DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
eigenlijk is dit een nutteloos topic! maar waarom lees ik dan al die 20 pagina's! lol
keep on the good work, and keep posting the digi pics!!!
ik vervoeg jullie binnenkort
Verwijderd
deze vond ik wel aardig...

ow ja... het zijn blaadjes die op het water drijven en de foto is gemaakt met een C-2100UZ

gistren ook ff snel geprobeert 2 min...
had geen tijd om statief klaar te maken etc
dus uit de hand leundend op de gordijn rails
1 sec sluitertijd en burstmode
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Verwijderd
aparte foto... in wat voor gebouw is hij gemaakt? en hoe hoog is het precies? want dat totaal niet in te schatten
idd erg mooi, kun je nog wat vertellen over de instellingen/camera. Is de foto nog bewerkt?

en ook de pinguins in Blijdorp waren mij niet ontgaan

Verwijderd
Niets aan gedaan, behalve dat ik em zo gecropt heb, om em iets origineler te maken. Verder heb ik em genomen in de supermacro-mode. Ennuh, beetje de zon er op laten vallen, maar geen direct zonlicht.....that's it, de bloem had gewoon een ongelooflijk mooie kleurT.T. schreef op 27 oktober 2002 @ 00:29:
[...]
idd erg mooi, kun je nog wat vertellen over de instellingen/camera. Is de foto nog bewerkt?
Oh hij is genomen met een Olympus C-4000 zoom
Verwijderd
die tweede is erg geinig, net alsof ie gerenderd is...FireSt@rter schreef op 27 oktober 2002 @ 12:00:
Hier nog een leuke van het afgelopen Lowands Festival
[afbeelding]
en ook de pinguins in Blijdorp waren mij niet ontgaan
[afbeelding]
Verwijderd
Ben afgelopen weekend naar Europapark geweest (groot pretpark zuid-duitsland)
Poseidon (Waterachtbaan en thematisatie 2e foto)

SilverStar (Grootste, hoogste en snelste stalen achtbaan Europa)

Ben ook nog even in StraBBurg geweest (frankrijk)

Meer foto's zie mijn site.

Verwijderd
Hoe heb je dat nou voor elkaar gekregen? Tzou een prachtige foto geweest zijn wanneer die gekke kleuren dingen er niet op hadden gestaan, mooi moment. Vooral als je oma en sophie eruit cropt. De kopjes zijn een beetje afleidend...GeFke schreef op 27 oktober 2002 @ 14:38:
Deze vond ik wel leuk, rechtstreeks uit de camera... alleen geresized en kadertje toegevoegd
[afbeelding]
Sluitertijd 1/60 - Diafragma 2.8
Prachtig wat een mooi plaatje zeg ! evt iets meer zoom had geen kwaad gekunt.Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 18:29:
vandaag ook maar even gekeken voor wat foto's (gebruik ik die digicam van me ook weer eens), maar door het wisselvallige weer was er niet veel te beleven en waren de foto's nogal matig
[afbeelding]
ow ja... het zijn blaadjes die op het water drijven en de foto is gemaakt met een C-2100UZ
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
Sommige zijn een klein beetje bewerkt in PS.
Dit is een ruine in Kos

Dit is een zonsondergang gezien van uit mijn hotelkamer in turkije

En dit is de palmboom die voor het hotel stond.

Dit is een brommer die voorbij reed.

En dit is een kruispunt bij mij om de hoek

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Verwijderd
Welke camera heb je daar gebruikt?DarkSide schreef op 27 oktober 2002 @ 15:54:
Hier heb ik nog wat plaatjes die ik wel interressant vond.
Dit is een ruine in Kos
[afbeelding]
Dit is een zonsondergang gezien van uit mijn hotelkamer in turkije
[afbeelding]
En dit is de palmboom die voor het hotel stond.
[afbeelding]
Dit is een brommer die voorbij reed.
[afbeelding]
[afbeelding]
Sorry vergeten te melden. Sony DSC-F707.
Dat is met die grote lens.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Fuji F602z, "auto"...
Vandaag gemaakt @ storm
Intentionally left blank.
Finger Skateboardje met de macro functie:

Mijn straat bij nacht:

Nieuwe pc:

Aloe Vera plant bij ons in de huischkamer met de macro functie:

