[Ati]9000pro problemen

Pagina: 1
Acties:

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Oke het begon zo, bij een vriend kwam hij binnen, wij erin zetten, geen stuit, oke geprobeert in mijn pc, werkte ook niet.
Doa Dus, oke wij terug, omgeruilt.

Deed het eerst weer niet, oke, na veel klooien deed ie het ineens, voor maar 1 dag :{

Het gaat hier om een Ati 9000Pro/DviOut/Tvout/64Mb DDR Sdram

Verdere gegevens.
Amd Xp 1800+
Gigabyte Ga7VRXP revision 2.0
Bios f7 en f10
256Mb DDR geheugen

Verder is deze kaart dus weer stuk... Want bij mij doet hij het ook niet meer.

Waar kan dit in vredesnaam aan liggen, want dit vind hij niet echt leuk, eindelijk een nieuwe eigen pc voorzichzelf, moet ie het doen met mijn Ati RAge 128 8mb agp kaartje..

Verder, AGP voltage is gewoon 1.5Volt, voeding is 450watt van Qtec, goudachtig voeding met doorzichtige roze fans.

Terwijl mijn kaart, dezelfde vlekkeloos werkt in dit systeem...geen problemen mee, dus daarom vind ik het zo raar. (ik heb revisie 1.1 met bios f4)

Voor de duidelijkheid, de pc gaat aan, geen piepjes, maar ook geen beeld. met een ander kaartje wel..

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Test eens in een niet-Gigabyte systeem, ik geloof dat dit dat mobo is dat nog wel eens probs geeft met vidkaarten, misschien dat de nieuwe revisie ook nog wat probs geeft.

(don't shoot me wanneer het toch een ander type is).

Verwijderd

Check dit topic maar, staat de oplossing in:

[rml][ Win2k] Invalid data bij installatie NIC[/rml]

PS.
Windows herinstall zou ook moeten helpen, het probleem zit em namelijk in een corrupt register

• Vorkie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 september 2002 @ 01:27:
Check dit topic maar, staat de oplossing in:

[rml][ Win2k] Invalid data bij installatie NIC[/rml]

PS.
Windows herinstall zou ook moeten helpen, het probleem zit em namelijk in een corrupt register
uhh wacht hier stond eerst iets raars, maak er ffies iets goeds van

Het heeft niets met Windows te maken, het rare was dat hij 2 dagen gegamed heeft. Pc heeft uitgestaan, zetten hem aan, alles gaat draaien hd, cdrom coolers, maar verder gebeurt er niets, daarna heb ik een Ati Rage 128 8Mb erin gezet en ging die in 1 keer aan, heb toen het bios geflashed naar de nieuwste maar dat mocht niet baten.
Toen heb ik de kaart in mijn systeem getest en deed ie het ook niet meer, dus geval van d00d.

Dus het is hardware related, geen Windows/Software

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Vorkie
  • Niet online
Kuche kuche, ik hoest en wil nog steeds weten wat voor blaatstreek dit is1

Verwijderd

En waarom kan het ding niet gewoon dood zijn nu? Gewoon inruilen dat ding, lijkt me zo.

• Vorkie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 19:37:
En waarom kan het ding niet gewoon dood zijn nu? Gewoon inruilen dat ding, lijkt me zo.
Ja, dat is dan voor de 2de keer, daarom... maar die 8Mb AGP blijft gewoon werken, maar deze flipt ie steeds mee en dan doet ie niets meer.

• Vorkie
  • Niet online
.....

• Vorkie
  • Niet online
De pc is nu bij een computerboer, die gaat alles doormeten, want de fabrikant kwam met het woord dat de kaart overgeklokt is geweest, ja tuurlijk, helemaal... :{

• Vorkie
  • Niet online
Oke, de pc is ondertussen weer terug, het lag aan de voeding, de 12v lijn was zeer onstabiel.

Maar nu vind ik het vage, is het zo dat Ati gevoelig is voor te weinig, of ietjes teveel stroom?

Pagina: 1