Toon posts:

YEAH Nieuwe Layout online

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 302 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joop schreef op 16 september 2002 @ 20:36:
Wat maakt dat nou uit dan? Je bent dat venster dan net aan het sluiten. Het geeft toch niets dat die dingen dan nog uitvouwen vlak voor je venster weg is???
Ehm, ik houd niet zo van al die bewegende dingen enzo op mijn scherm ik wil zelf onder controle houden wat er precies beweegt en ik heb er geen trek in om dat steeds weer te zien. Wat is daar nou het nut van dat ik dat zo vaak zie als ik het TOCH niet wil kopen? Zorg desnoods dat je het uit kunt zetten.. en anders doe ikdat zelf wel door dat plaatje in mijn filter te zetten.. niet mijn probleem..

Bovendien is een ander argument dat het CPU kost. En op de ene bak kan dat wel vertraging opleveren terwijl het op de andere bak totaal niet merkbaar is. Bij mij is het dus wel merkbaar. Ik surf ook op zo'n manier dat ik veel open heb, dus niet 1 MSIE windowwaar ik rustig op T.net lees 1xper dag nee ik laat het gerust ff open staan en klik het weer weg en reageer weer etc.etc. dus ik kom het vaak tegen.
Bovendien kun je er nog omheen muizen en als je je muis snel beweegt gebeurt er ook niets. :) :P
Heb ik geprobeerd maar het staat wel erg dicht bij de close. Tot nu toe niet echt succesvol dankzij gewenning van het oude, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02 14:14

creative8500

freedom.

Als ik the boss was, zou ik veranderen:
• Het de kleur van de kopjes (het staat nu nog zo oud, en lomp - it wasn't me ;))
• Bij de reviews en de nieuwsartikelen zou ik die icon/avatar/whatever op gelijke hoogte zetten met de tekst, niet met de titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blijhoofd_bennie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Femme schreef op 16 september 2002 @ 21:08:

[...]

Verklaar je nader...

[...]

Om even een paar voorbeelden te noemen waarom jij niet hebt nagedacht:
- In de vorige layout waren de headlines op een lompe slordige manier onder elkaar geplaatst en werd er niet effectief gebruikt gemaakt van de ruimte op de frontpage. In de nieuwe layout zijn de headlines, meuktracker updates en fp aankondigingen met minder scrollbewegingen bereikbaar
- Een grote lettertype maakt het onmogelijk om de meuktracker naast de headlines te plaatsen
- Een groter lattertype voor de meuktracker tabelletjes is sowieso niet mogelijk. Een ander lattertype van nieuws headlines en meuktracker updates is ook niet prettig leesbaar (zou betekenen dat er door elkaar zo'n vier verschillende lettertype-groottes gebruikt zouden worden)
enz. enz.
Ik heb niet nagedacht :). In de nieuwe zijn de headlines ook onder elkaar, maar mega dicht op elkaar gepropt. In het vorige scherm was de ruimte juist goed benut! Je hoeft namelijk niet alles op elkaar te proppen zoals nu en dus elke pixel te gebruiken. De vorige layout was gewoon wat groter en ruimer opgesteld en daardoor was ie overzichtelijk (in ieder geval de headline meldingen).

En tevens je hoeft niet alles in minder scrollbeweging bereikbaar te maken? Waar haal je dat weg? Het moet voor de gebruiker sneller werken en dit wordt niet alleen bereikt door minder scrollbewegingen in te voeren, bedoel nu moeten mensen langer lezen/zoeken dan normaal. Hierdoor blijft de totaal tijd gelijk aan eerst of wordt misschien zelfs hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet nog wennen aan de layout, maar hij is wel doordacht en compact en da's zeker een compliment waard.

Ben blij dat je je eigen layout aan kan passen. Hopelijk dat jullie meer profielen maken om van te kiezen. En het verzoek bij deze dat je kunt kiezen om die popups onder aan die balk ook uit te zetten en dan links van maken zodat je als je wilt toch nog die 'spam' kunt bekijken. Bitte!

De layout an sich is supercompact. En natuurlijk dat jullie die reclame op een zo nette mogelijke manier willen plaatsen maar ik zou zeggen dat ik het wel mag dat het zo subtiel is ingewerkt in de layout. Maar als het nog meer word dan krijg je zo'n amerikaanse site met gigantisch veel reclame idee en dat zou ik zwaar minder vinden.

En over de inhoud van de nieuws posts. Even heel direct hoor.
Mijn god, wat zitten er soms domme items tussen! Af en toe best wel sensatiegericht zodat er rellen onstaan bij de reacties. Maar als jullie alsjeblieft iets meer op de inhoud letten dat zou ik erg graag zien. Dat vind ik nl. storender dan een andere layout of popupjes met reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik wil reageren op de galleries.
En wel vandaag.

