Renegade schreef op 14 september 2002 @ 11:49:
[...]
Vind ik persoonlijk een lastige vraag. Ik denk dat een directie afleiding moeilijk te maken is, omdat men gezamelijk heeft afgesproken dat men geen gebruik zou maken van de LM mogelijkheden (multi-mod), tenzij daar concreet om gevraagd werd.
Zulke afroepen heb ik eigenlijk niet echt veel gezien moet ik zeggen.
Anderzijds is het puntenprobleem wel opgelost, waardoor het bij mij wel een nieuwe stimulans was om te modden, zoals je iets verderop stelt.
Alhoewel ik persoonlijk toch nog wel een paar keer op eigen initiatief gemultimod heb, dat wil zeggen tijsdkwesties in extremere gevallen en de eerste zetten in een wat langere weg, zie ik niet vaak de expliciete vraag naar een LM met multimod. Ik denk echter wel dat het indirect wel eens gevraagd wordt door users die zelf een reactie niet omlaag kunnen krijgen of die aan de late kant zijn. Zie bijvoorbeeld
deze draad van
* KeX .
De PM lijkt mij persoonlijk een noodzaak, mede omdat deze een deels administratieve functie krijgt. De effectiviteit van de PM lijkt mij echter voor een groot deel afhankelijk van de ruchtbaarheid die zal worden gegeven aan de PM. Als mensen niet weten waar ze naartoe moeten om dingen te (laten) veranderen zal er denk ik weinig aan gebeuren, tenzij de PM's zelf de draadjes gaan afstruinen op zoek naar mogelijke problemen.
Afgezien daarvan geeft de PM een gezicht aan de moderaties. Een gezicht dat nu misschien wel compleet afwezig is, of niet bekend genoeg is (hoeveel 'vreemde' mensen komen er in TMF om aan te geven dat een reactie niet goed staat?).
Absolutely agreed. Dat is ook de reden denk ik waarom het met de LM niet storm loopt met verzoekjes. Ik heb begrepen dat er voor de LM ook een .plan gaat komen. Over die .plan zalk verdomd goed nagedacht moeten worden.
Spice schreef op 14 september 2002 @ 11:53:
Moeilijk te zeggen imho, om een objectief beeld te krijgen zou je een steekproef moeten doen van 20 draadjes van voor en na de introductie van de LM en dan zijn er nog altijd veel moeilijk te verklaren verschillen naast een hoop statische vervuiling. Ik denk dat ieder alleen een persoonlijk en subjectief antwoord op deze vraag kan geven.
Ik heb in eerste instantie op dezelfde manier gedacht als jij, mooi zuiver wetenschappelijk een zuivere ruime steekproef met alle randvoorwaarden gelijk, maar volgens mij werkt het in dit geval niet. Tenminste afhankelijk van de vraag die je stelt. Als je vraagt, doen de LM's goed werk dan moet je het zo benaderen. Maar voor de boze buitenwereld (lees users

) die zien alleen de resultante van alle ruis, storing en LM's (

). Die beoordelen als je ze er naar vraagt op die resultante en die resultante moet dus positief zijn om draagvalk te creëeren. En dan kom ik bij:
Robin Vreuls schreef op 14 september 2002 @ 12:00:
[nohtml]
[...]
Ik vind dat er niks veranderd is. De reacties staan meestal nog meer schever dan voordat de LM er was. Het ziet er nu naar uit dat iedere LM een draadje voor zich apart neemt en die dan gaat modden, zonder dat er een enkele LM'ers per draadje gaan modden. Er mag dan wel meer gemod worden, maar dit gebeurt dan op de verkeerde manier.
[...]
Waar ik het met de conclusie helaaas alleen maar eens kan zijn. Dat dat ligt aan de verklaring die
* KeX denk ik niet. Persoonlijk denk ik dat het een rersultaat is van meer reacties en minder moddende mensen. Van die twee getallen zou ik weleens een voortschrijdend gemiddelde van de T.net boiZ willen zien. (Als dat mogelijk is en toegestaan wordt tenminste). Dus als je nu tegen een user zegt: "goed hè die LM, sinds die er het laatste half jaar is gaat het beter met het modden" dan is hij het waarschijnlijk niet met je eens.
Spice schreef op 14 september 2002 @ 11:53:Wat ik als het meest frustrerend ervaar is wanneer ik tijd heb, het lek/probleem vaak niet meer te dichten/te corrigeren is. Dan kom je na 2 dagen met je +/-0.02 aan op een dikke 3.72 om dan 10 keer zo'n reactie te corrigeren dan moet ik heel erg veel zijn hebben en het wel een erg verkeerde reactie zijn.
Positief (jawel

) Wanneer ik er op zit en tijd heb dan mod ik sowieso 1 draad tot in de puntjes en die kunnen wat mij betreft dan ook in een gallery van mooi draadjes

