Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 18:50
Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 17:57:
[...]

Ik heb nu een stuk of 15 boeken geleend bij de bieb, voor digitaal en normaal fotograferen. Mag ik je aanraden boeken voor het laatste te kiezen?? De boeken voor digitaal fotograferen zijn onproffesioneel, staan dingen over photoshop in die iedere }:O weet, en de tips zijn erg slecht. Boeken over analoog fotograferen daarin tegen zijn veel handiger, en 90% toepasbaar op digitale fotografie. Vaak ook beter geschreven. Het best is dan om een boek te vragen over één onderwerp wat jou écht interesseert, bijvoorbeeld landschapsfotografie en dat wordt dan helemaal uitgewerkt. Maar goed, aan jou de keus..
Mja, had op bol.com wel een boek gezien wat me wel aardig leek,
maar bij de bruna was het werkelijk bagger (over digitale fotografie). Allemaal seniorengidsen :{ 'welke camera moet ik kopen' e.d....dat hoef ik niet.
Ik ga denk ik maar zoals je ook hebt gedaan bij de bieb kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 22:48:
[...]

Mooie foto alleen jammer van de rode ogen.
Ik heb hem nog niet geshopt, en probeer maar eens een hond te fotograferen zonder rode ogen, is echt bijna onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DinoPK schreef op 31 oktober 2002 @ 19:59:
hier nog een (vind ik zelf erg) mooie foto, mijn Golden Retriever.
Fullsize veel indrukwekkender natuurlijk, net zoals die van mijn zoontje 5 posts hierboven, maar ja, geen space.
[afbeelding]
Éen van de beste huisdierfoto's die ik op GoT heb gezien, erg goed. Jammer van het rode oog, maar dat lijkt me een kwestie van wegwerken in photoshop? Zou ik zeker doen iig..

[edit] nog niet goed alle berichten door gelezen |:( maar iig, soep je foto voordat je em hier post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Stef- schreef op 31 oktober 2002 @ 22:16:
[...]

Die eerste drie zijn eindelijk weer eens foto's waarover is nagedacht en die wat uitstralen.

Met verbazing zit ik dit topic te lezen/bekijken. Het is tot een vergaarbak verworden waar alle onscherpe en nietszeggende kiekjes in gedumpt worden.

Trouwens ook eth0's foto vind ik de moeite waard. Erg origineel en leuk met de mogelijkheden van de camera gespeeld, helemaal vanwege vandaag.
ach, wat is er mis met nietszeggende kiekjes als de makers open staan voor tips? Ik had het leuk gevonden als jij zelf ff een foto had gepost om aan te geven wat jij dan vind dat de algemene standaard dient te zijn. Zo'n opmerking als dit vind ik een beetje loos.... NOFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Verwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 23:50:
[...]

ach, wat is er mis met nietszeggende kiekjes als de makers open staan voor tips? Ik had het leuk gevonden als jij zelf ff een foto had gepost om aan te geven wat jij dan vind dat de algemene standaard dient te zijn. Zo'n opmerking als dit vind ik een beetje loos.... NOFI
Ik kan anders zijn beredenering goed begrijpen..is ook reden dat ik hier zelf weinig kom meer ....zoveel rommel , laten we t even vergelijken met het vragen naar de bekende weg ("ik heb mijn processor van 800 naar 825 mhz overgeclockt, (bla bla) gaaf he, maar hoe kan ik nou verder overclocken?" .

Er is wel een bep. ondergrens aan wat nog enigzins kunstzinnig is, of desnoods experimenteel, beeldend, of een enorm interessant onderwerp waardoor andere foto kwaliteiten niet van belang zijn (ongelukken, action etc)

maar er duiken de laatste tijd veel onzin fotos op...van de binnenkant van vuilnisbakken bijv om er 1 te noemen die ik wel een beetje ...sja...saai? vond.

De persoon die zulke dingen post weet ook wel dat zijn foto echt voor niemand anders behalve hemzelf interessant of leuk is - dus waarom dan toch posten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

majic schreef op 01 november 2002 @ 00:01:
[...]