Ik zal vanmiddag eens kijken of het dan in geimplementeerd.

Dank voor uw aandacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Zoals ik dus al gezegd heb in New Tweakers layout, ik vind de meuktracker nu dus echt niks! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Ik vraag me nog steeds af hoe die 2 uitgelichte nieuwsitems eruit geplukt worden.. niet dat het heel erg belangrijk is, maar ik zou het graag willen weten. Als je daar de nieuwste 2 neer zou zetten is het makkelijker te zien wat aan nieuw nieuws gepost is (toch?).

Fire69: de meuktracker is opgedeeld in 3 delen: software, driver en boisupdates. Op zich is het zo duidelijker als je gericht zoekt (je krijgt als je het nieuwste bios voor je GFje (de kaart dus ;)) niet een zooi softwareupdates er omheen, waar je op dat moment niets aan hebt. Zoekt makkelijker), maar als je altijd de nieuwsten wil hebben kan ik me voorstellen dat het onhandiger is.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 15:29

Kristof

is een Belgisch product

Tarin schreef op 17 september 2002 @ 11:35:
Fire69: de meuktracker is opgedeeld in 3 delen: software, driver en boisupdates. Op zich is het zo duidelijker als je gericht zoekt (je krijgt als je het nieuwste bios voor je GFje (de kaart dus ;)) niet een zooi softwareupdates er omheen, waar je op dat moment niets aan hebt. Zoekt makkelijker), maar als je altijd de nieuwsten wil hebben kan ik me voorstellen dat het onhandiger is.
Ik ga volledig akkoord met Fire69 (zie mijn eerdere posting)
Trouwens wat jij zegt klopt ook niet helemaal. Om dagelijks (of om de x tijd) te controleren of je de laatste updates hebt, dien je wel iets meer dan 3 secties te doorpluizen!
De hardwarecategorie bestaat maar liefst uit 20 delen.
Vroeger kon ik met 1 oogopslag controleren of heel mijn systeem uptodate was, nu moet ik er een halfuur voor rondsurfen...

Begrijp me niet verkeerd. Zoals ik reeds opgemerkt heb, vind ik de nieuwe layout best wel netjes. Enkel die meuktracker vind ik spijtig, en hoop ik dat die verbeterd wordt!

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 14:42

Unagi

Always aware...

Hele mooie layout :)

een vraagje, er zijn nog n hele hoop onderdelen die grijs blijven als je de layout op beige zet, bijv de pricewatch en de meuktrackers, bij de kleine objecten valt dit niet zo op maar de bij de pricewatch wel. blijft dit zo?

• Azrael
  • Laatst online: 08-10 16:34
Zeg waarom kan je die 2 nieuwsberichten die boven staan niet uit zetten :?

Ik kom op T.net voor de nieuws headlines, ik lees het bericht alleen als ik het interessant vind.
Nu krijg ik dus 2 van die artikeltjes in mn snufferd geduwd en wat ik nog het ergste vind is dat ik naar beneden moet scrollen om die headlines te zien.

Verder vallen die headlines nu totaal in het niet bij wat er allemaal om heen staat, dat vind ik erg jammer.

Ik wil niet al te zeikerig overkomen, maar deze smilie overheerst toch wel: :'(

(De poll op de frontpage wijst trouwens uit dat de meerderheid het met me eens is.)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:33

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Unagi schreef op 17 september 2002 @ 13:43:
Hele mooie layout :)

een vraagje, er zijn nog n hele hoop onderdelen die grijs blijven als je de layout op beige zet, bijv de pricewatch en de meuktrackers, bij de kleine objecten valt dit niet zo op maar de bij de pricewatch wel. blijft dit zo?

Dat is de bedoeling. Alles beige zou nogal overdadig zijn.
(De poll op de frontpage wijst trouwens uit dat de meerderheid het met me eens is.)
Het viel te verwachten dat een groot deel van de bezoekers een nieuwe layout niet beter zou vinden. Dat ligt niet aan de nieuwe layout, het zou gebeuren bij elke nieuwe layout, hoe mooi en doeltreffend die ook zou zijn.

Persoonlijk ben ik niet ontevreden met de 42,1% die de nieuwe layout ronduit goed vindt. De vorige keer vond maar 28,4% de layout veel beter terwijl de wijzigingen toen klein waren en de nieuwe layout absoluut een verbetering was tov de vorige:

http://www.tweakers.net/etc/?Action=Poll&ID=72

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 22:30
op Zich een mooie lay-out, alleen op punten zoals hier

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/t.net.jpg

vind ik het persoonlijk iets te chaotisch. Eerder had je mooi het overzich over wat waar stond. De headlines duidelijk in beeld. Maar nu de advertentiesw, software- en driver updates ernaast staan blijft er toch iets minder ruimte over om het goed te lezen.
Misschien is het net zo als bij de nieuwe lay-out van FOK! eerst vond ik het klote, Maar eerlijk gezegt leest het nu veel prettiger (dat merkte ik toen ik op GoT en FOK! die topics las over die trackers)

Maar verder mn complimenten!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:54
Bij jou klopt er iets niet aangezien alle headlines ed op 1 regel horen te passen en dat ook doen. Daarom ziet het er bij jou ook wat slordig en chaotisch uit.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Is er wat anders dan??? :?