Dit is mijn eerste serie fotos die ik op het forum plaats omdat ik mijn camera pas net heb.
Trouwens nog steeds problemen met de cam, zie [rml][ Digicam] Fuji finepix a203[/rml]
Verwijderd schreef op 18 oktober 2002 @ 19:17:
Ter afwisseling van alle auto's, hier een foto van mn zusje, mn eerste foto met gebruik van zacht zijlicht (in dit geval uit een raam)
[afbeelding]
Woa, best wel knap zusje, zeg maar
En ook gewoon wel een mooie foto. Hoe ben je aan die 'tip' gekomen van dat fluweel?
overdag bedoel jeMaKK0 schreef op 27 oktober 2002 @ 17:17:
Heb mn cam sinds kort. Het is een Fuji FinePix a203.
Mijn straat bij nacht:
[afbeelding]

Intentionally left blank.
hier staat het album
http://members.lycos.nl/firecows602/500/page_01.htm
paar pics eruit

Mmmh... hoek middenweg en kruislaan... Er woont een tweaker in my hoodDarkSide schreef op 27 oktober 2002 @ 15:54:
Hier heb ik nog wat plaatjes die ik wel interressant vond.
[afbeelding]
Vandaag is het feest en morgen ook.
Op de Bernina pas met de Bernina expres (Zwitserland dus)

Een afdaal lus om het hoogte verschil in het nauwe dal te overwinnen

De albulapas met de auto

De trein in het albuladal

Meer foto's volgen (misschien vanavond).
Nikon D300 + Nikon D70 + Pentax Optio S5z
2 foto's van de 160..
gemaakt met Fuji Finepix 2800Z
Billboard op Hong Kong Island vlakbij het world trade center..

Deel van Hong Kong Island, rechts op de foto een nieuw gebouw die ik dus ook voor de eerste keer zie aangezien dit de 9e keer was dat ik er ben geweest..

