[pentium 3] 500MHz @ 333MHz

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Ik heb/had een pentium 2 300MHz op een PCchips M729 mobo. Hierin zit 128 mbram en een TNT2 M64, de rest is niet belangrijk. Nu heb ik een Pentium 3 500MHz (slot1) gekocht van een vriend voor 22.50. Ik plug deze in m'n mobo en start het geval op. De PC gaf aan dat er een pentium 3 333MHz in zat, maar bij user Erik1 deed de processor op 500MHz in een Pentium 3 mobo, mijn mobo ondersteund normaal gesproken alleen pentium 2 maar na een biosupdate (Zie deze topic: PC is stuk door bios update ) moest het mobo ook Pentium 3 ondersteunen. Waarom draait de processor niet gewoon op 500MHz?

Grolsch Royce!

Verwijderd

omdat je je FSB nog op 66MHz heb staan en een PIII heeft een 100MHz FSB (die vna jou dan) 66*5=333 en 100*5=500 :) moet je ff veranderen op je mobo of in je bios

Verwijderd

Bussnelheid op 66 Mhz ipv op 100 Mhz ?

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Dit kan zeker weten niet in de bios, ik weet niet zeker of dit op het mobo kan. De bussnelheid loopt geloof ik wel op 66 MHz

Grolsch Royce!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Ja ik had dit ook bij jullie (megagoede) forum gepost zodat er meer mensen konden helpen. Over een uurtje ben ik thuis, dan zal ik eens kijken of ik dat kreng op 100MHz kan zetten.

Grolsch Royce!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb dezelfde mobo als jou (PCCHIPS) en bij mij wilde hij niet op 100MHz, er zit wel een jumper voor maar het mobo kan het gewoon niet aan. Helaas dus, ander mobo vinden.

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Erik1 schreef op 12 september 2002 @ 15:46:
Ik heb dezelfde mobo als jou (PCCHIPS) en bij mij wilde hij niet op 100MHz, er zit wel een jumper voor maar het mobo kan het gewoon niet aan. Helaas dus, ander mobo vinden.
Erik zij net tegen mij dat ik mn pc er stuk mee kan maken als ik hem op 100mhz zet, hij zij dat het mobo het niet aan kon.

Grolsch Royce!

• vegterb
  • Laatst online: 04-06 20:44

vegterb

[ZzZ]Vighter

Wat voor MOBO heb je? Grote kans dat je moederbord niet verder kan dan 333 Mhz. Overclocken van FSB zou inderdaad de enige optie zijn. Maar dat is niet zonder risico...

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• Roman
  • Laatst online: 07-08 09:58

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Je hebt dan waarschijnlijk een mobo met een LX chipset, die kunnen maar tot 66 mhx fsb (resp. 233-333 Mhz CPU) Vaak wel te oc'en tot 83 Mhz FSB (zou dan 415 Mhz zijn). Wat je eigenlijk nodig hebt is een mobo met een BX chipset. Die kunnen tot 100 mhz (vaak nog te oc'en tot 133) hier past dus jouw PIII-500 op. Die dingen kosten tegenwoordig 2de hands nog geen 30 euro.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Erik lulde dat het niet kon, want ik heb de jumper op 100 mhz gezet en nu werkt het prima op 500MHz! Oftewel ik heb een 500MHz pentium3 en geen 333 meer.

Grolsch Royce!

• Roman
  • Laatst online: 07-08 09:58

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Mooi zo, dan heb je waarschijnlijk toch een moederbord met een BX-chipset.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Roman schreef op 13 september 2002 @ 09:45:
Mooi zo, dan heb je waarschijnlijk toch een moederbord met een BX-chipset.
Maar als erik1 het zelfde mobo als mij heeft, waarom werkte die processor dan bij hem niet op 500Mhz als hij die jumper omzet?

Grolsch Royce!

• wiewatwaar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 15:05

wiewatwaar

whatever

Bios updates gelijk?

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu

• wiewatwaar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 15:05

wiewatwaar

whatever

Ik ken borden waarbij BIOS updates noodzakelijk waren om nieuwere processoren te laten functioneren. Controleer maar eens of de versies van beide borden gelijk zijn.

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
SuperPaddo schreef op 13 september 2002 @ 10:58:
[...]

Maar als erik1 het zelfde mobo als mij heeft, waarom werkte die processor dan bij hem niet op 500Mhz als hij die jumper omzet?
dan kijk je gewoon verkeerd.
fsb == 100 en multipl. is gelockt op 5.

dus bij hem moet hij dan ook gewoon op 100 mhz lopen

het enige wat je mobo niet is op 133 lopen, of je moet gaan tweaken.

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Mijn mobo is namelijk een M729, en ik dacht dat die van hem een 709 was, maar nu zegt hij dat het ook een M729 is en dat ik geluk heb dat hij deed.

Grolsch Royce!

Verwijderd

Volgens mij zit ie gewoon zich eruit te lullen :(

• Erik1
  • Niet online
Jou mobo heeft GEEN BX Chipset maar een BXcel (gare PCCHIPS naam). Dat is een chipset gemaakt door Acer/Ali, de M1621. hij kan blijkbaar wel 100MHz aan, maar die van mij kan het niet. Er zit wel een jumper op voor 100MHz. Het enige verschil is dat er bij mij Ali M1621 op staat en bij hem BXcel. Mijne is revisie A0. SuperPaddo staat er bij jou een revisie op?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Duidelijk lijkt me. Een beetje rekenwerk (5*66=333, 5*100=500), in de BIOS neuzen en de search zouden je ook al op het juiste spoor hebben gezet :) Anyway je bent gered :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.