Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
De bovenste is m'n nokia 5210, de onderste is een foto van m' Remy Martin (cognac) doosVerwijderd schreef op 09 November 2002 @ 16:22:
Euh, wat zijn het??
Hmm, het was juist de bedoeling een beetje vaagheid erin te brengen. De eerste vond ik mooi psydelisch en de tweede vond ik ook wel wat mysterieus hebben.Verwijderd schreef op 09 november 2002 @ 16:41:
[...]
Als je macro-foto's wilt maken moet je wel zorgen dat ze scherp zijn...
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Verwijderd
wtf die foto van die versterker is debiel, en wtf moeten we met die text daarbijleipie schreef op 11 November 2002 @ 03:02:
[...]
Waterpomptang??
Bahco
laat ik ook maar weer es wat posten (heb al een tijdje geen interessante (voor hier dan) foto's meer gemaakt):
Mooi plaatje van m'n nieuwe oude versterker:
[afbeelding]
Vind 'm wel geslaagd wat betreft scherptediepte
(en ja: hij stond pleuris hard op dat moment (-3dB uitslag krijg ik pas bij ongeveer helft van de volumeknop (helft vermogen), da's stand 5... normaal staat ie nooit harder dan 2 (waarbij de uitslag tussen -20 en -10 dB hangt), maar gelukkig kan ik de speakers uit zetten en dan toch dit soort uitslagen krijgen)
Ach en de kat nog maar weer es:
[afbeelding]
typische kattenhouding, alsof ze nadenkt
En een lucky mee-trek-shot op Amsterdam CS laat op de avond:
[afbeelding]
beetje donker, maar ja dat was 't dan ook op dat tijdstip
no offence hoor

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
Verwijderd schreef op 11 November 2002 @ 20:40:
[...]
wtf die foto van die versterker is debiel, en wtf moeten we met die text daarbij
no offence hoor
En dan ook nog NOFI derbij

Ik vind het een gafe foto van die versterker, mooi met scherpte/diepte gespeeld zodat de 'level' meter er uit springt
Momentje, ga hier zo ook even wat fotootjes van mezelf in editten.. Done

Niet echt heel bijzonder ofzo, maar heb nog maar net een statief, dus gelijk ff dit soort dingetjes proberen

Das dus echt een stuk lastiger dan je denkt zeg
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2002 12:47 . Reden: Foto's in ge-edit ]
Zo klinkt 't wel... heb je ook nog een motivatie wat er debiel is aan die foto?Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 20:40:
[...]
wtf die foto van die versterker is debiel, en wtf moeten we met die text daarbij
no offence hoor
Zo kan iedereen wel foto's beoordelen "ja, mooi", "nee, debiel"...
Ik vond het juist wel een geslaagd shot.

Tekst loopt misschien een beetje off-topic, maar in de afgelopen delen wordt er juist altijd gevraagd naar wat meer achtergrond info. Je bent niet verplicht het te lezen hoor
Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
f2.8 / 1/250 bij ISO100 (geschoten met m'n Olympus 3020z). Ik heb ook nog 1/500 geprobeerd, alleen dan zijn de druppels veel minder zichtbaar.Arfman schreef op 12 November 2002 @ 12:32:
Heel erg mooi LoneGunman. Wat voor diafragma/sluitertijd heb je gebruikt ?
Verwijderd
Da's inderdaad erg lastig. Heel mooi lukt het als je m met een adapter-ring op een telescoop kunt monteren. Overigens gaat dat het beste met een spiegelreflex, anders krijg je m niet makkelijk scherp. Als je gaat googlen op Astrophotography dan kom je de mooiste dingen tegen. www.astropix.com bijvoorbeeldVerwijderd schreef op 12 November 2002 @ 12:33:
[Niet verkeerd plaatje van de maan]
Das dus echt een stuk lastiger dan je denkt zegIemand nog goede tips?
Verwijderd
Thanks, ik zal zelf ook eens GooglenVerwijderd schreef op 12 november 2002 @ 13:10:
[...]
Da's inderdaad erg lastig. Heel mooi lukt het als je m met een adapter-ring op een telescoop kunt monteren. Overigens gaat dat het beste met een spiegelreflex, anders krijg je m niet makkelijk scherp. Als je gaat googlen op Astrophotography dan kom je de mooiste dingen tegen. www.astropix.com bijvoorbeeld
Ookal is het niet m'n favo type pics, de munt zelf vond ik wel interessant, dus doe ik ook maar ff mee aan de trend

