eindelijk eens is afgelopen :)

[ Voor 0% gewijzigd door Dommel op 17-09-2002 00:51 . Reden: damn typo's ]

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS

LWaS

Dus.

Wouter Tinus schreef op 17 september 2002 @ 00:48:
[...]

Je vergeet dat er meer dan 70.000 zijn, als er een paar dozijn roepen dat ie terug moet betekent dat dus nog lang niet dat jullie in de meerderheid zijn.
Dat vergeet ik zeker niet.

Maar ik denk toch dat die nooit echt verschrikkelijk hebben geklaagd dat die tracker in de weg zat?

Daarentegen wordt hier wel meteen geroepen (door waarschijnlijk vaste T.net Fp-ers) dat die tracker terugmoet.

Of zie ik dat nouo zo verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

LWaS schreef op 17 september 2002 @ 00:52:
Maar ik denk toch dat die nooit echt verschrikkelijk hebben geklaagd dat die tracker in de weg zat?

Er zijn wel wat klachten over geweest, maar niets extreems nee.
Daarentegen wordt hier wel meteen geroepen (door waarschijnlijk vaste T.net Fp-ers) dat die tracker terugmoet.

Dat zie je niet verkeerd :), maar daar tegenover staan ook weer een hoop mensen die blij zijn dat ie weg is. Kortom: de meningen zijn verdeeld. Wat jij bestempeld als "niet luisteren", is wat ik zie als "niet zomaar de wil van degene die het hardste roept volgen" :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
LWaS schreef op 17 september 2002 @ 00:52:
[...]

Dat vergeet ik zeker niet.

Veel mensen zagen de FOK!tracker als een aanvulling op het nieuws van T.net, en ik weet zeker dat als de krant wat je dagelijks ontvangt de sportpagina (of wat voor pagina dan ook) weg zou halen, dat je dat een groot gemis vind. Ik vind het zelf ook een groot gemis, maar blijkbaar heeft het MT daar andere gedachten over :)

Je kunt wel de FOK! nieuwstracker gebruiken http://frontpage.fok.nl/review.fok?doc=429&page=1

[ Voor 0% gewijzigd door Robin op 17-09-2002 01:06 . Reden: Tracker weggehaald wegens lau-out verneuking :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS

LWaS

Dus.

Robin Vreuls schreef op 17 september 2002 @ 01:01:

[...]

Je kunt wel de FOK! nieuwstracker gebruiken http://frontpage.fok.nl/review.fok?doc=429&page=1

<script language="javascript" src="http://www.athena.fokzine.net/~danny/foktracker10.js"></script>
Mjah, ik vind het alleen jammer hoe het is gelopen allemaal.
Overigens ben en blijf ik Fok!ker (eik zelfs FP-crewlid) en reageer daarom misschien te eenzijdig hierop.

Ik vind jammer dat T.net die beslissing heeft genomen, en ook jammer dat men (in mijn ogen) niet luistert naar het merendeel van de users hier.
Maar Wouter Tinus heeft in mijn ogen afdoende antwoord gegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wouter Tinus schreef op 17 september 2002 @ 01:00:
[...]

Wat jij bestempeld als "niet luisteren", is wat ik zie als "niet zomaar de wil van degene die het hardste roept volgen" :).
Oftewel, tijd voor een poll...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij moet T.Net oppassen niet zijn band met zijn gebruikers kwijt te raken. Het verwijderen van de Fok!-tracker is hier een voorbeeld van. Ik heb net het topic op het fok-forum hierover zitten lezen waarin Diemel de hele tijd er op hamert dat "T.Net-nieuws voor stoffige nerds is, daar zit fok! helemaal niet op te wachten en andersom idem dito". Error: ik weet niet wat voor minderwaardigheidscomplex hij over zichzelf heeft (NFI, dat beeld roept hij zelf op), maar de meeste mensen die ik ken die hier komen zijn relaxede gasten die niet aan dat beeld voldoen maar wel *erg* veel van computers weten. Enerzijds hardware, anderszijds software. En de meeste mensen die ik ken die op T.Net komen willen wel graag dat Fok!-nieuws lezen. Er komen hier een paar dozijn mensen zeggen dat ze het er niet mee eens zijn, maar ik heb nog geen topic "fijn dat dat fok!-nieuws weg is" gezien.