Ik kan anders zijn beredenering goed begrijpen..is ook reden dat ik hier zelf weinig kom meer ....zoveel rommel , laten we t even vergelijken met het vragen naar de bekende weg ("ik heb mijn processor van 800 naar 825 mhz overgeclockt, (bla bla) gaaf he, maar hoe kan ik nou verder overclocken?" .

Er is wel een bep. ondergrens aan wat nog enigzins kunstzinnig is, of desnoods experimenteel, beeldend, of een enorm interessant onderwerp waardoor andere foto kwaliteiten niet van belang zijn (ongelukken, action etc)

maar er duiken de laatste tijd veel onzin fotos op...van de binnenkant van vuilnisbakken bijv om er 1 te noemen die ik wel een beetje ...sja...saai? vond.

De persoon die zulke dingen post weet ook wel dat zijn foto echt voor niemand anders behalve hemzelf interessant of leuk is - dus waarom dan toch posten ?
Daar heb je gelijk in. Maar je kan natuurlijk ook niet verwachten dat hier professionele fotografen te vinden zijn. Ik geef toe dat soms het niveau erg laag kan zijn, maar het is flauw om iedereen over één kant te scheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet zo heel bijzonder, maar ik wilde deze boom nu al een week fotograferen, en vandaag maar ff wat geprobeerd, de lijnen in de gevels van de huizen maakten het niet makkelijk....deze is dan wat dat betreft niet zo heel sterk, maar ik de man wel geinig (bewoner van het kapotte huis) die houtblokjes loopt weg te tillen en de kinderen die de boom als speelrek gebruiken...

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~poelert/een%20week%20na%20de%20storm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 13:14
Hier 2 pics van de storm ravage in het bos een paar km verder op. Beide foto's zijn gemaakt met een canona200 op auto settings.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/eliminator/stormklein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/eliminator/storm2klein.jpg

Hopelijk zien jullie al enige vooruitgang in vergelijking met de vorige 2 foto's.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eliminator007 schreef op 01 november 2002 @ 16:34:
Hier 2 pics van de storm ravage in het bos een paar km verder op. Beide foto's zijn gemaakt met een canona200 op auto settings.

[afbeelding]

[afbeelding]

Hopelijk zien jullie al enige vooruitgang in vergelijking met de vorige 2 foto's.
Ik zou zo graag de hele weg willen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DinoPK schreef op 31 oktober 2002 @ 23:22:
[...]

Ik heb hem nog niet geshopt, en probeer maar eens een hond te fotograferen zonder rode ogen, is echt bijna onmogelijk.
Daar heb je wel gelijk in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DinoPK schreef op 31 oktober 2002 @ 23:22:
[...]

Kijk eens op www.pixum.nl daar staat een programmaatje waar je heel snel die rode ogen mee weg kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/lipides/got/pics/PICT0344T.JPG
Geschoten rond 7 uur bij zonsondergang. Ik vind het zelf een mooie foto omdat de onderkant van de foto mooie kleuren heeft, en de bovenkant is een beetje spookachtig... (Contrast in PS met +7 verhoogd)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/lipides/got/pics/PICT0157BWT.JPG
Genomen op de dag dat het stormde. Een foto waar alles grauw aan is; het weer, de lucht en de achtergrond... (Alleen omgezet naar grayscale in PS)

Commentaar is welkom :)

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met welke cam zijn die gemaakt ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste foto's als trotse bezitter van de G2

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/~j.eweg/101-0146_CRWklein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/~j.eweg/101-0155_CRWklein.bmp.jpg

Laat er nou net een mooie zonsondergang zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 01:01:
Met welke cam zijn die gemaakt ? :)
Konica KD-400Z

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 03:12

aKra

Intentionally left blank.

Ik heb het idee dat mijn Fuji Finepix F602z het onder doet aan een Canon G2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~poelert/landschapmetwaterborder.jpg

[edit] sorry voor lay-out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 november 2002 @ 21:53:
[...]