Ga toch eens praten bij de Porsche dealer of dit muntje nou echt waard is wat op de voorkant staat
Canon S40

Verwijderd
19 okt gemaakt ( 9h02
en het was idd apart weer, ik woon sinds kort aan een weiland, dus je heb mooie uitzichten.
1e pic f2.8 1/100
2e pic f2.8 1/250
3e pic f2.8 1/250
4e pic f4.9 1/50
Ik zal in die dir ook wel de orginelen uppen als er behoefte aan is.
Verwijderd
Ik ben van plan de S45 te kopen. heb nu een A20. Is dat aan te raden volgens jouw?
Dit is trouwens nog een foto met een HP xxx (weet type nietmeer) van me werk van vorige zomer in macro mode:

btw sorry voor 800*600 ik wistnie dat het 640 moest zijn
[ Voor 0% gewijzigd door Freezerator op 12-11-2002 19:05 . Reden: toevoeging tekst ]

Ik probeer foto's te maken dat je op iets focussed wat dan scherp is, en de rest dan enorm "blurry"/"onscherp", nu lukt het me makkelijk in de macro modus, maar nog niet als je een normale foto maakt...
Kan iemand me helpen?
Ik heb een Fuji F602z
Intentionally left blank.
Verwijderd
Verwijderd
mooi spul waz, volgens mij is dit in enschede daar in de stad he?Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 15:05:
[afbeelding]
Ben nieuw hier, kusjes aan jullie allen.
Gemaakt met een finepix s602z
commentaar welkom
Verwijderd
>> uhm bop dat klopt, wel eens geweest?Verwijderd schreef op 12 November 2002 @ 15:13:
[...]
mooi spul waz, volgens mij is dit in enschede daar in de stad he?
*kuch*
Je moet inderdaad f2.8 (of lager) gebruiken, en spot-focussen (dit is ongetwijfeld in te stellen op je cam), dit wil dus zeggen dat ie niet een 'gewogen gemiddelde' neemt van wat er allemaal scherp moet worden, maar slechts scherpstel op één punt (dat dingetje in het midden van je schermaKra schreef op 12 november 2002 @ 15:08:
[afbeelding]
Ik probeer foto's te maken dat je op iets focussed wat dan scherp is, en de rest dan enorm "blurry"/"onscherp", nu lukt het me makkelijk in de macro modus, maar nog niet als je een normale foto maakt...
Kan iemand me helpen?

klein beetje layout verneuken mag wel he
Canon EOS 80D En wat glaswerk
explain please?Verwijderd schreef op 11 november 2002 @ 20:40:
[...]
no offence hoor
ik vind het een mooie foto
met wat voor camera is deze foto gemaakt? mooie fotoJaded schreef op 12 november 2002 @ 17:26:
Even eentje van mij..
[afbeelding]
klein beetje layout verneuken mag wel he
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|

Vulkanengebied bij de bromo in Indonesië

Verwijderd
Netjes gedaan, ik ga ook eens wat zwart wit proberen...Firecow schreef op 13 November 2002 @ 13:10:
nog wat zwart wit pics![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Een Kodak DX4900-Rudy- schreef op 13 november 2002 @ 00:00:
[...]
met wat voor camera is deze foto gemaakt? mooie foto
Dank
Heb het vermoeden dat ie zich niet verder zal uitleggen... gezien z'n postings in andere topics.
Net nog wat gespeeld met een LP en macromode:
(alle foto's aanklikbaar voor origineel met alle EXIF info er nog in, 1600x1280)

In dit shot heeft de camera verkeerd gecompenseerd (c.q. ik heb 'm op de verkeerde whitebalance staan
Vind 'm toch mooi geworden.