Wat T.Net zo leuk maakt is het "ons kent ons"-sfeertje. Dat (be)heerst zeker (op) het forum. Volgens mij hebben jullie niet helemaal in de gaten dat dat is waarom veel mensen hier komen, en niet naar kwalitatief zeker net zo goede andere sites gaan. Professionalisering haalt dat sfeertje weg. En daarmee wordt T.Net een soort Webwereld.nl. Dat is ook leuk, maar webwereld.nl bestaat al. Ik bedoel niet dat je niet moet professionaliseren, maar de manier waarop zou ik wat beter over nadenken.
Ik zou me nog eens goed achter de oren krabben over de Fok!-tracker en als je er echt van overtuigd bent dat dit is wat de users willen, gooi er dan eens een frontpage-poll tegenaan. De onderwerpen daarvan lijken toch op te zijn, gezien de vragen die de laatste tijd langs zijn gekomen. Just my 2 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 september 2002 @ 15:31:
Hier nog een keer:

Ik ben zeer blij met het verdwijnen van de Fok!-tracker. Fok! maakt veel fouten in hun nieuws en het is allemaal niet erg serieus. Sowieso hoort het niet thuis op T.net.

Grootse verbetering! :)
Leistung! juist wat minder serieus dan nu.nl of de NOS site maakt Fok! uniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 08:13

Bezulba

Formerly known as Eendje

je moet het vergelijken met een krant ala de volkskrant... die zullen in hun begin jaren ook wat losser zijn geweest, en bijv een hele pagina met strips hebben gehad, maar na verloop van tijd werd de doelgroep meer de serieuse hoogopgeleide nederlander, en daarom staan er nu nog maar 3 strips... heel veel mensen vinden dat jammer, maar omdat het niet bij het imago van de krant hoort hebben ze dit besluit genomen..

zelfde als bij tw.net het hoort er gewoon eigenlijk niet bij en omwille van het imago is het weggehaalt, zodat de site wat proffesioneler overkomt en dit kan weer goed zijn voor reclameinkomsten (want wie wil er nou op een in frontpage gemaakte site staan.. :X)

tis niet zo dat ik er nooit gebruikt van maakte.. in tegendeel, maar tw.net bv heeft dit besloten en ik leg me er gewoon bij neer.. want het is nou echt niet zo dat er ineens een vreselijke beslissing is genomen die het einde van de wereld inluid! (zoals hier zo'n beetje word verkondigt)

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-10 14:14

DizzyWeb

Ondertiteld

En naast dat, als je perse het Fok! nieuws wil lezen is dat nu echt niet onmogelijk gemaakt ofzo.... Lang leve bookmarks... Heb je nog een comleter overzicht ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace

Defspace

Administrator

je moet het vergelijken met een krant ala de volkskrant... die zullen in hun begin jaren ook wat losser zijn geweest, en bijv een hele pagina met strips hebben gehad, maar na verloop van tijd werd de doelgroep meer de serieuse hoogopgeleide nederlander, en daarom staan er nu nog maar 3 strips... heel veel mensen vinden dat jammer, maar omdat het niet bij het imago van de krant hoort hebben ze dit besluit genomen..
Tuurlijk heb je gelijk dat het niet het einde van de wereld is, maar het is een beetje jammer omdat ik een duidelijke samenwerking tussen FoK en t.net gewend was. Ze zijn samen groot geworden.

