Toon posts:

Processor verschil warmte productie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu de Clawhammer met 0.09 micron is uitgesteld, wil ik mijn XP1800+ processor upgraden naar een XP2200+ of XP2400+

Ik heb nog enige twijfels, omdat ik me ongerust maak over de warmte productie. De processor wordt nu zo'n 69 graden stressed. Prima, onder de 70-75 graden.

Krijg ik problemen als ik de processor verander. Is de XP2400+ veel warmer?

Suggesties, beste upgrade?

Alvast bedankt.

:)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PMG FAQ - "Hoe warm mag mijn CPU worden" :)

Als je instabilietit speurt, dan moet je maar gewoon een dikkere koeler nemen, verstandig gebruik maken van koelpasta en voor een goeie airflow zorgen. Details staan overigens ook in DOC FAQ.

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Gewoon een veel betere cooler kopen en kijken of je moederbord het nog ondersteunt die snelheid.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet hoe warm een processor mag worden. Daarom wil ik het niet veel warmer hebben dan hij nu is. Maar is de warmte productie veel meer met de nieuwere processoren, of trek ik het nog met mijn Vulcan II coolertje. (meer ventilators wil ik niet, lawaai is nu wel voldoende)

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die weet hoeveel warmer de proc is??

... of zit iedereen UT2003 te spelen ;)

Verwijderd

Koop die 2400+ en gooi er een terminaltake koeler bovenop dan moet dat te doen zijn ;)

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:30

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Het is ook handig om een CPU spacer te gebruiken die je op de CPU legt waardoor je meer contactoppervlak krijgt.

Anders kan je nog altijd waterkoelen :)

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Verwijderd

Topicstarter
Verkeert geschreven boven, maar ik heb al de Thermaltake Vulcano II koeler. Volgens de testen een redelijk stil en goed koelertje. Ik vind persoonlijk een tering herrie.

Waterkoelen is inderdaad misschien nog een optie...zal er eens over denken. Suggesties?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
code:
1
2
3
                      A      B     C      D
Thoroughbred 2200+  1.65v  67.9w  61.6w  85 C
Palomino 1800+      1.75v  66.0w  59.2w  90 C

A= Vcore
B= Max thermal power
C= Typical thermal power
D= Max Die temp

Verschil qua thermische aspecten lijkt me verwaarloosbaar klein. Als je zonder problemen met deze HSF een Palomino 1800+ koel kunt houden moet een Thoroughbred 2200+ ook te doen zijn :)

Echter, evenals het kleine verschil in thermische eigenschappen is het verschil in performance ook niet echt groot natuurlijk ('slechts' 17% aan MHz'en meer)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

hoge tempjes joh
mijn xp 1900+ word maar 38c

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-08 22:27
Abbadon, bedankt voor dit duidelijke antwoord! :) Mag ik vragen waar je de info vandaan hebt?

Archlord, wat is je systeem?

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:58

EaS

Nog even een aanvulling op Abbadon's tabel:

code:
1
2
3
4
                         A       B      C      D
Thoroughbred "B" 2600+  1.65v  68.3w  62.0w    -
Thoroughbred "A" 2200+  1.65v  67.9w  61.6w  85 C
Palomino         1800+  1.75v  66.0w  59.2w  90 C

A= Vcore
B= Max thermal power
C= Typical thermal power
D= Max Die temp

Zoals je ziet is de nieuwe "B" revisie van de Thoroughbred, zo goed als niet verschillend van de revisie "A" Thoroughbred qua Watts etc, ondanks dat ie toch 333 MHz hoger geklokt is !
In de vele reviews over de Thoroughbred 2400+ en 2600+ lees je dan ook dat ie lekker koel blijft vergeleken met z'n voorgangers.

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-08 22:27
Bedankt EaS!

Zal eens goed kijken naar deze proc.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Honey, ik heb die info uit de AMD whitepapers, zie ook dit topic (daar heb ik het hele zwikkie neergedonderd): [rml][ CPU] Handig overzicht Athlon XP processoren + 'rekenmachin'[/rml]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1