Je kunt de muziek bijna lezen (wie raadt de plaat?

Erm, tja, dikke camera, grote knoppen, net toen ik afdrukte spinde de plaat op omdat ik dus tegen een knop aan zat

Nog eentje om 't af te leren.

Heb de eerste ff ge-edit (alleen gamma wat verlaagd) en het is nu m'n nieuwe desktop
(voor wie 't wil weten: de plaat is Jean-Michel Jarre - Equinox (1978) in mint condition, mijn nieuwe trots van m'n collectie!)
[ Voor 0% gewijzigd door LEiPiE op 13-11-2002 21:19 . Reden: vermelding aanklikbaarheid ]
Ben er nog even mee door gaan fotosoepen:Verwijderd schreef op 13 november 2002 @ 23:03:
leuke foto
en die foto's van jou Leipie geven ook een erg leuk resultaat

Ofwel er een crop van de originele hoes overheen geplaatst.
Geniaal, ik zie nu (3.5 uur later) pas dat de verrekijkerventjes rechts precies in een lijn zitten die de groeven volgt... enige waar ik op heb gelet bij het maken, was dat er een verrekijker in de lichte plek kwam
De tweede heb ik nu echter als background (zij het zonder de teksten erop, ik weet wel wie 't is
(plaatjes wat kleiner dan normaal (maar wel aanklikbaar voor full size!), 't heeft tenslotte steeds meer met desktops maken te doen dan met digitale fotografie
Verwijderd
Wat Jaded en ExTrEmE22 kunnen, kan ik ook
quote]
COOL man nog een 747 ook!!
ik ben er zaterdag weer dus als ik tijd heb en er staat wat leuks dan maak ik pics en zal ze dan posten
Verwijderd

Geresized van 1600x1200 naar 800x600
Numerplaat weggewerkt, rest origioneel met een JPG compressie.
Vin het zelf wel een geile bak moet ik zeggen.
Verwijderd
die velgen passen er niet echt onder maar jah dat is een kwestie van smaakVerwijderd schreef op 15 November 2002 @ 11:56:
Owja....., gemaakt met een Fuji Finepix 2800z.
Verwijderd
Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 11:55:
Honda Civic 1.5 V-Tech van maat van me.
Vin het zelf wel een geile bak moet ik zeggen.
Verwijderd
ik zal eens kijken of ik een pic kan maken een keer van die auto van me neefVerwijderd schreef op 15 November 2002 @ 11:58:
[...]
die velgen passen er niet echt onder maar jah dat is een kwestie van smaak
namelijk een honda integra kleur wit
i agreeVerwijderd schreef op 15 november 2002 @ 11:58:
[...]
die velgen passen er niet echt onder maar jah dat is een kwestie van smaak
die velgen vindt ik ook niet mooi eronder...
als die spijkerrand om die velg weg was mischien wel
http://www.angelfire.com/space/bike/vlinder.html

gelijk mooi proefje voor oud en nieuw
Mooi gedaan, een foto met iewat grotere kleinere aperture zou denk ik ook wel aardig uitkomen.
veeet!Firecow schreef op 15 November 2002 @ 22:13:
had nog 3 vuurpijltjes over![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
gelijk mooi proefje voor oud en nieuw
nu vanaf je dakraam horizontaal afsteken en fotograferen,
en je hebt een ufo gezien
Verwijderd
vanDaal schreef op 16 november 2002 @ 03:21:
Het wonderschone Schotland
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
nice dude !vanDaal schreef op 16 November 2002 @ 03:21:
Het wonderschone Schotland
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Digicams, koopadviezen, foto's faq en policySuperKneus schreef op 16 november 2002 @ 13:04:
IK heb nog wat leuke foto's, die wil ik hier ook laten zien maar ik wil ze graag meteen in mijn post plaatsen, kan iemand uitleggen hoe dat moet. Een Search bij tweakers levert een beetje heel erg veel reacties op en dan staan mijn foto's er over een week nog niet
Daar zou genoeg in moeten staan om je foto in je post te krijgen.
Verwijderd
SuperKneus schreef op 16 november 2002 @ 13:04:
IK heb nog wat leuke foto's, die wil ik hier ook laten zien maar ik wil ze graag meteen in mijn post plaatsen, kan iemand uitleggen hoe dat moet. Een Search bij tweakers levert een beetje heel erg veel reacties op en dan staan mijn foto's er over een week nog niet
1
| [img] url van je plaatje [/img] |
Verwijderd

