File in use - door wat dan?

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025
Weet iemand hoe ik erachter kom door welk proces een bestand gebruikt wordt? Of kan het zijn dat een programma ergens is vergeten aan te geven dat het bestand niet meer gebruikt wordt in het bestandssysteem. Heb namelijk gisteren een DivX gedownload, gekopieerd naar een andere plek, maar het origineel kan ik nu niet verwijderen... Vaag. Heb inmiddels al ge-reboot, maar dat hielp ook niet echt.

Ik draai Windows XP Pro BTW.

Rustacean

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Welke processen zijn actief?

Overigens kan het ook zijn dat het bestand simpelweg beschadigd is en daardoor moeilijkheden geeft bij het verwijderen. Draai maar eens een checkdisk, wie weet helpt het.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• djc
Checkdisk gedraaid -> wel wat problemen, maar t probleem is niet opgelost. Nog een keer gereboot. Processen (ik laat alles weg waarvan ik zeker weet wat het is):

- devldr32.exe
- Smc.exe
- nvsvc32.exe
- spoolsv.exe
- svchost.exe
- lsass.exe
- services.exe
- winlogon.exe
- csrss.exe
- smss.exe
- svchost.exe
- NOPDB.exe

Rustacean

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:02
en als je in veilige modus opstart? mischien dat dan het gene wat de file ingebruik heeft niet opstart en je hem kan verwijderen.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Lees de XP faq...het staat er in beschreven

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 15:36
Als die file op een FAT partitie staat, gewoon een met bootflop opstarten en bestand verwijderen.

Verwijderd

is het niet die preview schermpje in je explorer die het vast houdt? Ik heb hier 1 xp bak en die doet dat bij filmjes. sluit eens die preview scherm en probeer nog es.

of anders start je cmd en delete je het onder console mode

• sturkel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:29
kan het niet komen door kazaa(als je daar je divx mee gedownload hebt)
had ik ook last van.
kazaa afsluiten en de file verwijderen

[AMD 64 X2 3800] [Asus a8n-e] [2048mb Kingston] [nvidia 7300GS] [2*Seagate160GB s-ata] [WD 120GB 8MB] [Plextor px-708a] [nec 4550]

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 10:24

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Tja, is inderdaad een beetje een standaard probleem... Als je 5 minuten je explorer in die directory laat staan zul je hem wel kunnen verwijderen... XP leest nl. bij het openen van de directory de file om en extra info, zoals filmduur, width, height en dergelijke uit te lezen... Lees idd de XP FAQ, daarin staat hoe je dat uit kunt schakelen...

• Vampier
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-04-2015

Vampier

poke-1,170

Refresh thumbs, switch naar details view en deleten maar

• bratos
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

was dit niet die indexing sevice?

eerst kijken dan zeiken

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb het probleem van file in use als de file als laatste door een programma werd opgeslagen. Dan is de file ergens gelocked o.i.d. Ik d8 dat het bij GetRight ook gebeurde. Oplossing was een andere file als laatste op te slaan.

Expanding the inexpandable

• Lethalis
  • Niet online
Kippenijzer schreef op 13 september 2002 @ 12:49:
Tja, is inderdaad een beetje een standaard probleem... Als je 5 minuten je explorer in die directory laat staan zul je hem wel kunnen verwijderen... XP leest nl. bij het openen van de directory de file om en extra info, zoals filmduur, width, height en dergelijke uit te lezen... Lees idd de XP FAQ, daarin staat hoe je dat uit kunt schakelen...
Tsss, wat een rommel. Weer een reden erbij om bij Windows 2000 te blijven.

• Lethalis
  • Niet online
Expander schreef op 13 september 2002 @ 12:53:
Ik heb het probleem van file in use als de file als laatste door een programma werd opgeslagen. Dan is de file ergens gelocked o.i.d. Ik d8 dat het bij GetRight ook gebeurde. Oplossing was een andere file als laatste op te slaan.
Of het programma gewoon stoppen :P

• Kippenijzer
  • Laatst online: 15-09 10:24

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Lethalis schreef op 13 september 2002 @ 12:54:
[...]

Of het programma gewoon stoppen :P
"Now stopping Windowze... Have a nice day!"

• djc
Ik had m niet met KaZaA gedownload, heb mijn view standaard op Details staan... En volgens mij heb ik t ook al geprobeerd na een tijdje, als in ieder geval de gegevens van dat bestand al waren uitgelezen (het heet om een of andere vage reden -.avi, dus het staat bovenaan de lijst).

Rustacean

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dat staat dus in de WOS FAQ: XP faq

Lees ajb het WOS drie stappen plan even door :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.