Toon posts:

[GVD]Bios verkeerd geflashed...wie kan me helpen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren mijn bios proberen te flashen van mijn MSI K7t266a pro2-RU.
Ik heb dit wel vaker gedaan maar dit keer ging het fout.
Ik had geprobeert de AMI logo (die energie star bla bla)te veranderen.
Dat gedaan met AMIBCP (ofzo) en opgeslagen.
Opnieuw flashen.
Opnieuw opstarten............
Het enige wat ik krijg is dat me floppy vago geluiden gaat maken en dat hij piept.. Het lijkt wel alsof de computer telkens overnieuw opstart.

Heeft iemand hier een oplossing voor of kan iemand me bios opnieuw flashen (met hetzelfde moederbord of met een programmer ofzo)
Ik hoop het echt want ik heb geen geld om een nieuw moederbord te kopen :(

• BlueFlame
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 23:42
in zijn geval denk ik niet dat dit gaat werken... (aangenomen dat ie geen beeld krijgt, en de BIOS ook niet voorbij de POST komt.) Zou em graag voor je willen flashen.. maar je woont een beetje uit de richting :) staat nog los dat ik em waarschijnlijk niet eens geflashed krijg... (AMI BIOS toch?)
veel succes iig ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb idd ami bios en ik zou het er voor over hebben om een end te reizen..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De symptomen zoals Tweakmaster beschrijft duiden iig op een actieve floppenlezer.. Het ding zoekt dus de hele tijd naar een flopje met AMIBOOT.ROM. Op mijn linkje staat iig hoe je zo'n flop moet maken :)

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 13 september 2002 @ 09:10:
De symptomen zoals Tweakmaster beschrijft duiden iig op een actieve floppenlezer.. Het ding zoekt dus de hele tijd naar een flopje met AMIBOOT.ROM. Op mijn linkje staat iig hoe je zo'n flop moet maken :)
Yes..
damn ik hoop dat dat werkt.
Het lijkt wel alsof hij steeds naar een diskette zoekt.
Is dit een nieuwe feature die MSI heeft ingebouwd ofzo ?

• BlueFlame
hij kan het altijd proberen ja :) is beter dan hulpeloos afwachten :P
maar aangezien hij ook zegd dat het bord de hele tijd piept, denk ik dat et bord niet echt iets doet... maar probeer dat idd toch eerst eens voordat je (misschien onnodig) een heel eind gaat reizen of allerlij ingewikkeldere trucs uit gaat halen :)
(PS. probeer je BIOS es te clearen met de mobo jumper als je dat nog niet hebt geprobeert...)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nee. Da's heel normaal bij een AMI BIOS :Y)

Voor Award heb je dan weer Bootblock die op soortgelijke wijze werkt, maar het vereist wel wat meer geavanceerde bewerkingen met de bestanden op het flopje.. :+

Verwijderd

Topicstarter
BlueFlame schreef op 13 september 2002 @ 09:14:
hij kan het altijd proberen ja :) is beter dan hulpeloos afwachten :P
maar aangezien hij ook zegd dat het bord de hele tijd piept, denk ik dat et bord niet echt iets doet... maar probeer dat idd toch eerst eens voordat je (misschien onnodig) een heel eind gaat reizen of allerlij ingewikkeldere trucs uit gaat halen :)
(PS. probeer je BIOS es te clearen met de mobo jumper als je dat nog niet hebt geprobeert...)
Heb ik al geprobeerd.
Batterijtje is er vannacht de hele nacht uitgeweest maar vanmorgen deed hij nog nix.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hij kan ook ff de bios flashen met ultraviolet licht, dan kopieerd de bios de ouwe vanuit de eeprom (ofzow iets) weer vanzelf terug...

• BlueFlame
euhm... uv... ja..... next!

in dat geval ff diskette maken en kijken of dat werkt... en daarna maar weer verder zien :)

Verwijderd

Topicstarter
daarna naar jou toe :)

• feca
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-07-2025
Gewoon je BIOS-chips hotswappen:
Start een ANDERE pc op met een bootdisk met daarop de flashtool en de goeie BIOS versie. Als ie is geboot gewoon BIOS chip eruit trekken, verkeerd geflashte BIOS chip erin en opnieuw flashen maar. Daarna zet je gewoon beide BIOS chips in hun ouwe vertrouwde mobo terug en het werkt weer :-)
"Officieel" natuurlijk niet de bedoeling, maar het werkt wel. Garantie is een ander verhaal....

