Toon posts:

Videokaart desktop naar monitor laptop mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp niet waarom mijn topics gesloten worden en ik wil toch graag antwoord mijn vraag.
Ik heb dus een desktop met een brak scherm, maar wel een goede 3d videokaart. Daarnaast heb ik een laptop met een mooi tft scherm, maar geen 3d videokaart. Nu vraag ik mij dus af of het mogelijk is om mijn 3d spellen via de desktop op de monitor van de laptop te spelen. (Dus niet andersom dat ik de laptop op een andere monitor aansluit, dat heb ik al gedaan).
Ik heb nog niets geprobeerd met kabeltjes of iets dergelijks omdat ik niet zomaar overal stekkertjes in ga steken en ik inmiddels begrepen dat de aansluiting die ik aanzag voor een contra-vga stekker voor de com poort is. Het liefst zou ik een hardwarematige oplossing hebben, dus niet via het netwerk ofzo.
Ik heb de search functie gebruikt om antwoord te krijgen maar volgens mij is nog niet vaak geprobeerd wat ik wil, dus kon ik daar erg weinig over vinden. Het enige relevante topic ging over iemand die zijn laptop monitor eraf sloopte en dat was nou niet mijn bedoeling.
Ik hoop dat ik antwoord krijg op mijn (serieuze) vraag en dat niet weer mijn topic gesloten wordt met verwijzing naar een of andere link (waar je alle kanten mee opkunt) in plaats van even concreet te zeggen wat het probleem is.

• TeH_oNe
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06-2024

TeH_oNe

YEAH RIGHT

kan niet zonder alles te slopen / modden en dan wordt het teduur

what?

Verwijderd

Hardwarematig lukt dit niet omdat het scherm van de laptop een aansluiting nodig heeft die alleen op laptop-videokaarten zit. Je moet al echt serieus sloopwerk gaan verrichten en dan zal het waarschijnlijk nog niet werken.

Softwarematig zal er misschien wel een oplossing zijn maar dan moet het dus via het netwerk en dat zal niet echt optimaal zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zou ik dat via het netwerk kunnen doen en dan het liefst zo snel mogelijk?
Ik heb een 10/100 hub, 2*100 nic en zoals ik al zei ging het met pcanywhere niet.

Verwijderd

Misschine tijd om een nieuw scherm op de kop te tikken, want wat jij wilt zal zonder hardwarematige aanpassingen niet lukken.

Als je via netwerk werkt zal je gebruik maken van de 3d kaart op je laptop en daar schiet je dus niets mee op.

Verwijderd

Softwarematig zal erg traag lopen. Stel: een beeld van 1024x768x16 is een plaatje van 1mb (zal wel ongeveer kloppen). Met 100mbit zou je dan ongeveer 7 tot 10 fps krijgen, afhankelijk van de kwaliteit van de verbinding. En terminal services is niet echt een proggie om snel graphics mee over te gooien dus je zou dan al echt een proggie moeten vinden dat hier beter mee om gaat.

En je zou dan al echt naar 640x480x16 moeten gaan om een fatsoenlijke framerate te krijgen maar dan heb je wel een hele slechte kwaliteit, niet geschikt om een divx te kijken. Misschien wel om te gamen maar ik denk dat je dat beter op een lokale computer kan doen.

Samengevat: softwarematig geeft een te slechte kwaliteit, hardwarematig betekent alles uit elkaar slopen en heel veel knutselen.

Dus lokaal een monitor aansluiten is de beste oplossing.

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-03 21:50
Idd :)
Hoewel met remote desktop-tooltjes compressie wordt toegepast, (en ook alleen die gebieden op het scherm die daadwerkelijk veranderen, worden doorgestuurd) blijft het te traag om spellen mee te spellen. Dus dit is geen optie.

Misschien, kun je zelf wel een connector maken op je laptop, met een schakelaartje ofzo, maar zoals je al zei: dat is geen optie ;)

Verwijderd

Ik heb dat zelf ook een keer opgezocht, het probleem is dat je met geen mogelijk het signaal dat uit je videokaart komt op het LCD scherm kunt krijgen. De laptop gaat op een andere manier met het beeld om.

Er zijn insteekkaarten te vinden die LCD schermen aansturen maar deze zijn onbetaalbaar (in orde van 200 euro).

Kortom:
Het is niet aan te raden

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-03 10:15
Gaat dus niet lukken, gezien dit je derde topic hierover is wijs ik je op deze:
Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.