De vergelijking die je trekt met de volkskrant is imo niet correct.
Tweakers is een site voor Tweakers(lees nerds) deze doelgroep groeit niet/nauwelijks.
De enige kant waaraan deze doelgroep groeit is de nieuwe generatie jonge mensen (lees pubers.) Deze pubers zullen FoK ook wel kunnen waarderen waardoor FoK ook weer groter wordt en het overige deel van de doelgroep (lees: alle huidige Tweakers) waren gewend aan een FoK tracker op t.net.

Dus imo snijd je alleen jezelf en FoK ermee door deze tracker te verwijderen.
Doordat t.net er nu opeens wat strakker uitziet gaat echt niet heel nederland naar t.net toe om computer nieuws te lezen wat hun toch niet interresseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat de crew het lef toont een poll op de frontpage te starten. Laat de tweakers beslissen. Pas dan ben je een community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Laatst online: 22-09 08:31

WhiteDog

met zwarte hond

Kijk... de kwaliteit van FoK! is echt zwaar bagger, maar door die 100x50 pixels was ik WEL steeds op de hoogte van het laatste wereldnieuws... En dan kon ik nog altijd dorklikken naar de source op FoK... dat mis ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 20:26:
Ik hoop dat de crew het lef toont een poll op de frontpage te starten. Laat de tweakers beslissen. Pas dan ben je een community.
Laat ik deze boodschap nog een keer quoten, misschien dat ie dan de aandacht krijgt die hij verdient B).

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 08-10 21:00
WhiteDog schreef op 17 september 2002 @ 20:33:
Kijk... de kwaliteit van FoK! is echt zwaar bagger, maar door die 100x50 pixels was ik WEL steeds op de hoogte van het laatste wereldnieuws... En dan kon ik nog altijd dorklikken naar de source op FoK... dat mis ik :(
Ben ik het mee eens. Ik kwam alleen op fok.nl als er een headline in de tracker op t.net stond die mij beviel. Ik vergeet nu simpelweg te kijken op fok.nl

Ik stem voor een poll op de FP zodat men kan stemmen.

Verwijderd

Kan er anders niet eerst een poll komen met de vraag of er een poll moet komen m.b.t het wel of niet plaatsen van een fok tracker? :P

Overigens denk ik niet dat de crew lef gaat tonen... Het blijven natuurlijk nurds ;) of was dat de doelgroep?

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Wat een gezeur. Ik heb t.net altijd als een profesionele site beschouwd. Naar mijn idee past er op een site met computernieuws best een tracker met "wereldnieuws", maar dan wel graag aansluitend bij de sfeer van de site. Dat in het verleden Fok! prima voldeed snap ik wel, maar gezien de huidige uitstraling van t.net snap ik nog veel beter dat ze van Fok! afwilden, zeker na het gedoe op Fok! in 't afgelopen jaar.
Mocht er een tracker met "algemeen nieuws" terugkomen, dan stel ik voor dat we nu.nl gaan gebruiken

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 12:25:
Overigens denk ik niet dat de crew lef gaat tonen... Het blijven natuurlijk nurds ;) of was dat de doelgroep?
Ik mag hopen van wel. Anders neem je als T.net het community gevoel ook niet erg serieus. Dan is het meer iets in de trend van: Ja, het is een community. Zolang je het tenminste met ons eens bent.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

En als 50% van de bezoekers naar Formule 1 blijkt te kijken moet er dus ook een auto-forum en een race-skin en Grand Prix nieuws komen? Je bezoekers serieus nemen is iets anders dan ze het bestuur van de site in handen geven.

