Lief Modje: een evaluatie.

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022
Het is al ruim weer zes maanden geleden dat het lieve modje geïntroduceerd werd als ultratmp oplossing getuige deze draad van 25-02 2002 en deze van 06-03-2002. Aangezien de LM langzamerhand een minder tijdelijk karakter aan het krijgen is dan aanvankelijk de bedoeling was, lijkt het mij nuttig om hem te evalueren.

Punten ter evaluatie zijn IMO (en ik hoor graag aanvulling):
  • Is er wat in postieve/negatieve zin veranderd qua moderaties op de frontpage nadat de LM geïntroduceerd is wat direct/indirect toe te wijzen valt aan de LM?
  • Als de LM als proeftuin beschouwd mag worden voor een PM is het dan nuttig, met verwijzing naar punt één, dat de PM er überhaupt komt?
  • Zijn er veranderingen gekomen in het individuele modgedrag van de heren LM's?
  • Moet de groep met LM's ververst worden?
  • Zijn er extern, met verwijzing naar punt één waar gedoeld wordt op de ervaringen van mensen die al meer betrokken waren bij het modden, veranderingen waargenomen die herleid kunnen worden op de introductie van de LM (zowel in positieve als in negatieve zin).
Note van topicstarter: om wat meer tot openheid te komen en een wat duidelijker beeld te geven of een reactie langs de TMF groep is gegaan, vind ik het persoonlijk niet correct als draadjes en/of individuele reacties langs #tmf behandeld worden. Als een reactie gemod wordt door meerdere TMF'ers moet dat IMO omdat deze in /16 behandeld is in het subforum waar betrokken user weerwoord moet kunnen geven. Dit breng ik hier ter sprake omdat ik dat vind passen in de openheid die een functie van LM met zich meebrengt en dus iets is wat in een evaluatie meegenomen kan worden.

* KeX vult het topic aan met de lijst van heren LM's

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Userid - T.net        - GoT
======================================
112    - botoo        - botoo
2339   - Jaymz        - Jaymz
10449  - Hawks        - Hawks
13129  - dune         - Spice
15928  - klerkx       - KexDaFlex
17562  - Mecallie     - Mecallie
18601  - mr_a         - mr_a
19600  - Bas Raayman  - Renegade 
21066  - korenwolf    - Thor-korenwolf
23859  - spook        - Spook
24421  - Sundead      - Sundead
26636  - wauske       - wauske
30208  - RM -rf       - RM -rf
31364  - Robin Vreuls - Robin Vreuls
31649  - LoWLaNDeR    - LoWLaNDeR
35599  - Netman768    - Netman867

[ Voor 0% gewijzigd door KeX op 14-09-2002 11:56 . Reden: tabel uitlijn |:( ]

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
KexDaFlex schreef op 14 september 2002 @ 11:16:
Het is al ruim weer zes maanden geleden dat het lieve modje geïntroduceerd werd als ultratmp oplossing getuige deze draad van 25-02 2002 en deze van 06-03-2002. Aangezien de LM langzamerhand een minder tijdelijk karakter aan het krijgen is dan aanvankelijk de bedoeling was, lijkt het mij nuttig om hem te evalueren.
Het permanente karakter is naar mijn mening nog niet compleet aanwezig, doordat er is aangegeven dat er PM vorderingen zouden zijn nadat de nieuwe lay-out online zou gaan, waarbij de vraag blijft aan wat voor een termijn we bij zoiets moeten denken, en hoe lang de implementatieperiode is van de PM.
Voor zover ik weet zou de LM positie namelijk opgeheven worden als de PM eenmaal voorhanden was, wat het wel een tijdelijk karakter geeft, maar misschien (lees waarschijnlijk) iets minder tijdelijk dan ons allen lief was.

Desondanks lijkt een PM evaluatie niet verkeerd :)
• Is er wat in postieve/negatieve zin veranderd qua moderaties op de frontpage nadat de LM geïntroduceerd is wat direct/indirect toe te wijzen valt aan de LM?
Vind ik persoonlijk een lastige vraag. Ik denk dat een directie afleiding moeilijk te maken is, omdat men gezamelijk heeft afgesproken dat men geen gebruik zou maken van de LM mogelijkheden (multi-mod), tenzij daar concreet om gevraagd werd.
Zulke afroepen heb ik eigenlijk niet echt veel gezien moet ik zeggen.
Anderzijds is het puntenprobleem wel opgelost, waardoor het bij mij wel een nieuwe stimulans was om te modden, zoals je iets verderop stelt.
• Als de LM als proeftuin beschouwd mag worden voor een PM is het dan nuttig, met verwijzing naar punt één, dat de PM er überhaupt komt?
De PM lijkt mij persoonlijk een noodzaak, mede omdat deze een deels administratieve functie krijgt. De effectiviteit van de PM lijkt mij echter voor een groot deel afhankelijk van de ruchtbaarheid die zal worden gegeven aan de PM. Als mensen niet weten waar ze naartoe moeten om dingen te (laten) veranderen zal er denk ik weinig aan gebeuren, tenzij de PM's zelf de draadjes gaan afstruinen op zoek naar mogelijke problemen.
Afgezien daarvan geeft de PM een gezicht aan de moderaties. Een gezicht dat nu misschien wel compleet afwezig is, of niet bekend genoeg is (hoeveel 'vreemde' mensen komen er in TMF om aan te geven dat een reactie niet goed staat?).
Wat mijzelf betreft waren de extra modpoints een stimulans om meer te gaan modden, alhoewel dit wel in vlagen gebeurde (soms bezig met andere zaken, tijdsgebrek, etc). Van het multimodden van de reacties heb ik eigenlijk niet veel gebruik gemaakt. In dat opzicht is er eigenlijk niet zoveel veranderd.
Fris bloed zorgt voor innovatie, maar daardoor zou ik niet alleen nieuwe/andere LM's willen zien, maar ook gewoon nieuwe (reguliere) modders/TMF bezoekers.

[..]
Hier laat ik mijn gedachten nog even over broeden, kom ik later nog een keer op terug :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

edit: hier ging iets fout :(

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Spice

Spice

We beginnen met 'typo' vindt ik ahum :?
Is er wat in postieve/negatieve zin veranderd qua moderaties op de frontpage nadat de LM geïntroduceerd is wat direct/indirect toe te wijzen valt aan de LM?
Moeilijk te zeggen imho, om een objectief beeld te krijgen zou je een steekproef moeten doen van 20 draadjes van voor en na de introductie van de LM en dan zijn er nog altijd veel moeilijk te verklaren verschillen naast een hoop statische vervuiling. Ik denk dat ieder alleen een persoonlijk en subjectief antwoord op deze vraag kan geven.