Kijk eens op www.pixum.nl daar staat een programmaatje waar je heel snel die rode ogen mee weg kan halen.
paint shop pro heeft ook een ingebouwde tool waarmee je dat kan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoiN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik heb net even een foto gemaakt met mijn digicam.
Afbeeldingslocatie: http://www12.brinkster.com/osgfs/first_try.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben binnenkort van plan een digitale fotocamera aan te schaffen maar ik word dus helemaal knettergek van alle types en soorten. Ik ben vanplan 400,- euro (misschien ietsjes hoger) aan de digi-cam uit te geven. Iemand een idee welke camera goed is en lekker handig is te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 17-09 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

Verwijderd schreef op 02 november 2002 @ 18:10:
Ik ben binnenkort van plan een digitale fotocamera aan te schaffen maar ik word dus helemaal knettergek van alle types en soorten. Ik ben vanplan 400,- euro (misschien ietsjes hoger) aan de digi-cam uit te geven. Iemand een idee welke camera goed is en lekker handig is te gebruiken?
Er zijn zat camera's te verkrijgen. Kijk voor de gein is op www.dpreview.com
Daar kan je je selectie korter maken. Er zijn idd zoveel verschillende en iedereen hier heeft wel een voorkeur (waarschijnlijk zijn/haar eigen camera).

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

Digicams, koopadviezen, foto's faq en policy :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parlor_Inventor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01-2023

Parlor_Inventor

I doubt, therefore I might be

Tijdje hier niet meer geweest (sinds Juli denk ik), maar in de tussentijd heb ik heel wat fotootjes gemaakt met mijn Olympus C2040Z. Ik zal binnenkort eens wat tijd vrijmaken om de beste foto's te sorteren en hier te posten, maar vandaag houd ik het bij een foto die ik vandaag in het bos heb gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.rendo.dekooi.nl/~kuik/PB021148.jpg

...And the world goes on racing, like the world always will...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Heeft iemand hier een Fuji Film Finepix 2300 camera? Zou hij / zij foto's online kunnen zetten? Is dit iets die camera? Kan hem nl goedkoop krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Zou je die high res pic kunnen posten of willen sturen naar yoko@home.nl?

TNX! Prachtige foto met die bergen erbij
Mijn eerste foto's als trotse bezitter van de G2
Prachtige lichtinval, je ziet heel goed de schaduw van allerlei voorwerpen zoals blaadjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marteltor schreef op 31 oktober 2002 @ 23:07:
[...]
Mja, had op bol.com wel een boek gezien wat me wel aardig leek,
maar bij de bruna was het werkelijk bagger (over digitale fotografie). Allemaal seniorengidsen :{ 'welke camera moet ik kopen' e.d....dat hoef ik niet.
Ik ga denk ik maar zoals je ook hebt gedaan bij de bieb kijken
Hmm, kweet niet of je ondertussen al jarig bent geweest, maar zo niet, dan heb ik nog een boekentip voor je:

NATIONAL GEOGRAPHIC fotogids

Écht een enorme aanrader, er staat werkelijk alles in, de voorbeeldfoto's zijn verbluffend :o, en verschillende beroemde national geographic fotograven geven tips voor goede foto's. Het beste fotoboek dat ik tot nu toe ben tegengekomen....
350 pagina's aan perfecte informatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Yokozuna schreef op 03 november 2002 @ 11:55:
[...]
Zou je die high res pic kunnen posten of willen sturen naar yoko@home.nl?

TNX! Prachtige foto met die bergen erbij

[...]
Prachtige lichtinval, je ziet heel goed de schaduw van allerlei voorwerpen zoals blaadjes.
He tnx dat je het een mooie foto vindt.
Hier is de link naar het origineel.

http://members.ams.chello...ot/zonsonderganghires.jpg

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Afbeeldingslocatie: http://www.photosite.be/albums/digitalcamera/StevenSharissaBW.jpg

Men broer en m'n nichtje...
Wel een beetje gephotoshopped...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:26
maartenba schreef op 03 november 2002 @ 12:21:
[afbeelding]

Men broer en m'n nichtje...
Wel een beetje gephotoshopped...
Waarom al dat wit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Laatst online: 17-09 20:48

-Stef-

Slainthe!

Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 12:00:
[...]

Hmm, kweet niet of je ondertussen al jarig bent geweest, maar zo niet, dan heb ik nog een boekentip voor je:

Écht een enorme aanrader, er staat werkelijk alles in, de voorbeeldfoto's zijn verbluffend :o, en verschillende beroemde national geographic fotograven geven tips voor goede foto's. Het beste fotoboek dat ik tot nu toe ben tegengekomen....
Is die gids van P.K. Burian?

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Photoshop alleen voor saturation van de huid. Rest origineel.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~majic/temp/cateye.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Stef- schreef op 03 november 2002 @ 16:46:
[...]

Is die gids van P.K. Burian?
Jah, inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Vette lens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

foutje van mij 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

majic schreef op 03 november 2002 @ 16:53:
Photoshop alleen voor saturation van de huid. Rest origineel.

[afbeelding]
Dat heb je mooi gedaan man ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
kijk eens naar canon powershot A40 :) 2mp 3x zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 17:00

DinX

Motormuis

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/DinX/got/schroefjemacroklein.jpg

Verveelde me, even een macro'tje maken dacht ik zo.
Het is een schroefje van m'n case in focus, en een 12V-220V relais uit focus :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 12:00:
[...]

Thanks voor de tip :*)
Dat boek ziet er nou echt perfect uit! Proffesioneel en belicht meerdere kanten, niet alleen portret of landschap. Overigens vind ik de prijs relatief gezien nog meevallen...
voor het andere volk: http://www.nationalgeographic.nl/wagen.cfm?id=52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DinX schreef op 03 november 2002 @ 20:59:
[afbeelding]

Verveelde me, even een macro'tje maken dacht ik zo.
Het is een schroefje van m'n case in focus, en een 12V-220V relais uit focus :)
mwah, ik vind het schroefje aardig onscherp eigenlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 21:02:
[...]

Het vierkantje werd groen, meer kan ik niet doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Verwijderd schreef op 03 november 2002 @ 21:02:
[...]

mwa, als ie hem verkleint op formaat dat hier gepost wordt is ie behoorlijk scherp denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DinX schreef op 03 november 2002 @ 21:03:
[...]

Het vierkantje werd groen, meer kan ik niet doen :)
hehe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
marteltor schreef op 03 november 2002 @ 20:58:
[...]
kijk eens naar canon powershot A40 :) 2mp 3x zoom
Dat moet ie dus vooral niet doen...voor 400 euro heb je een 3 mpixel cam met heel wat meer in huis dan de a40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

marteltor schreef op 03 november 2002 @ 21:01:
[...]
Dat boek ziet er nou echt perfect uit! Proffesioneel en belicht meerdere kanten, niet alleen portret of landschap. Overigens vind ik de prijs relatief gezien nog meevallen...
Ik heb er al vaker goeds over gehoord. Vanmiddag dan ook maar besteld. Da's toch geen geld voor 350 pagina met o.a. 250 foto's (van Nat. Geogr. kwaliteit!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autonoesis
  • Laatst online: 12:39
Vanmiddag ff door een bos hier in de buurt gefietst toen ik terug kwam van mijn werk. Toevallig had ik mijn camera bij mij, dus heb wat foto's gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~c.bennink/bos1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~c.bennink/bos2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeellp hoe krijg ik mijn foto hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 00:29:
heeellp hoe krijg ik mijn foto hier
uploaden naar 1 of andere webspace die je hebt.

dan

code:
1
[img]url van plaatje[/img]