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Wouter Tinus schreef op 18 september 2002 @ 18:49:
En als 50% van de bezoekers naar Formule 1 blijkt te kijken moet er dus ook een auto-forum en een race-skin en Grand Prix nieuws komen? Je bezoekers serieus nemen is iets anders dan ze het bestuur van de site in handen geven.
Komen er ook mooie vrouwen op de voorpagina dan? :+

Verwijderd

Wouter Tinus schreef op 18 september 2002 @ 18:49:
Appels met peren vergelijken. Je neemt een dienst weg die altijd heeft bestaan en als hiertegen geprotesteerd wordt geef je niet thuis. Zo simpel ligt het nu gewoon. Jullie argument is dat bezoekers er niet op zitten te wachten. Nou, dat geloof ik niet. En blijkbaar zijn er meer die het niet geloven.

• Pooh
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 21:24:
Appels met peren vergelijken. Je neemt een dienst weg die altijd heeft bestaan en als hiertegen geprotesteerd wordt geef je niet thuis. Zo simpel ligt het nu gewoon. Jullie argument is dat bezoekers er niet op zitten te wachten. Nou, dat geloof ik niet. En blijkbaar zijn er meer die het niet geloven.
Het is hier geen democratie ofzo toch? T.net is gewoon een site, beheerd door een BV, die probeert iets met nieuws op computergebied in het nederlands te doen. Nu snappen die jongens prima dat zo'n site voor een groot deel gemaakt wordt door de bezoekers, dus dat je daarnaar moet luisteren, maar dat zegt nog niet dat "de meeste stemmen gelden". Als zij in het kader van verdere professionalisering (en of dat een goede beslissing is of niet is aan hen, niet aan jou) besluiten dat de Fok!tracker beter weg kan, dan doen ze dat.

Bovendien, de bezoekers die je hier hoort zijn GoTters, geen t.netters. T.net heeft een aardig ander (ouder) publiek, die imho veel minder zitten te wachten op een tracker naar 'een vage site met pubers' (mijn eerste indruk van Fok!).

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:37
Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 10:03:
Heeel veel goeds en nuttigs, echt iets waar over nagedacht is ! :) _/-\o_
I second, triple AND quadrople THAT

* flipjevandejam zegt zoiets zelden tot noooit, het is maar dat je het weet :Y)

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 21:24:
Appels met peren vergelijken. Je neemt een dienst weg die altijd heeft bestaan en als hiertegen geprotesteerd wordt geef je niet thuis.

Helemaal niet, ik reageer hier toch :?.
Zo simpel ligt het nu gewoon. Jullie argument is dat bezoekers er niet op zitten te wachten. Nou, dat geloof ik niet. En blijkbaar zijn er meer die het niet geloven.
JIJ zit er misschien op te wachten, maar wie geeft jou in godsnaam het recht om voor tienduizenden andere bezoekers te spreken?

Ik word een beetje moe van die "ik ben hier bezoeker dus doe wat ik zeg" mentaliteit.

Verwijderd

JIJ zit er misschien op te wachten, maar wie geeft jou in godsnaam het recht om voor tienduizenden andere bezoekers te spreken?
En de crew/management heeft dat recht wel? Die weten net zo min wat die tienduizenden bezoekers voor mening hebben over dit onderwerp.

Als je dit wilt weten zou je kunnen overwegen om een poll te plaatsen. En ja, dat idee is al een paar keer geplaatst, maar helaas reageert de crew op alles in deze thread behalve op het voorstel van een poll.

• Robin
  • Niet online
Een poll lijkt mij nutteloos als het MT en FOK! al een tijd geleden hebben besloten om de FOK!tracker @ T.net en de T.net-tracker @ FOK! weg te halen. En T.net is ondertussen al te groot geworden om aan elke wens te voldoen van T.net :)

Verwijderd

Daarnaast schijnt men hier een beetje te vergeten dat men indirect al erg veel inspraak heeft.

Jullie denken toch niet dat als jullie zwart roepen, dat het ook meteen zwart moet zijn. Een beetje grijs kan ook wel.

Het is besloten dat ze weg gaan. Waar ik overigens voor de volle 100% achter sta. En daarmee is het gewoon uit.

Misschien heel hard gezegd hoor, maar als het je niet bevalt dan ga je toch naar een andere site toe?