Ik weet het niet. Het probleem is bij als volgt en dat komt terug in de verdere vragen van Kex. Ik modereer naar rato van vrije tijd, verder modereer ik draden waar ik inhoudelijk goed op de hoogte ben.
Ik zie dus wel eens draden langs komen en dan denk ik bij mijzelf: ^%^$%Y%$^$YERT#4ew oetL#L. Ik zou dan zo'n draad opTMF kunnen posten maar door: keuzes te maken mbt:beschikbare tijd en de zojuist aangegeven motivatie alsmede het niet voor de voeten lopen van mijn mede TMF'ers/LM'ers en overkill laat ik dit 8erwege. Wat ik als het meest frustrerend ervaar is wanneer ik tijd heb, het lek/probleem vaak niet meer te dichten/te corrigeren is. Dan kom je na 2 dagen met je +/-0.02 aan op een dikke 3.72 om dan 10 keer zo'n reactie te corrigeren dan moet ik heel erg veel zijn hebben en het wel een erg verkeerde reactie zijn.
Positief (jawel :) ) Wanneer ik er op zit en tijd heb dan mod ik sowieso 1 draad tot in de puntjes en die kunnen wat mij betreft dan ook in een gallery van mooi draadjes :)
Nog 1 minpuntje: omdat ik me beperk tot draden waar ik beweer verstand van te hebben beperk ik me zelf soms door zelf niet te kunnen reageren (vooral frustrerend bij 'domme' of off-topic opmerkingen) op zo'n draad en als ik het wel doe dan zie ik 8eraf soms tot mijn droefheid een draad in de soep draaien.

Ik zal dit topic nog wel opfleuren met wat voorbeelden.
Goed nieuws aan het einde (net als het journaal) LM is sowieso beter dan helemaal nix m.b.t. modden op de FP.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• KeX
Spice schreef op 14 september 2002 @ 11:53:
We beginnen met 'typo' vindt ik ahum :?

....
Dies lelijk, je mag het geen typo noemen, maar eerder een type automatisme dat bij het nalezen eruit gefilterd moet worden. :o

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:58
Het is inderdaad een tijd geleden dat de LM is ingevoerd en ik vind het ook een verplichting van mijzelf om hierop te reageren natuurlijk :)

• Ik ben van mening dat er zeker iets is veranderd in de positieve zin op de frontpage omdat de groep LM-ers meer mod dan men voorheen deed (althans de foute reacties kunnen beter worden aangepakt). Hoewel ik toch vrees dat de LM-ers steeds minder gaan modden (ikzelf iig wel door omstandigheden).

• Ik denk dat de LM proeftuin voordelen heeft maar dat het niet opweegt tegen de voordelen die de PM kan bieden, hier zit echter ook weer het risico aan vast dat de LM-ers gaan verdwijnen en er een aantal PM's komen wat in totaal minder zal zijn als het voormalige aantal LM-ers. Misschien is het dan ook logisch om vanuit een ander opzicht te kijken dat de LM misschien wel een permanente aanwezigheid kan zijn naast de PM (ok dun ijs maar het moet gezegt worden).

• Ik denk dat dit alleen maar persoonlijk bekeken kan worden maar ik weet zeker dat er bij mij een verandering is geweest. Ik gooi echte flames en troll's bij voorkeur direct 1 of 2 naar beneden wanneer ze flink te hoog staan maar dat was ook de bedoelen, hier is echter wel een keer een discussie geweest of 1 van zo'n reacties wel een flame/troll was maar dat komt door mijn eigen mening en ik had hierbij ook moeten posten :)

• Ik denk dat de groep LM-ers niet ververst moet worden maar ik denk wel dat het handig is dat de niet/minder moddende LM-ers dit even aangeven (zoals bv. beaves) als ze verwachten te weinig tijd over te houden om te modden bijvoorbeeld.
Note van topicstarter: om wat meer tot openheid te komen en een wat duidelijker beeld te geven of een reactie langs de TMF groep is gegaan, vindt ik het persoonlijk niet correct als draadjes en/of individuele reacties langs #tmf behandeld worden. Als een reactie gemod wordt door meerdere TMF'ers moet dat IMO omdat deze in /16 behandeld is in het subforum waar betrokken user weerwoord moet kunnen geven. Dit breng ik hier ter sprake omdat ik dat vind passen in de openheid die een functie van LM met zich meebrengt en dus iets is wat in een evaluatie meegenomen kan worden.
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn maar er bestaat wel het risico dat iedere spreekwoordelijke scheet hier behandeld gaat worden en dat kan een nadeel hebben, tijd is belangrijk bij een moderatie wacht je te lang dan is die reactie niet meer te modden (beetje extreem maar het moet gezegt worden).

* Felicia is hier heel open minded dus is iemand het niet met me eens stuur de }) maar op me af ;)

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
KexDaFlex schreef op 14 september 2002 @ 11:16:
Ik vind dat er niks veranderd is. De reacties staan meestal nog meer schever dan voordat de LM er was. Het ziet er nu naar uit dat iedere LM een draadje voor zich apart neemt en die dan gaat modden, zonder dat er een enkele LM'ers per draadje gaan modden. Er mag dan wel meer gemod worden, maar dit gebeurt dan op de verkeerde manier.
Zoals gezegd werd: LM is maar een tijdelijke (dit woord kun je beter weglaten) oplossing totdat de PowerMod er is. En nu zijn we al een flinke tijd verder en nog steeds is er geen PowerMod. Ik heb zo mijn twijfels of een PowerMod nog wel gaat lukken op deze manier: we moeten wel een stuk of 8 PowerMods (inclusief de PowerModPlus) nodig hebben zodat de reacties op hun terechte score staan en ervoor te zorgen dat wel altijd een PowerModPlus beschikbaar is, want je weet maar nooit op T.net :P
Bij mij wel :) Ik mod nu als nooit tevoren: met een overvloed aan modpunten (like: >4000) kan ik nu in princiepe elke draad modden, zonder gebruik te maken van de mogelijkheid om reacties meerdere keren te modden. Natuurlijk modereer ik een reactie een paar keer als deze b.v. met een on-liner op +4 staat. Dan kunnen de andere MoLiCe-squad members (de zogenoemde "lurkers" :* _/-\o_ ) de reactie dan ook nog modden.
Van mij mag ie nog meer aangevuld worden. Ik zie hier genoeg mensen met een frisse insteek om te modden en het is duidelijk te zien dat zij meer willen modden :)
• Zijn er extern veranderingen waargenomen die herleid kunnen worden op de introductie van de LM (zowel in positieve als in negatieve zin).