alleen resized..
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Verwijderd
OMG! Ik was van plan PRECIES zo'n foto te gaan maken!!!!!!!! Dacht nog wel origineel te zijn dan.Verwijderd schreef op 26 oktober 2002 @ 18:29:
vandaag ook maar even gekeken voor wat foto's (gebruik ik die digicam van me ook weer eens), maar door het wisselvallige weer was er niet veel te beleven en waren de foto's nogal matig
[afbeelding]
/me is dus ook al net zoals alle anderen.
dat komt omdat ik ff die grote foto 1024 ff gewoon met 640 bij 480 op het forum zelf heb verkleint... vandaar die karteltjesDinoPK schreef op 29 oktober 2002 @ 11:15:
firecow, misschien is het handiger om de foto's die je plaatst te resizen met een goed werkend programma, het is zonde dat de eerste blik op de foto's meestal verpest wordt door de vele karteltjes.
Verwijderd
Vip plek ofzo? of moet je er zo komen?Firecow schreef op 28 oktober 2002 @ 23:38:
dagje zandvoort...
hier staat het album
http://members.lycos.nl/firecows602/500/page_01.htm
paar pics eruit
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Beetje offtopic, maar is het niet vreselijk duur om naar Hong Kong te vliegen en daar te overnachten. Ik zou graag ook een keer gaan, maar het lijkt me zo duurMastahBlastah schreef op 29 oktober 2002 @ 13:09:
mijn vakantie in Hong Kong, ben net 2 daagjes terug.. (9e keer dat ik er ben geweest)
Die 1e foto is echt leuk, alleen jammer dat het 1e billboard er niet op past. Is het gewoon zo goed verlicht daar dat je alles makkelijk op de foto kan zetten met een redelijk korte sluitertijd 's avonds?
Verwijderd
Hé ff voor de duidelijkheid, ze is pas 11 hè!Booster schreef op 27 oktober 2002 @ 20:21:
[...]
offtopic:
Woa, best wel knap zusje, zeg maar
En ook gewoon wel een mooie foto. Hoe ben je aan die 'tip' gekomen van dat fluweel?
Maaruh, dat van dat fluweel, zelf bedacht, ik had een achtergrond nodig, en fluweel leek mij het best bruikbaar.
Verwijderd
Je bent nog nooit de natuur in geweest? Wow, was het niet eng?Flex schreef op 27 oktober 2002 @ 11:47:
Sinds vorige week een Powershot G1,voor het eerst de natuur in
[afbeelding]
Flex is een echte tweaker dus: GEFELICITEERD!
Sarcastisch bedoeld ja
of moet je er zo komen ?
nah was gewoon voor 7 euro overal komen
en tja je kon ook niet natuurlijk bij de fotograaf plekke staan zonder perskaart
kort samengevat, veel plekken wat met de dtm taboe was kon je nu wel komen
Ok, iets om te onthouden in ieder geval. Tenminste, was dit ook het effect wat je in gedachte had met het fluweel of niet?Maaruh, dat van dat fluweel, zelf bedacht, ik had een achtergrond nodig, en fluweel leek mij het best bruikbaar.
2x11=22Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 15:25:Hé ff voor de duidelijkheid, ze is pas 11 hè!
Grappig woon iets verder bij de middenweg en hogeweg. En op het origineel staat nog een man. Maar door de lange sluitertijd zie je die niet zo goed.GeJe schreef op 29 oktober 2002 @ 10:52:
[...]
Mmmh... hoek middenweg en kruislaan... Er woont een tweaker in my hood
Misschien was jij dat wel
Verwijderd
Jahoor, zeker, ik zal het aan d'r doorgevenBooster schreef op 29 oktober 2002 @ 16:35:
[...]
Dan mag ik haar hopelijk nogsteeds wel een knappe dame vinden
Dit was absoluut het effect wat ik in gedachte had. Had eigenlijk verwacht dat je duidelijk de stof zou zien, maar fluweel absorbeert prima (Y) [edit] <---- woei! last van paradoxale uitspraken[...]
Ok, iets om te onthouden in ieder geval. Tenminste, was dit ook het effect wat je in gedachte had met het fluweel of niet?
ik wil ook een digicam kopen maar ben absoluut niet bekend met prijzen e.d.Verwijderd schreef op 29 oktober 2002 @ 22:00:
Even beziggeweest met me Powershot S45. Stand: shutter regelbaar de rest auto. beetje lelijk geresized maar origineel is mooier
klik voor groter formaat (=mooier)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
na enig onderzoek via bepaalde sites enzo is mijn oog eigenlijk gevallen op de Canon S45...
is dit een goede camera? voor een amateur fotograaf? (doe kunstacademie/grafische vormgeving)
de camera moet dus wel voor (klein) drukwerk geschikt zijn
is de S45 dat?
en waar kan ik hem t beste kopen?
in nederland of in duitsland? woon vlakbij de grens...
plz help?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Digicams, koopadviezen, foto's faq en policyPhusebox schreef op 29 oktober 2002 @ 23:38:
[...]
ik wil ook een digicam kopen maar ben absoluut niet bekend met prijzen e.d.
na enig onderzoek via bepaalde sites enzo is mijn oog eigenlijk gevallen op de Canon S45...
is dit een goede camera? voor een amateur fotograaf? (doe kunstacademie/grafische vormgeving)
de camera moet dus wel voor (klein) drukwerk geschikt zijn
is de S45 dat?
en waar kan ik hem t beste kopen?
in nederland of in duitsland? woon vlakbij de grens...
plz help?
Verwijderd
Even beziggeweest met me Powershot S45. Stand: shutter regelbaar de rest auto. beetje lelijk geresized maar origineel is mooier
klik voor groter formaat (=mooier)
[quote]
mooie pics maar wat bedoel je met shutter regelbaar de rest auto
welke stand is dat op het toestel is dat de setting TV ? en welke iso gebruikt

[ Voor 0% gewijzigd door twit op 30-10-2002 16:41 . Reden: sorry ben bezig met andere server! ]
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Image hosted @ Tripod?eliminator007 schreef op 30 oktober 2002 @ 16:06:
Hier mijn eerste foto's het is nog niet veel maar misschien kunnen jullie mij goede tips geven om beetje op niveau te komen?
[afbeelding]
Zoek een andere server voor je foto, anders zie je alleen dat beveiligingsplaatje.
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Of op de webspace van je provider bijvoorbeeld. Als dat niet lukt kun je eens op FreeWebSpace.Net kijken en zelf een geschikte hostingprovider uitzoeken.eliminator007 schreef op 30 oktober 2002 @ 16:29:
ja maar in faq stond dat het kon dus ik dacht laten we het proberen. Wat raad jij aan dan ? brinkster of zo gewoon gebruiken?
* El Jefe ontopic!
Ja, dat bedoel ik ja
Hoef je niet meteen zo sip te kijken hoor, hehehe
Nightshot ('volledig' donker):