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

1. De tweakers die de Foktracker niet missen vinden het sop hoogstwaarschijnlijk de kool niet waard. Je mag volgens mij stellen dat elke tweaker die hier nog niet heeft gereageerd, vindt dat die Foktracker weg mag blijven. De stand is dan ongeveer 69994 tegen 6.

2. De Foktracker is -1 offtopic als content voor T'net. De gemiddelde bekwame tweaker heeft meer bronnen dan alleen T'net, zowel voor het nieuws als voor zijn dosis bits & bytes. Dat T'net weigert mee te werken aan een cultstatus onder een stelletje zichzelf interessant vindende scholieren, die ten koste gaat van de inhoudelijke kwaliteit van de site, juich ik dan ook van harte toe.

3. Er is hier al maanden (jaren?) een discussie aan de gang: de kwaliteit gaat achteruit, is de stelling, en niemand weet wat daar tegen gedaan kan worden. Ik wel: ban alle hits op T'net met $HTTP_REFERRER='www.fok.nl' :) Het niveau van Fokkers is duidelijk niet hoog genoeg voor T'net, als een tweaker Fok wil vinden kan hij dat (idd, active desktop, anyone? nee, zeker, he? M$ zuigt toch!? Daar ga je toch geen gebruik van maken!? :() en als een Fokker tweakers.net niet zonder hulp kan vinden zitten we hier *echt* niet op 'm te wachten.

Het afschaffen van de link tussen Fok en T'net zal mi bewerkstelligen dat de aanvoer van computergewijs onderontwikkelde bezoekers, die vervolgens hun focus op de HK richten en verder geen ruk bijdragen aan de tweakerscommunity, afneemt. T'net moet sowieso een meer elitaire bezigheid worden, wil het haar bestaansrecht houden. Het verdwijnen van de Foktracker is een stap in de richting van een kwalitatief hoogstaand en waar mogelijk "br33z4h"-loos T'net.

Wat betreft het negeren van de wens van de gebruikers: ik spreek hier namens een stuk of vijf, zes programmeurs en systeembeheerders, die allemaal hopen dat alle gebruikers onder de 25 en zonder universitaire opleiding ogenblikkelijk afgeschoten geband worden.

[edit:]Net uit de HK geplukt:
:Z

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

T'net moet sowieso een meer elitaire bezigheid worden, wil het haar bestaansrecht houden.
Elitair nog wel. Ik denk dat het bestaansrecht dan direct ophoud met bestaan. Of denk je dat tweakers met 1.000 bezoekers nog bestaansrecht heeft?
ik spreek hier namens een stuk of vijf, zes programmeurs en systeembeheerders, die allemaal hopen dat alle gebruikers onder de 25 en zonder universitaire opleiding ogenblikkelijk afgeschoten geband worden.
Tja, als jij denkt dat Tweakers dan nog bestaansrecht heeft...

Het gaat overigens niet over het feit dat je een site, in dit geval fok, nog op tientalle andere manieren kan bezoeken, maar het gaat erom dat die tracker handig was. Van mijn part plaatsen ze een tracker van een andere nieuws site. Het is mij om het even.

Maar het is al duidelijk dat de crew geen ruck geeft om de mening van de bezoekers. Vooral zo door gaan zou ik zeggen. Dan krijg je vanzelf een elitaire website waar geen hond meer naar komt.

Verwijderd

Rataplan schreef op 19 september 2002 @ 01:13:
Wat betreft het negeren van de wens van de gebruikers: ik spreek hier namens een stuk of vijf, zes programmeurs en systeembeheerders, die allemaal hopen dat alle gebruikers onder de 25 en zonder universitaire opleiding ogenblikkelijk afgeschoten geband worden.

Ik hoop dat iemand die 3 jaar lang een universitaire opleiding gedaan heeft even op mag merken dat je verhaal redelijk goed is op bovenstaande punt na (en het wel erg eenzijdige denkbeeld van de Fok!er). Dat getuigt nou niet echt van enig inzicht en respect naar andere mensen.