Mij lijkt het dat * Femme de LM in het leven heeft geroepen zodat zodat er met alle rust aan de FP gewerkt kan worden. De FP wordt nu getest door de crew (GoT en T.net) op beestjes en het vordert goed :) Als deze dan af is, dan gaat moet * Robin beginnen aan de PowerMod :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
Renegade schreef op 14 september 2002 @ 11:49:
[...]

Vind ik persoonlijk een lastige vraag. Ik denk dat een directie afleiding moeilijk te maken is, omdat men gezamelijk heeft afgesproken dat men geen gebruik zou maken van de LM mogelijkheden (multi-mod), tenzij daar concreet om gevraagd werd.
Zulke afroepen heb ik eigenlijk niet echt veel gezien moet ik zeggen.
Anderzijds is het puntenprobleem wel opgelost, waardoor het bij mij wel een nieuwe stimulans was om te modden, zoals je iets verderop stelt.
Alhoewel ik persoonlijk toch nog wel een paar keer op eigen initiatief gemultimod heb, dat wil zeggen tijsdkwesties in extremere gevallen en de eerste zetten in een wat langere weg, zie ik niet vaak de expliciete vraag naar een LM met multimod. Ik denk echter wel dat het indirect wel eens gevraagd wordt door users die zelf een reactie niet omlaag kunnen krijgen of die aan de late kant zijn. Zie bijvoorbeeld deze draad van * KeX .
De PM lijkt mij persoonlijk een noodzaak, mede omdat deze een deels administratieve functie krijgt. De effectiviteit van de PM lijkt mij echter voor een groot deel afhankelijk van de ruchtbaarheid die zal worden gegeven aan de PM. Als mensen niet weten waar ze naartoe moeten om dingen te (laten) veranderen zal er denk ik weinig aan gebeuren, tenzij de PM's zelf de draadjes gaan afstruinen op zoek naar mogelijke problemen.
Afgezien daarvan geeft de PM een gezicht aan de moderaties. Een gezicht dat nu misschien wel compleet afwezig is, of niet bekend genoeg is (hoeveel 'vreemde' mensen komen er in TMF om aan te geven dat een reactie niet goed staat?).
Absolutely agreed. Dat is ook de reden denk ik waarom het met de LM niet storm loopt met verzoekjes. Ik heb begrepen dat er voor de LM ook een .plan gaat komen. Over die .plan zalk verdomd goed nagedacht moeten worden.
Spice schreef op 14 september 2002 @ 11:53:

Moeilijk te zeggen imho, om een objectief beeld te krijgen zou je een steekproef moeten doen van 20 draadjes van voor en na de introductie van de LM en dan zijn er nog altijd veel moeilijk te verklaren verschillen naast een hoop statische vervuiling. Ik denk dat ieder alleen een persoonlijk en subjectief antwoord op deze vraag kan geven.
Ik heb in eerste instantie op dezelfde manier gedacht als jij, mooi zuiver wetenschappelijk een zuivere ruime steekproef met alle randvoorwaarden gelijk, maar volgens mij werkt het in dit geval niet. Tenminste afhankelijk van de vraag die je stelt. Als je vraagt, doen de LM's goed werk dan moet je het zo benaderen. Maar voor de boze buitenwereld (lees users ;) ) die zien alleen de resultante van alle ruis, storing en LM's ( ;) ). Die beoordelen als je ze er naar vraagt op die resultante en die resultante moet dus positief zijn om draagvalk te creëeren. En dan kom ik bij:
Robin Vreuls schreef op 14 september 2002 @ 12:00:
[nohtml]
[...]