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hotswappen is alleen nuttig als de Boot-ROM ook wordt overgeschreven en/of is verneukt.. Anders kun je altijd de ouderwetse floppydrive eindelijk eens gebruiken :)

Verder kun je met de standaard flashtooltje niet hotswappen op een moederbord van een verschillend merk/type. Daarvoor heb je een speciaal flashtooltje nodig, zoals uniflash.

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 22:53
of als je dat niet durft, en reparatie met flop werkt ook niet:

www.flashbios.org

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

• BlueFlame
uniflash olle olle :D

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 20:44

vegterb

[ZzZ]Vighter

Denk dat het einde van je BIOS is, volgens mij kun je hier niets aan doen. De oplossingen hierboven werken alleen als je nog een mogelijkheid hebt om iets te doen. Het is hier duidelijk dat jij niets meer kunt doen met je computer want een floppy zal niet gepakt worden omdat het besturen hiervan toch vanuit de BIOS moet komen. De BIOS zal opnieuwe geprogrammeerd moeten worden en dat is niet goedkoop. Of je zult een nieuwe BIOS moeten kopen.

Flashen is erg gevaarlijk. Als de stroom uitvalt tijden het flashen ben je de lul. Als je al gaat flashen moet je altijd eerst een backup maken van je oude BIOS. Als het flashen dan mislukt moet je NOOIT rebooten, maar je oude BIOS terugzetten... Als je namelijk een foute Flash hebt dan kun je nog steeds op je PC, na een reboot niet meer.

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
ThePerfectCell schreef op 13 september 2002 @ 09:25:
Hij kan ook ff de bios flashen met ultraviolet licht, dan kopieerd de bios de ouwe vanuit de eeprom (ofzow iets) weer vanzelf terug...
Dat kan idd wel, maar dan moet je wel een packaging hebben die daar geschikt voor is (vroeger zag je ze heel veel), met zo'n glaasje erin.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

vegterb schreef op 13 september 2002 @ 11:25:
Het is hier duidelijk dat jij niets meer kunt doen met je computer want een floppy zal niet gepakt worden omdat het besturen hiervan toch vanuit de BIOS moet komen.
Dáárom bestaat er ook zo'n Bootblock die niet wordt overgeschreven bij een 'gewone' flash. Dit klein stukje resisdente BIOS code omvat alle info over het besturen van de ISA bus. Daaronder valt naast de floppydrive dus ook de ISA slots en da's ook de reden waarom je vaak alleen met een ISA videokaart de Bootblock op het beeldscherm te zien kunt krijgen :)

[ Voor 0% gewijzigd door BalusC op 13-09-2002 13:11 . Reden: gramma ]

Verwijderd

Topicstarter
ik ga nu naar huis en dan ga ik dat proberen met die flop.
Ik hoop echt dat het werkt..
Ik laat vanavond wel wat weten.
Iig bedankt. Als dit niet lukt ga ik denk ik een KT4 moederbord kopen.
Welke raden jullie me aan ?
Ik hoef nog geen Sata..wel RAID

Verwijderd

Topicstarter
HIJ DOET HET WEER!!!!!! ALLEMAAL BEDANKT!!!!
Tweakers rule!!
Nergens betere vrienden :)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op welke manier was het je gelukt? Toch met die flop :?

Cool om te horen dat het is gelukt :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Het is idd gelukt met die flop..
Heel erg bedankt..
Kom maar eens een biertje pakken als je in de buurt bent :)

• LMD
  • Niet online

LMD

Complex Minded

Sorry dat ik deze draad een kick geef.

BalusC waar precies staat dat van die bootflop?? heb algezocht op je site maar kan het niet vinden. Heb een p1 mobo met ami bios en bios werkt ook niet meer bij opstarten is hij continu opzoek naar een flopie en piept hij ook. (hoe groot is die Bootflop?? Mail hem me anders als hij kleiner is dan 1 mb adres: marcus_de_3e@hotmail.com)

Nothing more to say...

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Onder BIOS | Flashen.. Het heet DR-DOS Flash :)

Overigens, ik suggereer je om in het vervolg gewoon te e-mailen aangaande zulke zaken ;)

• LMD
  • Niet online

LMD

Complex Minded

THanx
zal vanavond wel effe kijken of het lukt. Laat het wel weten.

Nothing more to say...

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Thank you for sharing that with us.. :/ Als de poster niet meer reageert, dan mag je wel aannemen dat het probleem allang is opgelost :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.