Denk effe aan de modem-gebruikers en als je een groot plaatje hebt

code:
1
[url=url groot plaatje][img]url klein plaatje[/img][/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag liep ik een beetje door onze buurt met me vriendin, en zoals wel vaker hoorde ik een hoop herrie van uitlaten en piepende banden.
Was er nooit op af gegaan want ik dacht dat het onze plaatselijke kartbaan was.
Deze keer klonk het wel erg hard en ben ik toch maar wezen kijken, en dit kwam eruit :)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/martbijl/Pics/rally_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/martbijl/Pics/rally_02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/martbijl/Pics/rally_03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/martbijl/Pics/rally_04.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 00:35:
Vandaag liep ik een beetje door onze buurt met me vriendin, en zoals wel vaker hoorde ik een hoop herrie van uitlaten en piepende banden.
Was er nooit op af gegaan want ik dacht dat het onze plaatselijke kartbaan was.
Deze keer klonk het wel erg hard en ben ik toch maar wezen kijken, en dit kwam eruit :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
super :) echt kicke wagens die ouwe, leuker spul dan al die nieuwe shit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor het andere volk: http://www.national-geographic.nl/wagen.cfm?id=52
Zo, even het linkje voor je gefixt (er moest een streepje tussen). Maar een goeie tip is het zeker; weet ik meteen weer een mooi cadeau voor Sinterklaas. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Graag gedaan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneGunman
  • Niet online
Even een paar plaatjes van een weekendje Parijs (heb nog niet alle 277 foto's goed bekeken, deze sprongen als eerste in het oog):

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/b.werkman/img/parijs01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/b.werkman/img/parijs02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/b.werkman/img/parijs03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/b.werkman/img/parijs04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/b.werkman/img/parijs05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/b.werkman/img/parijs06.jpg

Allemaal geschoten met m'n Olympus 3020Z.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 avond foto's

ben de laatse tijd aan het spelen met me sluitertijd

pics zijn genomen met iso 50 en sluitertijd 8
instelling op de camera op TV stand

daar hebben we de brug weer alleen nu in het donker

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ExTrEmE23/got/brugdonker.jpg

en dit is een asfalt fabriek ben helaas de naam kwijt van het bedrijf

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ExTrEmE23/got/fabriek.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Allemachtig, die van de Eifeltoren 's avonds is mooi zeg :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 02:18:
[...]
Zo, even het linkje voor je gefixt (er moest een streepje tussen). Maar een goeie tip is het zeker; weet ik meteen weer een mooi cadeau voor Sinterklaas. :)
op 1280x960 was er geen streepje nodig, werkt gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
LoneGunman schreef op 04 november 2002 @ 11:35:
Even een paar plaatjes van een weekendje Parijs (heb nog niet alle 277 foto's goed bekeken, deze sprongen als eerste in het oog):

Damn lonegunman, die nachtfoto van de eiffel is echt GRUWELIJK mooi
Als ik je een adviesje mag geven - gooi die eens op www.photosig.com - ik wil wedden dat je echt binnen NO-time iets van 200-300 thumbs up krijgt....echt EXTREEM perfect. Nu weet ik ook wat ik had moeten doen met de eiffen - niet snachts er van een kilometer verder naar kijken maar er naar t oe gaan godver! mooi man! *very impressed*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~majic/temp/mwlight.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~majic/temp/rivierabw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~majic/temp/robert_sun.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~majic/temp/invertedlamp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

majic schreef op 05 november 2002 @ 00:08:
[...]

Damn lonegunman, die nachtfoto van de eiffel is echt GRUWELIJK mooi
Als ik je een adviesje mag geven - gooi die eens op www.photosig.com - ik wil wedden dat je echt binnen NO-time iets van 200-300 thumbs up krijgt....echt EXTREEM perfect. Nu weet ik ook wat ik had moeten doen met de eiffen - niet snachts er van een kilometer verder naar kijken maar er naar t oe gaan godver! mooi man! *very impressed*
Nietus :P 60 punten maximaal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

mooi fotos :9~

damn parijs is en blijft een mooie stad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
ik ga nú dat boek bestellen op bol.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 november 2002 @ 01:16:
[...]

super :) echt kicke wagens die ouwe, leuker spul dan al die nieuwe shit
dat vond ik nou ook :) en een geluidje dat uit die wagens kwam.. pff niet te zuinig :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maca
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-04-2022
Even tussendoor een vraagje aan de andere Minolta Dimage 5 gebruikers.