Ik vind dat er niks veranderd is. De reacties staan meestal nog meer schever dan voordat de LM er was. Het ziet er nu naar uit dat iedere LM een draadje voor zich apart neemt en die dan gaat modden, zonder dat er een enkele LM'ers per draadje gaan modden. Er mag dan wel meer gemod worden, maar dit gebeurt dan op de verkeerde manier.
[...]
Waar ik het met de conclusie helaaas alleen maar eens kan zijn. Dat dat ligt aan de verklaring die * KeX denk ik niet. Persoonlijk denk ik dat het een rersultaat is van meer reacties en minder moddende mensen. Van die twee getallen zou ik weleens een voortschrijdend gemiddelde van de T.net boiZ willen zien. (Als dat mogelijk is en toegestaan wordt tenminste). Dus als je nu tegen een user zegt: "goed hè die LM, sinds die er het laatste half jaar is gaat het beter met het modden" dan is hij het waarschijnlijk niet met je eens.
Spice schreef op 14 september 2002 @ 11:53:Wat ik als het meest frustrerend ervaar is wanneer ik tijd heb, het lek/probleem vaak niet meer te dichten/te corrigeren is. Dan kom je na 2 dagen met je +/-0.02 aan op een dikke 3.72 om dan 10 keer zo'n reactie te corrigeren dan moet ik heel erg veel zijn hebben en het wel een erg verkeerde reactie zijn.
Positief (jawel :) ) Wanneer ik er op zit en tijd heb dan mod ik sowieso 1 draad tot in de puntjes en die kunnen wat mij betreft dan ook in een gallery van mooi draadjes :)
Dat is inderdaad hopeloos, tijdsweging is ook nu nog (met multimod) een behoorlijke frustratie. Die zal overigens niet op te lossen zijn. Als je zoals je al zei een heel draadje "mooi" wil maken (iets wat ik ook graag doe), dan kun je dat denk ik als PM ok niet doen met sloten PM punten. Dat is zoals het nu staat niet de afspraak, want de PM is er voor de extreme gevallen en voor de andere reacties heb je onder de PM een soort van LM skillz.
Felicia schreef op 14 september 2002 @ 11:58:
Hoewel ik toch vrees dat de LM-ers steeds minder gaan modden (ikzelf iig wel door omstandigheden).
Vaak is het zo dat dat een golfbeweging is en doordat een groep de juiste afmeting heeft wordt dit opgevangen. De ene keer de één wat meer en de andere keer de ander. Maar het totaal moet niet teveel in gaan zakken. Dan moet IMO de groep ververst worden. Wat overigens niet betekend een nieuwe groep, maar aanvulling door spelers te wisselen.
Ik denk dat de LM proeftuin voordelen heeft maar dat het niet opweegt tegen de voordelen die de PM kan bieden, hier zit echter ook weer het risico aan vast dat de LM-ers gaan verdwijnen en er een aantal PM's komen wat in totaal minder zal zijn als het voormalige aantal LM-ers. Misschien is het dan ook logisch om vanuit een ander opzicht te kijken dat de LM misschien wel een permanente aanwezigheid kan zijn naast de PM (ok dun ijs maar het moet gezegt worden).
Ik denk dat we de PM dan op de verkeerde manier zien. Het ergste is dat we de PM zoals we die voorheen ontworpen hebben nu slechts een pleistertje op een slagaderlijke bloeding zal zijn. De PM kan als LM modden en af en toe in een geval dat dat niet afdoende is een PM-punt uitdelen. Als de groep PM's kleiner wordt dan de LM's (en dat wordt ie) dan denk ik dat het in die situatie minder wordt. Dan is het idee om LM's ernaast te houden niet gek, maar het nadeel is dan wel dat er veel statussen otstaan en dat is weer niet de bedoeling. Tsja het blijft een afweging waard IMO.
Ik denk dat de groep LM-ers niet ververst moet worden maar ik denk wel dat het handig is dat de niet/minder moddende LM-ers dit even aangeven (zoals bv. beaves) als ze verwachten te weinig tijd over te houden om te modden bijvoorbeeld.
Zoals ik boven schreef: verversen is wat mij betreft niet de hele groep uitwisselen, maar eens even kijken of er LM's zijn die misschien na een half jaar toe zijn aan een een verse naam.
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn maar er bestaat wel het risico dat iedere spreekwoordelijke scheet hier behandeld gaat worden en dat kan een nadeel hebben, tijd is belangrijk bij een moderatie wacht je te lang dan is die reactie niet meer te modden (beetje extreem maar het moet gezegt worden).
Dat is ook waar, maar ik denk dat het voor de openheid beter is. Ik zie een situatie waarin een mogelijke PM via #tmf opereert niet ziteen. (om maar even het andere uiterste te noemen).
Robin Vreuls schreef op 14 september 2002 @ 12:00:
[...]
Zoals gezegd werd: LM is maar een tijdelijke (dit woord kun je beter weglaten) oplossing totdat de PowerMod er is. En nu zijn we al een flinke tijd verder en nog steeds is er geen PowerMod. Ik heb zo mijn twijfels of een PowerMod nog wel gaat lukken op deze manier: we moeten wel een stuk of 8 PowerMods (inclusief de PowerModPlus) nodig hebben zodat de reacties op hun terechte score staan en ervoor te zorgen dat wel altijd een PowerModPlus beschikbaar is, want je weet maar nooit op T.net :P
De grootte van de groep is moeilijk te bepalen. Zeker als je ergens de zelfde dekking wil houden als nu met de LM. Zie * Felicia zijn reactie. Ik denk dat daar nog wel een flink ei over gelegd moet worden.
Van mij mag ie nog meer aangevuld worden. Ik zie hier genoeg mensen met een frisse insteek om te modden en het is duidelijk te zien dat zij meer willen modden :)
Ik denk dat daar binnekort maar weer eens over gesproke moet worden! :)
Mij lijkt het dat * Femme de LM in het leven heeft geroepen zodat zodat er met alle rust aan de FP gewerkt kan worden. De FP wordt nu getest door de crew (GoT en T.net) op beestjes en het vordert goed :) Als deze dan af is, dan gaat moet * KeX beginnen aan de PowerMod :P
Tuurlijk is dat ook belangrijk en wat dat betreft even een goede bliksemafleider, maar het gevaar dat daar inschuilt spreek ik niet meer uit want dan val ik in herhaling.

/* KeX

Waar zit je eik /me ? Vakantie gehad, bijgelopen op de uni?

*zingt*
Geef ons een teken van leven, laat ons horen hoe het met je gaat
/*zingt*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:46

botoo

💀 too old to die young

* botoo was wat drukjes afgelopen dagen, en gaat dit draadje eerst eens rustig door alvorens inhoudelijk te reageren.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ons idee is nog steeds dat we eenn extra "crew-afdeling" willen van mensen die zich bezig houden met de reacties op het nieuws. De LM is een leuk opstapje daarvoor, maar lang niet ideaal en compleet. Hij komt in ieder geval tekort op het gebied van officiëelheid, zo zijn er geen private overlegmogelijkheden en is er geen zichtbare status. Het grootste gebrek is echter dat op het gebeid van beschikbare tools. Op de huidige manier kan Lief Modje zijn behoorlijk snel RSI opleveren, als je soms wel 25 keer moet beoordelen voor een reactie op de plek staat waar ie thuis hoort. Andere dingen zijn bijvoorbeeld dat je niet kunt zien wie de rotzooi die je aan het opruimen bent heeft veroorzaakt, en geen notes kunt zetten om lastpakken beter te kunnen ontdekken.

IMO is dat gewoon geen manier van werken en is de LM dus nog steeds een noodmiddel. Hoogstens een goedmakertje voor het wachten op de PM, maar wel iets van een niveau waar je zo snel mogelijk overheen wil groeien. Het is dus zeker nodig om de tools voor de PM te ontwikkelen, en dat kan en zal zeer binnenkort van start gaan zoals Robin Vreuls al heeft gezegd.

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

evaluaties . . .
* botoo zit vol met verschillende gedachten, en het is dan ook onvermijdelijk dat er wat tegenstrijdigheid in zit.

Dat het 'tijdelijke' niet zo tijdelijk zou worden wisten we allemaal tevoren wel, geen noodzaak om daar over uit te wijden.

Veel structurele wijzigingen heb ik sinds de komst van de PM niet waar kunnen nemen op de FP, volgens mij is dit (deels) terug te voeren op het steeds meer en dominanter aanwezige domme gel*l op de FP, en de vermoedde vriendjespolitiek van groepjes(?) users die elkaar onterecht omhoog modden.
Hier vervult de LM een nuttige rol, door de nodeloos overgewaardeerde posts te nivelleren onstaat er minder behoefte bij andere users om ook onzin te gaan posten (hoop ik, zie ik helaas geen bewijs van).

LM testtuin voor de PM is imo wel degelijk invol geweest, er moet natuurlijk wel vanuit de LM'ers feedback gegeven gaan worden.
Helaas is de initiele PM allang niet meer voldoende in staat om het huidige moderatiesysteem te reguleren zonder steun van meerdere PM'ers en de LM zal daar ook nog een rol blijven spelen.
Dit betekent dus ook dat er meer LM'ers moeten komen, of de mod-mogelijkheden van de gemiddelde user moet ingeperkt worden (dit laatste heeft mijn sterke voorkeur).

Multi-modden is bij mij helaas een zeer veel voorkomend verschijnsel (wederom door het structureel te hoog gemodde domme gel*l), wel beperk ik mij met het multi-modden tot het 'bijschaven' van loze reacties, en doe dit bij inhoudelijke reacties niet zonder /16 overleg.