Verwijderd

Rataplan schreef op 19 september 2002 @ 01:13:

[edit:]Net uit de HK geplukt:

[...]

:Z
dat was ook echt 1337 van Hela... wat is het probleem? ;)

ik ben het eens met je standpunten, maar je breekt de komplete kracht af met je laatste opmerking, zoals Nelske al zei :)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:33

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De Fok! tracker komt niet terug in de standaard layout. Het heeft geen zin om hier verder met ons in discussie te gaan. Omdat het verlies van de Fok! tracker door bepaalde personen als zeer tragisch wordt ervaren, zal hij wel terugkeren als layout optie :) .

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Hiro Shima: met '1337' heb ik leren leven, '1137' daarentegen is wel extreem wannabe... ;) Verder vind ik het wel aardig om de reaktie van Dlocks, die een elitair T'net van elke bestaansgrond ontdaan ziet (ik zie hier even af van commentaar op zijn spelling), af te zetten tegen het gebruik van '1337' door de hopefuls op dit forum.

En wat die universitaire opleiding betreft: die heb ik ook nooit afgemaakt 8) Ik zal er wel nooit aan wennen dat sommige Gotters het begrip "ironie" niet in hun bagage hebben zitten. Was in dit geval mijn reaktie op die "en met mij velen"-logica waarmee in deze draad een crewbesluit als besluit van niemand behalve de crew wordt afgeschilderd. Ik vind dat meer dan respectloos, want er wordt namens mij gesproken, terwijl ik de vertolkte mening niet ben toegedaan. Aan zulk gesundenes Volksempfinden heb ik een broertje dood, en dat is nog los van mijn vermoedens over de negatieve kwaliteitsimpuls die door het wederzijds linken wordt gegeven, vandaar.

[ Voor 0% gewijzigd door Rataplan op 19-09-2002 07:14 . Reden: i!=o ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 08:51

zomertje

Barisax knorretje

Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 02:01:
[...]
Elitair nog wel. Ik denk dat het bestaansrecht dan direct ophoud met bestaan. Of denk je dat tweakers met 1.000 bezoekers nog bestaansrecht heeft?

[...]
Tja, als jij denkt dat Tweakers dan nog bestaansrecht heeft...

Het gaat overigens niet over het feit dat je een site, in dit geval fok, nog op tientalle andere manieren kan bezoeken, maar het gaat erom dat die tracker handig was. Van mijn part plaatsen ze een tracker van een andere nieuws site. Het is mij om het even.

Maar het is al duidelijk dat de crew geen ruck geeft om de mening van de bezoekers. Vooral zo door gaan zou ik zeggen. Dan krijg je vanzelf een elitaire website waar geen hond meer naar komt.

Wat een onzin, ik heb zelden een plek gezien waar de bezoekers zoveel inspraak hebben en waar het management of de crew zelf komt antwoorden. Denk je dat een vakkenvuller de directeur van de supermarkt mag vertellen wat ie moet doen? (of een willekeurig ander voorbeeld van een bedrijf) Helaas gebeurt dat nog veel te weinig in het gewone bedrijfsleven: het management beslist vaak dingen zonder dat ze weten waar het echt over gaat. Op deze site wordt daar heel anders mee om gegaan en dat vind ik juist een groot +punt. Jammer dat het niet gewaardeerd wordt.

Je laatste zin getuigt trouwens van geen enkel respect voor die grote groep mensen die bijna allemaal vrijwillig een berg tijd in deze site stoppen....

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Verwijderd

Wouter Tinus schreef op 18 september 2002 @ 22:27:

[...]

Helemaal niet, ik reageer hier toch :?.

[...]
Fair enough.