Speciaal op de belichting gelet:
Licht vanuit een raam met een (licht) gordijn ervoor en een halogeen met plastic ervoor om het diffuus te maken..
Dit is dus de haven van Antwerpen
Sommige foto's zijn een beetje blurry door de mist.

Verwijderd
Is het tegenwoordig een rage om alles in zwart/wit te maken?Freezerator schreef op 16 november 2002 @ 21:40:
Vandaag gekeken of ik wat foto's kon maken voor de contest.
Dit is dus de haven van Antwerpen
Sommige foto's zijn een beetje blurry door de mist.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd

En de alom bekende waterstraal:

Nee, dit heb ik speciaal voor de contest gedaan, om meer grauwe industrie sfeer te kwekenVerwijderd schreef op 16 november 2002 @ 21:46:
[...]
Is het tegenwoordig een rage om alles in zwart/wit te maken?

nieuw experiment van mij
mini studiotje na gemaakt met allemaal huis tuin en keuken dingen
Sweet mooie foto'sFirecow schreef op 16 November 2002 @ 23:04:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
nieuw experiment van mij
Heb je ook nog pics van het mini studiotje?
Firecow schreef op 16 November 2002 @ 23:04:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
nieuw experiment van mij
Hoe heb je de achtergrond zo zwart gekregen?
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

M'n skills komen op gang
Alweeeeeeer iemand die z'n nummerplaat wegwerkt, waarom doet iedereen dat toch??Verwijderd schreef op 15 november 2002 @ 11:55:
Numerplaat weggewerkt, rest origioneel met een JPG compressie.
Verwijderd
Verwijderd
Je kan je foto's toch met Photoshop omzetten naar zwart/wit?Lexieke schreef op 17 november 2002 @ 10:57:
Ik ben hier pas nieuw dus ik weet niet of mijn vraag hier thuis hoort maar ik zie hier overal (mooie) zwart-wit fotokes, en ik zou da ook wel wille doen met mijne Fujifilm 2800 Zoom maar zou geen idee hebben hoe ik dat moet doen... of gaat dit niet? Kan de S602 van Fujifilm dit anders wel (dan zal k me die maar es kope, of iemand anders beter voorstel?) Sorry als dit hier niet thuis hoort
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2002 11:15 . Reden: Verkeerde gequote... ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 10:57:
Ik ben hier pas nieuw dus ik weet niet of mijn vraag hier thuis hoort maar ik zie hier overal (mooie) zwart-wit fotokes, en ik zou da ook wel wille doen met mijne Fujifilm 2800 Zoom maar zou geen idee hebben hoe ik dat moet doen... of gaat dit niet? Kan de S602 van Fujifilm dit anders wel (dan zal k me die maar es kope, of iemand anders beter voorstel?) Sorry als dit hier niet thuis hoort
daar staat het waarschijnlijk wel in hoe je dat kan doen.
Anders doet photoshop ook heel goed z`n werk.
Fuji Finepix S602 Zoom kan dit wel...
Verwijderd
dan wordt het tijd om over te schakelen en de mijne te verkopen... iemand enig idee hoeveel ik daar nog zou voor kunnen vragen? Mercikes al voor alle repliesaKra schreef op 17 november 2002 @ 11:55:
Fuji Finepix 2800 Zoom kan geen zwart/wit foto's maken, maar er zijn genoeg programma's die dit voor je kunnen omzetten!
Fuji Finepix S602 Zoom kan dit wel...
Verwijderd
Je gaat toch niet een nieuwe camera kopen omdat je geen zwart-wit digifoto's kunt maken??Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 13:40:
[...]
dan wordt het tijd om over te schakelen en de mijne te verkopen... iemand enig idee hoeveel ik daar nog zou voor kunnen vragen? Mercikes al voor alle replies

