[hifi 5.1] rear speakers als front gebruiken

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
ik heb m'n speakers precies zo opgesteld staan dat 1 front speaker voor m'n neus staat tijdens het spelen van spellen of het draaien van een mp3 onder het computeren?
is er een oplossing voor om m'n speakers om te keren naar m'n achterspeakers? zijn er receivers te koop die dit kunnen of zijn er ook kastjes voor?

ik wil toch naar een nieuwe receiver gaan kijken dus tips voor een receiver die dit kan is ook welkom.

Verwijderd

ehh, wat wil je nou precies?

• Dnc1n
muziek achter de pc beluisteren met rear speakers :+

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 13:49

Sick Nick

Drop the top!

Heeft je receiver niet iets als 5.1 stereo emulatie ofzo? Dan komt het geluid gewoon uit alle speakers zetten als je een mp3tje speelt :)

Ik neem aan dat je ook het geluid uit je rear speakers wilt krijgen omdat je soms je bureaustoel draait om aan een ander bureau te werken ofzo (waarbij dan automatisch de rear speakers voor je snuffert staan en dus de fronts zijn geworden) ?

Verwijderd

ehhmm, je rear speakers gewoon op rear kanaal aansluiten (hangt van je geluidskaart af) en dan je rear speakers voor neer zetten, links is links, en rechts is rechts nog steeds :P

• Dnc1n
5.1 simulatie heb ik ook maar dan zit ik nog steeds met die front voor m'n snufferd die ik uit wil hebben.
geluidskaart kan ik niks mee want ik heb gewoon stereo.
dus ik wil gewoon via receiver of schakelkastje naar muziek achter pc kunnen luisteren via de achterspeakers die hoog achter me opgesteld staan.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 13:49

Sick Nick

Drop the top!

Ik kan hier het front volume apart instellen, ook helemaal uit doen. Misschien jij ook?
Als dat niet kan, misschien het ouderwetse systeem van het draadje eruit halen (of een schakelaar in 1 van de 2 draadjes maken om m zo uit te kunnen zetten)

Verwijderd

de balance van front naar rear zetten!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 14:56
Wellicht dat er 5 channel stereo op zit. Daarnaast heb ik op dat ding van mij gewoon een knop om a of b uit/aan te zetten. 5 channel stereo, a en b uit, en je hebt stereo over de rears. Het zou dus wel mogelijk kunnen zijn, maar de receiver moet het dus wel ondersteunen.

Is het compleet uitgesloten dat je het bureau verplaatst? Ikzelf had ook ooit een dergelijke situatie maar heb m'n bureau precies tegenover de fronts gezet zodat je na een tijdje niet doof bent aan één oor :P

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Dnc1n
compleet uitgesloten dat ik m'n bureau verplaatst. moet ik namelijk een film gaan kijken op m'n burau :+, en moet m'n tv op de grond, k'heb een l vorm bureau, best groot.

maar ik ga eens kijken naar het ballans

• Dnc1n
kan met de ballans niks :(
iemand een oplossing?

Verwijderd

een schakel kastje, dat je kan switchen tussen front en rear geluid

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Vertel eerst even rustig:
Wat voor versterker, geluidskaart enzo je hebt, zeker welke ingangen je hebt op je versterker
Heb je 2 bronnen of 1? Gebruik je een digitale input? Heb je een analoge input. Heb je iets vrij wat je nog kunt aansluiten?

Een oplossing is alles gewoon aan te sluiten en digitaal aan te sturen als je DVD's kijkt en analoog als je achter je pc zit, en dan lekker pluggen (analoog) totdat je het geluid uit je goede box komt. (met dank aan Caramba)

• Dnc1n
ik heb een sb128 geluidskaart met een jack plug stereo output aangesloten op de md/tape ingang van de receiver.
m'n receiver is een kennwood 5020D dolby surround prologic versterker.
er zit een 6ch input op die ik gebruik om m'n dvd speler (met dolbydigital decoder ingebouwd) aan te sluiten.
Pagina: 1