Ik word een beetje moe van die "ik ben hier bezoeker dus doe wat ik zeg" mentaliteit.
Nounounou...ik word een beetje moe van de "ik besluit iets maar je mag er geen kritiek op hebben"-mentaliteit. Welkom in de grote mensen wereld! Kritiek zul je nog wel vaker krijgen, wen er maar vast aan.
Ik geloof niet dat ik _ergens_ heb verklaard te spreken namen meer mensen dan mezelf. Het enige wat ik, en anderen met mij, hebben gezegd is dat _wij_ het zonde vinden dat ding weg is gehaald. Niemand heeft gezegd "jullie moeten dat ding terugzetten want anders....!". Maar goed, jij ziet dat blijkbaar anders.
Femme schreef op 19 september 2002 @ 02:40:
De Fok! tracker komt niet terug in de standaard layout. Het heeft geen zin om hier verder met ons in discussie te gaan. Omdat het verlies van de Fok! tracker door bepaalde personen als zeer tragisch wordt ervaren, zal hij wel terugkeren als layout optie :) .
Problem solved, geloof ik? Ik geloof dat dit betekent dat je hem via een optie in de my.tnet-balk weer kunt laten verschijnen? Applaus voor deze mooie oplossing!

• Defspace

Defspace

Administrator

Kijk dat bedoel ik nou. Heeft zo'n draad toch nog nut.
Maar als dat nu in het begin van de draad was gezegd, dan zou er lang niet zo geflamed en gemekkerd zijn geweest.

En ok, ik zeurde wel, maar ik :'( mis :'( hem gewoon. Ik vind FoK vaak niet de moeite om via mijn bookmarks te openen, en tweakers is (al een aantal jaar) een van de eerste sites die open gaat. In de tracker zag ik dan vanzelf wel of er iets op fok was wat de moeite waard was. (En FoK op mijn Active Desktop.. No way }) )

1337! (lol@rataplan ;) )

• The End
  • Laatst online: 10:46

The End

!Beginning

zomer schreef op 19 september 2002 @ 09:15:

[...]

Wat een onzin, ik heb zelden een plek gezien waar de bezoekers zoveel inspraak hebben en waar het management of de crew zelf komt antwoorden. Denk je dat een vakkenvuller de directeur van de supermarkt mag vertellen wat ie moet doen? (of een willekeurig ander voorbeeld van een bedrijf) Helaas gebeurt dat nog veel te weinig in het gewone bedrijfsleven: het management beslist vaak dingen zonder dat ze weten waar het echt over gaat. Op deze site wordt daar heel anders mee om gegaan en dat vind ik juist een groot +punt. Jammer dat het niet gewaardeerd wordt.

Je laatste zin getuigt trouwens van geen enkel respect voor die grote groep mensen die bijna allemaal vrijwillig een berg tijd in deze site stoppen....
Over 'want een onzin' gesproken... Noem jij je klanten vakkenvullers bij een supermarkt???? 8)7
Ik kan wel degelijk bij een supermarkt vertellen wat ik wil als klant zijnde, niet als vakkenvuller! Het management van een bedrijf doet namelijk graag wat zijn klanten willen (om zo meer geld te kunnen verdienen, want anders gaan ze naar de concurent.) Dit betekent natuurlijk niet dat alle verzoeken van klanten (niet vakkenvullers! :) ) worden ingewilligd. Maar het is niet meer dan logisch dat klanten ernaar kunnen vragen.

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Problem solved, geloof ik? Ik geloof dat dit betekent dat je hem via een optie in de my.tnet-balk weer kunt laten verschijnen? Applaus voor deze mooie oplossing!
Moet nog gemaakt worden, hij is dus nog niet terug :) .

Verwijderd

Femme schreef op 19 september 2002 @ 10:17:
[...]

Moet nog gemaakt worden, hij is dus nog niet terug :) .
Voor EUR 110 p/u kun je me huren, dan doe ik het vandaag nog ;).

Verwijderd

Een optie waar ik mee kan leven.

