Daarvoor heb je minstens 3 stuks nodig.. Heb je overigens wel allerlei drivers en instellingen geprobeerd? Hieronder valt oa DMA instellingen enzo
ik test ff met bestanden
klaar: van WD 100gb -> raid disk 1:+-10meg/s
van raid disk 1 -> raid disk 2: +-8meg/s
dit is imho erg bedroevend hoor, voor een kaart van €500
Verwijderd
de specs vind je in men sig (dual amd)
er staat icoontje van 3DM in de tray maar daar zijn enkel de opties om de webbased te starten
in de raidbios is cache enabled!
Verwijderd
Heb je de controller in een 64bit slot zitten, je weet dat de 3ware 33MHz is dus niet 66MHz. Kijk eens of je de controller in een ander pci-slot kan steken, bijv. in een 32bit slot als je nu 64bit gebruikt. Met 3 schijven heb je die 64bit toch niet nodig en je overige sloten blijven tenminste op 66MHz draaien.
Ik heb een vergelijkbare 7500-4 (7450) met 4 schijven in raid5 en ik haal op een dual amd 60Mb/s schrijven en 90Mb/s lezen.
Ik ga er vanuit dat je de controller met de nieuwste bios hebt geflashed en de nieuwste drivers gebruikt? 3ware heeft vaak updates welke de moeite zeker waard zijn.
op het antistatisch zakje waar ie in zat staat op dat de firmware versie 7.5.
er is al een 7.5.1 maar het enige dat gewijzigd is is support voor 8000 series
heb ook de laatste driver voor XP
ik ben radeloos

De Escalade kan in Raid5 alleen maar 64K stripe size.Grotere stripe sizes zijn vaak sneller
Siditamentis astuentis pactum.
Raid-5 met 3HDDs is niet bijster snel, ik zal eens zoeken naar die Atto too enl dan zal ik eens testen op een Dell server met SCSI raid.
maar 17meg/s in HDtach is wel eeeerg traag hoor
Verwijderd
Officieel moet je voor het maken van een raid de losse schijven controlleren, dus een bench maken van elke losse schijf. Je hebt raid5 dus dat is mogelijk door er eentje even af te halen en die aan je normale moederbord te hangen. Uiteraard moet je wel elke keer de raid rebuilen (wat met 5mb/s heel lang gaat duren). Heb je tijd over dan kan je dat proberen. (De 3ware kan niet alle fouten op schijven ontdekken dus het is een mogelijkheid).
Trouwens, met mijn 3ware op een Via (32bit pci) moederbord kom ik ook maar op 20Mb/s schrijven. Dit heeft 100% te maken met de 'klote' Via-chipset. Jouw AMD chipset is veeeel sneller, helemaal met 64bit.
BTW. Ik zie nu pas dat je XP gebruikt. Je weet dat XP erg veel problemen heeft met scsi (3ware is ook een scsi-controller). Probeer zeker windows 2000, windows 98 of (nog beter) linux eens.
ik heb daar ook van gehoord en windows ziet em idd als een scsi controller en zal dus ook dezelfde brakke layer gebruiken
ff zien of ik bij iemand win2k kan opvissen
Vreemd wel, ik draai hier XP met een Adaptec ATA-RAID kaart met 3x80GB Maxtor 7200rpm in RAID5. Ook hier gaat het om een "SCSI-achtige oplossing" (Drivers zijn gelijk aan de I2O SCSI drivers voor de SCSI varianten van mijn kaart (AAR-2400A)) Maar toch heb ik veel "fijnere" resultaten volgens mij...GigaTexel_BE schreef op 12 september 2002 @ 16:46:
idd
ik heb daar ook van gehoord en windows ziet em idd als een scsi controller en zal dus ook dezelfde brakke layer gebruiken
ff zien of ik bij iemand win2k kan opvissen

Er zit btw wel 64MB Cache op
een 3ware 64 bit kaar in een 32 pci slot hoeveel % gaat i dan naar beneden
zover ik weer = 64 bit alleen dual cpu mobo
[ Voor 0% gewijzigd door Kippenijzer op 12-09-2002 17:06 . Reden: OMFG MHz ipv MB/s... DOH! ]
ik heb nu de 2000 pro erop staan en nog altijd identiek dezelfde resultaten
ik ben ten einde raad
heb es al men PCI apparaten van mobo gesloopt en dat helpt ook niet
eens in 32 ipv 64bits pci helpt evenmin
help!
bedankt
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
schijf is dynamic
ik zit nu in raid 0 wel te verstaan
zonet iets enorm raar: ik verwijder de 2 partities die ik had gemaakt op de raidarray van de controller (dus 1 array van 330gig in 2 partities)
nu verwijder ik die en maak ik daar 1 partitie van
nu krijg ik in atto monserscores van 120meg/s
HDtach daarentegen wil ni hoger dan 40meg +-
ik draai nu intel i/o meter maar blijkbaar genereert die een file die steeds groter wordt (is dit normaal)
zit nu aan 46gig voor die file
Verwijderd
ik ben nu die intel i/o meter aan het doen die ze ook gebruiken maar die file wordt steeds groter en groter
laten door doen?
Verwijderd
Heb je jouw resultaten al vergeleken met de benchmarks van storagereview.com? Zij hebben een tijd geleden een benchmark gedaan van de 7450 met verschillende setups, ook met 3 harddisks in raid5. Ff zoeken op 3ware got kom je vast wel een topic tegen waar (mijn post) linkt naar die review.
Verwijderd
Enige wat ik wil is 8 schijven (6 minimaal, dan 2 kaarten) en 64 bit kaart
Damn ik had de screen ergens hijs weg, dit was in de tijd dat mijn systeem oc'd was, alles draait nu weer op normale snelheden
She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.