Onze camera heeft de volgende vreselijk irritante gewoonte/bug:
Als je Manual Focus (MF) ingesteld hebt en de camera gaat uit (power safe of handmatig)
en je zet hem weer aan dan staat de MF op 50cm ingesteld. Ook als hij daarvoor op oneindig stond.
Dit is heel irritant bij het maken van foto's vanuit een auto of bij concert foto's oid.
Hebben jullie hier ook last van?
En is er misschien een firmware upgrade die dit verhelpt?
Heeft de Dimage 7 dit probleem ook?

[ Voor 0% gewijzigd door maca op 06-11-2002 15:17 . Reden: tikfouten ]

Nikon D300 + Nikon D70 + Pentax Optio S5z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Leuke foto's, was bij jouw dus mooier weer dan wij hadden een maandje terug. Ben je ook in de Tour de monprenas ofzo geweest? Keek je 's avonds over parijs heen. Toren stond vlakbij de eifeltoren :)

Maar leuke pics!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marteltor schreef op 05 november 2002 @ 17:14:
ik ga nú dat boek bestellen op bol.com :)
gefeliciteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marteltor schreef op 04 November 2002 @ 21:24:
[...]
op 1280x960 was er geen streepje nodig, werkt gewoon
Hee, da's raar. Bij nader inzien blijkt www.nationalgeographic.nl het hier soms wel te doen, maar bij sommige refreshes krijg ik 'page not found'. Mèt streepje werkt ie tot nu toe altijd goed. :? Raaaaaar...

Hoe dan ook: bedankt voor het linkje (en Aerodynamic bedankt voor de tip)! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie lucht, vanochtend:
Afbeeldingslocatie: http://mora.port5.com/images/blue-sky-small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dies zeker mooi! heb je die ook in het groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, slagrooom :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maca schreef op 06 november 2002 @ 15:16:
Even tussendoor een vraagje aan de andere Minolta Dimage 5 gebruikers.

Onze camera heeft de volgende vreselijk irritante gewoonte/bug:
Als je Manual Focus (MF) ingesteld hebt en de camera gaat uit (power safe of handmatig)
en je zet hem weer aan dan staat de MF op 50cm ingesteld. Ook als hij daarvoor op oneindig stond.
Dit is heel irritant bij het maken van foto's vanuit een auto of bij concert foto's oid.
Hebben jullie hier ook last van?
En is er misschien een firmware upgrade die dit verhelpt?
Heeft de Dimage 7 dit probleem ook?
Mijn 7i houdt de afstand gewoon vast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 12:31:
dies zeker mooi! heb je die ook in het groot?
Linkje (ca. 227 KB, 1998x1476 pixels). Ik heb hem een beetje gefilterd, waardoor de EXIF info is verdwenen. Het origineel had een klein beetje minder contrast en (nog) iets meer ruis, maar veel scheelt het niet. :)

(Brakke webserver, overigens, dus het werkt niet altijd even goed.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05 15:55
DarkSide schreef op 03 november 2002 @ 12:11:
[...]

He tnx dat je het een mooie foto vindt.
Hier is de link naar het origineel.

http://members.ams.chello...ot/zonsonderganghires.jpg
Weer een mooie windowsachtergrond :) Heftig. Bedanktt!
Linkje (ca. 227 KB, 1998x1476 pixels)
Zo, ziet er strak uit, voor een fullsize foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/zonnetje.jpg

Dimage 7i

Diafragma: 9,5
Sluitertijd: 1/2000

edit:

Verder niets aan gesoept, alleen gecropt en resized.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 08:50:
Net gemaakt:

[afbeelding]

Dimage 7i

Diafragma: 9,5
Sluitertijd: 1/2000

edit:
Verder niets aan gesoept, alleen gecropt en resized.
Sepia neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, gewoon normaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
knap rare lucht dan 's ochtends vroeg..
Op zich dat oranje was hier ook vanochtend maar ik had toch wel wat blauw verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat krijg je als je het diafragma helemaal dicht draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

ff gespeelt met schaduw enzow :)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/firecows602/zw/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/firecows602/zw/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/firecows602/zw/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/firecows602/zw/4.jpg

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erg mooi spul firecrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Mooie pics, firecow! very nize

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooie foto's man! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Laatst online: 12:05

ST10©DE

Dus.............