Op de Hilversumse hei (eerste keer dat m'n cam het licht zag

Ben nog niet zo thuis in digitaal bewerken.. De kat is iets gecropped, de rest heb ik alleen geresized..
Verwijderd
Zeer nette foto's! Maaruh, hoe kon je die kat vinden in het pikkedonker??KrL schreef op 30 oktober 2002 @ 16:58:
Heb sinds gisteren eindelijk de Sony DSC-F717 en ben d'r natuurlijk even mee aan het spelen gegaan.. De foto van de kat staat ook al in 'Het grote sony digicam topic' maar ik plaatst m hier ook nog even.. Di's trouwens 'my first Sony'
Nightshot ('volledig' donker):
[afbeelding]
Op de Hilversumse hei (eerste keer dat m'n cam het licht zag) :
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ben nog niet zo thuis in digitaal bewerken.. De kat is iets gecropped, de rest heb ik alleen geresized..
Verwijderd
De eerste keer dat ik naar je foto's keek zag ik dus écht niet wat het onderwerp was.eliminator007 schreef op 30 oktober 2002 @ 16:06:
Hier mijn eerste foto's het is nog niet veel maar misschien kunnen jullie mij goede tips geven om beetje op niveau te komen?
[afbeelding]
[afbeelding]
1.) Zorg dat het onderwerp altijd duidelijk is voor het oog van de toeschouwer.
Toen me dat eindelijk duidelijk was had ik het gevoel alsof ik er buiten stond. Alsof ik de geknakte boom observeerde
2.) Kies een lager standpunt, zodat het niet lijkt alsof je terwijl je aan het joggen was de foto in het voorbij gaan hebt gemaakt, maar dat je er duidelijk wat tijd aan hebt besteed.
Verder viel het me op dat alleen een stuk of 10 boomstammen zichtbaar waren. Mn oog wilde omhoog naar de kruinen, maar die stonden helemaal niet op de foto!
3.) Zorg dat het hele onderwerp op de foto staat, of maak duidelijk een foto van slechts één onderdeel van een onderwerp, niet iets ertussen in.
Hoe had de foto véél sterker kunnen overkomen?
De bomenrij vormt een bepaald patroon, die onderbroken wordt door een omgeknapte boom.
--> was verder weg gaan staan van de geknapte boom, maar wel dichterbij de bomenrij. En had langs de bomenrij gefotografeerd. Dat had ervoor gezorgd dat zeker een stuk of 10 bomen er helemaal op waren gekomen, met daar tussen in de geknapte boom. Zo was er perspectief ontstaan, nog versterkt door de weg, en je had een top foto gehad.
Laat me ff weten of je er iets aan hebt gehad....
Edit, ik zie dat je de laatste foto al een beetje is wat ik bedoelde, je had het alleen nog iets moeten versterken door een lager standpunt te kiezen...
En tja, de onscherpte en de zwakke kleur zal wel aan je camera liggen....
haal zo i zo even een auto level over je pics heen met photoshop, dat maakt de foto al vaak gelijk een stuk mooiereliminator007 schreef op 30 oktober 2002 @ 16:06:
[afbeelding]
[afbeelding]

[ Voor 0% gewijzigd door twit op 30-10-2002 18:07 . Reden: dubbel post ]
Verwijderd
Nee, zoom is niet nodig....maar ik zou iig altijd op de hoogste kwaliteit fotograferen...eliminator007 schreef op 30 oktober 2002 @ 18:05:
Kijk jullie allebei bedankt voor de tip. Camera is een canona200 dus dacht dat ie niet zo heel slecht was. Jou tips zijn zeker nuttig aerodynamic zal de volgende keer foto's toch maar op allermooiste stand maken dan (nu op medium size en 1 na beste compressie verder auto). En heel nuttig die filter idd zal photoshop eens wat beter gaan bestuderen. 1 ding wat jullie misschien wel moeten weten, deze camera heeft geen zoom of moet het dan nog mooier kunnen?
Heeft iemand misschien zin om mij over msn te helpen zodat dit topic niet zo vervuild word???
t_bakx@hotmail.com als je me wilt helpen.
[ Voor 0% gewijzigd door twit op 30-10-2002 18:19 . Reden: emailadres toegevoegd ]
Overigens heb ik eergister de Canon Powershot S30 besteld
Verwijderd
Ik zal je zo toevoegen als ik weer contact kan krijgen met MSN, nu doet ie het niet.....is dat bij jou ook zo?eliminator007 schreef op 30 oktober 2002 @ 18:13:
Stel ik ga morgen weer naar deze boom toe om hem beter te fotograferen. Zijn er dan ook nog bepaalde instellingen die kunnen helpen? sluitertijd, iso waardes enz?
Heeft iemand misschien zin om mij over msn te helpen zodat dit topic niet zo vervuild word???
t_bakx@hotmail.com als je me wilt helpen.
Verwijderd
jeroen_ja@hotmail.com
Als je dat wilt he, hoeft niet.
Hij doet het nu dus zou zeggen kom maar op met die info
Verwijderd
nah, bij mij doet ie het nog niet hooreliminator007 schreef op 30 oktober 2002 @ 20:09:
Msn doet het hier inderdaad ook niet vaag ... maar ik moet zeggen dat ik de laatste week al wat meer problemen heb met @home verbinding, vooral bij het laden van sites (denk problemen met dns servers of zo... )
Hij doet het nu dus zou zeggen kom maar op met die info
Verwijderd
Nee, daar ben ik nooiteliminator007 schreef op 30 oktober 2002 @ 20:27:
Ik weet niet of je wel eens op irc rondhangt? kan anders daar ook.
Verwijderd
Kep je toegevoegd...eliminator007 schreef op 30 oktober 2002 @ 21:34:
nee hoor heb ook geen haast maar dacht misschien heb je het druk en is het toevallig dat je vanavond wel even tijd had om het uit te leggen. Ik zie je wel keer verschijnen en dan vraag ik het wel. Ik ga morgen opnieuw naar zelfde plek om het weer te proberen misschien dat je al wat vooruitgang ziet met die tips. Ik hoor van velen dat beter moet kunnen met de camera die ik heb (ook de scherpte dus .. )
Verwijderd