thxThunder schreef op 17 november 2002 @ 00:16:
[...]
Sweet mooie foto's
Heb je ook nog pics van het mini studiotje?
ja
gewoon simpel, alleen het onderwerp belichten wat je wilt hebben...dan wordt het donker... hier teminsten
Verwijderd
Tuurlijk ga ik nie alleen daarom ne nieuwe kopen :-) zo zot ben ik nu ook weer net nietVerwijderd schreef op 17 November 2002 @ 13:59:
[...]
Je gaat toch niet een nieuwe camera kopen omdat je geen zwart-wit digifoto's kunt maken??Ik heb mijn zwart-wit functie nog nooit gebruikt zelfs op mijn camera, met photoshop krijg je veel mooiere effecten. Kan je er nog een roodfiltertje tegen aan gooien om meer contrast te krijgen, en dan met de colorbalance nog wat klooien om een 'koude' zwart wit foto te krijgen of een 'warme'
die roos trouwens is wel ... super mooi gedaan, ook de afwerking van de foto trouwens
Mooie foto zo met die schaduw. Jammer alleen van die rouwrand.
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Verwijderd
Olympus C-4000 zoom, 4 megapix is dat, zeer goede cam!Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 15:15:
mag ik vrage welk toestel je gebruikt?
Verwijderd

En deze is wel grappig omdat alleen de achtergrond scherp is:

Dat is jou goedrecht.Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 14:56:
Tnx beide, ennuh, ik hou nu eenmaal meer van foto's met rouwrand
Nog even wat meer reactie van mij: nogmaals knappe foto. De meerwaarde van deze foto is vind ik gelegen in het feit dat er duidelijk over nagedacht is (i.t.t. 95% van de foto's die hier gepost worden). Prachtige belichting en achtergrond. Mooie compostie van roos en schaduw. Ietwat storend (hoewel niet overheersend) zijn de 2 horizontale schaduwen (wat zijn het?) die op de achtergrond te zien zijn. Het rood/groen steekt mooi af tegen de lichte achtergrond.
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Ik heb hiervan een stuk of 15 foto's genomen met verschillende ISO (200/400) en sluitertijden (1 sec - 1/80 of zo), maar deze was het best gelukt. Ik ben er echter niet helemaal tevreden over. Tips over hoe ik er meer uit kan halen (Fuji Finepix S602-Zoom)?
[ Voor 0% gewijzigd door sjroorda op 17-11-2002 16:33 . Reden: foutje met [img] en zo ]
Verwijderd
Tja, daar baal ik zelf ook een beetje van...(bedankt trouwens voor al je complimentjes-Stef- schreef op 17 November 2002 @ 16:07:
[...]
Dat is jou goedrecht.
Nog even wat meer reactie van mij: nogmaals knappe foto. De meerwaarde van deze foto is vind ik gelegen in het feit dat er duidelijk over nagedacht is (i.t.t. 95% van de foto's die hier gepost worden). Prachtige belichting en achtergrond. Mooie compostie van roos en schaduw. Ietwat storend (hoewel niet overheersend) zijn de 2 horizontale schaduwen (wat zijn het?) die op de achtergrond te zien zijn. Het rood/groen steekt mooi af tegen de lichte achtergrond.
Verwijderd
je krijgt echter nooit het realistische effect van als je de foto direct zwart wit op je camera zet.Verwijderd schreef op 17 november 2002 @ 13:59:
[...]
Je gaat toch niet een nieuwe camera kopen omdat je geen zwart-wit digifoto's kunt maken??Ik heb mijn zwart-wit functie nog nooit gebruikt zelfs op mijn camera, met photoshop krijg je veel mooiere effecten. Kan je er nog een roodfiltertje tegen aan gooien om meer contrast te krijgen, en dan met de colorbalance nog wat klooien om een 'koude' zwart wit foto te krijgen of een 'warme'
en verder.
als je je foto moet bewerken met photoshop dan issie dus niet goed gelukt
Dit topic is gesloten.