Twee probeersels van mij

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/p.a.mekes/nokia.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/p.a.mekes/remymartin.jpg

Camera: Canon Digital Ixus
Verder niks mee gedaan.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euh, wat zijn het??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paulusje schreef op 09 november 2002 @ 16:14:
Twee probeersels van mij

[afbeelding]
[afbeelding]

Camera: Canon Digital Ixus
Verder niks mee gedaan.
Als je macro-foto's wilt maken moet je wel zorgen dat ze scherp zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canon S45

De oude vertrouwde gulden

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/wwolters1/florijn.jpg

Erasmus in een lichte mist (wat overigens niet goed uitkomt op de foto)

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/wwolters1/brugmist.jpg

Mijn eerste gestitchte panorama vanuit me raam

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/wwolters1/1ststitch.jpg

Vanuit een rijdende auto

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/wwolters1/lucht.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:35
Die 2de en 4de foto zijn mooi, die gulden is niet zo bijzonder

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Was vandaag nog even op pad. En deze vond ik wel mooi.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/jcnieuwe/jcnieuwe/images/got/Wolken.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

majic schreef op 09 november 2002 @ 12:48:
[...]

Mooie pics, firecow! very nize
thx :)

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben vandaag op schiphol geweest

zal morgen de pics posten ga zo stappen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 17:03
Afbeeldingslocatie: http://www.cowhosting.com/upload/p206.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.cowhosting.com/upload/birdies.jpg

vandaag.

Owja beetje soep voor kenteken en blikje wat voor de auto lag en verder nix.

Verder gemaakt met Olympus C-2100UZ alles op full auto en pola filter erop gelaten ook al was er weinig licht het maakt altijd (mooi) verschil....

[ Voor 0% gewijzigd door salutem op 10-11-2002 01:06 . Reden: soepieee/specs ]

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/paal.jpg

Slagboom van kamp westerbork.
Gemaakt met een Nikon Coolpix 775.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

salutem schreef op 10 November 2002 @ 01:03:
[afbeelding]

[afbeelding]

vandaag.

Owja beetje soep voor kenteken en blikje wat voor de auto lag en verder nix.

Verder gemaakt met Olympus C-2100UZ alles op full auto en pola filter erop gelaten ook al was er weinig licht het maakt altijd (mooi) verschil....
FOEI salutem, geen troep uit de auto gooien! ;)

Ik zie weer een hele hoop mooie foto's damnit, dan heb ik zo'n hele dure camera maar lukt het me nog steeds niet om dit te creeeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/g4fpm1/got/01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/g4fpm1/got/02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/g4fpm1/got/03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/g4fpm1/got/04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/g4fpm1/got/05.jpg

canon a40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die bovenste is een Nokia 5210 en die onderste is een dure fles cognac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-

-Stef-

Slainthe!

aKra schreef op 10 November 2002 @ 11:52:
[...]
Ik zie weer een hele hoop mooie foto's damnit, dan heb ik zo'n hele dure camera maar lukt het me nog steeds niet om dit te creeeren.
Dat komt omdat je met een dure camera per definitie nog geen goeie foto's maakt. Het ligt altijd nog aan de fotograaf of een foto "gelukt" is. Dat kan ook ontzettend goed met een goedkoop toestel. Ga dus eens bij jezelf te rade en verdiep je in het fotograferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Laatst online: 01-09 17:03
aKra schreef op 10 November 2002 @ 11:52:
[...]

