Toon posts:

Wie is beter, AMD of Intel ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op het risico af dat een dergelijke discussie hier al eens eerder is gevoerd, stel ik toch deze vraag. Ik mag binnenkort van de baas een nieuwe PC uitzoeken, dus ik wil graag weten of er wezenlijke verschillen tussen AMD en Intel zijn (behalve de prijs) waarvan ik zou moeten weten.
Er zijn hier vast wel verstokte AMD en Intel fans. Post me jullie pro's en con's eens .......

Thnx Jaap

Verwijderd

Ik onthoud mij hier even van commentaar, maar, om de zaken voorruit te lopen. Ga alsjeblieft niet aan komen met Intel sucks en AMD rules kreten, of andersom. :)

Verwijderd

Topicstarter
Yep !! Volledig mee eens !!
Japio

Verwijderd

AMD zijn goede CPUz. Vroeger niet al te denderent maar met de Athlon en Duron hebben ze (hele) goede CPUz. En voor niet al te veel in vergelijking met Intel.

Alleen de moboz voor AMD zijn iets duurder. Maar dat maakt de prijs van de CPU weer goed.

Ik persoonlijk zou voor AMD gaan. Gewoon omdat je meer waar voor je geld krijgt.

Let bij het kopen van je Mobo wel dat je de laatste revisie koopt. Schilt je een hoop problemen.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:07

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

1) Check een paar reviews op bijv. AnandTech en Tom's Hardare Guide
2) Bekijken de prijzen in de Tweakers.net pricewatch
3) Vorm je eigen mening

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 08:23
kwa snelheid gaan de athlon en p3 nek aan nek. vaak is de athlon een stukkie sneller en soms is p3 weer een klein tikkie sneller dan de athlon. koetje (dpc.tweakers.org) loopt een stuk beter op een athlon, dus ik zou daarvoor gaan.

owja, athlon/duron is ook nog eens een stuk goedkoper, dus meer waar voor je geld.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 23 oktober 2000 22:21 schreef Femme het volgende:
1) Check een paar reviews op bijv. AnandTech en Tom's Hardare Guide
2) Bekijken de prijzen in de Tweakers.net pricewatch
3) Vorm je eigen mening[/quote]tja, daar heb je het. Einde topic.
En dan toch wil ik zeggen dat ik AMD heb omdat die beter te OC-en zijn dan Intel. Kwestie van smaak.

Verwijderd

Hierin heb je ook nog wat extra threads om je mening te helpen vormen:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/59555

Verwijderd

alfaserv:
geef ff aan wat je er precies mee wil gaan doen.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

dat is beter
daarom
.
.
gauw beneden

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• KALN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05-2025
Op dit moment:

Is AMD de betere van de 2 (mijn mening)

Maar zoals hier boven vermeld kijk wat rond bij de reviews op de bekende site's en vorm je eigen mening.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt mensen,
Ik ben eruit, dankzij jullie tips en overpeinzingen, en niet te vergeten de links waarnaar jullie mij verwezen.
Het wordt een AMD Thunderbird 1Ghz op een Abit KT7, mede door de prijs maar ook door een aantal onpartijdige reviews die ik gelezen heb!

Japio
Pagina: 1