Groot aantal bestanden seriegewijs hernoemen.

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 15:53

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Beste mensen,
Ik ben op zoek naar een programma die een zeer groot aantal bestanden op een eenvoudige manier kan hernoemen.

De bestanden hebben allemaal van die vage namen, maar zij horen wel bij elkaar. Ik wil hen nu veranderen seriegewijs. Dus het eerste bestand wordt 0001 genoemd, volgende 0002 etc etc. De extensie hoeft niet te worden veranderd.

Helemaal mooi zou het zijn als dat op de volgende situatie van toepassing kan zijn:

Ik heb een groot aantal directory's met daarin de te hernoemen bestanden. Ik wil hen allemaal hernoemen, maar elke directory moet uniform gaan. Dat betekent dat er in iedere directory het eerste bestand 0001 heet en de volgende 0002 etc. Kan dat in één keer, of zal ik elke dir apart moeten behandelen en uiteraard is de vraag: welk programma is hier geschikt voor?

Thx alvast.

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Rename4u zag ik vanmiddag toevallig staan. Ik weet niet of het wat is, maar je kan het proberen.

Verwijderd

Windows Commander heeft in de laatste nieuwe versies een multiple-rename tool ingebouwd, die werkt best relaxed. De eerste situatie kan je daar makkelijk mee realiseren.

Dat met alle directories in 1x gaat volgens mij niet, dat heb ik nog niet geprobeerd. Ik heb even bij de help gekeken en zo te zien lukt dat niet.

Als het aantal directories inderdaad zo groot is dan moet je nog even verder zoeken, anders is Windows Commander wel geschikt.

Verwijderd

Daar gebruik ik de rename-functie in AcdSee voor. Werkt perfect, ook met andere bestanden dan plaatjes.

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 20:13
Als het afbeeldingen zijn zou je ook IrfanView kunnen gebruiken. Kun je ook veel mee :)

• GeFke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-08-2024
Better File Renamer nestelt zich in uw rechtermuisklik van explorer en heeft meerdere mogelijkheden
BFR

[edit]
Kan ook zelf nummering toevoegen aan de bestandsnaam of bestaande nummers verhogen met een op te geven getal

Verwijderd

Ik gebruik daar het programma "ckrename" voor. Werkt perfect. Met wat extra functies om de naam (gedeeltelijk) over te memen, er getalreeksen voor of achter te zetten,...enz.

Hier kun je er meer over vinden: http://www.musicsucks.com/CKSoft/index.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.musicsucks.com/CKSoft/CKRename/screen107.gif

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
[search=bestanden hernoemen] geeft oa meerdere bestandsnamen wijzigen :+

• Rexomnium

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Hey mensen, bedankt voor de snelle, goede replies. Ik gebruik nu ACDSEE en het gaat redelijk. Het nadeel alleen is dat hij niet helemaal goed nummert.

Alle nummers onder de 10 krijgen 001, 002 etc. Maar het nummer tien bijvoorbeeld krijg 010 dat betekent dus dat de nummer 1 t/m tien niet aan het begin van de serie staan (in bijvoorbeeld explorer) maar kriskras door de bestanden heen...is dit ook op te lossen?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

RexomniuM schreef op 16 september 2002 @ 14:58:
Alle nummers onder de 10 krijgen 001, 002 etc. Maar het nummer tien bijvoorbeeld krijg 010 dat betekent dus dat de nummer 1 t/m tien niet aan het begin van de serie staan (in bijvoorbeeld explorer) maar kriskras door de bestanden heen...is dit ook op te lossen?

Euh, als ik een 001 t/m 020 maak, wordt het toch mooi netjes onder elkaar gezet als ik op alfabet sorteer. Bij jou dus niet?

offtopic:
Voortaan even beter zoeken, het renamen was best te vinden :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Rexomnium

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
F_J_K schreef op 16 september 2002 @ 15:25:

[...]

Euh, als ik een 001 t/m 020 maak, wordt het toch mooi netjes onder elkaar gezet als ik op alfabet sorteer. Bij jou dus niet?

offtopic:
Voortaan even beter zoeken, het renamen was best te vinden :)
Je hebt gelijk en het is niet offtopic. Ik had het kunnen vinden :)

Het is btw ook gelukt in ACDSEE. Gewoon ff 2x # invoeren ipv 1tje.

Nogmaals bedankt iedereen. ;)

Pagina: 1