Persoonlijk zie ik weinig problemen in overleg op #16 zolang dit (daar gaat'ie weer) dom gereutel reacties aangaat, de reeds genoemde inhoudelijke reacties moeten imo beslist via /16 lopen zodat er door de 'slachtoffers' in openheid gereageerd kan worden.

resumerend:
- Ik ben het met RV eens dat er een behoorlijk aantal PM's moet komen (denk aan de helft van de huidige LM'ers).
- De PM moet meer actief in gaan grijpen.
- Het aantal LM'ers moet bij gelijkblijvend moderatiesysteem uitgebreid worden.

toevoeging:
- De opmerking van Spice m.b.t. het niet kunnen reageren in draadjes waar je verstand van hebt omdat je anders niet meer kan modden, ervaar ikzelf ook als een zwaar nadeel, en zou dat graag aangepast zien.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-10 09:33

Beaves

Usque ad Finem

Even een snelle reactie: Ik vind dat LM'ers die weinig tot niets doen op de frontpage eigenlijk geen LM'tje moeten zijn, zoals bijvoorbeeld Hawks, van wie ik weet dat hij erg weinig aan het mod gebeuren doet (niet als kritiek bedoeld).

Dan kan iemand anders die nu wel veel mod maar die nog geen LM'tje is de status beter krijgen, daar heeft Tweakers.net veel meer aan IMHO.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zal ik ook maar eens gaan reageren.

De LM gaf bij de introductie een grote boost bij het modden, welke volgens mij langzamerhand steeds minder werd.
Zelf zie ik niet een groot verschil in de lengte van de modque en het aantal scheve reacties (ik denk echter wel dat zonder de LM een negatief verschil geweest zou zijn) Wat in mijn ogen meer een probleem is van minder modden door "gewone" modjes en veel meer geblaat als reacties.
Dit laaste geeft mij wederom het idee dat alleen het invoeren van een groepje PM'ers niet een volledige oplossing is, en het zelfde effect zal hebben als de invoering van de LM. Een relatief korte verbetering in de scores en het aantal moderaties wat langzaam weer minder zal worden, dit zal nog enige tijd de symptonen verbergen van wat er echt fout gaat.

Zolang er niet in het geheel naar het mod systeem gekeken zal worden zal het alleen een lap middel zijn net zo als de huidige LM.

Wat ik dan ook denk te kunnen concluderen is dat de LM een goede mannier is om de tijd tot de PM en de nodige aanpassingen op het mod systeem te overbruggen maar de LM opzich is en blijft een lap middel.

Het grotere aantal mod puntjes heeft bij mij er iig voor gezorgt dat ik veel meer mod, wat niet veranderd is, is dat ik steeds minder zin heb om bv ms draadjes te openen laat staan daar actief te gaan modereren door het zeer trieste niveau in dat soort draadjes.

Het multie modden gebruik ik toch wel regelmatig vooral bij wat oudere reacties, hierbij hou ik me wel aan de regel om niet meer als 1 punt verschil te maken in de score.
Wat ik sterk als nadeel zie is als je een relatief nieuw draadje een 2e keer opent dat je een vrij grote invloed op de scores kunt hebben door dat het lastig is om te onthouden welke reacties je al gemod hebt en zo onbedoeld een reactie vaker dan 1x mod.
Ook zal er iets moeten gebeuren om het multie modden makkelijker te maken en zicht baar moeten worden welke reacties je al gemod hebt.

Wat mij ook belangrijk lijkt is dat de groep LMers niet kleiner moet moet worden en dat LMers die eigenlijk geen gebruik van hun mogelijkheden meer maken dit moeten aangeven en vervangen moeten worden.
Ik denk echter dat het totaal aantal moderaties hier niet echt een leidraad voor is omdat ook enkel het modden van misstanden (ipv gehele draaden) ook een goed gebruik van de LM functie is.

Het geen wat mij weer het idee geeft dat een meerdere soorten PM's nuttig zou zijn bv 1 gericht op veel modden en een ander die grotere invloed kan hebben op losse reacties.

Ook valt mij de discussies over reacties die niet goed staan tegen (hier maak ik mij zelf ook schuldig aan) ik denk dat bij reacties waar die door meerder moderaties goed gezet worden het van belang is om deze uitgebreid met motivatie behandeld moeten worden op /16 zeer zeker als er afgeweken wordt aan de regel om maar 1 punt verschil te maken.

Het melden van draden of reacties op #tmf zie ik als een goede zaak, dit is een extra comunicatie middel waar mee je makkelijk en snel andere modjes (ook niet lm'ers) kunt attenderen op misstanden.

korte samanvatting de LM doet goed werk maar is geen oplossing. De PM heeft mogenlijk heden maar niet als lostaande oplossing. De mogenlijkheden moeten makkelijker gebruikt kunnen worden, en de groep moet niet te klein zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door spook op 16-09-2002 09:40 . Reden: klein foute goed gezet ]

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
Als ik * spook zijn verhaal zo lees en dat laat aansluiten bij mijn gevoel, dan denk ik dat het tijd wordt, mooi in samenwerking van de fp-boost door de nieuwe lay-out, voor een populariteits campagne voor het modden (en het goed modden). Dat lijk mij een redelijke aanbeveling op de conclusie dat de LM als groep het gat niet kan dichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 19:35
Beaves schreef op 16 September 2002 @ 01:28:
Even een snelle reactie: Ik vind dat LM'ers die weinig tot niets doen op de frontpage eigenlijk geen LM'tje moeten zijn, zoals bijvoorbeeld Hawks, van wie ik weet dat hij erg weinig aan het mod gebeuren doet (niet als kritiek bedoeld).

Dan kan iemand anders die nu wel veel mod maar die nog geen LM'tje is de status beter krijgen, daar heeft Tweakers.net veel meer aan IMHO.
Helemaal mee eens, ik weet dat jij ooit je LM'-heid hebt ingeleverd omdat je "teveel" aan het socialiseren was waarmee je dus duidelijk het goede voorbeeld hebt gegeven maar het zal dus wel van de LM's zelf moeten komen of ze het wel in willen leveren.

Je kan nl. moeilijk van iedereen het gebruikte aantal modpunten bij gaan houden en hier een strict minimum aan stellen om zo een te weinig actieve mod van de status te ontdoen.

