Composite --> RGB converter

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Dag mede tweakers,

Ik ben op zoek naar een composite naar RGB converter. Ik heb geen flauw idee of het wel kan of dat het bestaat. Ik heb gezocht maar kon niks erover vinden. Het signaal uit de TV-OUT van de PC moet dus omgezet worden naar RGB.
Hebben jullie ideeën?

Eat right. Stay fit. Die anyway.

Verwijderd

Lijkt mij niet mogelijk zonder electronica. Je moet de kleureninfo, die in de composite is vermengd, weer uit elkaar pielen, kan dus nooit met Rtjes ofCtjes.

• Fox-Web
Dus dat kan best eens duur gaan worden dan lijkt me?

• DolleDries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-07 09:12
Neu..is niet duur ;), de makkelijkste versie kan je bouwen met behulp van een video-recorder welke is voorzien van scart & van een composiet ingang (zo'n gele tulp..) kans is wellicht aanwezig dat je die reeds hebt..
nou zie hier je composiet naar RGB converter _/-\o_

Zet je video aan & op extern in & je geconverteerde output wordt de scart uit ge..euh..schoten :)

Verwijderd

Gaat je nooit lukken. Bij het composiet maken van een RGB signaal (dus andersom dan je nu wil) word het een en ander weggegooid aan informatie. Dit terug krijgen is gewoonweg niet mogelijk. Zou wel mooi zijn, kon je via je rf (wat ook weer composiet is), dus via de gewonde kabel, RGB tv kijken.
Laat ik het anders zeggen: als het kon, hadden we nu allemaal zo'n apparaatje in onze tv gehad...

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-01 15:26

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

DolleDries schreef op 13 september 2002 @ 14:51:
Neu..is niet duur ;), de makkelijkste versie kan je bouwen met behulp van een video-recorder welke is voorzien van scart & van een composiet ingang (zo'n gele tulp..) kans is wellicht aanwezig dat je die reeds hebt..
nou zie hier je composiet naar RGB converter _/-\o_

Zet je video aan & op extern in & je geconverteerde output wordt de scart uit ge..euh..schoten :)
Dit is niet waar!!! Je kunt nu een composiet signaal invoeren bij een tv/video die een composiet signaal kan ontvangen...

Het moet mogelijk zijn... Probeer de search eens, volgens mij is er ooit een topic over geweest en de conclusie was dat je zo'n apparaatje bij de locale electro boer kon kopen (meende ik)

Kijk hier maar eens

[ Voor 0% gewijzigd door PrinsEdje80 op 13-09-2002 15:03 . Reden: url toegevoegd ]

Used to be Down Under... Foto gallery

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 17:05

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 14:51:
Gaat je nooit lukken. Bij het composiet maken van een RGB signaal (dus andersom dan je nu wil) word het een en ander weggegooid aan informatie. Dit terug krijgen is gewoonweg niet mogelijk. Zou wel mooi zijn, kon je via je rf (wat ook weer composiet is), dus via de gewonde kabel, RGB tv kijken.
Laat ik het anders zeggen: als het kon, hadden we nu allemaal zo'n apparaatje in onze tv gehad...
In een tv wordt het beeld gemaakt met rood groen en blauw zitten dus 3 kanonen in je beeld buis dus je signaal wordt gespitst in rood groen en blauw
Dus iedere tv heeft zo'n apparaatje.

PGEQRZEM

Verwijderd

Als iemand zo'n composiet -> component converter goedkoop weet te vinden, dan hoor ik dit ook graag.

Verwijderd

Martijn zit dicht bij.De TV's hebben ook zo iets. Maar de vraag gaat hier over iets anders. In de composite uitgang zijn de 3 potten verf in een pijp gegooid. Heb je toch iets nodig om dat uit elkaar te trekken toch? Mengen is geen probleem, uit elkaar rukken wel.

De oplossing van de videorecorder komt dicht bij. In de scart zit ook RGB info, maar is niet zo maar compattible met wat men een RGB aansluiting noemt.
Maar wat wil Fox er eigenlijk mee? Monitor (vga) aansluiten of zo?

• Fox-Web
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 15:27:
Maar wat wil Fox er eigenlijk mee? Monitor (vga) aansluiten of zo?
Nope. We hebben hier een systeem dat via hele oude meuk gegevens laat zien op monitoren (omgebouwde TV's). Dit gebeurd middels een RGB signaal. Nu wordt het systeem veranderd en worden de gegevens via ASP uit een SQL database gehaald en naar de TV-OUT van de videokaart gestuurt. Nu moet dus nog de TV-OUT omgezet worden naar RGB. De monitoren (omgebouwde TV's) kunnen dus geen composiet signaal aan. Alleen RGB.

Edit:
Nu schiet mij opeens iets te binnen. Zou het niet mogelijk zijn om via de VGA uitgang daar zo'n kabel op te zetten die zichzelf splitst naar RGB? Die zijn er namelijk. Dat weet ik zeker. Die zitten altijd bij monitoren met aparte RGB ingangen.

Verwijderd

Ik kan mij niet voorstellen dat zulke kabeltjes bestaan, je hebt echt electronica nodig om de kleuren weer te scheiden. Een oude VHS lijkt mij inderdaad de aangewezen oplossing, Moet ie wel een video-in & een scart hebben. Uit een scart is wel rgb informatie te halen.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
maar waarom zou je zo'n filter (want zoaiets moet het dan zijn) kopen als het kwaliteotverschil zo klein is? ik bedoel, me dvd op compesite is ook niet echt lelijk ofzo.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:28
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 22:44:
Ik kan mij niet voorstellen dat zulke kabeltjes bestaan, je hebt echt electronica nodig om de kleuren weer te scheiden. Een oude VHS lijkt mij inderdaad de aangewezen oplossing, Moet ie wel een video-in & een scart hebben. Uit een scart is wel rgb informatie te halen.

Helaas wil het zo zijn dat er bij de video in een composite signaal binnenkomt en deze via de scart er weer net zo hard uit komt. Met RGB wordt door de vcr niks gedaan...

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07 23:17

Madrox

Oh, Pharaoh!

Fox; je hebt het helemaal goed hoor !

Er zijn zulke kabels die de vga-signalen schreiden; BNC heet dat. Hoe ik dat weet?
Heb er nml. zelf eentje tussen hangen naar mijn monitor. Sommige CRT's (de betere) hebben nml. 5 aansluitingen aan de achterkant + een standaard d-sub aansluiting. Weet alleen niet of je die ook gesplitst hebt voor je tv+monitor. Iig heb je me op een idee gebracht want ook ik wil RGB-composiet naar de TV daar S-video en standaard composiet inferieur zijn aan de eerstgenoemde.

Thks ;)

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Pagina: 1