Toon posts:

Welk Linux systeem?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search gebruikt, maar ik kon niets vinden.

Ik wil mijn laptop gaan gebruiken voor mijn universitaire opleiding. Ik wil hiervoor een stabiel en veilig systeem gaan gebruiken. Linux is dan beter dan Windows. Alleen weet ik niet welke Linux versie het beste is voor dit gebruik!

Kunnen jullie mij helpen?

Alvast bedankt

ps. Het linux systeem van de laptop moet wel in een netwerk kunnen werken met mijn thuis pc die op win 2000 server draait!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:31
win xp/2000 is ook stabiel en veilig hoor

maar goed, qua linux ben ik over suse erg tevreden

• bultoog
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05-2021

bultoog

dat deed pijn!!!

hmm..interresant...dat ga ik ook proberen. | ik tuxs veilig!
iedereen weet het, maar niemand komt op de gedachte - blooming
mama ik ben mOrPhie kwijt geraakt, krijg ik nu een nieuwe :P
wees je zelf!

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat is nu eigenlijk het verschil tussen Linux SuSe en Linux Red Hat v. x.x

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 13:25

Talon

Booooom !

Als je geen ervaring met Linux hebt kan je er beter voor kiezen om nog steeds win2k te draaien.
Of je moet tijd hebben om goed bij te lezen of linux (hoe het werkt , en de meest gebruikte commando's).
Ik ben nog steeds bezig om met mandrake en Debian te werken , ookal ben ik na een jaar niet zo heel veel verder.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Da's weer een welke distro vraag.... :Z

Als je met Linuc wilt beginnen, moet je het zeker niet gelijk op een productie-systeem knallen, zoals een laptop voor de studie.

Verwijderd

Topicstarter
Is het dan niet zo dat Linux SuSe ongeveer hetzelfde is als Windows, alleen dan stabieler en veiliger?

Nee, logisch. Ik ga het eerst ff proberen op mijn eigen pc!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik kan je zo al zeggen dat het niets gaat worden.
Jij komt zo aanlopen van "Ik wil iets stabielers en daarom installeer ik linux maar"
vervolgens "Suse is gewoon windows, maar dan stabieler en veiliger"
Dan nog "ik probeer het ff op mn eigen PC"

Om echt met linux uit de voeten te kunnen, moet je veel moeite doen: veel in textmode werken, veel howtos lezen, etc. Pas als dat je echt interesseert en je dat allemaal kunt onthouden, begint linux echt leuk voor je te worden. Tweede stap is dan in grafische modus met KDE of Gnome aan de slag.

Ik heb vroeger wel eens wat met Redhat en SuSE geprutst, werkte aardig, maar uiteindelijk elke keer weer terug naar windows.
Later heb ik op mn server Windows NT4 server vervangen door Debian (3 weken geprutst op een andere server en toen de servers omruilen). Na een dik halfjaar hiermee gewerkt te hebben, heb ik het ook op mn desktop gegooid, en heb ik nog geen windows meer op mn systeem gehad. Ondertussen al 3 nieuwe moederborden in mn PC gehad, en nog steeds dezelfde linux installatie :)

Verwijderd

_JGC_ schreef op 13 september 2002 @ 11:23:
Ik kan je zo al zeggen dat het niets gaat worden.
Jij komt zo aanlopen van "Ik wil iets stabielers en daarom installeer ik linux maar"
vervolgens "Suse is gewoon windows, maar dan stabieler en veiliger"
Dan nog "ik probeer het ff op mn eigen PC"
Helemaal mee eens! Ik voorspel je nu al dat als je met Linux aan de slag gaat dat je binnen 2 weken 653 posts hebt geplaatst met vragen van "hoe doe ik dit en hoe doe ik dat?"
Blijf lekker met Windows werken en experimenteer gewoon met diverse distro's, lees veel voordat je vraagt, want juist daardoor leer je een hoop.

Verwijderd

Ach,
ik zie het maar zo : Experimenteren met Linux is leuk en het vervult je met trots als het lukt, in tegenstelling tot Windows. En het is een aardige gelegenheid om de ver in mijn geheugen verstopte kennis van Dos/Unix en Vax/VMS weer wat op te halen.

Maar als je geen ervaring hebt met commandline bediening van het O.S. en het ook niet wilt leren, kun je Linux beter nog maar even links laten liggen.

(Dat IBM zich met Mandake zou willen bemoeien vind ik niet echt geruststellend. Of is dat mu alleen omdat Mandrake met BLAUWE schermen werkt tijdens de installatie ?? :P )

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 10:45:
Ik heb de search gebruikt, maar ik kon niets vinden.
Dan had je toch echt Welke Linux distro moet ik nemen? moeten vinden ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.