Bijkomend probleem is dan ook je dan wel een goede vervanger moet vinden. Laat ik mezelf als voorbeeld nemen: Ik zou natuurlijk niet misselijk zijn voor deze status maar zou hem in eerte instantie aan iemand anders geven (mochten er ooit weer "verkiezingen" komen). Ik modereer nl. bij vlagen (al wordt dit langzaaman steeds meer) en ben IMO niet betrouwbaar genoeg om TMF de absolute zekerheid van (zeer) regelmatig modden te voorzien. Daarbij post ik regelmatig op de FP en kan daardoor vaak niet modden ;). Zulke instelling heerst er onder de minder vaste bezoekers van TMF zoals ik wel meer.

Ook moet je goed bedenken: Hoeveel LM's zijn er nodig?
Er zijn er nu 16 en zou bv. zoals jouw voorbeeld al luidt Botoo "opstappen" rest nogsteeds de vraag: "Is 15 dan wel genoeg?".

[ Voor 0% gewijzigd door Randal Peelen op 16-09-2002 12:57 . Reden: Bootoo=Botoo ;). ]

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

. . . conclusie dat de LM als groep het gat niet kan dichten
mee eens :/

Betreffende de continuiteit van de active LM:
Geef de Lm een periode van een half jaar, en verleng dat na kort overleg steeds met een half jaar indien de LM aangeeft er weer een nieuwe periode tegenaan te willen gaan.
Op die manier filter je de 'slapende' LM er zo uit.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Niet online
Ik zou het ook leuk vinden als er vanuit het management eens een reactie zou komen, hoe zij de LM zien en of de LM aan hun verwachtingen voldoet.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
spook schreef op 16 september 2002 @ 11:22:
Ik zou het ook leuk vinden als er vanuit het management eens een reactie zou komen, hoe zij de LM zien en of de LM aan hun verwachtingen voldoet.
Ik denk dat * WT in dit geval de persoon is die ons grotendeels feedback geeft zoals hij ook al gedaan heeft. Hij en * KeX zijn toch de meest directe link naar /16. Ik weet niet in hoeverre het management nog voeling heeft met de mod status quo op de frontpage. Hmm misschien is dat juist wel heel interessant inderdaad om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:43

Jaymz

Keep on moving !

Jaymz heeft zich de laatste tijd niet echt vreselijk actief met modereren op de frontpage beziggehouden. Ik heb wel een verhoging van mijn modactiviteiten doorgaan, alleen liggen die nu gewoon op een laag pitje @ the FP.

De LM-mogenlijkkheden gebruikte ik vooral voor reacties die way to hoog / laag stonden (veelal te hoog :)) en gebruikte ik meer punten dan dat ik als 'normale user' had. Maar gezien mijn huidige tijdsbesteding is het inderdaad af te vragen wat ik nog met de LM status doe op een incindentele thread na.... svdmeer heeft dacht ik ooit eens aangegeven wel zin enzo te hebben :)

Sowieso denk ik dat er eens een keertje hardop nagedacht moet worden over het modsysteem aangezien het iedereen wel duidelijk is dat alleen de PM toevoegen ook niet de oplossing is (iets wat overigens al vanaf het begin van 'nadenken over' is geroepen)

Hoe we dat organiseren, waar dat gaat gebeuren, door wie en dergelijke is iets waar ik het antwoord niet op weet. Moet het een T.net crew only iets zijn, wil je de actieve moddereters erbij betrekken of wil je het echt een publieke discussie laten zijn (met gevaar van offtopic en veel te lang duren)

Persoonlijk lijkt een semi-publieke discussie mij de beste. Niet teveel mensen die actief discussieren (maar meer dan toen met de PM ;)) en dit via TMF rapporteren zodat er @ TMF publiekelijk over de getrokken conclusies, verzonnen ideeën en dergelijke gesproken kan worden.

Maar it seems te me dat de T.net heren (Wouter en testcase) zich daar eens eerst over mogen / moeten uitspreken.(en misschien dat in diezelfde discussie de PM-ideeën eens ge-evalueerd kunnen worden: We zijn onderhand bijna een jaar verder en hebben ervaring als LM :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

* denkt hardop *
Het "ahum" spoedeisende karakter van de LM/PM structuur zou wmb het beste irl tijdens een meeting doorgenomen kunnen worden, waarna e.e.a. (semi?) openbaar gemaakt kan worden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
botoo schreef op 16 september 2002 @ 14:20:
* denkt hardop *
Het "ahum" spoedeisende karakter van de LM/PM structuur zou wmb het beste irl tijdens een meeting doorgenomen kunnen worden, waarna e.e.a. (semi?) openbaar gemaakt kan worden.
Dat lijkt mij niet verkeerd, maar dan zou het mijn inziens praktisch zijn (zoals ook al enigzins aangegeven door Jaymz) dat Wouter en/of testcase daar ook bij aanwezig zijn, omdat die de haalbaarheid van e.e.a. kunnen inschatten, afgezien van het feit dat ze een nuttige bijdrage zijn om het geheel te kunnen toelichten vanaf de bestuurszijde, en dat we het gewoon gezellig vinden als ze komen :P

Brengt mij alleen op het punt dat indien we Wouter/testcase erbij willen hebben, de HCC misschien niet de ideale meetplaats is, omdat ik denk dat beide heren dan al druk genoeg zijn :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Eventuele voorbereidende werkzaamheden zouden of hier @ TMF of @ PMO gedaan kunnen worden. Maar imho kunnen Wouter en testcase daar beter (eerst) hun licht over laten schijnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spook
  • Niet online
lijkt me handig als Wouter en/of Testcase eerst gaan aangeven wat zij van ons verwachten en welke richting zij op denken en wat ze al bedacht hadden.
Dat kan een hoop dubbel werk voorkomen en dat wij ons hoofd gaan breken over dingen die misschien allang vast staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beaves schreef op 16 september 2002 @ 01:28:

Ik heb in het begin beduidend heel wat meer gemod dan voor ik LM was,
dit is langzaam al wel wat afgenomen, o.a. door wat tijdgebrek.

Toch motiveert het me wel meer om te modden dan voorheen.

In het begin was het wel meer, maar nu nog af en toe van die draadjes om de modque leeg te krijgen, die zijn een uitdaging, en denk ik ook stimulans voor LM's.

verder heb ik niet echt veel nieuwe dingen te vertellen tegenover de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
De evaluatie: deze zal zich beperken tot mijzelf gezien ik het niet nodig acht om vanuit mijn visie een evaluatie over het geheel, de rest van de elemmers, en de toekomst perspectieven en hun aanpassingen daarin te doen.

Mijn moderaties zijn in aantallen geslonken, dit voornamelijk vanwege tijdgebrek, school, sociale activiteiten, etc, etc
Iedereen kent zijn eigen tijdverslindende dingen wel, en ja, deze zijn bij mij in een dusdanige vorm toegenomen dat het modereren op de FP zich tot een minimum beperkt heeft bij mij.

