Waarschijnlijk een beetje n00b question: maar hoeveel kan een 64bit PCI bus @ 66MHz aan data verwerken (in het geval ik er een gigabit nic in plaats?)
Eerst de vraag in een stokoud topic [compaq 5500+1000mbit nic] doorvoer bandbreete? posten, en dan een eigen topic erover openen, is dat nou ook formeel een dubbel-post ?
Maar goed, doe de wiskunde : 64 bits * 66 MHz = 4224 Mbps / 1024 = 4.125 Gbps (528 MBps).
Er gaat nog wel wat af voor protocol-overhead, en natuurlijk heb je ook nog contentie op de bus voor andere data-stromen.
Maar goed, doe de wiskunde : 64 bits * 66 MHz = 4224 Mbps / 1024 = 4.125 Gbps (528 MBps).
Er gaat nog wel wat af voor protocol-overhead, en natuurlijk heb je ook nog contentie op de bus voor andere data-stromen.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Vast welmvdejong schreef op 11 september 2002 @ 16:31:
Eerst de vraag in een stokoud topic [compaq 5500+1000mbit nic] doorvoer bandbreete? posten, en dan een eigen topic erover openen, is dat nou ook formeel een dubbel-post ?
Maar daar kreeg ik zo weinig response (lees: niks) dat ik dacht, laat ik het nog maar es onder een eigen topic proberen
Had ook niet gehoeven als je daar meteen had geantwoord ... maar toch bedankt!
Best wel noob vraag ja 
(64x66)/8 en klaar
(64x66)/8 en klaar
Dit topic is gesloten.
![]()