Dat is inderdaad hopeloos, tijdsweging is ook nu nog (met multimod) een behoorlijke frustratie. Die zal overigens niet op te lossen zijn. Als je zoals je al zei een heel draadje "mooi" wil maken (iets wat ik ook graag doe), dan kun je dat denk ik als PM ok niet doen met sloten PM punten. Dat is zoals het nu staat niet de afspraak, want de PM is er voor de extreme gevallen en voor de andere reacties heb je onder de PM een soort van LM skillz.
Vaak is het zo dat dat een golfbeweging is en doordat een groep de juiste afmeting heeft wordt dit opgevangen. De ene keer de één wat meer en de andere keer de ander. Maar het totaal moet niet teveel in gaan zakken. Dan moet IMO de groep ververst worden. Wat overigens niet betekend een nieuwe groep, maar aanvulling door spelers te wisselen.
Ik denk dat de LM proeftuin voordelen heeft maar dat het niet opweegt tegen de voordelen die de PM kan bieden, hier zit echter ook weer het risico aan vast dat de LM-ers gaan verdwijnen en er een aantal PM's komen wat in totaal minder zal zijn als het voormalige aantal LM-ers. Misschien is het dan ook logisch om vanuit een ander opzicht te kijken dat de LM misschien wel een permanente aanwezigheid kan zijn naast de PM (ok dun ijs maar het moet gezegt worden).
Ik denk dat we de PM dan op de verkeerde manier zien. Het ergste is dat we de PM zoals we die voorheen ontworpen hebben nu slechts een pleistertje op een slagaderlijke bloeding zal zijn. De PM kan als LM modden en af en toe in een geval dat dat niet afdoende is een PM-punt uitdelen. Als de groep PM's kleiner wordt dan de LM's (en dat wordt ie) dan denk ik dat het in die situatie minder wordt. Dan is het idee om LM's ernaast te houden niet gek, maar het nadeel is dan wel dat er veel statussen otstaan en dat is weer niet de bedoeling. Tsja het blijft een afweging waard IMO.
Ik denk dat de groep LM-ers niet ververst moet worden maar ik denk wel dat het handig is dat de niet/minder moddende LM-ers dit even aangeven (zoals bv. beaves) als ze verwachten te weinig tijd over te houden om te modden bijvoorbeeld.
Zoals ik boven schreef: verversen is wat mij betreft niet de hele groep uitwisselen, maar eens even kijken of er LM's zijn die misschien na een half jaar toe zijn aan een een verse naam.
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn maar er bestaat wel het risico dat iedere spreekwoordelijke scheet hier behandeld gaat worden en dat kan een nadeel hebben, tijd is belangrijk bij een moderatie wacht je te lang dan is die reactie niet meer te modden (beetje extreem maar het moet gezegt worden).
Dat is ook waar, maar ik denk dat het voor de openheid beter is. Ik zie een situatie waarin een mogelijke PM via #tmf opereert niet ziteen. (om maar even het andere uiterste te noemen).
Robin Vreuls schreef op 14 september 2002 @ 12:00:
[...]
Zoals gezegd werd: LM is maar een tijdelijke (dit woord kun je beter weglaten) oplossing totdat de PowerMod er is. En nu zijn we al een flinke tijd verder en nog steeds is er geen PowerMod. Ik heb zo mijn twijfels of een PowerMod nog wel gaat lukken op deze manier: we moeten wel een stuk of 8 PowerMods (inclusief de PowerModPlus) nodig hebben zodat de reacties op hun terechte score staan en ervoor te zorgen dat wel altijd een PowerModPlus beschikbaar is, want je weet maar nooit op T.net

De grootte van de groep is moeilijk te bepalen. Zeker als je ergens de zelfde dekking wil houden als nu met de LM. Zie
* Felicia zijn reactie. Ik denk dat daar nog wel een flink ei over gelegd moet worden.
Van mij mag ie nog meer aangevuld worden. Ik zie hier genoeg mensen met een frisse insteek om te modden en het is duidelijk te zien dat zij meer willen modden

Ik denk dat daar binnekort maar weer eens over gesproke moet worden!

Mij lijkt het dat
* Femme de LM in het leven heeft geroepen zodat zodat er met alle rust aan de FP gewerkt kan worden. De FP wordt nu getest door de crew (GoT en T.net) op beestjes en het vordert goed

Als deze dan af is, dan
gaat moet
* KeX beginnen aan de PowerMod

Tuurlijk is dat ook belangrijk en wat dat betreft even een goede bliksemafleider, maar het gevaar dat daar inschuilt spreek ik niet meer uit want dan val ik in herhaling.
/
* KeX
Waar zit je eik
/me ? Vakantie gehad, bijgelopen op de uni?
*zingt*
Geef ons een teken van leven, laat ons horen hoe het met je gaat
/*zingt*