FOEI salutem, geen troep uit de auto gooien! ;)

Nouuuuuu nietuuss !

dan maar een paar andere :P

Afbeeldingslocatie: http://www.cowhosting.com/upload/avondrood1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.cowhosting.com/upload/rara.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.cowhosting.com/upload/dichtdakkie.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.cowhosting.com/upload/nogeendakkie.jpg

Pics gemaakt op full-auto en met polarisatie filter.

Owja en geen soep behalve dan de resize :)

ow owja, :)

grote pics 1600/1200 max. available on demand

[ Voor 0% gewijzigd door salutem op 10-11-2002 14:47 . Reden: soep / ow owja :P ]

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Wat stijlen van fotografie geprobeerd afgelopen paar dagen :

["Foto uit chique auto promo brochure"]
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~majic/new/carinside.jpg

[Jaren 70 analoge camera feeling met bep. typen film]
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~majic/new/experimental.jpg

[Skandia : Chrom vanadium - ook voor een folder oid :)]
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~majic/new/gamma.jpg

[ Wat spelen met 3D ...blaadjes in compositie voor extra effect]
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~majic/new/reflection.jpg

[Beetje creepy met late herfstzon feeling gemixt]
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~majic/new/shadow.jpg

[Nabootsing van amateur kunstfotografen style anno 1915]
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~majic/new/grauw.jpg

[Bep. style fotos die weer in begint te raken - weinig scherp, weinig kleur]
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~majic/new/grauw2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
wow, gevaarlijk scherpe foto's! :)
echt mooi! :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

majic schreef op 10 november 2002 @ 17:30:
Wat stijlen van fotografie geprobeerd afgelopen paar dagen :

["Foto uit chique auto promo brochure"]
[afbeelding]

[Jaren 70 analoge camera feeling met bep. typen film]
[afbeelding]

[Skandia : Chrom vanadium - ook voor een folder oid :)]
[afbeelding]

[ Wat spelen met 3D ...blaadjes in compositie voor extra effect]
[afbeelding]

[Beetje creepy met late herfstzon feeling gemixt]
[afbeelding]

[Nabootsing van amateur kunstfotografen style anno 1915]
[afbeelding]

[Bep. style fotos die weer in begint te raken - weinig scherp, weinig kleur]
[afbeelding]
Erg coole foto's!! Vooral die met die waterpomptang! Toppie :)

[edit] wat voor camera gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 20:41:
[...]

Fuji s602, fotos behalve bovenste onbewerkt behalve resize en soms een beetje unsharpmask. Z/w fotos zijn ook in z/w gemaakt overigens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEiPiE
  • Laatst online: 27-08 12:17

LEiPiE

... (ing. van weinig woorden)

Verwijderd schreef op 10 november 2002 @ 20:41:
[...]

Waterpomptang??
Bahco :)

laat ik ook maar weer es wat posten (heb al een tijdje geen interessante (voor hier dan :)) foto's meer gemaakt):
Mooi plaatje van m'n nieuwe oude versterker:
Afbeeldingslocatie: http://zielknijper.student.utwente.nl/leipie/foto/sIM011366.jpg
Vind 'm wel geslaagd wat betreft scherptediepte
(en ja: hij stond pleuris hard op dat moment (-3dB uitslag krijg ik pas bij ongeveer helft van de volumeknop (helft vermogen), da's stand 5... normaal staat ie nooit harder dan 2 (waarbij de uitslag tussen -20 en -10 dB hangt), maar gelukkig kan ik de speakers uit zetten en dan toch dit soort uitslagen krijgen ;))

Ach en de kat nog maar weer es:
Afbeeldingslocatie: http://zielknijper.student.utwente.nl/leipie/foto/sIM011130.jpg
typische kattenhouding, alsof ze nadenkt :)

En een lucky mee-trek-shot op Amsterdam CS laat op de avond:
Afbeeldingslocatie: http://zielknijper.student.utwente.nl/leipie/foto/sIM011210.jpg
beetje donker, maar ja dat was 't dan ook op dat tijdstip :)

[ Voor 0% gewijzigd door LEiPiE op 11-11-2002 03:04 . Reden: FFF: Foto Filename Foutje :) ]

Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.