:)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Hielko schreef op 18 september 2002 @ 08:54:
Bij jou klopt er iets niet aangezien alle headlines ed op 1 regel horen te passen en dat ook doen. Daarom ziet het er bij jou ook wat slordig en chaotisch uit.
Dan moet je dus wel de standaard-fonts gebruiken. Niet iedereen wil/kan dat.

• Thijsch
Hielko schreef op 18 september 2002 @ 08:54:
Ik draai 1024x768. Daar moet het toch goed mee werken? Ik zal even de fonts wat kleiner zetten..

• Thijsch
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/anders.jpg

zo is het minder chaotisch. maar nu is het wachtenop mn bril :+

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Maar zo hoort het wel :)

• RainbowSix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 12:11
Ook ik vind die nieuwe layout er zeer verzorgt uitzien (het oogt professioneler, en dat moet ook wel als t.net in de toekomst gedeeltelijk betaalde diensten gaat invoeren B)).
En ook de functionaliteit is naar mij mening enorm verbeterd.
De oude kleurstelling mis ik eerlijk gezegd wel een beetje :'(, heeft iemand misschien voor mij misschien een 'volledig html pagina" van de oude layout (is misschien een beetje lullig maar dat vind ik gewoon leuk om te bewaren 8)7)

• Thijsch
ik heb wel een screenshot:

http://www.theforumisdown...les/0802/t.net_screen.jpg

(express geen img tags omdat het offtopic is )

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Is het misschien mogelijk om een andere kleur te gebruiken om nieuwe items in de linkerkolom aan te duiden ?

Van deze combinatie krijg ik iig snel koppijn....

Verder zeer zeker een verbetering !
Dank u...

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 14:42

Unagi

Always aware...

Femme schreef op 18 september 2002 @ 03:11:

jammer, zeker bij bijvoorbeeld de zoek functie en de pw vind ik het erg raar staan, mja helaas

• Azrael
  • Laatst online: 08-10 16:34
Femme schreef op 18 september 2002 @ 03:11:

[...]

[...]

Het viel te verwachten dat een groot deel van de bezoekers een nieuwe layout niet beter zou vinden. Dat ligt niet aan de nieuwe layout, het zou gebeuren bij elke nieuwe layout, hoe mooi en doeltreffend die ook zou zijn.

Persoonlijk ben ik niet ontevreden met de 42,1% die de nieuwe layout ronduit goed vindt. De vorige keer vond maar 28,4% de layout veel beter terwijl de wijzigingen toen klein waren en de nieuwe layout absoluut een verbetering was tov de vorige:

http://www.tweakers.net/etc/?Action=Poll&ID=72
Hm, daar heb je misschien wel gelijk in..
Het ziet er verder ook wel leuk uit en zo, maar vind je zelf ook niet dat de headlines in deze layout zo wel erg klein zijn?

Het zou me op zich nog niet zoveel uitmaken als die 2 berichten er niet boven zouden staan, want dan zouden ze in ieder geval mooi bovenaan en in het midden staan.
De oude layout was juist lekker overzichtelijk :)

• Haywire
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-11-2023

Haywire

Ben ik de enige die deze layout stront vind? Vind hem echt niet mooi, doet me ook denken aan de layout van bepaalde computerbedrijven.

Ik vond de oude mooier.
Stront is misschien overdreven, maar ik ben er ook niet zo lyrisch over als velen. Wat de meesten kennelijk "professioneel" vinden, vind ik saai. De oude kleurstelling vond ik zeer zeker ook professioneel, maar een stuk levendiger. Zoals ook al in de poll gezegd is het uiterlijk van Tweakers zijn speelse karakter kwijt. Als dat de bedoeling was: GELUKT. Maar ik vind het jammer.

Wat ik trouwens niet snap is die roep om meer schermoppervlak met als argument dat meer mensen grotere monitoren hebben. Ik heb juist een grotere monitor gekocht om meer vensters tegelijk open te kunnen hebben zonder ze gelijk full screen te moeten draaien. Een pixel of 800 is wat mij betreft ideaal voor een website. Je bedient er de mensen mee die nog op 800x600 draaien (ik lees ook wel eens Tweakers bij mijn ouders, die me uitlachen als ik zeg dat ze een grotere monitor nodig hebben en dan zeggen "Betaal jij dat?") en diegenen die geinvesteerd hebben in meer schermruimte zijn er mijns inziens ook prima mee bedient. De mensen die nog op 640x480 draaien hebben inderdaad pech, maar die moeten dan eindelijk maar eens met hun tijd meegaan.