Als er gemodereerd werd, werd wel de hele draad gedaan, en eventuele noodzakelijk geachtte dubbelmoderaties uitgevoerd naar eigen inzicht.

Dit is een positieve vooruitgang met de komst van de LM geweest voor mijn modereer gedrag.

Overige aanverwant artikel hebben niet een dusdanig drastische wijziging ondergaan dat het vernoemenswaardig is.

Slot conclusie: de LM is aan mij niet meer weggelegd (ivm met tijdsgebrek/wil?)

Bij deze draag ik de LM rechten cq mogelijkheden dan ook voor voor iemand die er meer mee kan doen, en dit natuurlijk met de meest zorgvuldige vorm in kan vullen zoals ik het graag wil zien ;)

• Robin
  • Niet online
Deel 1

* KeX had het in #TMF over een lijst, die * Femme ooit eens had gepost, waarin een top20 van de meest actieve modders stonden. Nu heb ik dus aan * ACM gevraagd of hij een soort top25 kon maken van de meeste modders op de FP, hij stuurde mij door naar * AntonT die mij wel dat wilde maken :* ;) En hieronder ziet U het resultaat :)

Hieronder dus de top 25 van de meest actieve users van de afgelopen zes maanden. Dit vanwege de invoering van de LM die enkele TMF'ers toegekend hebben gekregen.

PlaatsNaamTotaal
1Netman76818453
2dune13989
3botoo11006
4GiLeX10533
5Robin Vreuls 9909
6Schnautzi6419
7RM-rf6349
8spook6267
9Bas Raayman 5196
10klerkx5189
11robbb4778
12hedskes4504
13E_MC24469
14vso4237
15Beaves3904
16MaxPayne3877
17siebrand3779
18wauske3529
19ramH3475
20Pr0xy3214
21bobsnl2940
22plok2937
23deadinspace 2670
24Schönhose2541
25Flipz2436

• Robin
  • Niet online
Deel 2

In deze tabel staan het totaal aantal moderaties van de afgelopen 12 maanden die door de 25 actiefste modders zijn gemaakt. Dit is inclusief de LM moderaties van de TMF'ers die deze status toegekend hebben gekregen :)

PlaatsNaamTotaal
1GiLeX22365
2Netman768 20191
3dune 18250
4Robin Vreuls 17674
5botoo16555
6klerkx 14630
7plok14386
8RM-rf11616
9spook 10054
10Beaves7957
11Bas Raayman 7866
12robbb7850
13MaxPayne6607
14Schnautzi6419
15wauske 5638
16bobsnl5476
17Schönhose4948
18JAVA-Doctor 4551
19Flipz4510
20hedskes4504
21E_MC24469
22vso 4429
23aad123 4113
24korenwolf4107
25silentsnow3909

Om te achterhalen wat de moderaties zijn geweest van de zes maanden voor de introductie van de LM, trek je van een user het aantal moderaties uit tabel 2 af van het aantal moderaties van de user uit tabel 1 :P

Ik mag aannemen dat er niet wordt gegeklaagd gaat worden over het aantal moderaties van een user. Dit doet nu niet ter sprake. Wat wel tersprake komt is het totaal aantal moderaties van de LM'ers en niet van de modders individueel. Neem ook in acht dat er niet elke maand/dag/kwartaal een top-zoveel tabel wordt gemaakt, want dit moet uiteraard iets unieks blijven. Zelfs wij van de crew worden hiervan niet op de hoogte gesteld :)

Veel plezier met evalueren :*

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Jaymz is snel uitge-evalueerd :)

Ik mod te weinig @ FP om de LM status die ik heb zin te laten hebben. Ik vermoed dat het verstandig is binnenkort een aparte thread hier aan te wijden (mensen like me die concluderen dat LM zijn voor hun weinig zin meer heeft en het opvullen van de ontstane gaten) :)

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

* GiLeX was eigenlijk blij verbaast toen die een eerste blik op de lijsten wierp (nog in crew fora).
Had verwacht dat ik door de aanstelling als t.net crewlid mijn moderaties door tijd gebrek zag minderen, blijkt niet zo te zijn :)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Renegade
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk aangenaam verrast was door mijn positie in de lijst. Ik had namelijk niet echt het idee dat ik veel modde (alhoewel ik wel moet zeggen dat ik treurig werd toen ik keek naar de aantallen moderaties van de personen die boven me stonden :o).

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• spook
  • Niet online
Hoezo werdt je daar treurig van?
buiten dan, dat het lijstje boven mij wel heel erg kort is.
Ik had namelijk ook het idee dat ik niet zo veel modde (zeker als ik netman867 hoorde praaten over het aantal moderaties van hem)
Opvallend trouwens dat er 3 niet LM'ers in de top 10 staan en dat het laaste half jaar maar wijnig veranderingen plaats hebben gevonden bij de eerste 10 modders.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-10 09:33

Beaves

Usque ad Finem

Weer ff snel een reactie:

Het verbaasd mij ook dat ik in deze lijst sta, en ook dat er een paar mensen die de status van LM'tje hebben helemaal niet in deze lijst voorkomen en mijn inziens dus de status ook niet "verdienen".

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 19:35
Dat is nou juist wat er in deze draad besproken wordt ;).

http://twitter.com/randalpeelen

• Spice

Spice

Spice (=Dune) is ff ben ff still.
Dan mod ik toch meer dan ik d8, loopt hard op wanneer je de kille cijfers ziet.

lol: ik zie dat broertje spice "JAVA-doctor" ook aardig actief is geweest, ik zou hem kunnen polsen??

[ Voor 0% gewijzigd door Spice op 19-09-2002 22:17 . Reden: lol ]

Verwijderd

Ik ben niet geheel in staat om goed na te denken (mijn neusholte loopt continu vol met een of ander goedje, om de 5 min naar de plee, hoofdpijn afijn: beetje grieperig :P ) maar toch ff snel:

Ik ben ongeveer tegelijkertijd met de invoering van de LM van baan veranderd waardoor ik meteen een stuk minder tijd had. Vandaar dat ik mijn verworven rechten aan iemand anders aanbied, maar daar heeft Jaymz een andere draad voor.
<<<>>>

De LM doet kan niet echt veel zo moet ik zeggen, vooral als er systematisch door een groepje word gemod is het lastig de reactie weer goed te krijgen. Ik zie nog steeds veel reacties verkeerd staan helaas.