(alle toetsen vorige week nog met den hand afgeboend in het afwasteiltje)

Willekeurige prullenbak op school:

Iemand misschien commentaar op de door mij gepostte foto's in deze threat? Zou willen weten of het iets is of niet...
Is dat alles?

Aanklikbaar voor fullsize (1600x1280), alle details staan in de EXIF info (belangrijkste: F3.9 / 25.8mm, 1/15s).
Gemaakt met Pentax EI-2000 zonder extra macrolenzen oid, ding kan standaard tot op 2cm voor z'n objectief focussen... moet alleen wat rommelen met belichting, want het objectief zit dan in de weg voor de flitser
Schijnbaar is z'n focusgebied elliptisch oid
Binnenkort nog eens de verschillende focusmethoden en zo uit proberen, te weinig verstand van.
Keyboard is trouwens een simpele Trust Natural, mocht 't iemand boeien.
Een keer in de zoveel tijd es alle toetsen eraf, toetsenkapjes in een kussensloop in de wasmachine (30 graden, express programma (30 minuten)) en ondertussen de rest van de kap met spiritus bewerken, (Lego methode zeg maar(alle toetsen vorige week nog met den hand afgeboend in het afwasteiltje)
En inderdaad: ik heb 'm al een tijdje niet meer schoongemaakt, van een normale afstand zie je dat toch niet
[ Voor 0% gewijzigd door LEiPiE op 31-10-2002 01:44 . Reden: keyboardmerk toegevoegd :) ]
Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber
Soz voor mijn late reactie, jah op straat is alles (vooral daar) erg goed verlicht, zelfs geen flits gebruikt..T.T. schreef op 29 oktober 2002 @ 14:49:
[...]
Beetje offtopic, maar is het niet vreselijk duur om naar Hong Kong te vliegen en daar te overnachten. Ik zou graag ook een keer gaan, maar het lijkt me zo duur
Die 1e foto is echt leuk, alleen jammer dat het 1e billboard er niet op past. Is het gewoon zo goed verlicht daar dat je alles makkelijk op de foto kan zetten met een redelijk korte sluitertijd 's avonds?
Ik heb zelf familie in HK zitten, vlucht met Cathay was 925 euro, overnachten was gratis.. dus viel wel mee, maar met al die gadgets daar kan je gewoon niet genoeg geld bij je hebben
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Verwijderd
nee z'n focusgebied is niet elliptisch als het goed is, het komt doordat die toetsen hol zijn dat ie dat niet helemaal strak heeft (denk ik)leipie schreef op 31 oktober 2002 @ 01:39:
[...]
Is dat alles?
[afbeelding]
Aanklikbaar voor fullsize (1600x1280), alle details staan in de EXIF info (belangrijkste: F3.9 / 25.8mm, 1/15s).
Gemaakt met Pentax EI-2000 zonder extra macrolenzen oid, ding kan standaard tot op 2cm voor z'n objectief focussen... moet alleen wat rommelen met belichting, want het objectief zit dan in de weg voor de flitser
Schijnbaar is z'n focusgebied elliptisch oid
Binnenkort nog eens de verschillende focusmethoden en zo uit proberen, te weinig verstand van.
Keyboard is trouwens een simpele Trust Natural, mocht 't iemand boeien.
[...]
Een keer in de zoveel tijd es alle toetsen eraf, toetsenkapjes in een kussensloop in de wasmachine (30 graden, express programma (30 minuten)) en ondertussen de rest van de kap met spiritus bewerken, (Lego methode zeg maar)
En inderdaad: ik heb 'm al een tijdje niet meer schoongemaakt, van een normale afstand zie je dat toch niet
btw wel een coole picMaKK0 schreef op 30 oktober 2002 @ 16:53:
[...]
Ja, dat bedoel ik ja
Hoef je niet meteen zo sip te kijken hoor, hehehe
Verwijderd
kasteel heer ? lijkt pimp daddy wel johsalutem schreef op 25 september 2002 @ 23:26:
Weekendje frankrijk.
[afbeelding]
Kasteel heer ! ?
[afbeelding]
last but not slotjehet slot grachtje.
Hoe heet dat boek dan? Of weet je dat niet? Ben wel geinteresseerdmarteltor schreef op 30 oktober 2002 @ 21:11:
ik ben over 2 weken jarig dus vraag een boek over digitale fotografie voor gevorderden
Hop doet leven...
Verwijderd
Ik heb nu een stuk of 15 boeken geleend bij de bieb, voor digitaal en normaal fotograferen. Mag ik je aanraden boeken voor het laatste te kiezen?? De boeken voor digitaal fotograferen zijn onproffesioneel, staan dingen over photoshop in die iederemarteltor schreef op 30 oktober 2002 @ 21:11:
ik ben over 2 weken jarig dus vraag een boek over digitale fotografie voor gevorderden
Ik zag laatst een boek digitale fotografie voor dummies was het geloof ik wat dus ook veels te weinig inging op hoe een goede foto te maken .
Lijkt me logisch, het gaat in de eerste plaats om zaken als compositie en belichting. Dat zijn universele onderwerpen waar je net zo goed een boek "hoe leer ik schilderen" voor kunt lezen.Wat jij zegt geld niet alleen voor boeken maar ook voor de meeste fotografie informatie op het internet ik denk dat je het beste alles kunt leren van gewone fotografie en voor het digitale stukje daarvan is meestal de handleiding van je toestel al wel genoeg.
Vervolgens heb je een mooie compositie en moet je die op "film" krijgen, dan is een goed fotografie boek prima.
Als je eenmaal een mooie foto hebt, kun je natuurlijk achteraf gaan bewerken. Dan kom je meer op het gebied van photoshop enz. Ik denk dat die algemene digitale-camera-boeken de plank misslaan.
Fullsize veel indrukwekkender natuurlijk, net zoals die van mijn zoontje 5 posts hierboven, maar ja, geen space.

