CD speler grote invloed op kwaliteit van RIPPEN ?

Pagina: 1
Acties:

• __Gilles__
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02-2024
Een bekende heeft grote problemen met het rippen van audiocd`s in BPM studio (vastlopen, fouten in mp3`s). Het bedrijf dat deze software heeft geleverd zegt dat dit wordt veroorzaakt door de Aopen 52x IDE cdspeler. Een SCSI cdspeler zou de oplossing hiervoor moeten zijn. Dit omdat een SCSI CD speler sneller en betrouwbaarder zou lezen dan een IDE. :?

Heeft een CD speler grote invloed op kwaliteit van RIPPEN ? Indien ja, wat adviseren jullie ?

Verwijderd

Aopen... hmmm... heb ik niet zo'n beste ervaringen mee, m.t.b. DAE (rippen dus). Maar dat zou geen vastlopers moeten geven, wil klikken, ploppen, storing, ruis, etc. in het geluid.

Een Asus doet het prima. CD-schrijvers ook.

SCSI is niet nodig, lijkt me

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 14:43

AleXtc

Wannabe Pirat

Data is digitaal....... df hij leest het wel of hij leest het niet..... klaar.

Laat 'm anders es ff proberen om eerst de wav op de hd te zetten en dan te rippen.

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Probeer het eens met proggie EAC en lame encoders, kijk of dat uitmaakt.

Verwijderd

Ik ben zelf ook een groot voorstander van SCSI spelers, maar er zijn ook een aantal goede IDE spelers waar je een goed resultaat mee kunt halen o.a. lg 52X cdrom is erg stabiel.

• remco_k
  • Laatst online: 22:08

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Neeej, scsi is niet nodig alleen een andere, betere speler zal het beter doen.

Het probleem hier is dat er geen checksum is bij het lezen van data, daardoor word een leesfout niet ontdekt en gaat het spulletje vrolijk door met lezen...
Een betere CDRom speler heeft ook geen checksum maar leest wellicht met minder fouten, maar daar heb je niet perse een scsi speler voor nodig.

Alles kan stuk.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ja, dat maakt wel degelijk uit.

De ene cdspeler kan beter rippen dan de andere maar dat heeft verder weinig te maken met IDE of SCSI zijn. Hoe beter de foutcorrectie electronica van een cdspeler is hoe beter het resultaat. Plextor en Liteon cdspelers zijn doorgaans erg goed met audiorippen.

Maar welke je moet nemen? Tsja, er zijn er nog veel meer die het goed kunnen. Er zijn genoeg tests op het web te vinden, dus wees een beetje creatief met Google.

• Heideroosje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

Ik heb hier ook een aopen cd-speler uit dezelfde serie, alleen dan een 48x en ik heb geen enkele problemen, alleen er zitten soms tikken in, maar ach hij doet het goed voor een aopen :)

• WackyWindsurfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-07 19:18

WackyWindsurfer

No wind... no fun!

Hey Gilles!

Ik lees hierboven wat over een LG die het goed zou doen? Laten we die nou net op de zaak hebben liggen. Misschien moeten we die ff testen met eac (link had ik je al gemailed vandaag).

• __Gilles__
  • Laatst online: 19-02-2024
Altijd leuk om een collega tegen te komen op Tweakers :*)

Verwijderd

AleXtc schreef op 12 september 2002 @ 15:48:
Data is digitaal....... df hij leest het wel of hij leest het niet..... klaar.

Laat 'm anders es ff proberen om eerst de wav op de hd te zetten en dan te rippen.
dat heet dus juist rippen....

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 14:56
Ik had voorheen een a-open 48x, DAE ging op 8x ongeveer. Heb nu een plextor 40x SCSI en DAE begint rond de 15x en eindigt ergens in de 30x. Verder niks veranderd aan computer. Maar dit extreme verschil komt omdat a-open over het algemeen zuigt op het gebied van rippen en plextor vrij goed is. Kijk ook even wat roundups na. En dan met name deze.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik denk dat AleXtc in de war is met rippen 'direct' naar MP3 :)

Mother, will they like this song?

• jp73
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-05 10:30
Ik heb ook een aopen 48 speed cdromspeler gehad. Dat ding was zeer slecht in het digitaal uitlezen van audiocd's.
(klikken , kraken e.d.)

Daarna een Plextor Ultraplex 40 gekocht en nooit geen problemen meer.

Kijk even bij http://www.cdspeed2000.com/ daar hebben ze goeie testen

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:03

mno

ShittyOldMan schreef op 13 september 2002 @ 15:56:
Kijk ook even wat roundups na. En dan met name deze.
Een beetje vreemd dat daar de Asus 50x zo slecht uit de bus komt met DAE. De test klopt niet want hij is er juist erg goed in. Dat blijkt ook uit de test op www.cdspeed2000.com en mijn eigen ervaringen in de secure mode van Exact Audio copy.

Gewoon rösti

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 14:56
Onderstaande quote van die cdspeed site verklaart een boel denk ik (zullen ze bij hwi niet gedaan hebben dan vermoed ik):
The default DAE speed is set to 6-12x CAV. The DAE speed can be increased to 10-20x CAV by setting the read speed to 20x or higher. You can use CD Speed 99 or the cdspeed utility from Asus to change the read speed.
link

[ Voor 0% gewijzigd door ShittyOldMan op 14-09-2002 17:52 . Reden: link toegevoegd ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

Pagina: 1