De tijds-limiet is voor de LM's best hinderlijk af en toe...
Misschien is het een idee om, ooit in de verre toekomst, bij de invoering van de PM gewoon wat meer rechten te geven. Zoals: reactie's langer kunnen modden (al gezegd). En een reactie "resetten" ofwel: alle moderaties er af, iemand die hem al gemod heeft kan niet nog een keer, alle ander mensen wel.

En toch even een linkje naar /TMF laten zien bij het reggen op T.net ofzo. Er komen wel meer mensen in /TMF dan een tijdje terug, maar in vergelijking met de hoeveelheid die reageert/modereert op de FP is het maar bar weinig vind ik...

• botoo

botoo

💀 too old to die young

* botoo
offtopic:
. . . heeft blijkbaar niet altijd goed opgelet :+
Mec, dat reactie resetten wat je aankaart vind ik een top-oplossing, daarmee zet je de boutmodders, indien nodig, buiten spel, geef je nieuwe moddders verse kansen, en kan je als LM ook weer wat invloed uitoefenen.
Hele krachtige zinvolle tool :)
Zet ik graag op het PM (LM+ ;) ) lijstje

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• RM-rf
  • Laatst online: 13:17

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Is er wat in postieve/negatieve zin veranderd qua moderaties op de frontpage nadat de LM geïntroduceerd is wat direct/indirect toe te wijzen valt aan de LM?
lastig, zeker aangezien de vergelijking onevenwichtig is, zo stijgt het bezoek van Tnet en qua periode is een vergelijking met maart/mei en september lastig.
de afgelopen maand ben ik van mening dat het niveau wel enigszins zorgwekkend is, en gedaald.
Maar ik denk dat zonder LM, en andere actieve TMF-leden dit mogelijker nog sterker was opgetreden
Als de LM als proeftuin beschouwd mag worden voor een PM is het dan nuttig, met verwijzing naar punt één, dat de PM er überhaupt komt?
inzichtelijkheid, wát doet hij, wanneer en goede discussie hierover, inspraak van mensen.
verder visuele aanwezigheid van de PM voor de bezoekers, deze moeten weten dat hij actief is, waar de LM's juist onzichtbaar blijven.
Goede functieomschrijving, en institutionalisering van de positie, de PM is een officieel figuur met een duidelijk en erkend gezag, geen user++ zoals de LM
Zijn er veranderingen gekomen in het individuele modgedrag van de heren LM's?
ik ben voorzichtiger geworden, juist door de extra mogelijkheden, en ben gedwongen nog minder op eigen persoonlijke mening te modden, maar steeds meer naar abstracte criteria te kijken.
Qua aantal moderaties, ik probeer een redelijk vast aantal modpunten weg te modden, heb een vast week-doel (dat ik vaak niet haal); voorheen modde ik op basis van de punten die ik had, en had een bijna panische angst punten te verliezen/laten verlopen,
dat was een motivatie voor me, lastig dat die er minder is (heb afgelopen week nauwelijks gemod)
Moet de groep met LM's ververst worden?
ja, roulatie zou erg goed zijn

Verder denk ik niet dat de LM op 'aantallen' moderaties beoordeeld dient te worden;
dat is onjuist, van wat ik me kan herinneren was de LM in eerste instantie bedoeld wegens de 'extra' mogelijkheden om de incidenteel onjuist staande moderaties aan te pakken en als mega-schaaf te fungeren bij zeer verkeerde draadjes.
Het was ook een 'kadootje' aan de mensen van TMF in een tijd dat zij zich door het MT 'verlaten' voelden, en in die zin een erknning van het belang van een user-medium als TMF, en een erkenning van het belang van de user-bepaalde moderaties in het nieuwspost systeem, een poging dit ook zo lang als mogelijk te behouden (alhoewel ik vermoed dat ook de PM geen eindoplossing is, en ook hierna gekeken zal moeten worden naar een mogeljke verdere transformatie van het moderatie-systeem, misschien afstappen van het volledig vrij zijn van het modereren, of verschillende waarde-niveau's voor user-moddereters in te bouwen)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 23:07:
Ik ben niet geheel in staat om goed na te denken (mijn neusholte loopt continu vol met een of ander goedje, om de 5 min naar de plee, hoofdpijn afijn: beetje grieperig :P ) maar toch ff snel:

Ik ben ongeveer tegelijkertijd met de invoering van de LM van baan veranderd waardoor ik meteen een stuk minder tijd had. Vandaar dat ik mijn verworven rechten aan iemand anders aanbied, maar daar heeft Jaymz een andere draad voor.
<<<>>>

De LM doet kan niet echt veel zo moet ik zeggen, vooral als er systematisch door een groepje word gemod is het lastig de reactie weer goed te krijgen. Ik zie nog steeds veel reacties verkeerd staan helaas.

De tijds-limiet is voor de LM's best hinderlijk af en toe...
Misschien is het een idee om, ooit in de verre toekomst, bij de invoering van de PM gewoon wat meer rechten te geven. Zoals: reactie's langer kunnen modden (al gezegd). En een reactie "resetten" ofwel: alle moderaties er af, iemand die hem al gemod heeft kan niet nog een keer, alle ander mensen wel.

En toch even een linkje naar /TMF laten zien bij het reggen op T.net ofzo. Er komen wel meer mensen in /TMF dan een tijdje terug, maar in vergelijking met de hoeveelheid die reageert/modereert op de FP is het maar bar weinig vind ik...
Mischien mogen we van Femme er wel een keer een FP iets van maken? Ik weet uit eigen ervaring met DPC dat het altijd door zeer veel mensen gelezen, en onthouden, wordt. Mischien is het een idee om de PM ook het volgende recht te geven: als een draad echt heel erg scheef is, en ook minimaal 18 uur oud, dan mag hij de moderaties locken en zelf invulling eraan geven. Of is dit te ondemocratisch?

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m.m schreef op 22 september 2002 @ 20:34:
[...]

Mischien mogen we van Femme er wel een keer een FP iets van maken? Ik weet uit eigen ervaring met DPC dat het altijd door zeer veel mensen gelezen, en onthouden, wordt. Mischien is het een idee om de PM ook het volgende recht te geven: als een draad echt heel erg scheef is, en ook minimaal 18 uur oud, dan mag hij de moderaties locken en zelf invulling eraan geven. Of is dit te ondemocratisch?

Voordat mijn grote periode van afwezigheid plaats had zou ik eigenlijk al iets aan de algemene FAQ en in het bijzonder de moderatieFAQ doen. Dit ben ik nog steeds van plan.

Als je het PM-voorstel aan femme doorleest zie je dat er een optieis om reacties te locken.
Pagina: 1