Canon A40, Sluiter tijd 15sec ISO 100.
En toen voor de camera gaan zitten en met een laserpen mijn gezicht afgetast. Wel een mooie foto voor vandaag (HALLOWEEN)
Yep, hij heeft ook al eens in een ander vakantie foto topic gestaan vandaar dat je hem misschien al eens eerder heb gezien. Of bedoel je die rooie spooky fotoVerwijderd schreef op 31 oktober 2002 @ 21:22:
Die 1e foto heb ik al ens eerder gezien... Was die ook van jou ?

(c) majic
[ Voor 0% gewijzigd door majic op 31-10-2002 22:26 . Reden: [laatste pic zoog idd bij nader inzien tx voor de comments ;)] ]
Die eerste drie zijn eindelijk weer eens foto's waarover is nagedacht en die wat uitstralen.majic schreef op 31 oktober 2002 @ 22:10:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
(c) majic
Met verbazing zit ik dit topic te lezen/bekijken. Het is tot een vergaarbak verworden waar alle onscherpe en nietszeggende kiekjes in gedumpt worden.
Trouwens ook eth0's foto vind ik de moeite waard. Erg origineel en leuk met de mogelijkheden van de camera gespeeld, helemaal vanwege vandaag.
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Verwijderd
Mooie foto alleen jammer van de rode ogen.DinoPK schreef op 31 oktober 2002 @ 19:59:
hier nog een (vind ik zelf erg) mooie foto, mijn Golden Retriever.
Fullsize veel indrukwekkender natuurlijk, net zoals die van mijn zoontje 5 posts hierboven, maar ja, geen space.
[afbeelding]
Dit topic is gesloten.