• De_Flexe_Toki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-07 21:18

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Azrael schreef op 18 september 2002 @ 02:47:
Zeg waarom kan je die 2 nieuwsberichten die boven staan niet uit zetten :?

Ik kom op T.net voor de nieuws headlines, ik lees het bericht alleen als ik het interessant vind.
Nu krijg ik dus 2 van die artikeltjes in mn snufferd geduwd en wat ik nog het ergste vind is dat ik naar beneden moet scrollen om die headlines te zien.
Ik tel nu al 5 mensen in deze thread die zich dit afvragen, kan iemand van de crew oid dit wellicht toelichten? Die 2 items uit kunnen zetten zou heel prettig zijn.
Ik had vandaag last van de uitklapvenstertjes: de achtergrond verscheen niet, dus had ik alleen zwarte lettertjes door de FP heen. Komt dit vaker voor?

specs

Verwijderd

Ik krijg koppijn van die nieuwe layout. Kom niet vaak zo veel tabelletjes met zulke kleine lettertjes op zo'n klein oppervlak tegen ...

Bah!

En dat van die 2 loze berichten bovenin begrijp ik ook niet echt idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Laatst online: 08-10 20:02

Equator

Crew Council

#whisky #barista

In tegenstelling tot sommigen vind ik de nieuwe layout wel een flinke verbetering.
_/-\o_ voor de html developers ;)

Ik heb echter 1 vreemd verschijnsel.
Op mijn werk, zit ik achter een contentscanner van de KPN en verschillende proxyservers op rij. Wanneer ik de FP open, dan zie ik niets in de topframe zeg maar. Het T.Net logo is er niet, de menustructuur is niet te zien en er blijft een leeg vlak met een donkergrijze achtergrondkleur.

Wanneer ik echter op de link: PriceWatch of vraag & Aanbod, dan zie ik het topframe wel.

hier is een lijstje met wanneer wel, en wanner niet:
Nieuws: Nee
Reviews & Features: Nee
Pricewatch: yep
Vraag & Aanbod: Yep
/etc: nope
Reacties: Nope.

Wanneer ik het topframe dus niet zie, staat er echter linksbovenaan een ietswat "The Net" achtige streepje wat 'clickable' is.
Wanneer ik daar op klik krijg ik: Dit dus

Is dit een bug, of ligt het aan de contentscanners :?
Is er een andere code gebruikt voor de delen waar het niet werkt t.o.v. de delen waar het niet werkt :?

Meer info of screenies: mail me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

CyberJ schreef op 17 oktober 2002 @ 11:04:
In tegenstelling tot sommigen vind ik de nieuwe layout wel een flinke verbetering.
Wanneer ik het topframe dus niet zie, staat er echter linksbovenaan een ietswat "The Net" achtige streepje wat 'clickable' is.
Wanneer ik daar op klik krijg ik: Dit dus

Is dit een bug, of ligt het aan de contentscanners :?
Is er een andere code gebruikt voor de delen waar het niet werkt t.o.v. de delen waar het niet werkt :?

Meer info of screenies: mail me

Die robot.dsp is geen bug, dat is voor searchengines (Google etc, om snel het laatste nieuws te kunnen indexeren). Dat je het topframe niet ziet lijkt me toch echt aan die contentscanners liggen, want als het echt overal fout was waar jij zegt dat het fout gaat dan zouden er hier veel meer mensen klagen. Heb je het thuis ook al geprobeerd, of met een andere browser?

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou graag femmes kont willen kussen... ben ik dan hier goed ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Laatst online: 08-10 20:02

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Wouter Tinus schreef op 17 oktober 2002 @ 11:28:

[...]

Die robot.dsp is geen bug, dat is voor searchengines (Google etc, om snel het laatste nieuws te kunnen indexeren). Dat je het topframe niet ziet lijkt me toch echt aan die contentscanners liggen, want als het echt overal fout was waar jij zegt dat het fout gaat dan zouden er hier veel meer mensen klagen. Heb je het thuis ook al geprobeerd, of met een andere browser?
Ja, thuis werkte het wel, maar dat verklaart niet waarom het bij Pricewatch wel werkt..
nouja.. 8)7 Ik ben gek..
Ik vraag me alleen af of er soms andere code inzit of dat hij op de werkende plekken misschien onder een andere naam wordt aangeroepen.
Pagina: 1 2 Laatste