Hallo, ik heb een ernstig probleem, op mijn kamer heb ik een pentium II 300Mhz, 256 mb ram en een TNT2 M64 32MB PCI. Het Mobo betreft een M729 van PCCHIPS. Ik heb van een vriend van mij een CD gekregen met een bios update, in de readme stond dit:
AMI-BIOS for M729 (ALi Pro II/ PII) Release 24.02.99
* Bugfix 3 DIMMs, 3Dfx Banshee
* Support for Pentium III, Celeron CPU (oKB/128KB Cache)
* Support for LS-120
* Boot from CD-ROM, LS-120, IDE Hard-Disk >8GB
* Anti-Virus, Windows 98
Ik wou dus die update uitvoeren er toen kwam er een eror dat ik USB moest uitzetten, ik wou de computer opnieuw opstarten om in de bios USB uit te zetten maar de pc starte niet opnieuw op, ik hoorde telkens achterelkaar piepjes, een vriend zij dat het een geheugenfout was dus ik heb die geheugenbanken eruit gehaald en er opnieuw in gestopt, als ik de pc nu opstart dan brand het lampje van de floppydrive en er piept of gebeurt niks, de monitor slaat ook niet aan. Als ik een dikette in de drive stop dan doet ie ook niks ook al is dit een opstartflop. Dit mobo valt niet te resseten, wel iets met clear c-mos, ik weet zo niet wat dit is maar het hielp niet. Help AUB.
AMI-BIOS for M729 (ALi Pro II/ PII) Release 24.02.99
* Bugfix 3 DIMMs, 3Dfx Banshee
* Support for Pentium III, Celeron CPU (oKB/128KB Cache)
* Support for LS-120
* Boot from CD-ROM, LS-120, IDE Hard-Disk >8GB
* Anti-Virus, Windows 98
Ik wou dus die update uitvoeren er toen kwam er een eror dat ik USB moest uitzetten, ik wou de computer opnieuw opstarten om in de bios USB uit te zetten maar de pc starte niet opnieuw op, ik hoorde telkens achterelkaar piepjes, een vriend zij dat het een geheugenfout was dus ik heb die geheugenbanken eruit gehaald en er opnieuw in gestopt, als ik de pc nu opstart dan brand het lampje van de floppydrive en er piept of gebeurt niks, de monitor slaat ook niet aan. Als ik een dikette in de drive stop dan doet ie ook niks ook al is dit een opstartflop. Dit mobo valt niet te resseten, wel iets met clear c-mos, ik weet zo niet wat dit is maar het hielp niet. Help AUB.