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10 08:51

zomertje

Barisax knorretje

The End schreef op 19 september 2002 @ 10:13:
[...]

Over 'want een onzin' gesproken... Noem jij je klanten vakkenvullers bij een supermarkt???? 8)7
Ik kan wel degelijk bij een supermarkt vertellen wat ik wil als klant zijnde, niet als vakkenvuller! Het management van een bedrijf doet namelijk graag wat zijn klanten willen (om zo meer geld te kunnen verdienen, want anders gaan ze naar de concurent.) Dit betekent natuurlijk niet dat alle verzoeken van klanten (niet vakkenvullers! :) ) worden ingewilligd. Maar het is niet meer dan logisch dat klanten ernaar kunnen vragen.

Klanten mogen vragen ja, maar soms komt het hier neer op eisen of schelden. En daar heb ik de meeste moeite mee. Dan kun je nog zo hard klant zijn.... Ik kan natuurlijk niet voor de anderen spreken maar ik denk dat ze willen dat iedereen blij is met deze site(ik tenminste wel). Helaas is het niet zo makkelijk om iedereen tevreden te stellen als de groep bezoekers zo enorm groot en divers is.

Dat 'vakkenvullers' was niet denigrerend bedoeld maar meer als een voorbeeld: In veel bedrijven/organisaties wordt door het management juist niet naar de werknemer met praktijkervaring geluisterd. Gelukkig wordt er wel steeds meer naar de wens van de klant geluisterd, maar dat gebeurt nog lang niet altijd.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Verwijderd

applause voor Femme
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

dank u voor de toekomstige optie in de my t.net
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Ook
  • Laatst online: 22-09 22:26

Ook

Yes I can!

Goeie zet inderdaad. Zo houd je de optie open en ben je meteen van het gezeur af!

TOP!

Wees consequent, maar niet altijd

• Solomon
  • Laatst online: 02-08 17:50
op fok komtie ook terug, nadat er op de fp een poll is gehouden

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• Azrael
  • Laatst online: 08-10 16:34
Hehe, voor mij hoeft ie niet terug te komen, als ik naar fok wil typ ik altijd al fok.nl in mn browser, kost werkelijk weinig tijd en als ik naar tweakers wil ram ik op home :P
maar ik hoorde ook van iemand die het wel handig vond, dus toch leuk als ie terugkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

:D femme :D

heel koel dat ie weer terug komt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

In My.Tnet / Layout settings kun je de Fok! tracker aanzetten.

http://www.tweakers.net/my.tnet/?Action=Layout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HighLander
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2020

HighLander

One day you will see

Femme schreef op 22 september 2002 @ 01:18:

OEh netjes femme
(wilde eigelijk posticon thumbs up doen, maar die zijn hier niet :P )

klasse ;)

Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme schreef op 22 september 2002 @ 01:18:

Afbeeldingslocatie: http://forum.fok.nl/i/s/thumbsup.gif _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace

Defspace

Administrator

:) 8) :9~ >:) :*) _/-\o_ :7

Oftewel Thanks.

Maar gaat dat ook nog officieel medegedeeld worden of moet iedereen die dit draadje gemist heeft er zelf maar achter komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het staat ook in deze nieuwe .plan: plan: September changelog & layout updates .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank u vriendelijk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buzzman schreef op maandag 16 september 2002 @ 13:08:
Die ruimte is nu imho beter besteed :)
^^ waardevol kickje: fok-tracker past 0% in onze missie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-09 17:59

Vickiieee

Kritische lezer.

What. The. Fuck.

Kan hier een slotje op? Meest nutteloze kick ooit :').

Was al dingen aan het teruglezen en vroeg me af of ik iets gemist had, tot ik de datum zag: 2002. Really, Bram?

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:31

rob_erwt

What does this button do?

Mjah... Deze kan wel dicht: oude kick en dan ook nog eens verkeerde forum.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.